CZK/€ 25.330 +0,16%

CZK/$ 24.057 +0,45%

CZK/£ 30.413 +0,26%

CZK/CHF 27.245 +0,62%

Text: Pavel Hanzl

24. 06. 2013

62 komentářů

Broker pool – alternativa k MLM poradenské firmě

 


 

Tradičně řízené české finančně – poradenské společnosti, které na finančním trhu vystupují jako zprostředkovatelé finančních produktů, pracují na principu víceúrovňového řízení sítě finančních zprostředkovatelů (finančních poradců), tedy využívají multilevel marketing (MLM). Ve vztahu poradce a firmy jde o výuku správných postupů v obsluze klienta a o předání produkce finančním domům a následné vyplácení provizí. Poradce pak servisuje potřeby klienta v čase, protože produkci zprostředkoval a provizi dostal nejen za její přinesení do finančního domu, ale i za následnou péči o klienta.

Rozdíl mezi provizí přijatou firmou a vyplacenou poradci je pak přerozdělen mezi majitele firmy a manažery, kteří se podílejí na řízení poradce. Tento rozdíl je z pohledu poradce cenou za servis, řízení a vzdělávání poradce. Není však roven zisku těch druhých osob. Velká část se poradci vrátí zpátky formou posilování jeho schopnosti uspět na trhu proti tetám z pojišťovny a proti příjemným pánům z banky.

Jste-li poradce v dobré firmě typu MLM, budete vzděláván a odměňován benefity, budete si užívat stále lepšího chodu firmy, který zabezpečují její další pracovníci – zaměstnanci centrály a back office.

Co se stane, když část z toho všeho chybí? Firma se omezí pouze na servis a vzdělávání na dálku, přes internet. Vznikne broker pool. Nebude vás obchodně řídit. Nevytkne vám IŽP v běžném pojistném na 15 000 Kč měsíčně na pojistné době 10 let, kde klient téměř není pojištěn, ale investuje, navíc přes zoufale nevýkonné, pasivně řízené fondy, s vysokým TER. Když budete mít podpis klienta na formuláři pojišťovny, že si je vědom výše nákladů, budou si broker pool i pojišťovna mnout ruce a obchod přijmou. Víte, klient je způsobilý k právním úkonům a podepsal, že rozumí pojistným podmínkám.

Židé říkají, že prodělek je také obchod. Tohle by ale nebylo košer. Klient finančním produktům obvykle nerozumí. Vy, poradci, ano. Klient věří, že jej nepřicházíte zabíjet. Jako tomu věří na plicním, kde jej vybídnou, aby zhluboka dýchal, a cítí na svých zádech stetoskop. Klient předpokládá, že v druhé ruce nemají ostrý nůž.

REKLAMA

Radím vám, myslete na zájem klienta alespoň tak, jako na ten svůj. Nebudete spásat trávu a svého klienta finančně nezabijete. Za zločin v tom příkladu byste museli chodit kanály, abyste své klienty raději nepotkali.

Broker pool je tu proto, aby svým majitelům generoval zisk, ostatně jako každá MLM firma. Neřídí své poradce obchodně. Etické zádržné mechanismy podle mých informací lépe fungují ve slušné MLM firmě kterou znám, než v broker poolu, který znám.

Broker pool je jakási sběrna, mezičlánek pro předání produkce. MLM řízení není třeba. Posilování osobních vazeb mezi poradci, vzájemná výuka není třeba. Předpokládá se naprostá samostatnost poradce, jeho odborná vyspělost ve všech směrech. Předpokládá se jeho sebekázeň a sebevzdělávání.  A to lze zobecnit i pro malé poradenské firmy. Chybí pak mnoho odborných a sociálních vazeb, sebereflexe, možnost osobně sdílet s kolegy volný čas… který vám rozumná MLM firma ještě ráda uhradí na exotické dovolené, když se budete snažit nebýt béčkový, ale áčkový poradce. Také vám třeba chybí potlesk stovek poradců na nějakém kongresu, když v té firmě něco znamenáte a ocitnete se „na bedně“.

Bez schopnosti obchod uzavřít nebude nikdy žádná provize. Pracovním nástrojem ke zprostředkování finančních produktů je tedy finanční poradenství, opřené o princip optimalizace klientových finančních toků. Taková MLM poradenská firma se stará o legislativní podporu své sítě, sleduje novinky světového finančního trhu, poskytuje online analýzy finančních produktů a další odborné informace své síti, poskytuje každému poradci ze sítě také i obchodní informace o průběhu zprostředkování jeho obchodů.

REKLAMA

V mnoha diskusích jsem četl, že MLM do našeho oboru nepatří. Že prý do našeho oboru se nehodí. MLM není zlo – má jen psí hlavu. Skutečné zlo je v individuálním člověku, který je sice finančním zprostředkovatelem, ale chybí mu morálka, obyčejná slušnost.

Zlo je také odrazem omezeného myšlení majitelů některých MLM firem – prodejních strojů –  které tolerují praktiky, kdy se finančním poradenstvím jen maskuje rychloprodej provizně lukrativních IŽP nastavených v běžném pojistném vysoko nad optimální daňové odpočty. Je úplně zbytečné, abych tu nějaké takové firmy jmenoval. Tento článek je určen vám, poradcům. Znáte-li abecedu a počítáte alespoň do tří, poradíte si s tím. Radím vám počítat i dál.

MLM… Tento princip řízení přerozděluje odměny za zprostředkování mezi jednotlivé úrovně sítě a majitele společnosti. Ihned je nutno dodat, že firma s budoucností má takové majitele, kteří velkou část svého podílu na této odměně reinvestují zpět do sítě, tedy zrychlují vnitřní datové i řídící procesy a vytvářejí dobré pracovní podmínky poradcům. Vytvářejí specializovaný poradenský software na podporu argumentace, proč má klient přikročit k navržené optimalizaci finančních toků. Majitelé neustále vyjednávají s finančními domy o zlepšení podmínek spolupráce.

