CZK/€ 25.330 +0,16%

CZK/$ 24.057 +0,45%

CZK/£ 30.413 +0,26%

CZK/CHF 27.245 +0,62%

Proč odchází poradci od svých společností

 


 

Změnit finančně poradenskou společnost není pro finančního poradce jen tak. Musí se smířit se ztrátou následných provizí z již uzavřených produktů, musí se vyrovnat s právními následky a často ztratí i část svého týmu. To jsou faktory, které nelze vykompenzovat o pár procent vyšší provizí ani jednorázovou finanční dotací. Poradce taková nabídka nezláká…

…pokud již není rozhodnut odejít. A k rozhodnutí k odchodu musí dozrát. Zrání v tomto směru ale nepomáhá nahlodávání ani sliby ze strany konkurence. Důvod se nachází vždy uvnitř současné finančně poradenské společnosti. To je také společný bod, který jmenovali všichni poradci, s nimiž jsem se o jejich odchodu z původní finančně poradenské společnosti v nedávné době bavil.

Nejčastějším důvodem byla nemožnost změnit některé procesy či produktové zaměření původní společnosti nebo nedostatečná podpora. Kvůli nedostatečné podpoře (ať již marketingové, analytické či jiné) ovšem odcházejí zpravidla lidé, kteří mají nejprve snahu o změnu uvnitř společnosti.

Dalším důvodem byly akce společnosti či nadřízených, které poradci vnímali jako podraz. Tím může být i „prostá“ změna kariérního plánu či jiných podmínek pro práci, ale někteří poradci mají zkušenosti i mnohem tvrdší. Podle závažnosti pak poradci buď zůstávají, ovšem pochopitelně již jejich zapálení a loajalita klesá a stávají se snadnějším terčem head-hunterů, nebo rovnou odchází a hledají sami štěstí jinde.

Finančně poradenská práce je především o důvěře. A nejen o důvěře mezi klientem a poradcem, ale i v rovině mezi poradcem a finančně poradenskou společností. Důvěru poradce ve společnost může podlomit i personální otázky. Pokud poradce nebude důvěřovat svému nadřízenému, že dostane adekvátní podporu, pokud manažer nebude důvěřovat vedení společnosti, že stojí na jeho straně, pak také roste tendence ke změně. Aby poradce o změně ale začal v takovém případě vážně uvažovat, musí se jednat o neřešitelné osobní rozpory nebo o kombinaci s dalšími důvody.

REKLAMA

Společnost, které houfně odcházejí poradci, by tak měla v prvé řadě hledat příčiny odchodů u sebe. Hlavní otázka by měla přitom znít: Po jakých změnách finanční poradci volali a nebyli vyslyšeni? Odpověď pravděpodobně nezabrání odchodu poradců (i když i to se občas povede), ale přinejmenším sníží pravděpodobnost odchodu poradců v budoucnosti. Výši provizí, které jsou na českém trhu již relativně srovnané, může přitom společnost nechat až na poslední příčce.

Loading

Vstoupit do diskuze 27 komentářů


Související články

Bitcoin dosahuje nového historického maxima díky pokračující rally po volbách

Bitcoin minulou středu dosáhl nového historického maxima 93 480 dolarů, což je výsledek dynamiky po amerických prezidentských volbách, která nadále podporuje trhy s kryptoměnami. S rostoucí cenou bitcoinu také celková tržní kapitalizace kryptoměn stanovila nové historické maximum ve výši 3,05 bilionu dolarů, čímž překonala hodnotu zaznamenanou na […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 11. 2024

Zlaté časy startupů končí. Trh s rizikovým kapitálem klesá

Situace na trhu rizikového kapitálu se v posledních letech kompletně proměnila. Zatímco v období pandemie tento trh významně rostl, v současnosti je trend opačný. Důvodů je několik. Investoři se zaměřují na trhy s ověřenými obchodními modely a v neposlední řadě chování investorů ovlivnily vysoké úrokové sazby. Přesto existuje i startupový segment, který […]

Text: Redakce

19. 11. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • vasek

    3 září, 2012

    no myslím, že tím vůbec nejčastějším důvodem pro změnu společnosti je naivita, že jinde vydělávání na chleba půjde jako po másle – když se bavíme o řadových konzultantech, nikoliv manažerech. V zásadě společnost mění ti neúspěšní.

