CZK/€ 25.330 +0,16%

CZK/$ 24.057 +0,45%

CZK/£ 30.413 +0,26%

CZK/CHF 27.245 +0,62%

Investiční životní pojištění bude průhlednější

 


 

Hovoří-li se o kvalitě finančního poradenství či missellingu ve finančním zprostředkování, vždy se řeč stočí k investičnímu životnímu pojištění (IŽP). Vlivem vysokých zálohových provizí za jeho prodej láká tento produkt nepoctivé finanční zprostředkovatele, kteří ho prodávají komukoli a k jakémukoli účelu. Bohužel není výjimkou ani „přebouchávání“ pojistek po dvou letech po uplynutí storno lhůty pro vrácení provizí.

Podvádět klienty prostřednictvím investičního životního pojištění ale bude konečně obtížnější. Po mnoha letech kritiky a nespočtu medializovaných případů poškození klientů prodejcem investičního životního pojištění se pod hrozbou státní regulace pojišťovny shodly na čtyřech samoregulačních opatření, která IŽP významně zprůhlední. Všechna nabydou účinnosti od 1. ledna 2015.

Předsmluvní informace

Standard popisující předsmluvní informace sjednocuje napříč trhem životního pojištění rozsah informací, které musí klient obdržet ještě před podpisem smlouvy. Základem je informace o rozsahu pojištění, možnostech připojištění a rizikovosti a časovém horizontu jednotlivých investičních strategií. Klient se bude muset dozvědět i o možnostech a nákladovosti dodatečných změn jak v pojištění, tak v rámci změn investiční strategie.

Pojišťovny budou muset v rámci předsmluvních informací upozorňovat i na úskalí produktu, např. „přiměřeně“ upozornit na výluky.

Předsmluvní informace by měly být sice téměř kompletní, nicméně by měly být podávány ve srozumitelnější podobě, než jakou nalezne klient např. v rozsáhlých a obtížně čitelných všeobecných a dalších pojistných podmínkách.

Modelace vývoje pojistného

Jedním z největších současných nešvarů missellingu investičního pojištění je jeho sjednání na dlouhý časový horizont (pod záminkou možnosti uplatnění daňového zvýhodnění) a prohlášení, že klient bude moci prostředky vybrat po dvou letech spoření. Mnohdy se klient ani po výpovědi smlouvy nedozví, jak moc tratil, neboť je „zůstatek“ převeden na novou smlouvu. Tomu by mohlo pomoci zabránit povinné dokládání modelace vývoje pojistného.

V rámci modelace klient obdrží tabulku s výpočtem výše odkupného v jednotlivých letech na základě zhodnocení, jehož výši si určí. Ta přitom nesmí být vyšší než 7 %. Kromě investic s garantovaným výnosem bude modelace muset obsahovat i tzv. nulovou variantu, tedy případ, v němž klient nedosahuje žádného zhodnocení. Volitelně bude moci pojišťovna doplnit modelaci pro zhodnocení vyšší a nižší, než jaké si klient vybral.

Tabulka 1: Příklad modulace pojistného

Ilustrativní modelace je znázorněna na: stáří klienta 30 let, doba trvání pojištění 30 let, pojistné 1 000 Kč/měsíc, pojistná částka na smrt 1 mil. Kč.

Doba trvání pojištění (roky)

Zaplacené pojistné

Kapitálová hodnota (výnosnost 5 %)

Hodnota odkupného

1

12 000 Kč

4 593 Kč

0 Kč

2

24 000 Kč

9 265 Kč

0 Kč

3

36 000 Kč

14 009 Kč

3 491 Kč

10

120 000 Kč

87 743 Kč

75 096 Kč

15

180 000 Kč

149 490 Kč

144 903 Kč

30

360 000 Kč

382 838 Kč

369 929 Kč

Zdroj: ČAP

Graf 1: Příklad modulace pojistného

Ilustrativní modelace je znázorněna na: stáří klienta 30 let, doba trvání pojištění 30 let, pojistné 1 000 Kč/měsíc, pojistná částka na smrt 1 mil. Kč.

cap-izp-01

Zdroj: ČAP

Standardizovaný ukazatel nákladovosti (SUN)

Zřejmě nejvýraznější novinkou v rámci samoregulace informací dodávaných při prodeji investičního životního pojištění je standardizovaný ukazatel nákladovosti. Dosud klient u mnoha produktů neměl nejmenší představu o nákladovosti své pojistky, která byla mnohem dražší než srovnatelná přímá investice do podílových fondů – které svou nákladovost musí již mnoho let transparentně ukazovat.