Manažeři v takové strukturální firmě zase mají velký zájem na tom, aby si svou meziprovizi zasloužili, tedy podporují obchodní úspěch struktury, která jim takovou meziprovizi generuje. Neustále náborují nové poradce. Já to znám. Kvalitních lidí je velmi málo. Úmrtnost je vysoká.

REKLAMA

Pokud se firma tohoto typu nemaskuje finančním poradenstvím, ale skutečně jej i dělá, jakožto nástroj k etické službě, která následuje, a tou je finanční zprostředkování, není možné tomuto stylu řízení mnoho vytknout. Tyto firmy mají ke zpracování produkce back office, dobrý informační systém, vzdělávací systém a firemní vizi. Provize vyplácejí spolehlivě a rychle. Poradci pro ně nejsou otroky, kteří pod hrozbou vysoké sankce nesmějí firmu opustit bez zákazu několika dalších let v oboru, ale klienty. Stávají se pro mnohé poradce něčím, co považují za důvod silné identifikace se značkou. Není to náhodné – člověk potřebuje cítit příslušnost k něčemu.

A já hrdě říkám, že jsem v tomto textu popsal podmínky života poradce v MLM firmě, které nenajdete nikde jinde. Nikde, než v mé mateřské poradenské firmě. Jsem vděčný firmě Fincentrum. Mám ji rád. Působím v ní již 7 let. Hodně jsem se naučil od nejlepšího z jejích zemských ředitelů. V letech 2010 a 2011 jsem v ní byl obchodně nejúspěšnější a jsem historicky první poradce z její sítě, který si odpracoval definitivu na nejvyšším nemanažerském postu, exclusivní poradce. Roky jsem pracoval 14 hodin denně. Ale mám zdravotní důvod a proto už v ní nejsem první a nikdy nebudu. Musím pracovat méně hodin, abych vydělal stejně peněz. Ztrácím mnoho nesporných výhod, které mi MLM firma nabízí. Jako v každém životním rozhodování, vždy je něco za něco.

Mám první zkušenosti s jiným druhem servisní firmy, a tou je broker pool Bonnet.cz. Jaký je lesk a bída firmy typu broker pool? Přemýšlejte. Můžete mít vysoké provize. Budete čekat týdny či měsíce navíc, než ta provize přijde. Pokud přijde. Broker pool je alternativa. Pokud pod ním pracující malé poradenské firmy, netvoří ohromné objemy produkce, nebude mít broker pool silnou vyjednávací pozici s poskytovateli finančních produktů. Broker pool není ani slepá cesta, ani logický další váš krok, pokud nyní působíte v MLM poradenské firmě. Rozhodně není pro každého.

Pokud jste jako já, nepotřebujete vést za ručičku, klidně broker pool vyzkoušejte. Udělejte to korektně, nikoliv za zády vaší MLM firmy. Požádejte ji nejdříve o zrušení spolupráce. Čeká vás více práce na vašem odborném růstu, více rizik, abyste uspěli.

Obávám se, že pro většinu z vás je vhodná právě firma typu MLM. Pokud máte sklon k vážné nemoci jménem Lenora, pak od myšlenky okusit broker pool rovnou utečte. Žádný manažer vám přátelsky nepopřeje dobré jitro a nepozve vás na individuální konzultaci, protože nepracujete, nebo nepracujete úspěšně. Pokud hledáte stovky důvodů, proč se vám nedaří, rovněž broker pool není pro vás. Nikoho nebude zajímat, že se vám nedaří, nikdo vám nepomůže. Nikdo není zainteresován na tom, aby se vám dařilo. Pokud jste však mimořádná osobnost, máte mé kývnutí. Může se vám dařit lépe. Může vám to stát za to.

Snad se pod tímto článkem rozhoří bouřlivá diskuse, jak je dobrým zvykem pod mými články. Bude-li příspěvků méně než 200, budu zklamán J. Silně doufám, že přestřelka nebude o zneužívání IŽP, ale o zkušenostech dalších poradců s firmou typu broker pool.

Loading

Vstoupit do diskuze 62 komentářů


Související články

Bitcoin dosahuje nového historického maxima díky pokračující rally po volbách

Bitcoin minulou středu dosáhl nového historického maxima 93 480 dolarů, což je výsledek dynamiky po amerických prezidentských volbách, která nadále podporuje trhy s kryptoměnami. S rostoucí cenou bitcoinu také celková tržní kapitalizace kryptoměn stanovila nové historické maximum ve výši 3,05 bilionu dolarů, čímž překonala hodnotu zaznamenanou na […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 11. 2024

Zlaté časy startupů končí. Trh s rizikovým kapitálem klesá

Situace na trhu rizikového kapitálu se v posledních letech kompletně proměnila. Zatímco v období pandemie tento trh významně rostl, v současnosti je trend opačný. Důvodů je několik. Investoři se zaměřují na trhy s ověřenými obchodními modely a v neposlední řadě chování investorů ovlivnily vysoké úrokové sazby. Přesto existuje i startupový segment, který […]

Text: Redakce

19. 11. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • tradá

    25 června, 2013

    „Má zájem na rozkvětu nezávislého finančního poradenství“

    Co přesně je nezávislého a poradenského na prodavačích některých finančních produktů, kteří jsou odměňováni provizně?

    Odpovědět

  • tydýt

    25 června, 2013

    a jak je chceš odměňovat ty chytrej?

    Odpovědět

  • tradá

    25 června, 2013

    Provize jsou v pořádku, potrefená husičko.

    Jen jsem zvědavej, co přesně je nezávislého a poradenského na prodavačích některých finančních produktů, kteří jsou odměňováni provizemi?

    Odpovědět

  • Tomáš

    25 června, 2013

    Kde autor vzal to, že se v brokerpoolech neřeší 15ti tisícová ižp a že si všichni mnou ruce?

    Odpovědět

  • Džon

    25 června, 2013

    Co jste dostal za tohle PR? Odznáček Fincentra?

    Nelze srovnávat Bonnet, neprofesionální firma, kde provize skutečně trvají. Vizkoušejte Partners, u nás to všecko funguje perfektně.