    Odpovědět

  • moule

    5 září, 2012

    S tim nesouhlasim. Menil jsem spolecnost jako uspesny. Jenom jsem videl, ze nekde mohu byt uspesnejsi. 1) atmosfera u nas v kancelari byla priserna 2) muj manazer me nepodrzel, kdyz jsem mel potize a obecne mi nevenoval moc casu a zajimaly ho pouze body 4) nase reditelstvi nerostlo 5) odesel kolega, ktery byl ve spolecnosti dva roky a kdyz to prasklo, tak ho vsichni zacali pomlouvat. Kdyz potom prisla nabidka, kdy byly vyssi provize a vseobecna pohoda, tak jsem se dlouho nerozmyslel. Po roce jinde mam o 60% vyssi vykon, diky tomu jsem povyrost o pozici vyse a financne je to nesrovnatelne.

    Odpovědět

  • GEEK

    5 září, 2012

    V zásadě se všichni, kteří odejdou začnou špinit. Tohle jsou přesně řeči těch špinitelů, kteří se neumí postarat o své lidi. Já jsem OSVČ a do toho, kam jdu je každému… Klienti, kteří jsou spokojení, jdou se mnou. Nějak to můj bývalý nadřízený nechtěl pochopit. Chvíli vyhrožoval a potom mu sklaplo. Nemohl nic dělat.

    Odpovědět

  • Radek

    6 září, 2012

    V tom ale hodně záleží na tom, jakou smlouvu jste se svým partnerem jako OSVČ podepsal. Když se k něčemu zavážete, tak je vhodné to také dodržet – i jako podnikatel. Nebo tím spíš. (Otázkou ale jsou praktiky, které při uzavírání smluv s poradci některé společnosti používají – např. podpis na pódiu na FKT…)

    Odpovědět

  • Původní kolemjdoucí

    6 září, 2012

    Viděl jste osobně aby nováček podepisoval smlouvu na pódiu FKT? A pokud máte na mysli jeden mediálně zmiňovaný podpis, zamyslel bych se nad tím, jestli rozumný člověk toto udělá. A jestli to třeba nebylo napsáno pouze účelově v kontextu s událostmi, které tomuto článku předcházely. Ono totiž dost často platí že všechno je jinak …

    Odpovědět

  • GEEK

    6 září, 2012

    S tím zásadně nesouhlasím. Společnosti naprosto účelově staví své spolupracovníky do nevýhodné pozice. Konkurenční doložky jsou právně nevymahatelné konstrukty, které mají pouze strašit. Klient, kterého jsem získal, je mým klientem. Já jsem tam udělal tu práci, já jsem jeho poradcem. Když se rozhodnu odejít jinam, je mou povinností ho informovat. Jestliže je se mnou klient spokojený, jde za mnou. Nevidím na tom nic nestandardního a nečestného. Nikdo vám nemůže zakázat vykonávat to, čím se živíte. Bylo by to možné pouze v případě, že dostanete odpovídající finanční kompenzaci. Tady mi můžete na 100% věřit, sám jsem si tím prošel. Nejprve přišly výhrůžky, odvolávání se na smlouvu, ale po krátké poradě s právníkem se ukázalo, jak bezzubá a bezmocná to byla snaha. Byl jsem rozhodnutý jít do sporu, ale druhá strana raději vycouvala. A to nemluvím o tom, že jsem byl odstřihnutý od systému před uplynutím výpovědní lhůty, a tak mi nebyla poskytnuta veškerá součinnost, abych se mohl o klienty starat s odbornou péčí, kterou mi ukládá zákon.

    Odpovědět

  • Tomáš Marný

    3 září, 2012

    Jak tomumám rozumět,
    že se máme připravit, že Fincentrum už tka neporoste, protože přiblížili provize, takže nebude na co přetahvota?
    Nebo je to, že někdo začal ozobávat FC, protože sliby se nenaplnili? A je to proklamace, že jinde je chleba také o 2 kůrkách?
    By mě zajímalo, zda se pan Zámečník také někdy zapojí do diskuze, nebo jde jen o testovací balónky nálad. (Neprovokuji, jen se ptám.)

    Odpovědět

  • zamecnik

    4 září, 2012

    Do diskuse se rád připojím, ale zatím není moc o čem diskutovat. Otázky, které jste nadnesl stran Fincentra, vám nezodpovím, neboť do naší sesterské společnosti nevidím. A diskutovat o tom, kde se víc pije, nepovažuji za přínosné.

    Odpovědět

  • Tomáš Marný

    5 září, 2012

    Díky za reakci,
    má hlavní otázka byla, co je pointou Vašeho článku? Co jste tím chtšl říci, není mi to zcela jasné.

    A co se týče Fincetra, na to si umím docela dobře odpovědět sám, kupec se zájmem by byl, byť se jedná o finačního investora.