Jedním z prostředků přiblížení nákladovosti životního pojištění je grafické znázornění podílu poplatků, rizikového pojistného a pojistného placeného na investice na celkovém zaplaceném pojistném za dobu trvání pojistné smlouvy. Klient tak zjistí, kolik procent celkového pojistného zaplatí na nákladech a kolik ho stojí celkově krytí rizik.

Graf 2: Příklad rozložení rizik

cap-izp-02

Zdroj: ČAP

Zároveň se pro jednotlivé investiční strategie či podílové fondy, do nichž může klient investovat, bude povinně uvádět syntetické TER (Total Expense Ratio). Tento ukazatel bude zahrnovat jak správcovské a další poplatky na úrovni fondu, tak další poplatky za správu na úrovni pojišťovny. Tím se vyrovná informační nevýhoda podílových fondů, u kterých se klient nákladovost dozví již nyní.

Novinkou bude také uvádění kompletních sazebníků poplatků na internetových stránkách pojišťoven. Ani to dnes není zdaleka standardem.

Rekapitulace stavu pojistné smlouvy

První tři samoregulační opatření se dotknou nově uzavíraných smluv. Čtvrté zvýší informovanost i stávajícím klientům životních pojišťoven. V každoroční rekapitulaci stavu pojistné smlouvy se klient dozví mimo jiné kapitálovou hodnotu fondů, do nichž prostřednictvím pojišťovny investoval, tak výši odkupného pro případ, že by chtěl smlouvu vypovědět. Pojišťovna má úlevu v tom, že může pouze uvést poznámku, že v případě odkupného bude kapitálová hodnota snížena o dosud neuhrazené počáteční náklady pojištění.

Loading

Vstoupit do diskuze 33 komentářů


Související články

Začíná pokus o znárodnění části pojistného trhu?

Foto: Pixabay V poslanecké sněmovně je projednávám cizinecký zákon. Podle něj by v příštích pěti letech směl cizince pojišťovat pouze jeden subjekt, a to Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky (VZP). Jedná se o pokus o znárodnění části pojistného trhu a snahu o omezení hospodářské soutěže?

Text: Daniel Mareš

22. 06. 2021


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Michal D.

    8 října, 2014

    Je zřejmé, jak velký strach a obavy mají pojišťovny z připravované novely zákona 38. O to větší je nejistota, co a v jaké podobě se vůbec schválí. Pojišťovny by se měly vrátit zpět ke svým kořenům a upisovat (krýt) rizika. Investování a zhodnocování finančních prostředků ať nechají těm institucím, které jsou k tomu určeny, to se však nestane, je to příliš lukrativní byznys, kdy pojišťovny a poradci vydělávají na finanční negramotnosti obyvatel a obrovské informační asymetrii. Takže asi tak.

    Odpovědět

  • Radek

    8 října, 2014

    Naprostý souhlas.

    Odpovědět

  • 8 října, 2014

    Obrovské informační asymetrii? Člověče, dyť tady na tom veleslavným internetu snadno dohledáš, jak je to s tím ižp.

    Jenže lidi jsou líní, více či méně hloupí. Bojí se volby, protože co kdyby se rozhodli nesprávně. Proto mají rádoby poradce.

    Životní pojištění je bez rezervotvorné složky prodejné obtížně nebo vůbec ne. O pojištění jako takové je jen malý zájem.

    „zhodnocování finančních prostředků ať nechají těm institucím“ Třeba podílovým fondům, že. Ižp je špatné, podílové fondy jsou dobré, že.

