CZK/€ 25.165 +0,18%

CZK/$ 24.218 +0,21%

CZK/£ 30.334 +0,20%

CZK/CHF 26.958 -0,23%

Renomia se pouští do finančního poradenství. Zakládá síť Britanika

 


 

Renomia má ve správě přibližně 6,5 mld. Kč pojistného pro průmyslové klienty a v letošním roce míří na 7 mld. Kč. Je největším českým pojišťovacím makléřem. Kontakty na firemní klienty chce využít i pro jejich zaměstnance. V současnosti nabízí pouze produkty v rámci zaměstnaneckých benefitů, ovšem pod novou dceřinou společností Britanika chce své služby rozšířit na komplexní finanční poradenství.

Britanika sází především na špatném jménu finančního poradenství, které se na českém trhu mění pouze pomalu. Proto si do vínku dala slogan „Svět financí férově“ a staví na pěti základních hodnotách: Férovost, nezávislost, spolehlivost, služba a radost. Britanika chce poskytovat komplexní nezávislé finanční poradenství. K pojištění poskytovanému již dnes Renomií doplní i investice a financování bydlení. Jako ostatní finančně poradenské společnosti prohlašuje, že pro klienty hledá nejlepší řešení jejich finančních otázek.

Řešením „etických otázek“ je např. nenabízení klasického investičního životního pojištění. Tyto produkty „pro jistotu“ nebude mít Britanika ani v nabídce. V oblasti životního pojištění nespolupracuje ani např. s Českou pojišťovnou, která podle názorů vedení Britaniky nemá v současnosti žádný dostatečně transparentní produkt. Cílem společnosti není mít kompletní nabídku produktů na trhu ani spolupracujících finančních institucí, ale na úrovni společnosti mají být vybírány jen nejlepší produkty a smlouvy o zprostředkování jsou uzavírány jen s jejich poskytovateli.

Britanika nebude zvýhodňovat provizně produkty ze stejné kategorie a všechny produkty ve stejné kategorii budou mít pro poradce stejnou výši provize. V rámci kontroly bude navíc sledovat vypracované finanční plány. „Cokoli budeme poskytovat, lidem vysvětlíme a budeme jim nabízet jen to, co pro ně bude dávat smysl,“ říká Jan Kubín, ředitel společnosti Britanika, a dodává: „Jsme připraveni klientům pomoci i s likvidací pojistných událostí.“

Finanční poradce chce Britanika lákat na zázemí silné finanční firmy Renomia. Oproti velkým multilevelovým společnostem nabídne plochou organizační strukturu a poradce nebude motivován budovat svou síť a stoupat po kariérním žebříčku. Jeho výše provize se má odvíjet od kvality poradenství, která bude měřena i např. prostřednictvím stornovosti smluv.

REKLAMA

Cílová organizační struktura počítá s regionálními manažery, kteří budou zaměstnanci společnosti. Pod nimi budou buď samostatní finanční poradci, případně dvouúrovňová struktura poradce s jeho týmem. Ostatní podmínky budou obdobné, jaké nabízí všechny kvalitní firmy – má svůj systém vzdělávání a dodává komplexní podporu a péči.

„Poradce, který se bude dlouhodobě věnovat klientům, bude odměněn vyššími příjmy zejména v dlouhém období,“ uvádí Jan Kubín. V rámci výplaty provizí společnost akcentuje průběžně placené provize i v oblasti životního pojištění. U investičních produktů odmítá předplacené poplatky nad 10 let, ovšem chtějí klást důraz i na „nízkoprovizní“ produkty typu doplňkové penzijní spoření či stavebního spoření.

Cílem společnosti je do 3 až 5 let získat přes 500 finančních poradců, přes 100 tisíc klientů a dosáhnout 5% podílu trhu. V současnosti společnost vyhlásila nábor a v současnosti mají několik desítek zájemců o vstup do Britaniky. V databázích ČNB zatím nemají registrovaného žádného pojišťovacího zprostředkovatele ani vázaného zástupce. Činnost chtějí naplno zahájit od začátku roku 2016. Hlavním proklamovaným cílem je ale mít nejdůvěryhodnější poradenství na trhu.

„Budeme chtít nejlepší poradce, které můžeme na trhu získat. Preferujeme zkušené poradce, kteří na trhu působí. Mohou to být poradci z finančně poradenských společností, ale i bank a pojišťoven,“ říká Jan Kubín a dodává: „Náš náborový systém má několik kol, které odhalí, kdo přichází kvůli našim hodnotám.“ Poradce hledající pouze vlastní příjem chce společnost odmítat.

REKLAMA

Britanika využívá zázemí Renomie zejména při vyjednávání s finančními institucemi. U životního pojištění např. vyjednala produkt se systémem opcí bez zkoumání zdravotního stavu – klient si s jeho pomocí bude moci dnes zafixovat budoucí podmínky životního pojištění, které v současnosti nepotřebuje, ale u kterého očekává jeho užitečnost v budoucnosti, např. v případě svatby či narození potomka.