    Odpovědět

  • Adam Míra

    6 září, 2012

    Tomáši, co vám Fincentrum udělalo, že se do té firmy stále navážíte? Všichni vědí, že není na prodej a že se k podobným poznámkám uchylují poradci z konkurenčních společností ve chvíli, kdy mají strach, aby jim někdo neodešel. Zpravidla nemohou konkurovat ani kvalitou ani cenou, a tak se uchylují k podobné rétorice. Máte to vážně zapotřebí? Možná vám to nakukal váš představený a vy jste se toho chytil. O prodeji Fincentra konkurence spekuluje už pět let a stále nic. Já sám jsem tím v roce 2009 strašil svoje lidi. Už tehdy to byla fáma. Přiznávám se, jsem přeběhlík z OVB. Šel jsem do Fincentra kvuli penezum a kvuli tomu, že už se mi chtělo zvracet z praktik „nejlepších prodejcu“. Možná se ale dočkáte a příští rok bude na prodej BC. Hrubý už není v plné síle a kdyby se jim do celkového výsledku hospodaření nepočítal Broker Expert, tak jsou na tom bledě.

    Odpovědět

  • Michal

    7 září, 2012

    Podle informaci, ktere mam, je FC kupováno ze strany Ceske pojistovny. No nevim… jit pod kridla spolecnosti, ktera pise Diamanty, to uz radeji kamkoli jinam.

    Odpovědět

  • Adam Míra

    9 září, 2012

    To je velmi vtipný komentář. Jak jsem už psal, před pár lety jsem strašil své lidi úplně stejně. Samozřejmě, že jsem měl ty nejlepší zdroje informací. Ředitelé, kteří byli ve struktuře nad námi působili velmi přesvědčivě, tak jsem to posílal dál.
    Michale, nevěřte všemu a zkuste používat hlavu. Když už se vymýšlí příběh, tak by měl být uvěřitelný. Klíčovým partnerem pro ČP je přeci OVB. Myslíte si, že by si to chtěla rozházet se svým největším externím distributorem? Pracujte s fakty. Osobně si myslím, že nejblíže k prodeji má BC. Hospodářské výsledky jsou zkrášleny Broker Expertem. Expanze do zahraničí byla fiasko a utopila se tam spousta peněz. Před létem zlehčení kariery, aby udrželi stávající stav. Žádné zaručené informace nemám, ale být na místě investora, koupím levně Broker, který má stále relativně slušnou infrastrukturu. Poradci jsou tam slušně drženi za kulky zadržováním části provize a většina se jich bojí nesmyslné „konkurenční doložky“. Nebudu kupovat dražší Fincentrum, kde podobné instituty nejsou.

    Odpovědět

  • umlauf

    18 září, 2012

    Prohibice asi nefunguje. vy jste z Partners? Píšete jako opilý. Úplné bludy. Hrubý firmu neprodá. Je to přirozený workoholic.

    Odpovědět

  • Moah

    18 září, 2012

    Co je tohle za komentář…

    Odpovědět

  • Původní kolemjdoucí

    19 září, 2012

    To že je někdo workoholik ještě neznamená, že nemůže prodat to co vybudoval a realizovat se při budování hového projektu.

    Odpovědět

  • S.

    18 září, 2012

    Do BC úplně tak nevidím, ale s ohledem na aktuální objem investic do infrastruktury na tom zase tak bledě nebude. Díky změnám na jednotlivých pozicích v síti mu výrazně roste objem zprostředkovaných hypoték. Taky mi nedává smysl oddělovat BC od BE, resp. psát, že bez BE by na tom bylo BC bledě.. BE je svým rozsahem dalším ředitelstvím BC.

    Odpovědět

  • Tomáš Marný

    19 září, 2012

    FC? Co mi udělalo?
    Nic. Ptám se, pokud něčemu nerozumím. Pan Zámečník mi to vysvětlil a jeho odpověď mi postačuje, je logická. I když mě nenapadlo, že vysvětlení je tak prosté. Vnímal jsem to jako samozřejmost.
    ad FC 2., také jsem se ptal, když tu padali informace o EaS, nebo o AWD, BC či OVB.
    ad FC 3., třeba je to tak, že disponuji jinými informacemi než Vy. Nic jiného v tom nehledejte.
    A pro jistotu, v mém případě, nedostávám informace od svého vedoucího. Hraji trochu jinou ligu a sem se chodím občas pobavit, občas poplakat, takový bulvár, víte?
    A nenapsal jsem, že FC je prodané. Nepodveňoval bych pány Stuchlíka a Nejedlého, v hlavě to mají velmi dobře srovnané, což je právě ten důvod, proč bych to na jejich místě měl ambici také prodat. Abychom si správně rozumněli, já jim fandím a trochu závidím. :-)
    ad 4. FC, vlastně ano, vždy mi prudí, když mi řekne Martin Nejedlý, „čau vole“. :-)))