    Odpovědět

  • insider

    25 června, 2013

    Od kdy je Partners broker pool? Petr Havel sice má lepší podmínky než ostatní Directoři, ale to je výjimka.

    Pavel Hanzl po letech zpět a v plné parádě. Vrací se staré dobré časy? :-)

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    25 června, 2013

    Dobrý den, Insidere! I said to all of you. I will be back.

    Odpovědět

  • Martin

    25 června, 2013

    http://finweb­.hnonline.sk/c1–59959280-fincentrum-vylucili-z-asociacie-pre-nekale-praktiky

    Odpovědět

  • Dežo

    25 června, 2013

    tak nevím jestli je to fór, ale mě ve zvláštní učili vyzkoušej s tvrdým „y“, možná Partners to má jinak…

    Odpovědět

  • Príglfrau

    25 června, 2013

    V Brně dycinky s měkkým, vole! :)

    Odpovědět

  • Hurvínek

    25 června, 2013

    Posuzovat pooly podle jednoho a ignorovat praxi ve dvou leaderech – INSIA a Broker Trust, to nesvědčí o zájmu podat pravdu.

    Odpovědět

  • Filip

    25 června, 2013

    Po přečtení článku musím suše konstatovat, že to nestojí ani za kliknutí na ,,Like“… Filip.

    Odpovědět

  • zamecnik

    25 června, 2013

    Děkujeme.
    Osobně jsem velmi potěšen, že vám článek stál za přečtení a navíc i za vyjádření vašeho názoru v diskusi. To je pro nás cennější než kliknutí na Like.

    Odpovědět

  • Nejchytřejší

    25 června, 2013

    Jen by mě zajímalo, jak dlouho pojišťovny budou vyplácet takové královské provize. Moc ochoty k tomu nemají. Jakmile se rozhodnou že ne, MLM se poskládají jako domečky z karet.

    Odpovědět

  • Yersinia Pestis

    25 června, 2013

    No, ono právě pojišťovny jsou strůjcem toho, že to tu vypadá tak, jak to vypadá.
    Kdysi dávno provize za investičko byly asi 80%. Nyní se vyplácí 200%. Jen díky tomu, že jedna pojišťovna dala některému MLM molochu lepší podmínky a už to jelo.

    Takže si sem značně nejsitý, jestli zrovna tohle pojišťovny utnou. Pro ně to je pořát dost výhodné. Většina smluv se dvou let nedožije a pojišťovny tak rýžují neskutečné peníze.

    MLM a celý prodej investiček by se zhroutil jen v případě, že stornolhůta by vzrostla tak na 5 let.

    Odpovědět

  • Radek

    25 června, 2013

    Co vím, tak jsou pojišťovny, kterým současný stav provizí IŽP vyhovuje, a pojišťovny, kterým ne. Ty druhé se snaží do nového zákona prolobovat strop provizí. Nevíte někdo, jak to s tím aktuálně vypadá?

    Odpovědět

  • Nejchytřejší

    25 června, 2013

    Nenechte se mýlit, všem to velmi nevyhovuje. Jen to nedávají najevo. Pojišťovny mají velké ztráty z činnosti v pojišťovnictví, za sektor mnoho miliard CZK. Část toho jde i na vrub provizí zprostředkovatelům. Myslím si, že z MLM je třeba včas utéci.

    Odpovědět

  • vasek

    25 června, 2013

    Myslím, že pojišťovnám to vadí v případě, že jim navýšené provize snižují ziskovost.
    Pokud dokaží provize promítnout do ceny produktu bez ztráty na prodejích, tak proč by jim to mělo vadit

    Odpovědět

  • tradá

    25 června, 2013

    Provizní strop postihne leda slušné a dlouhodobé prodejce některých finančních produktů. Ti, co maj tuhle činnost jako takovou lepší brigádu, tak těm je jedno, jestli dostanou 6 000 Kč, nebo 2 000 Kč.

    Odpovědět

  • tradá

    25 června, 2013

    Hybným motorem zla je samotný mlm, nikoli pojišťovny. Je-li moje odměna závislá na počtu agentů pode mnou, tak je sháním ber kde ber. Tomu ostatně odpovídá počet registrací agentů.

    Odpovědět

  • tradá

    25 června, 2013

    Tak zrovna provize nejsou prvotním problémem. Tím největším zlem je mlm. Kvůli mlm jsou do oboru zatahováni lidi, co do něj nepatří ani náhodou. Čerstvý příklad z praxe: student cestovního ruchu se rozhodoval, jestli bude přes prázdniny dělat u stěhováků, nebo u OVB – hádej, kterou možnost zvolil.

    Odpovědět

  • Ahoj

    18 ledna, 2015

    Kdyby se tím, že např. Automechanik nemůže dělat tento obor, řídíl každý, dnes by nebyla polovina zemských ředitelů v MLM .Tato branže není o vzdělání, ale o schopnost zaujmout člověka a tvrdé dřině

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    25 června, 2013

    Zdravím Pavla Hanzla. Je vidět, že neztratil nic ze svého třaskavého potenciálu.

    Odpovědět

  • Zdenek

    25 června, 2013

    Po patnáctiletém obchodování na burze cenných papírů jsem se rozhodl pro privátní poradenství se specializaci na otevřené podílové fondy. Dělal jsem investice v MLM firmě 3 roky. Naučili mě prodávat fondy, jak postavit portfolio, ale většina školení a seminářů měla motivační charakter. Budování struktury, náborování nových spolupracovníků a neustále řeči o velkých provizích, které jednou budu ze struktury mít. Práce byla mizerně zaplacená, protože se mnou vytvořená provize, dělila mezi mnoho lidí a ti na pozicích manažerů chtěli vydělávat statisíce. Byl jsem stále více nespokojen a “ buzerace“ nadřízených, mě čím dál víc lezla na nervy. Před půl rokem jsem přešel pod brokerpoolovou společnost VHI. Jejich filozofie, mě maximálně vyhovuje. Programové zázemí a školení na zvyšování odbornosti jsou k dispozici, ale absolvuji je dobrovolně. Pracuji tak jak mě to vyhovuje. Nedělím se o provize s MLM strukturou, takže mám za měně práce víc peněz. Motivací je pro mě spokojený klient a dobrý plat. I přesto, že za investice jsou mnohem menší provize než z pojištění , „uživí“ mě mnohem méně klientů. Na klienty mám čas a mohu se věnovat skutečnému poradenství péči o ně. Na nic takového bohužel není , díky neustálému tlaku na produkci v MLM čas. Brokerpool samozřejmě není pro nováčky, ale těm co své práci již rozumí a chtějí za ni dostat spravedlivou odměnu, to vřele doporučuji.
    Dobře ukazuje skutečnou tvář MLM toto video http://www.you­tube.com/watch?v=wy25lXJ­EzMI