    Odpovědět

  • Michal D.

    8 října, 2014

    Stačí, aby se v připravované novele zákona 38 schválilo ručení za životky po dobu MINIMÁLNĚ pěti let, ideálně ještě po delší dobu, NEBO aby se uzákonilo postupné rozložené vyplácení provize po tuto dobu. V ten moment mají pojišťovny klid od bouchačů, přebouchávačů a víkendových poradců, kteří tento obor dělají jenom proto, že v něm získávají hned po zaplacení prvního pojistného celou provizi, aniž by se o klienta vůbec plánovali aspoň v těch dvou budoucích letech starat.
    Jak říká jeden můj kamarád, chceš si vydělat rychle velké peníze ? Jdi sjednávat IŽP, nikde jinde tak rychle nevyděláš takovej vejvar. Za dva roky to protočíš a máš ten samej vejvar znovu…a znovu…a znovu…a znovu.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    8 října, 2014

    A co kdyby se ručilo třeba dvacet let, pane Michale? Nebylo by to lepší? Postupné rozložení provize, to má logičtější zdůvodnění. Potíž bude s prodejností. To ovšem naštěstí není problém zprostředkovatele nýbrž pojišťovny. Rád bych sdílel Váš optimizmus, že novela 38 odstraní veškeré zlo kolem nás. Bohužel neodstraní. Vybírejte si lépe přátele, pane Michale. Kasař Pěnička, blahé paměti, také (zcela oprávněně) viděl kolem sebe samou potíž. Bylo to prostředím v kterém se pohyboval :). Znáte to: s kým se stýkám, takový pak po čase jsem!

    Odpovědět

  • Michal D.

    8 října, 2014

    Ok, co byste navrhoval vy ? Vysoké provize hned po sjednání a směšně krátká doba, po kterou za ni ručíte já osobně vidím jako jeden z důvodů, proč je tento obor tam, kde je, nechci být sprostý. To že vidíte věci jinak, tj. krásněji, učesaněji a pozitivněji, neznamená, že takové ve skutečnosti jsou, ale brát vám váš názor nehodlám, věřte si čemu chcete a komu chcete.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    8 října, 2014

    Milí kolegové, cesta k očištění oboru musí být spravedlivá. Vede přes řád, vyšetřování a sankce, s presumpcí viny, jako je to v daňovém řízení. Nevede přes regulace, které trh s touto službou zabijí, i když regulace jsou mnohem levnější, protože jsou plošné. Ručení delší než dva roky je věcný nesmysl. A to proto, že na trhu je spousta zoufalců, co přebouchávají cizí, nikoliv vlastní smlouvy. Prodloužené ručení z trhu vyžene i většinu z těch 15% slušných poradců daleko dříve, než poklesne počet aktivních zprostředkovatelů. Já jsem na tomto trhu opravdu dlouho a vím, že poradcův chleba je tvrdý, někdy opravdu velmi tvrdý. Znám odvrácenou stranu poradenské mince. Nejsou to jen statisíce rychlých peněz z části produkce, je to často vydřený výdělek. Provize jsou dnes spravedlivě vysoké, protože vyvažují spousty zbytečně zmařených obchodů, přebouchávání za které poradce objektivně nemohl a selhávání klientů, kteří se často nechovají slušně a zapomenou nás informovat, že jednají současně s 3 dalšími poradci, nebo kámoši z finančních domů, se kterými se chtějí šábnout o provize z našich přebouchnutých smluv. Pane Michale, snad jste nějaký učitel, prosím abyste byl i realista. Všichni jsme přeci jen také učitelé – jen trošku jinak placení učitelé. Denně neseme kůži na trh a za spousty obchodů ručíme, aniž bychom měli reálnou moc nařídit něbo zakázat něco našim klientům. A naše právní postavení je velmi slabé. Nemůžeme účinně žalovat náhradu škody, pokud klient zdlouhavý proces obsluhy zabrzdí těsně před produkcí a tváří se, že šlo jen o mystery shopping, nebo si dokonce vymyslí, že už nemá důvěru, ale důvody si chce ponechat jen pro sebe. Snad to nevíte, český člověk je obvykle naprosto lhostejný k našim nákladům.