Neživotní pojištění bude pro Britaniku významnější oblastí než u ostatních finančně poradenských společností. To vychází z jejich mateřské společnosti, která na neživotním pojištění stojí.

Společnost vyjednává zvýhodnění pro klienty i u hypotečních úvěrů. Hypotéky tak budou nabízet se zvýhodněním zejména u podnikatelů, kteří budou mít zjednodušené stanovování bonity, či pro manažery nabídne jednodušší prokazování příjmů. Také klienti z řad zaměstnanců firem spolupracujících s Renomií získají výhodnější podmínky.

Britanika vzniká v době, kdy finanční poradenství stojí na legislativní křižovatce. Pokud by byla schválena regulace provizí za životní pojištění, plošší struktura jí může usnadnit vstup do odvětví. Na druhou stranu i menší firmy, které těží i z poradenství hrazeným přímo klientem, přiznávají, že bez provizí za životní pojištění by nemohly společnost založit a provozovat. Za Britanikou ovšem stojí silná mateřská společnost, která nižší příjmy může kompenzovat.

Přestože název Britanika evokuje Velkou Británii, kde je provizní investiční poradenství zcela zakázáno, neplánuje v dohledné době zavedení klientem placeného finančního poradenství.

Loading

Vstoupit do diskuze 13 komentářů


Související články

Zkontrolujte si před koncem roku, zda vám neutíkají některé příspěvky či zvýhodnění

Do konce roku zbývá už jen několik dnů. Vyplatí se proto věnovat pár minut kontrole, zda za letošní rok využijete všechny výhody doplňkového penzijního spoření, stavebního spoření nebo letošní novinky – dlouhodobého investičního produktu. Zkontrolujte si, jestli vám neutíkají některé příspěvky či zvýhodnění.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 12. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • xyz

    13 listopadu, 2015

    Pan Kubín je zkušený bankovní manažer, hodně dobře si vedl v modrních technologiích. Pod jeho vedením bude Britanica velký úspěch pro každého poradce. Jako by nastoupily do banky, takové to je.

    Odpovědět

  • Mirek

    13 listopadu, 2015

    Skoro jsem si cvrkl.

    Odpovědět

  • Jasinski

    16 listopadu, 2015

    :-)

    Odpovědět

  • B.

    12 listopadu, 2015

    Úplatky…to umí velmi dobře…

    Odpovědět

  • J.

    12 listopadu, 2015

    Poradci se budou zaměřovat na zajištění majetku, pov , hav a nemusí za každou cenu vnucovat investičko nebo investici. Když u bonitní klientely si majetkovým pojištěním nebo pojištěním aut přijdou na srovnatelné provize jako u životního pojištění před regulací. Ano bonitní klientelu chce každý, ale není jednoduché si ji získat. Poradci budou mít mnohem jednoduší cestu se dostat ke klientům, než poradci z jiných společností.

    Odpovědět

  • vasek

    12 listopadu, 2015

    Ono přeskočení do osobních financí bude stejně ne/snadné jako z osobních do firemních.
    Myšlenka to není nijak nová.

    Odpovědět

  • J.

    13 listopadu, 2015

    Ale lehčí než do firemních. Firemní klientelu mají, rozšířují jen nabídku. Proč nechávat klienty multilevlům?

    Odpovědět

  • Jasinski

    16 listopadu, 2015

    A co takového mimořádného navrhnou? Bez dostatečné nabídky v investicích bude poradce Britaniky pouze ten druhý. Klienti potřebuji komplexní poradenství, od investic (včetně poradenství) po hypotéky. Více poradců u klienta znamená, že po čase kromě jednoho půjdou ostatní z kola pryč.

    Odpovědět

  • J.

    12 listopadu, 2015

    Společnost bude mít vybrané portofilium klientů. Majitele a vedení společností. Přichází i v pravý čas na trh. Po schválení regulace se budou muset poradci, kteří budou chtít přežít orientovat na bonitní klientelu a tato společnost jim dává příležitost, jak jí vyhledat.

    Odpovědět

  • vasek

    12 listopadu, 2015

    Prémiové klienty chtějí všechny společnosti, nebo ne? A stejně jsou všechny rády i za chudáka Pepu z Horní Dolní.
    Charakteristikou bonitní klientely jsou investice – to bude tato společnost řešit jak?

    Odpovědět

  • Mirek

    12 listopadu, 2015

    Nečetl jste to? „Nízkonákladovým“ doplňkovým penzijním spořením a stavebním spořením. To si boháči přijdou na své:-))) Výnos i 2% p.a., když to dobře půjde.

    Odpovědět

  • Jasinski

    12 listopadu, 2015

    Budou přežívat. Bez investic není finanční poradenství. A zavést investice, aby byly použitelné pro finanční poradenství, to znamená poskytovat investiční poradenství. A to jsou nároky, na které Britanika nemá a dlouho nebude mít. A pokud budou omezeny příjmy, nebude mít to z čeho financovat. Pravidelné investice nejsou nebudou stačit.

    Odpovědět

  • vasek

    12 listopadu, 2015

    pravděpodobně půjde o něco jako je Insia?

    Odpovědět