CZK/€ 25.330 +0,16%

CZK/$ 24.057 +0,45%

CZK/£ 30.413 +0,26%

CZK/CHF 27.245 +0,62%

Tomáš Janoušek: Do broker poolu jsem šel kvůli penězům. Ve Fincentru si ale vydělám víc

 


 

Co vás vedlo k odchodu z Broker Consultingu?

Pro tuto změnu jsem se rozhodl v lednu 2011. V Broker Consultingu jsem se snažil budovat síť a nabírat pod sebe další poradce. Neměli jsme ale žádný uchopitelný systém, a tak se to nedařilo. A když se vám dlouhodobě něco nedaří, přestane vás to bavit a přestanete tomu věřit.

Poslední kapkou byla zásadní změna kariérního plánu Broker Consultingu, se kterou jsem nesouhlasil. Přišla mi jako špatný krok, což se v budoucnosti i potvrdilo. Kariérní plán byl následně upravován a doplňován o různé bonusové body a znovu přepracován,  což ledacos vyznačuje o její nestabilitě.

Jaký důvod vás přivedl právě do Broker Trustu?

Nechal jsem se zlákat vysokou provizí za smlouvu. Říkám to naprosto upřímně. Provizní úroveň se mi zvýšila téměř o 100 % oproti Broker Consultingu. Dalším důvodem bylo, že mne oslovili kolegové, se kterými jsem dříve spolupracoval.

Byl jsem navázaný přímo na Broker Trust, nicméně jsme tvořili určitou skupinu, která musela plnit obrat, abychom zůstali na nejvyšší provizní úrovni.

REKLAMA

I v broker poolu musíte plnit určité plány, jinak vám klesnou provize stejně jako v multilevelových společnostech?

K systému, jakým to přesně funguje, jsem se nikdy nedostal. Přišlo to z čista jasna, kdy nám bylo telefonicky oznámeno, že nám provizní úroveň klesá o 5 %.

Snížení provizí mne rozhořčilo. Patřil jsem mezi lidi, kteří pracovali a byli výkonní, a nezajímalo mě, že ostatní „z naší skupiny“ nic nedělají. Broker poolu jsem vytvářel poměrně slušné zisky. Tehdy jsem začal přicházet na to, jak ten systém funguje a že není příliš spravedlivý.

Proč jste se rozhodl nakonec odejít z Broker Trustu?

Oslovil mne můj současný nadřízený Martin Karlíček, což pro mne byla a stále je výrazná osobnost. Zaujalo mne, jakých výsledků dosahoval on v multilevelu. Ale zejména v průběhu dvou let působení v broker poolu jsem na sobě začal pociťovat určitou deformaci.

Když jsem odcházel z Broker Consultingu do Broker Trustu, byl jsem daleko lepší a sebejistější obchodník. V broker poolu jsem začal ochabovat a nerozvíjel se nikam dál. V průběhu času jsem se dostal na stejné provizní výplaty, jako tomu bylo v Broker Consultingu. Poznal jsem, že je mnohem důležitější výkonnost než samotná provizní úroveň.

Když jste pracoval „sám na sebe“ a nedělil se o provize se svými nadřízenými, vedlo to k tomu, že jste ztrácel motivaci vytvářet výkon?

REKLAMA

Přesně tak. Navíc byl hodně omezený informační tok. Je velký rozdíl, když se stýkáte v prostředí, kde je spousta úspěšných lidí a máte se o co opřít. Myslím si, že v broker poolech je to právě naopak. Tam moc úspěšných lidí nenajdete. Je tam spíš klesající tendence než meziroční nárůsty jednotlivců.

Přišel jste zpátky do multilevelové společnosti. Proč do multilevelu, když vám dříve tento systém nefungoval?

Bylo to na základě dlouhých rozhovorů s Martinem Karlíčkem, kdy jsme přesně analyzovali situaci a rozdíly budování sítě v broker poolu a ve Fincentru. Přicházeli jsme přitom na chyby, které v  broker poolech jsou.

Srovnávám to s profesionálními fotbalisty. Je to, jako kdyby fotbalista přestupoval do nového týmu a říkal si, že už nepotřebuje žádného trenéra, protože je profík a nepotřebuje, aby mu někdo říkal, jak to má dělat. A tím, že nový tým nemá trenéry, může si dovolit zaplatit více peněz. Po čase fotbalista ale začne zjišťovat, že mu klesá výkonnost, nevydrží s kondičkou celý zápas a nakonec ho přeřadí do druhé ligy a dostane se ještě na nižší peníze, než měl předtím. V nejhorším případě skončí.

V broker poolu jsem neměl nikoho, kdo by mě vedl a ukázal mi správný způsob. Neustále jsem o sobě slyšel, že mám obrovský potenciál, ale nikdy jsem ho nedokázal proměnit.

Byl to pouze Martin Karlíček, kdo vás přivedl do Fincentra, nebo jste měl i jiné důvody, proč jste zvolil tuto společnost?

Často jsem se s Fincentrem střetával na tzv. konfrontacích, kdy jdete ke klientovi, který má sestavené portfolio poradcem Fincentra, a snažíte se udělat nějaký obchod, pokud pro to vidíte prostor.

REKLAMA

Občas jsem portfoliích klientů Fincentra prostor objevil, ale bylo velice těžké „sestřelovat“ poradce Fincentra. Jejich práce byla ve většině případů velice dobře odvedená. Tím se mi Fincentrum dostalo do povědomí jako kvalitní společnost, která lpí na tom, aby se poradenství dělalo správně. Pro mě to byla za současných podmínek jediná volba.

Rozhlížel jste se i po jiných společnostech?

