Renomia se pouští do finančního poradenství. Zakládá síť Britanika
Renomia má ve správě přibližně 6,5 mld. Kč pojistného pro průmyslové klienty a v letošním roce míří na 7 mld. Kč. Je největším českým pojišťovacím makléřem. Kontakty na firemní klienty chce využít i pro jejich zaměstnance. V současnosti nabízí pouze produkty v rámci zaměstnaneckých benefitů, ovšem pod novou dceřinou společností Britanika chce své služby rozšířit na komplexní finanční poradenství.
Britanika sází především na špatném jménu finančního poradenství, které se na českém trhu mění pouze pomalu. Proto si do vínku dala slogan „Svět financí férově“ a staví na pěti základních hodnotách: Férovost, nezávislost, spolehlivost, služba a radost. Britanika chce poskytovat komplexní nezávislé finanční poradenství. K pojištění poskytovanému již dnes Renomií doplní i investice a financování bydlení. Jako ostatní finančně poradenské společnosti prohlašuje, že pro klienty hledá nejlepší řešení jejich finančních otázek.
Řešením „etických otázek“ je např. nenabízení klasického investičního životního pojištění. Tyto produkty „pro jistotu“ nebude mít Britanika ani v nabídce. V oblasti životního pojištění nespolupracuje ani např. s Českou pojišťovnou, která podle názorů vedení Britaniky nemá v současnosti žádný dostatečně transparentní produkt. Cílem společnosti není mít kompletní nabídku produktů na trhu ani spolupracujících finančních institucí, ale na úrovni společnosti mají být vybírány jen nejlepší produkty a smlouvy o zprostředkování jsou uzavírány jen s jejich poskytovateli.
Britanika nebude zvýhodňovat provizně produkty ze stejné kategorie a všechny produkty ve stejné kategorii budou mít pro poradce stejnou výši provize. V rámci kontroly bude navíc sledovat vypracované finanční plány. „Cokoli budeme poskytovat, lidem vysvětlíme a budeme jim nabízet jen to, co pro ně bude dávat smysl,“ říká Jan Kubín, ředitel společnosti Britanika, a dodává: „Jsme připraveni klientům pomoci i s likvidací pojistných událostí.“
Finanční poradce chce Britanika lákat na zázemí silné finanční firmy Renomia. Oproti velkým multilevelovým společnostem nabídne plochou organizační strukturu a poradce nebude motivován budovat svou síť a stoupat po kariérním žebříčku. Jeho výše provize se má odvíjet od kvality poradenství, která bude měřena i např. prostřednictvím stornovosti smluv.
REKLAMA
Cílová organizační struktura počítá s regionálními manažery, kteří budou zaměstnanci společnosti. Pod nimi budou buď samostatní finanční poradci, případně dvouúrovňová struktura poradce s jeho týmem. Ostatní podmínky budou obdobné, jaké nabízí všechny kvalitní firmy – má svůj systém vzdělávání a dodává komplexní podporu a péči.
„Poradce, který se bude dlouhodobě věnovat klientům, bude odměněn vyššími příjmy zejména v dlouhém období,“ uvádí Jan Kubín. V rámci výplaty provizí společnost akcentuje průběžně placené provize i v oblasti životního pojištění. U investičních produktů odmítá předplacené poplatky nad 10 let, ovšem chtějí klást důraz i na „nízkoprovizní“ produkty typu doplňkové penzijní spoření či stavebního spoření.
Cílem společnosti je do 3 až 5 let získat přes 500 finančních poradců, přes 100 tisíc klientů a dosáhnout 5% podílu trhu. V současnosti společnost vyhlásila nábor a v současnosti mají několik desítek zájemců o vstup do Britaniky. V databázích ČNB zatím nemají registrovaného žádného pojišťovacího zprostředkovatele ani vázaného zástupce. Činnost chtějí naplno zahájit od začátku roku 2016. Hlavním proklamovaným cílem je ale mít nejdůvěryhodnější poradenství na trhu.
„Budeme chtít nejlepší poradce, které můžeme na trhu získat. Preferujeme zkušené poradce, kteří na trhu působí. Mohou to být poradci z finančně poradenských společností, ale i bank a pojišťoven,“ říká Jan Kubín a dodává: „Náš náborový systém má několik kol, které odhalí, kdo přichází kvůli našim hodnotám.“ Poradce hledající pouze vlastní příjem chce společnost odmítat.
REKLAMA
Britanika využívá zázemí Renomie zejména při vyjednávání s finančními institucemi. U životního pojištění např. vyjednala produkt se systémem opcí bez zkoumání zdravotního stavu – klient si s jeho pomocí bude moci dnes zafixovat budoucí podmínky životního pojištění, které v současnosti nepotřebuje, ale u kterého očekává jeho užitečnost v budoucnosti, např. v případě svatby či narození potomka.
Neživotní pojištění bude pro Britaniku významnější oblastí než u ostatních finančně poradenských společností. To vychází z jejich mateřské společnosti, která na neživotním pojištění stojí.
Společnost vyjednává zvýhodnění pro klienty i u hypotečních úvěrů. Hypotéky tak budou nabízet se zvýhodněním zejména u podnikatelů, kteří budou mít zjednodušené stanovování bonity, či pro manažery nabídne jednodušší prokazování příjmů. Také klienti z řad zaměstnanců firem spolupracujících s Renomií získají výhodnější podmínky.
Britanika vzniká v době, kdy finanční poradenství stojí na legislativní křižovatce. Pokud by byla schválena regulace provizí za životní pojištění, plošší struktura jí může usnadnit vstup do odvětví. Na druhou stranu i menší firmy, které těží i z poradenství hrazeným přímo klientem, přiznávají, že bez provizí za životní pojištění by nemohly společnost založit a provozovat. Za Britanikou ovšem stojí silná mateřská společnost, která nižší příjmy může kompenzovat.
Přestože název Britanika evokuje Velkou Británii, kde je provizní investiční poradenství zcela zakázáno, neplánuje v dohledné době zavedení klientem placeného finančního poradenství.