    Odpovědět

  • vasek

    9 října, 2014

    V zásadě si myslím, že by stačil unifikovaný infolist o IŽP, jehož klientem podepsanou kopii by měl mít poradce uloženou u sebe. To vyrovnává informační asymetrii. Zbytek už může být dílem trhu. Vyšší provize/nákladovost je promítnuta do onoho infolistu ve formě horšího vývoje kapitálové hodnoty a zájemce o pojištění tak může porovnávat (pokud bychom se bavili o investiční stránce věci).

    Odpovědět

  • Michal D.

    9 října, 2014

    No vidíte pane Bierhanzle, člověk Vám položí otázku a Vaše odpověď nikde, kde je Vaše chytrost ? Vždycky máte na všechno recept, všude jste byl 3× a 3× všechno viděl i ochutnal a teď ? Tak nějak jsem to od Vás čekal, takže mě to ani nepřekvapuje. Stejně jako Yowie pochybuji, že jste tím, za koho se vydáváte a že jste skutečně nějaký smyšlený pan Bierhanzl…no nic, mějte se.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    9 října, 2014

    Pane Michale, velmi se omlouvám, že jsem na Vaši otázku ihned neodpověděl.Chápu, že u svých studentů jste zvyklý na promptní odpověď. Kde je moje chytrost? To nevím, předpokládám, že bude tam, kde vždycky.Neinfor­movala mě o změně pobytu. Jak jste prosím přišel na to, že mám na vše vždy recept, že jsem všude byl, všechno ochutnal a vše viděl? Nemám, nebyl, neochutnal a neviděl. Proč píšete svoji repliku rovnou s úmyslem spoludiskutujícího urazit? To máte tak málo sebedůvěry a argumentů? Škoda. Popsal jsem v diskusi k článku pana Zámečníka jen realitu týkající se informací, které každý slušný zprostředkovatel už dnes svému klientu může dát a jejichž objem a struktura se od budoucnosti v článku popisované zase až tak moc neliší. Takto Vy, pan Jiří a někdy i pan Yowie nepostupujete. Vy a ostatní pánové nepracujete s fakty, Vás zajímají emoce. Každý rozumný čtenář, poradce či zprostředkovatel ten rozdíl vidí. Z jiného soudku? Vy opravdu neznáte Jáchyma Bierhanzla? Já žiji v domnění, že o něm slyšel každý průměrný (vzdělaný)Čech­.Proto jsem si to jméno zvolil. Mimochodem, za koho se vydáváte Vy, pane D?

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    9 října, 2014

    Pane kolego, chce to nápovědu. Co takhle čepice typu Čupřina? Anebo třeba, že pana továrníka hrál pan Kodet?

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    9 října, 2014

    Bingo, pane Hanzle :).

    Odpovědět

  • Radka Peterská

    9 října, 2014

    Pane Bierhanzl, už prosím nepište, to se fakt nedá číst. Možná se rád čtete a snad i posloucháte, ale to co tu blábolíte jsou strašný hovadiny. Nepracujete náhodou jako nějaký vysoce postavený manažer v nějakém finanční MLM ? Podle slovníku, míry manipulace a obratů bych se ani nedivila.

    Odpovědět

  • vasek

    9 října, 2014

    A vidite, mne jeho reakce prijdou naprosto v poradku. Navic do svych slov dava alespon trochu vtipu. A jestli je to nejaky vysoky mlm manazer, tak tim v podstate hure pro vsechny „na dobrou viru obracene“, jelikoz uroven jeho vyjadrovani je na podstatne vyssi urovni.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    9 října, 2014