    Odpovědět

  • zamecnik

    6 září, 2012

    Mám-li shrnout motiv článku, je v kostce jednoduchý: Aby poradce změnil společnost, nestačí, aby mu z jiné společnosti kdokoli cokoli sliboval – nejdřív ho musí zklamat jeho vlastní společnost. Za dobu svého působení na Investujeme.cz, kdy se s finančními poradci z nejrůznějších společností setkávám, jsem se nesetkal s jiným podnětem. A v naprosté většině případů jsem zcela přesvědčen, že se nejednalo pouze o „módní“ či „bezpečnostní“ pózu, ale o skutečný důvod.

    Odpovědět

  • Jenda M.

    3 září, 2012

    V Partners se dost pije :)

    Odpovědět

  • trinitontret

    3 září, 2012

    http://www.pro­duktovelisty.cz/po­jisteni-osob/clanky/407­.html

    Odpovědět

  • Peteros

    5 září, 2012

    Nám zase manažer permanentně lhal. O produktech, o tom, jak je za vodou… Když se něco podařilo, tak to byla jeho zásluha a když byl problém, tak za to mohla firma. První rok jsme mu věřili jako pitomci. Potom jsme zjistili, že kecá a šli jsme pryč. Jediný, co bylo dobrý byly chlastačky. Na tom se ale nic postavit nedá.

    Odpovědět

  • Jáamar

    5 září, 2012

    To je zvláštní, jako úspěšný, produkce se zvýšila o 60%, nevím nevím. Navíc chybí bod 3) manažer pil rum a ty taky.
    Jestli se ti produkce z 60000 zvýšila na na 100000, tak věř tomu, že to není změnou společnosti, ale změnou tvojí.

    Odpovědět

  • moule

    5 září, 2012

    Na tom neni nic zvlastniho. Prostredi hraje dulezitou roli. Ja byl v prostredi buranu, coz jsem si uvedomil az zpetne. Kvalita prace nebyla spatna, ale malokdo premyslel a posouval se dal. Samozrejme, ze jsem se zmenil a ta produkce se neudelala sama. Bylo to ale dane tim kolektivem, dobrou atmosferou a rozsirenim obzoru. V puvodni spolecnosti by to neslo. Vysledek je, ze delam lepsi praci za vic penez, nadrizeny mi pomaha i kdyz diky tomu bude mit nejakou dobu mene penez. Nikdo se nedrzi na pozici. Nenabira se kazdy. Kolegove si pomahaji i kdyz jsou z jine struktury. Je to proste neco jineho. A jak uz tady nekdo psal take mi hrozili soudem, kdyz to vyslo najevo a nic z toho nebylo.

    Odpovědět

  • Pochopivší

    5 září, 2012

    a kdo to nepochopí, má to marný, ne?

    Odpovědět

  • Dlouhodobý poradce

    6 září, 2012

    Víte z jakých společností/us­kupení se lidé bojí odcházet?

    1. Od Svědků jehovových
    2. Z MLM poradenských firem, protože je jejich bývalí nadřízení popotahují…, kdo bude přece nyní vydělávat na jejich audi a hypotéku?…….

    Odpovědět

  • Původní kolemjdoucí

    6 září, 2012

    Nezobecňoval bych to a nestavěl do této roviny. Představte si, že máte skupinu které věnujete čas a energii, naučíte je jak být dobrými poradci a pak přijde někdo, kdo jim povykládá pohádku o tom, jak je u nich tráva zelenější a oni jdou za ním. Vy nemáte nic a ten kdo vám je odvedl nemá práci.

    Odpovědět

  • Dlouhodobý poradce

    7 září, 2012

    To máte pravdu, ale pokud někdo pracuje např. 6 let v MLM por. firmě a pracuje za cca 30–50% provize a je dobrý poradce, je škoda tam zůstávat a vydělávat na své nadřízené, kteří mu nedávají už žádnou přidanou hodnotu, pouze ho krmí vidinami, že i on bude jdnou mít velkou skupinu a obrovské meziprovize.Ne­musíme si nalhávat, že vždycky bude muset 90% lidí v MLM dělat hlavně obchod, aby to ten MLM ze své podstaty uživilo. Otázkou je, proč by to měli ti dobří poradci dělat za takovýchto podmínek. Občas se někdo trhne (ať už z jakýchkoliv důvodů) a potom se ukáže, v jak skvělé firmě pracoval, když mu jeho dlouholetí bývalí kolegové plivou na záda…..

    Odpovědět