    Odpovědět

  • Yersinia Pestis

    25 června, 2013

    Pěkně sepsáno.
    Jen mi u hodnocení brokerpoolů vadí ta část „není pro nováčky“. Používá to kde kdo.

    Kdo to ve finančním poradenstvím je nováček? Ano, matka na mateřské vyučená jako uklízečka a synovec automechanik jistě takovými nováčky jsou.
    Ale takoví nemají co lézt do tohoto oboru.

    Tady chybí striktní regulace ze strany ČNB. Současné testy na PPZ, což je tak jedinné co se dá hodnotit jako nějaká „regulace“, udělá každý jedinec i po celkové lobotomii.

    Ti co nějakou dobu dělali jako bouchači, dealeři stavebek, bankéři za přepážkou či cokoli jiného se v poolech aklimatizují s trochou snahy a stylem pokus omyl relativně snadno.

    Tady je spíš problémem ta přebujelost všech možný „poradců na brigádě“, které MLM neustále chrlí.

    Odpovědět

  • Ahoj

    18 ledna, 2015

    Úspěch v MLM není o klientech, ale o recrutingu nových spolupracovníků. Žádný ředitel v MLM nepracuje s klienty. v BP vám nic jiného nezbyde

    Odpovědět

  • Jiří

    25 června, 2013

    Osobně využívám služby servisních společností již 3roky a nemohu souhlasit. MLM jsem pracoval 4roky. Autor by si měl lépe zmapovat terén. Nevím o kterých servisních firmách psal, ale to co napsal je mimo a to bez urážky. Kdo nepozná na vlastní kůži servisní společnost a dělá otroka v MLM, nikdy nemůže pochopit systém servisní společnosti.
    Kolik lidí z MLM odejde do servisní společností a kolik zprostředkovatelů odejde ze servisní společnosti do MLM? Kolik lidí je loajálních v MLM a kolik v servisní firmě? Ať si na tyto otázky odpoví samotní ředitelé, manažeři i zprostředkovatelé v ML M, pak možná přestanou psát lživé články, které mají daleko od pravdy. Ať se raději rovnají mezi sebou, protože servisní společnost je mimo vaše chápaní.

    Odpovědět

  • Yersinia Pestis

    25 června, 2013

    +1
    ještě jste zapomněl dodat, že podle většiny manažerů (kterým utíkají ovečky), z MLM do poolů odchází pouze ti neúspěšní, čili pro ně je takový odchod vlastně výhodou :-)

    Odpovědět

  • Jiří

    26 června, 2013

    Vlastně ano, všichni kteří nejsou spokojení v MLM jsou neúspěšní:-) Spolupracuje semnou kolega, který je taky neúspěšný a není sám, který má vlastní pobočku, zaměstnance, vydělává na vlastní produkci průměrně 150 000,– a to nepočítám, kolik mu vydělají zaměstnanci. Jo, ale dokud nebude ředitelem, pod sebou stovky lidí a nebude vydělávat miliony, tak asi nikdy nebude úspěšný:-) Stále nevím, jak MLM společnosti měří úspěšnost:-D. Je jenom otázka času až na to všichni přijdou. Proto i většina MLM má tvrdé rozhodčí doložky a dokonce Partners vymyslela jak odchod efektivně znepříjemnit. To bylo řečí, že nikoho držet nebudou:-(

    Odpovědět

  • Tomáš

    26 června, 2013

    Tento článek psal idiot!!!! Jak může žvanit o prodeji ižp a plivat na brokerpool. Vždyť v poradenské firmě MLM funguje jedna z největších prodejních manipulací vůbec. Lidi fungují jak stádo ovcí bez vlastního názoru. Nemají co s čím porovnat, všechny informace jim filtruje poradenská firma, než se k ním dostanou. Etický kodex – největší kec všech multilevelů. Žádný kodex nefunguje, je to o konkrétních lidech…Reakce na konkrétní větu v textu: Čeká vás stejně práce, víc svobody, žádné splňováky, honění obratu, svoboda myšlenky, žádná vymývací školení, opravdu slušně zaplacené poradenství bez příživníků v pyramidě. Silná osobnost zvládne brokerpool a postaví se na vlastní nohy. Ovečky si dál nechají nalhávat, že nějaká jejich firma je nejlepší a pro ně nejpřínosnější. Tento článek mě opravdu rozčílil. Utekl jsem před cca třemi lety z multilevelu a za brokerpool bych nic nevyměnil. Pokud si ovce, jako většina chudáků, kteří budou věřit takovýmto článkům, tak stejně jednou skončíš špatně.

    Odpovědět

  • Compliance

    26 června, 2013

    Pane Tomáši, vy ovšem ještě nejste silná osobnost. Silná osobnost neuráží a nekastuje. Silná osobnost napřed přemýšlí a pak mluví (nebo píše):). Snad jste z MLM odešel předčasně :). Chce to ještě chvíli na sobě pracovat.Článek rozhodně nepsal idiot.Ba právě naopak.Pan Hanzl je přesně to, čemu Vy říkáte silná osobnost.Inte­ligentní a vysoce kvalifikovaný poradce. Umí navíc dobře psát a ke všemu je ve svých názorech docela konzistentní (včerejší podvečer jsem strávil četbou jeho zajímavých článků). Bude asi trochu namyšlený, ale možná i oprávněně. Máte ovšem pravdu v tom, že by mohl být v tomto konkrétním případě o něco objektivnější a rozdíly mezi klasickým MLM a brokerpool MLM poradenstvím rozebrat podrobněji s větší férovostí. Každý text z pera autorů majících nějaký vztah k Fincentru zřejmě musí obsahovat 20% adorace firmy, ředitele nebo majitele. Firemní kultura bývá vždy specifická :).