    Je mně líto, že se Vám můj styl nelíbí paní Radko Peterská. Máte ovšem pravdu, rád se poslouchám. Myslíte, že u ostatních zde diskutujících mužů je to jinak? Jsme to ale pěkný spolek exhibicionistů! Hovadiny však neblábolíme, tedy alespoň někteří z nás. Moc prosím, napište mně jedinou hovadinu (nebo nepravdu), kterou jsem v diskusi k tomuto článku použil. A pokud Váš názor zdůvodníte, budu nadšen. Na rozdíl od části ostatních diskutujících mám rád svůj mateřský jazyk a snažím se ho nekazit, nemám rád vulgární vyjadřování a uznávám fakta. Svá tvrzení se snažím ověřit, anžto nesnáším kecy a mlácení prázdné slámy. Rád slyším, že MLM podobně působí na své představitele. To mě doposud nenapadlo.Chybou je, že občas podlehnu (někdy mě to pak mrzí) a slušným způsobem se pokusím navést hloupého, neslušně mluvícího a nepravdy používajícího spoludiskutujícího na správnou cestu. Přiznávám, že mě baví, když se pak milý hoch nebo milá dívka rozčertí. Tedy děkuji i Vám, bude se mně dnes hezky usínat.

    Odpovědět

  • Yowie

    9 října, 2014

    Jáchym Bierhanzl: Ve Vašich příspěvcích píšete „každý slušný zprostředkovatel“. To bude asi ten hlavní problém…

    V článku se píše o hodnotě odkupného při poměrně optimistickém výhledu cca kolem 370 000,– při době trvání smlouvy 30 let.

    Já zažil poradce a pro Vás budu rád jmenovat (Absolut-in, Václav Líva), který ve své době hovořil ne o 370 000, ale o 3 milionech…

    Čili podle Vás je vše v nejlepším pořádku? Opravdu? Asi žijeme každý na jiné planetě. Přičemž Vy asi hodně daleko od země.

    Takový bordel, který je v této oblasti u nás, by kapitalistický demokratický západ netoleroval a netoleruje. Důkaz jsem předložil již minule.

    A opravdu to není o emocích, když Vás někdo okrade a Vy řeknete, že je to zloděj nebo podvodník, tak co je to? Emoce nebo holé konstatování faktu?

    Odpovědět

  • vasek

    9 října, 2014

    a kolik byla platba pojistneho a jake pojistne castky na onech cilovych trech milinech?

    Odpovědět

  • Yowie

    9 října, 2014

    vasek: Měsíční platba byla kolem 1000,– a doba o chlup delší, cca 35 let.

    Ale asi ani jeden z nás nevěří tomu, že by se přidáním několika málo let částka odbytného na IŽP takřka zdesetinásobila.

    Navíc jsem rád, že tu před pár dny byl článek od Šídla, kde v posledním odstavci doslova a do písmene napsal to, co jsem tu o chvíli před ním tvrdil já, tedy že ta státní podpora IŽP je naprosto nesmyslná, protože naprostá většina těch peněz končila všude jinde, jen ne u těch pojištěných…

  • Jáchym Bierhanzl

    9 října, 2014

    Pane Yowie, nikdy jsem nepsal nic o tom, že je vše v pořádku. Pitomců, pomýlených jednoduchých lidiček (rádoby poradců) a otrlých lotříků je v oboru spousta. Minimálně tolik (procentuálně) jako u klientů.Existuje i určité procento nemocných (psychopatů), kteří jsou prostě takoví. Třeba jako „legendární „vlk“ Lukáš. Na druhou stranu v oboru existuje spousta šikovných a slušných odborníků, kteří dělají dobrou práci. O těch se tady, v našem „poradenském bulváru“ vůbec nepíše. A já mám plné zuby všech těch chytrolínů, kteří v diskusích z emotivních důvodů dští síru na všechny a všechno co jen trochu „zavání“ finančním zprostředkováním nebo MLM. Když nic jiného tak to není fér a je to navíc naprosto hloupé. Vy patříte do jiné kategorie, alespoň soudě podle Vašich příspěvků. Ovšem někdy, patrně z nedostatku času k přemýšlení nebo z důvodu osobního zájmu, sklouznete po „šikmé ploše“ zjednodušování. Pokud Vás někdo okrade a má modré oči, samozřejmě mu říkejte modrooký zloděj. Ale neříkejte, že všichni modroocí jsou zloději. A ukončeme už poměrně jalovou diskusi, počkejme si na nějakou další perlu z pera pana Zámečníka.

