Největšího růstu dosáhla ČSOB Pojišťovna v oblasti životního pojištění, kde celková částka předepsaného pojistného dosáhla výše 5,42 miliardy Kč, tedy o 22 % vyšší než tomu bylo v roce 2006. V oblasti neživotního pojištění se podařilo pojišťovně také navýšit předepsané pojistné o 12 procent a to na 3,64 miliard Kč.
O výrazný meziroční vzestup předpisu se v případě životního pojištění však zasloužila hlavně jednorázově placené pojistky, jichž se loni prodalo za bezmála tři miliardy korun, což bylo o 42 procent víc než rok předtím. Lví podíl na tom má prodej životních pojištění ČSOB Pojišťovny v obchodní síti ČSOB: na ni loni připadlo 85 procent všech nově prodaných jednorázových pojistek.
V neživotním pojištění bylo hlavním tahounem růstu zejména pojištění motorových vozidel, tedy povinné ručení a havarijní pojištění. V povinném ručení stouplo předepsané pojistné meziročně o 15,3 procenta na 1,219 miliardy korun, v havarijním pojištění pak o 14,4 procenta na 964 milionů korun.
Zajímavé především z pohledu fiannčních poradců je struktura a výsledky jednotlivých distribučních kanálů. V celkovém počtu sjednaných pojištění zůstává i nadále jednoznačně nejdůležitějším distribučním kanálem vlastní síť ČSOB Pojišťovny, následovaná makléřským obchodem a obchodní sítí Skupiny ČSOB.
Objemem obchodní produkce se však na první místo řadí křížový prodej prostřednictvím členů Skupiny ČSOB, na nějž loni připadlo již 44 procent obchodní produkce. Podíl interní sítě a makléřského obchodu na obchodní produkci je obdobný a činí 26 procent.
REKLAMA
Čísla zveřejněná ČSOB Pojišťovnou korespondují s předběžným odhadem České asociace pojišťoven, která uveřejnila neauditované výsledky členských pojišťoven za loňský rok.
Zdroj: Tisková zpráva ČSOB Pojišťovny