Brno – Společnost Kofola si udrží to nejcennější, co má: značku nápoje „Kofola“, která patří mezi nejdražší a nejznámější ochranné označení v Česku.
Úřad průmyslového vlastnictví totiž odmítl návrh konkurentů firmy, aby se slovo „kofola“ používalo stejně jako za socialismu coby obecné označení skupiny nealkoholických nápojů. Kofola je jen jedna a její stejnojmenný výrobce má právem značku chráněnu jenom pro sebe, rozhodl úřad.
Jako z amerického snu
Společnost Kofola koupila značku za 215 milionů korun, její hodnota je nyní ale mnohonásobně vyšší.
„Každý rok investujeme do značky nemalé částky v desítkách milionů korun. Její hodnota se za těch několik let zvedla několikanásobně. Zmrtvýchvstání Kofoly připomíná námět na hollywoodský film s happyendem. V devadesátých letech ji vyrábělo v licenci několik firem. Kvalita byla různorodá, někdy až hrůznorodá, a značka jenom evokovala dobu socialismu,“ uvedl v rozhovoru pro Fresh magazín jeden ze spolumajitelů firmy Renné Sommer.