    Odpovědět

  • Yowie

    9 října, 2014

    Jáchym Bierhanzl: K tomu zjednodušování bych jen dodal, že o MLM obecně mám už načteno tolik, že bych se ze zjednodušování rozhodně neobviňoval.

    MLM vesměs slouží k prodeji průměrného a běžného zboží opředeného prodejními kecy za vysoce nadprůměrnou cenu.

    Bohužel, tak to je. Proto je tento systém prodeje v některých zemích nelegální a v jiných jen trpce tolerován (viz. např. soudní spor s Amway v UK v roce 2008).

    Do financí nepatří už vůbec, protože neustálá duplikace je v přímém rozporu s prodejem dlouhodobých (ideálně celoživotních) produktů.

    Výsledkem je stav, který tu máme teď.

    A vůbec netuším, proč by se někdo, kdo to povolání bere vážně a umí, měl bát toho, že vychcípe většina MLM rychlokvašek. Není to spíš naopak?

    Myslíte, že když MLM ve financích skončí, že se uživí spíš dlouholetý zkušený a kvalitní poradce, nebo rychlokvaška se zasychajícím razítkem na maturitním diplomu?

    A k vyčůranosti klientů bych se jen zeptal, jestli naschvál chodíte nakupovat jen tam, kde je to samé k sehnání za vyšší ceny, než jinde. Já tedy ne. Sám jsem poradcům dopředu oznamoval, že jich o mě soupeří víc a nevidím na tom nic špatného.

    Čas od času tu křičíte po volném trhu bez regulací a pak se divíte, že klient není idiot a nepodepíše to prvnímu poradci, kterého potká?

    Ale vždyť to je trh! Máte co nabídnout? Ok, jste úspěšný. Nemáte co nabídnout? Tak se vraťte do fabriky. Tak to zkrátka je.

  • Marián H.

    10 října, 2014

    Podobné nikam nevedoucí debaty jsou k ničemu, zaveďme průběžné vyplácení provizí systémem „pays as you go“ a bude po problému. Do oboru se přestanou tlačit náctiletí MLM zoufalci, protože to přestanou být rychle a snadno vydělané velké peníze. Chceš si vydělat hodně peněz ? Ok, starej se o klienta desítky let a každý měsíc, po celou dobu, co se o klienta budeš starat a díky tomu bude smlouva aktivní, budeš dostávat zaslouženě provize. Zase jsme papežštější než papež a snažíme se objevit Ameriku, přestože už byla dávno objevená.

  • Jáchym Bierhanzl

    10 října, 2014

    Máte pravdu, debaty jsou zbytečné, pokud nemají rozumný výstup. Jinak tohle místo je k debatování jako stvořené :). Váš návrh je dobrý a mně se líbí. Jen si kladu otázku zda se bude líbit i našim přátelům v ČAP? Nepoklesne razantně prodej? Bude to pro akcionáře stravitelné? Případně, najde se způsob jak (mlm)vlka nažrat aby to na koze nebylo příliš vidět.

  • Yowie

    10 října, 2014

    Souhlasím Mariáne, také si myslím, že nemusíme nic vymýšlet a stačí se podívat tam, kde funguje demokracie pro obyčejné lidi a ne pro různé šíbry v pozadí.

    Jáchym: MLM vlk už se nažral dost myslím. Co by řekla ČAP? Koho to zajímá? Ptá se snad soudce zloděje, jaký by si dal trest?

  • Jáchym Bierhanzl

    10 října, 2014

    No já jen, pane Yowie, že doposud za všechno zlo na tomto „poradenském“ světě mohli mlm chlapci a děvčata. Jsem rád, že se Vám rozšiřují obzory :).

  • Yowie

    10 října, 2014

    Jáchym: No, myslím, že můj názor tu už zazněl dříve, tedy že pojišťovny jsou spoluviníky.