    Odpovědět

  • Jiří

    26 června, 2013

    Článek autora je opravdu mimo realitu, podobné výroky jsem poslouchal ještě v MLM, co věta to cílená lež. Někteří kolegové, kteří mají zkušenosti s MLM a dnes jdou vlastní cestou, nedokážou pochopit takové a podobné články, které jsou lživé. Kolega to přehnal, ale měl naprostou pravdu.

    Odpovědět

  • Jasinski

    26 června, 2013

    Nutno konstatovat, že pan Hanzl po mnohaletém působení v jistém MLM a po několikaměsíčním působení v jednom začínajícím broker poolu se cítil kompetentní sepsat článek, který vyznívá naprosto jednoznačně emotivně ve prospěch MLM. Školení, motivace, dokonce uhrazení exotické dovolené (trochu komické, protože jde z odvedené provize MLM, která se poolům ale nedovádí), po tom všem pan hanzl vzdychá s nostalgií. Pooly jsou v podání p. Hanzla něco, co nevyjednává s pojišťovnami, nedodává software, atd., alespoň to tak vyznívá.
    Ne, to není vyjádření silné osobnosti. Je to vyjádření člověka, který po první zkušenosti se začínajícím poolem má potřebu se vybrečet a splachuje ostatní pooly s Bonnetem do jednoho záchodu. Bez objektivity. Od Compliance nečekejte podporu ničeho jiného než MLM. Není věren svého nicku, protože Corporate Social Responsibility, myšlenky a směru stojící za vytvoření compliance, je zdejšímu nicku Compliance naprosto cizí.

    Odpovědět

  • Compliance

    26 června, 2013

    Křivdíte Compliance pane Jasinski. MLM: Compliance nevylévá s vaničkou i dítě. Pool:není všechno zlato co se třpytí. Pan Hanzl: silná, inteligentní osobnost, odborník, skvělý pisálek; a také se chce letos opalovat na incentivním výletu vedle pánů majitelů a svého ředitele.

    Odpovědět

  • Jan Hrdlička

    9 července, 2013

    Vážení čtenáři, vážení diskutující, poradci, manažeři, ředitelé a v neposlední řadě klienti. Dopředu musím konstatovat, že vím jaké přijdou reakce na můj příspěvek. Nejspíš nebudou moc pěkné… Avšak nedá mi to. Takže konstatování a pár otázek. Spousta diskutujících zde napadá MLM systém v poradenství či zprostředkování, napadá firmy, manažery a ředitelé těchto společností a říká, že vykořisťují své spolupracovníky, žijí z jejich provizí, které jim náleží atd. Nicméně, vy co MLM a lidi v nich napadáte, kdo Vás do tohoto oboru přivedl? Kdo Vám dal základní či dokonce nadstavbové vzdělání v tomto oboru? Kdo Vás naučil práci s klienty? Kdo Vás naučil vydělat první a mnohdy i další a nemalé peníze? Kdo Vás svým způsobem pro tento obor „porodil a vychoval“? Byl to manažer jakékoli úrovně z jakéhokoli poolu nebo manažer jakékoli úrovně z MLM společnosti? Vstoupili a byli byste bez tohoto manažera, této MLM společnosti v tomto oboru a uměli to co umíte? Myslím, že odpovědi všichni znáte…

    Odpovědět

  • Hurvínek

    9 července, 2013

    Třetí možnost

    Odpovědět

  • Yersinia Pestis

    10 července, 2013

    Mě to naučil můj kolega co si mě přitáhl do brokerpoolu. A pochopitelně samostudium, ale práci s klientem umím od něj.
    Nějakou dobu jsem mu odváděl % z provize a od určité doby jsem volný. Oboustranně výhodný byznys.

    Bez vymývání mozků a s provizemi, které jsou od počátku vyšší/srovnatelné, než na těch nejvyššíchh příčkách MLM molochů… ;-)

    Odpovědět

  • ahoj

    18 ledna, 2015

    MLM → chci růst na pozici mangera, ředitele

    BP → chci dělat poradce

    Podle mého názoru na provizích nezáleží, u BP jde spíše o práci s klientem a o osobní obrat, proto má poradce vyšší provize, než poradce v MLM

    Naopak v MLM jde spíše o nabírání nových spolupracovníků a o rozdílovou provizi,
    která je většinou vyšší než u BP.

    Proto i lidé na nejvyšších pozicích v MLM vydělávají několikanásobně víc než lidé na vysových pozicích v BP. Záleží, jestli jste ochotni pracovat tak, aby jste se na nejvyšší pozive dostali.

    Odpovědět

  • ciao

    18 ledna, 2015

    Je to tak,zadna novinka. Pan Stuchlik to psal podrobne uz pred lety v tom Lesk a bida broker poolu. On ten clanek rika hodne negativniho o MLM doporucuji.