    Nakonec v Holandsku razantní změnu poměrů provázely i obří pokuty pojišťovnám, s tím samozřejmě nemám nejmenší problém…:-)

  • Marián H.

    10 října, 2014

    V ČAP se určitě líbit nebude a pojišťovnám už vůbec ne, ale to rozhodnou zákonodárci, tedy to alespoň předpokládám, i když bych se vůbec nedivil, kdyby i tato novela zákona 38 byla opět „zametena“ pod koberec, jako ta předchozí.
    Něco je však ve vzduchu, mám dva kamarády, co jsou manažery v Partners a na novelu 38 pohlíží s velkými obavami. Co vím, tak každý z nich už poněkolikáté znovu buduje svoji skupinu (fluktuace, storna, vysoká úmrtnost produkce & lidí), a je pro ně čím dál těžší a náročnější do firmy někoho přivést, kdo by vydržel a dlouhodobě nosil. Bavili jsme se o tom minule na pivě a pokud by se k tomu přidalo zákonem stanovené vyplácení provizí v čase, tak je to pro ně konec, jednoduše se neuživí. Už tak jim prý dnes lidé utíkají do zcela jiných oborů (hlavně ne zpět do finančního poradenství, prý kvůli velmi špatné pověsti oboru), nebo odcházejí do brokerpoolů, kde mají jednou i dvakrát vyšší provize. Uvidíme, čas ukáže. Všechno může být ještě stokrát jinak.

  • Jiří

    8 října, 2014

    No není to krásný ? IŽP je na trhu cca 15 let a celých 15 let pojišťovny okrádají obyvatelstvo na těchto „výhodných“ produktech „na spoření“. Je jim úplně jedno, kdo jim to nosí a hlavně co jim nosí, hlavně ať je toho hodně, protože pojišťovny ve své nenažranosti nemají nikdy dost. A najednou, po patnácti letech si všechny pojišťovny uvědomí, že už takto nelze dát okrádat klienty a lhát jim, a tak si vymyslí čtyři opatření od nového roku. No bravo, po patnácti letech. Já v tom spíš vidím strach z té novely 38, to jsou všichni pěkně připosraní, hlavně landeshlavouni a kindermanažeři z MLM.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    8 října, 2014

    Chtěl bych vám udělat, pane Jiří, radost. Velkou většinu v článku uvedených budoucích informací, klienti slušných zprostředkovatelů už dávno dostávají. Pokud by se panu Zámečníkovi chtělo, mohl porovnat současný stav s tím budoucím. Možná se chystá to udělat v nějakém pokračování. Vás mám moc rád pane Jiří, jste takový milý neumětelský rýpal. I Váš slovník a Vaše výkřiky tomu odpovídají.

    Odpovědět

  • Jiří

    8 října, 2014

    No hlavně že vy jste pane Bierhanzle slušně řečeno sežral ono pověstné Šalamounovo hovno a všechno víte, všude jste byl a všechno viděl třikrát :0)

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    8 října, 2014

    Nic jsem nesnědl, pane Jiří. Jen se vyjadřuji k věcem, kterým rozumím.Proč nepostupujete podobně? Takhle si zbytečně zvyšujete krevní tlak.

    Odpovědět

  • vasek

    8 října, 2014

    to s temi davno poskytovanymi informacemi je ale pravda

    Odpovědět

  • Karel

    9 října, 2014

    Krátký, ale poučný text „Souboj o provize „pojišťováků““ – pojišťovny: provize zastropovat na 150%, zprostředkovatelé: informovat klienty při výpovědi obratem o odkupném, ten si výpověď rozmyslí (nebo mu není pomoci), MF a ČNB: provize rozdělit na 5 let. Vzhledem k tomu, že vyšší bere je jasné, co nás čeká (možná jen přihodí i to informování o odkupné s možností stažení výpovědi).

    Odpovědět

  • znalec

    9 října, 2014

    Každému je snad jasné, že jediné řešení je (bude) výplata provize pay-as-you-go jako je to u majetku a rizik. Otázkou je jen – kdy…

    Odpovědět