    Odpovědět

  • MIrek

    26 června, 2013

    Dobrý den pane Hanzle,
    nevím přesně, co jste svým článkem zamýšlel, ale budu na něj reagovat tak, jak jste jej napsal.
    Možná si na mě vzpomínáte, sešli jsme se u mého klienta a souhlasil jste s tím, abych byl přítomen několika jednání s ním. Považoval jsem si to, protože jsem Vás znal z Vašich článků (mimochodem řada z nich mi v mé práci poradce pomohla).V té době jsem již pracoval pod broker poolem, kam jsem odešel po mnohaleté praxi u jedné velké mlm firmy u níž mi opravdu vadilo neustálé vymývání mozku a praktiky, které jsou daleko za hranicemi slušného jednání. Nedělejte si iluze, u všech mlm firem je to podobné.
    Musím říci, že mi imponoval Váš přístup ke klientovi i ke mně. Na základě analýzy jste pro mého klienta připravil finanční plán, který byl velmi ambiciózní a sliboval mému klientovi pravdu hodně a v obecné rovině se líbil i mně. Můj klient nakonec – aniž bych jakkoliv ovlivňoval jeho rozhodnutí – zmíněný plán nerealizoval, protože byl nad jeho možnosti. Z toho usuzuji, že závěr vyplývající z analýzy asi nebyl zcela korektní. Že Vám unikly některé informace týkající se pojistných produktů jsem přešel. Pojistek je hodně a nikdo neví všechno. Ani já ne. Co mě ale překvapilo, byly jednoznačné preference aktivně řízených fondů. Dal jsem si tu práci a získal si co nejvíce informací. Závěr je jednoznačný: aktivně řízené Vámi preferované fondy patří k nejnákladnějším (aktivní správa něco stojí), zatímco výkonnost není nijak závratná a ani citlivost na propady není výrazně lepší. Portfolio dobře poskládané z pasivně řízených fondů dosahuje často mnohem lepších výsledků, ale tady už je nutné opravdu kvalitní vzdělávání. S broker poolem, spolupracuji už čtyři a půl roku a nikdy bych se do mlm nevrátil. Nejenže mám k dispozici skvělý servis, který kromě včasně placených provizí zajišťuje i vzdělávání na velmi dobré úrovni a skvělou podporu zejména v oblasti investic, ale nikdo mne nenutí dělat něco proti mému přesvědčení. O masivních náborech nováčků v mlm vím své a o tom, co za krátkou dobu působení ve finančním poradenství dokážou napáchat za podpory svých manažerů rovněž. O své klienty mohu pečovat v klidu a bez stresu a nové klienty mám výhradně na doporučení o které si již nemusím říkat.
    Jste bezesporu skvělý obchodník. Tehdy jste se mně ptal, zda chci i nadále dělat poradce nebo se stát Vaším klientem. Zůstal jsem poradcem.
    Miroslav Mucha

    Odpovědět

  • Josef Zettlitzer

    16 května, 2017

    u jaké to společnosti tedy dnes pracujete kde je to tak super?

    děkuji za osobní zkušenost

    Odpovědět

  • ekonomickesluzby

    26 června, 2013

    podstatná väčšina MLM firiem na SK-u (a určite aj v ČR) nemá systém nastavený férovo voči poradcom a nedba ani o kvalitu voči klientom ! Manažeri často trepú do hlavy sprostredkovateľom rôzne bludy a polopravdy ohľadom produktov a tým je ľahšie sa to naučiť naspamäť ako keby mali zapojiť svoju hlavu a porozmýšľať či im manažer radí dobre ohľadom výberu a nastavenia produktov pre klientov. Nechcem si robiť ilúzie že poradcovia z iných foriem ako MLM robia kvalitu, tak ako napísal autor potom to záleží od konkrétneho človeka, ako na sebe pracuje, aké má morálne hodnoty… No vo väčšine MLM to rovnako závisí od konkrétneho človeka… Väčšinu MLM nemeckého typu nepovažujem za spravodlivú pre poradcov ani pre klientov. Autor je asi z FC, ja sa priznám nepoznám na SK-u inú MLM firmu kde sú tie podmienky nastavené výhodnejšie… ale nerobím si žiadne ilúzie o kvalite všetkých ľudí tam… Ten systém kontroly sú ďalšie kecy podľa mňa, žiadna MLM firma ani FC si 100 %ne neodkontroluje kvalitu práce poradcov… Poviem jedno MLM presycuje trh finančných služieb, vezmete takmer každého, veď ho naučíte… vo FC zase radšej preberiete „skúsenejších“ poradcov z iných firiem. Nemecké typy MLM zase stále naborujú nejakých nováčikov, ktorí nemajú šajnu o tom čo idú robiť a že je to podnikanie so všetkými rizikami a hlavne nemajú šajnu minimálne prvý rok aj dva (niektorí nikdy) či robia kvalitu alebo nie. Som skôr odporcom MLM vo finančných službách. Tieto firmy presýtili trh, pokazili meno finančného poradenstva, zrazu sa každá tvári že jej už ide o kvalitu no pravda sa ukáže až ak vaši klienti ukážu čo ste im poradili, resp. vaši poradcovia. Česť slušným a kvalitným poradcom či už fungujú v MLM alebo inom type firmy.

    Odpovědět

  • Hurvínek

    26 června, 2013

    MLM je systém pro prodej. Nikoliv pro poradenství. Jakmile dojde k tlakům (legislativním, atd.) na zvýšení podílu a úrovně poradenství, MLM půjdou ke dnu nebo alespoň se jejich pozice podstatně zhorší. To je prostě nutnost. Setrvání v MLM je pro ty, co nejsou schopni samostatného poradenství. A tito jsou slepou vývojovou větví, už se jim stříhá metr.

    Odpovědět

  • Vláďa

    26 června, 2013

    S Hurvínkem naprosto souhlasím, článek sám o sobě je jednoznačně zaměřený a neobjektivní.

    Odpovědět

  • Yersinia Pestis

    26 června, 2013

    Co by jste také čekal od autora, který tady v minulých diskuzích fanaticky hájí IŽP jako suprový a výhodný (já osobně jsem se ještě nesetkal s klientem, pro kterého by spoření v ižp bylo výhodné) produkt, který akorát „není pro každého“? :-D

    Odpovědět

  • Pavel

    26 června, 2013

    Zkoušel jsem oboje, nedá se to srovnávat :-)

    Odpovědět

  • ČeskýMakléř.Cz

    26 června, 2013

    Pánové. Celá tahle žabomyší válka a diskuze je o ničem. Přestože sám pracuji v brokerpoolu (neměnil bych), je mi jasné, že to není pro každého. Někdo prostě potřebuje nadřízené a není důvod mu to brát… Ve společnostech jako je Fincentrum, BC, OVB i dalších mám spoustu přátel. Někteří dělají svou práci dobře, někteří ji dělají velmi špatně. To samé platí o poolu.
    Soustřeďte svou energii do smysluplnějších diskuzí a vzdělání se v oboru, než se tady štěkat jako malé děti. Budujte své jméno, bez ohledu na to, pro jakou strukturu pracujete.
    Hodně štěstí!

    Odpovědět

  • Yersinia Pestis

    26 června, 2013

    A v poolu se nedá mít šéfa? Alespoň třeba po nějakou dobu?
    Já to tak měl. Dotyčný mě kopal do zádele, dával tipy a triky a já mu po určitou dobu odváděl % provize.
    Byl to oboustraně výhodný deal a nyní už dlouho jedu samostatně, byť stále máme jednu kancelář a motivujeme se navzájem.

    Myslím že jedinné, co MLM navíc nabízí, jsou výplachy mozků.

    Odpovědět

  • Jiří

    26 června, 2013

    Máte pravdu, ale kdo začíná kopat jsou MLM společnosti. Psal jste:,,budujte své jméno“, jenomže to v MLM to většinou nejde, prostě to systém neumožňuje. V MLM prodáváte značku, v servisní společnosti sebe. Jsem rád, že se o tom začíná psát, protože zprostředkovatelé v MLM, jsou očkování jinak a mají neúplné, lživé a zavádějící informace o tom, jak pracují servisní společnosti. Myslí si, že nemohou mít kvalitní školení,zázemí, analytickou podporu atd. Je to všechno lež. MLM systém je pro lidi, kteří potřebují vodit za ručičku a nedokážou rozhodovat o své budoucnosti sami a kopírují předurčený model. V MLM jsem pracoval a mohu říci, že každý chtěl být manažer a později ředitel, nikdo nechtěl moc dělat produkci, protože každý si chtěl vytvářet pasivní příjem z oveček. Takové uvažování je chybné, dříve nebo později to každý pochopí.

    Odpovědět

  • ČeskýMakléř.Cz

    26 června, 2013

    Bohužel to tak většinou je, také jsem tím prošel…

    Odpovědět

  • ČeskýMakléř.Cz

    26 června, 2013

    Samozřejmě můžete mít šéfa i v poolu, ale můžete pracovat i sám na sebe. V poolu dostanete větší provize, chce to ale samostatnost…
    Držím palce všem, kteří si chtějí vydělat peníze slušným způsobem.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    26 června, 2013

    Zdá se, že plamínek této diskuse již pěkně praská a rozhořívá se nám tu krásně výživná debata, hned na několik témat. Nyní se do ní zapojím. Jsem již obdivován i nenáviděn, jak je u mne, podobně jako u mnoha pozoruhodných politických i podnikatelských osob takovým českým koloritem, ustáleným zvykem.


    Srdečně zdravím všechny své přátele i nepřátele! Zdravím všechny mé nadšené obdivovatele, ale i mé krve tolik lačné popravčí. Zdravím všechny osoby, které ve finančním poradenství vidí svou profesní budoucnost a nechtějí být nulami, které klienti odmítají (kontrolní otázka: odmítají bohatí klienti taktéž béčkové poradce?). V tento čas existence tohoto finančního serveru je již nepochybné, že i dámy a páni Anonymové tu mají své nepopiratelné místo a mnozí si získali můj odborný respekt, byť jsem s nimi obvykle bojoval. Někteří z nich tu už moc nejsou (zdravím, Fredy!), jiní noví zase ano. Speciálně tedy zdravím i paní a pány Anonymy. A na závěr zdravím své současné, ale i budoucí klienty. Tento článek je opravdu více pro poradce, než pro klienty. Ale i tak vítejte v naší diskusi!


    Tak asi 4 roky jsem tu nebyl jako autor nových článků, ale jen jako občasný čtenář. Měl jsem své osobní důvody. To se nyní změnilo. Pavel Hanzl je zpět.


    Můžete se těšit na mnoho nových článků, které vám bezpochyby pomohou ve vaší práci s klienty.


    A nyní k tématům v diskusi:
    Nejsem úplný idiot, který se cítí být kompetentní hodnotit jednotlivé broker pooly a porovnávat je s jednotlivými finančně – poradenskými společnostmi pracující systémem MLM řízení sítě. Takový článek je nemožné napsat, protože je nestravitelné absolvovat vězení ve všech MLM firmách (ve většině byste si tak připadali). Výslovně jsem napsal, že jde o můj první dojem, první zkušenost s jedním broker poolem, oproti bezmála 10 letům práce jinde (rok v pojišťovně Amcico AIG Life a 9 let ve dvou různých MLM poradenských firmách, IMG a Fincentrum. Nevím, proč si páni kolegové diskutující myslíte, že vzdychám a teskním po práci v systému MLM. Broker pool je moje volba a Bonnet.cz nebude jediný, s kým budu spolupracovat. Budou to všechny, které mě budou zajímat, velmi brzy též Broker Trust a Insia. Já jsem na trhu 10 let. Zásadně vždy píšu jen o vlastní zkušenosti. Moje články vždy byly mou osobní pohnutkou. Protože poradenství je nejen úžasné, ale taky bolí. Chci, aby vás bolelo méně. Nedá se říci, že vás mám tak moc rád. Jste moji konkurenti (ano, i vy, kolegové z Fincentra). Pomáhám vám ale proto, že mám rád klienty a chci, aby mnozí z vás, tedy mých čtenářů, jim byli lepšími rádci, avšak současně sebevědomými a vyspělými osobami, které nemíří k Úřadu práce.


    Mám pochopení pro nenávistné projevy, že někdo zažil tlaky na růst své struktury a na produkci v MLM firmě. Takové osoby obvykle nedostaly dobré manažery, jen nějaké nenažrance, co chtěli jen krásně žít z meziprovizí. Ale já jsem se kdysi, ještě jako začínající pojišťovací poradce, který musí nosit do Amcica jednu nepříliš proklientskou pojistku za druhou, pokusil pojistit Martina Kováře (nyní nejlepší zemský ředitel Fincentra, tehdy před 9 lety místní manažer v IMG). Tento úžasný muž naší profese mi otevřel oči a donutil mne růst. Moc vám přeji, abyste potkali své úžasné manažery i vy. A je jedno, zda v MLM firmě, nebo v broker poolu. Pak jsem potkal lidi z Fincentra. Můžete si o nich myslet co chcete. Ale až budete umět prodat za tři čtvrtě miliardy korun majoritu ve své vlastní firmě jako oni a přesto tu firmu dále budete významně ovlivňovat k růstu, pak uznám, že vaše útoky na kvalitu a úspěch těchto lidí mají naději. Do té doby nikoliv. Ne, nemám odznáček za PR článek pro Fincentrum, o své první zkušenosti s broker poolem. Ne, nejsem patolízal. Fincentrum ještě ode mne zažije pořádné kapky, až její poradci budou číst o mých vlastních pracovních postupech, které se liší od toho standardního ve Fincentru. Ne, nechci na Fincentrum svými novými články nijak útočit. Mám ale jeden neskromný cíl: Zvýší se počet poradců Fincentra, ale i ve firmách kdy působíte vy všichni, kteří budou hrdými reprezentanty v našem oboru, budou umět uspět u velmi bohatých klientů. Tušíte něco o tom, že drtivá většina z vás nemá šanci se k nim dostat? Bohatých Čechů je tak 200 tisíc. Čtěte moje nové články. Ti klienti na vás čekají.

    Odpovědět

  • Jasinski

    26 června, 2013

    Pokud by podstatné části tohoto příspěvku byly součástí článku, jeho vzkaz by byl podstatně jiný. Bylo by jasnější, že jde o jakousi formu reportáže, která bude doplňována dalšími poznatky.
    Je-li možné chápat Vaše peripetie jako hledání čehosi lepšího, snad optima pro poradenskou práci, pak si toto zaslouží uznání. Jistý vývoj je u Vás patrný (jako u jiných lidí pracujících na sobě, byl bych rád, kdyby totéž někdo někdy prohlásil o mé osobě;-)).
    Dejme tomu, že Vaše první vyjádření bylo spojeno s nedorozuměním.

    Odpovědět

  • Compliance

    26 června, 2013

    Tak to nemá chybu. Právě jsem si prodloužil život nejméně o týden.Děkuji. Ať už je autorem kdokoli :).

    Odpovědět

  • vasek

    26 června, 2013

    ego Vám tedy rozhodně nechybí. I proto jsem na další články zvědav.

    Odpovědět

  • Lojza

    26 června, 2013

    ubožáci :DD … p. Milan je kvalitně vymytý 😀

    Odpovědět

  • iggy

    19 března, 2014

    Bože, to jsou žvásty… Prý v broker poolu nikdo neohlídá, když pošlete IŹP s 15tis. v běžném pojistném… obávám se, že taková smlouva projde v MLM a ještě človíček vyhraje nějakou soutěž… Tedy taková je moje zkušenost. Broker pool, který mě servisuje, by takovou smlouvu dál nepustil, na rozdíl od většiny MLM společností – ale je to hlavně o lidech…

    Odpovědět

  • pop

    19 března, 2014

    Kecy, ZFP (!!!) vyhodila bouchače, ten se schoval pod Broker Trust a je tam dodnes. Vyloučil ho AFIZ, ale BT nad ním stále drží ochranu.

    Odpovědět

  • dobe

    29 dubna, 2014

    Kto poznal a vyskusal tzv. pyramidove hry, tak sa poucil. MLM a dalsie rozne nazvy su len pokracovanim týchto „pyramid“. To je moj nazor.

    Odpovědět

  • Patrik

    23 července, 2014

    pokud nechcete nabízet produkty stejně jako já (nebaví mě to) Tak zde jsou alternativy :http://www.muj-pasivni-prijem.cz/ Ani jedno není čisté MLM a pasivní příjem se tam dá vybudovat taky, první 2 varianty jsou pro ty co mají peníze a nechtějí nic dělat, druhé 2 jsou pro ty co nemají peníze, ale jsou ochotni něco dělat.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    19 ledna, 2015

    Dobré jitro!
    Tento článek jsem psal bez podstatných zkušeností s broker pooly. V některých ohledech je hloupý. Broker pooly které znám jsou snaživé a jejich místo na slunci roste. Ale pozor, snaživé jsou i MLM firmy. Pořád platí, že líhně poradců jsou právě tam.

    Odpovědět

  • Jiří Uhlíř

    26 ledna, 2015

    MLM bych také nezvrhoval, zejména u mladých a profesně nezkušených poradců, kteří „potřebují“ významnou podporu svého okolí zmiňovanou v článku.
    Každé podnikání a finanční poradenství není výjimka, významně ovlivňují vlastní náklady, vývoj trhu a vliv konkurence a vlastní inovace. Podnikám 3 roky a dnes s odstupem času vidím, že mé rozhodnutí vyhnout se MLM byla dobrá volba.
    Rozhodl jsem se jít cestou podnikání na vlastní jméno a značku a využít tak služeb nízkonákladového makléře (konkrétně Callido finance, kde jsou velmi slušné provize, minimální náklady a pravidelná odborná péče ze strany makléře je také samozřejmostí).
    Současně podnikám v kooperaci s dalšími neMLM poradci, se kterými sdílím stejné hodnoty. To mi umožnuje eliminovat nevýhodu uvedenou v článku (chybějící inspiraci, vztahy a podporu kolegů a šéfů). K zamyšlení je názor Ivo Tomana Motivace zvenčí je jako smrad, za chvíli se vyvětrá a je pryč.
    Klienti se stejně rozhodují spolupracovat jen na základě dobrých referencí, osobního kontaktů a individuální péče a „punc“ firemní značky tak nehraje významnou roli. Navíc nenesu riziko, že si poškodím jméno jenom tím, že MLM firma díky svému chování a jejím poradcům zavře za nějakou dobu krám. Finanční poradenství je běh na velmi dlouhou trať. Nízké náklady mi umožňují nabízet i produkty s parametry vhodnými pro klienty, které v MLM nejsou na TOP 10.

    Odpovědět