Absolvoval jsem několik jednání v období, kdy jsem se rozhodoval o vstupu do Fincentra, se společnostmi Broker Consulting a Partners. Podmínky v nich byly pro mě diametrálně odlišné a nevyhovoval mi jejich kariérní plán, ale ani jednání lidí, s nimiž jsem komunikoval.

Prošel jste společností Broker Consulting. Jak srovnáváte práce v ní a ve Fincentru?

Abych byl upřímný a férový ke společnosti Broker Consulting, patří se říci, že odchodem do broker poolu jsem si spíše pohoršil, než polepšil.

Finanční poradenství je především o lidech. V Broker Consultingu jsem pracoval v systému, který nefungoval a dospěli jsme až k rozkladu regionálního ředitelství. Znám snad sto způsobů, jak práci dělat špatně a Martin Karlíček z Fincentra mi ukázal jeden jediný způsob a systém, který funguje. Máme s ním nyní obrovské meziroční nárůsty.

Jak hodnotíte své působení v Broker Trustu?

Do Broker Trustu nás přišlo osm a během dvou let se naše skupina rozrostla na 50 lidí. Ale pouze tři jsme se udrželi s čistým štítem – bez dluhů vůči finančním institucím i Broker Trustu.

Když jsem v roce 2012 přešel do Fincentra, přineslo mi to velké uspokojení. Během šesti měsíců má skupina měla měsíční produkci 60 tisíc BB. Přitom jsem nedělal nic jiného, než že jsem kopíroval a využíval systém Fincentra. Dokázal jsem využít své okolí, lidi, které jsem znal. Ve Fincentru jsem cítil, že jim mám co nabídnout.

V Broker Trustu jsem se své blízké známé netroufl oslovit, protože jediné, co jsem jim mohl nabídnout, byla vysoká provize za smlouvu. Nebyl systém a já se bál, že jim spíše ublížím, než pomohu, tak jako se to často stávalo. V té době by za mnou nešli. Když jsem jim ale mohl nabídnout kvalitní zázemí, což mi Fincentrum a ředitelství Martina Karlíčka dalo, tak jsem je mohl začít oslovovat. A oni na to slyšeli a přicházeli. A to jak zkušení finanční poradci, tak nováčci.

Co byste doporučil lidem, kteří zvažují přejít z jakékoli multilevelové společnosti do broker poolu?

Sám jsem byl opravdu zaslepen výší provizí v broker poolu. Špatně jsem uvažoval i ve chvíli, kdy jsem si myslel, jak bude skvělé, že nebudu nucen absolvovat různá školení, vyplňovat diáře a budu mít spoustu času.

Časem vás to dožene. Pokud neporostete a nebudete na sobě pracovat, tak to nedokážete. Je důležité, v jakém prostředí jste a jak se sebevzděláváte. Četl jsem různé knížky apod., ale nevyskytoval jsem se v úspěšném prostředí, a to na vás obrovsky působí.

Děkuji za rozhovor.

Loading

Vstoupit do diskuze 98 komentářů


Související články

Bitcoin dosahuje nového historického maxima díky pokračující rally po volbách

Bitcoin minulou středu dosáhl nového historického maxima 93 480 dolarů, což je výsledek dynamiky po amerických prezidentských volbách, která nadále podporuje trhy s kryptoměnami. S rostoucí cenou bitcoinu také celková tržní kapitalizace kryptoměn stanovila nové historické maximum ve výši 3,05 bilionu dolarů, čímž překonala hodnotu zaznamenanou na […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 11. 2024

Zlaté časy startupů končí. Trh s rizikovým kapitálem klesá

Situace na trhu rizikového kapitálu se v posledních letech kompletně proměnila. Zatímco v období pandemie tento trh významně rostl, v současnosti je trend opačný. Důvodů je několik. Investoři se zaměřují na trhy s ověřenými obchodními modely a v neposlední řadě chování investorů ovlivnily vysoké úrokové sazby. Přesto existuje i startupový segment, který […]

Text: Redakce

19. 11. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • havlát řínský

    5 května, 2014

    Koukám že Investujeme otiskne rozhovor s kdejakým tragédem, hlavně když řekne to, co se hodí.

    Odpovědět

  • znechucený čtenář

    5 května, 2014

    Pane Zámečníku, jak hluboko jste klesl! Až bude Stuchlík potřebovat hlásat že krychle je kulatá vy ochotně vyhledáte vhodného blba a uděláte s ním o tom rozhovor! To už jste ztratil poslední zbytek soudnosti a profesionální cti? Nechtělo by to změnit chlebodárce? Písničky páně Stuchlíka které musíte zpívat jsou už trapné.

    Odpovědět

  • xyz

    5 května, 2014

    Ale tak klid..! Co se vám na tom článku nelíbí? Zajímavý pohled, který tu ještě nebyl.

    Odpovědět

  • Compliance

    5 května, 2014

    V posledním čísle Profi FP speciální příloha na téma „Nelezte do brokerpoolů, MLM je lepší“, teď tento článek…tolik snahy, iniciativy a úsilí pošpinit pooly. To z nich musíte mít pánové (vy z MLM) sakra velký strach a obavy. trend je nezvratný, podívejte se, jak moc se „daří“ MLM firmám na západ od nás a jaký rozkvět zažívají pooly.

    Odpovědět

  • Jirka Hnis.

    5 května, 2014

    Pan Sluka říká sám, že MLM se daří líp, i po těch letech. Pooly rostou rychleji, jo. Z nuly se roste rychle.

    Odpovědět

  • Nový J.

    5 května, 2014

    Úsměvné, jak se poslední dobou musí psát články na toto téma. Je vidět, ze už nevíte jak si udržet všechny ty ručičky nozicky, které Vás živí a musíte kopat kolem sebe. Ale je vidět, ze to ma snad i ten správný efekt – lidi mají osobni nadhled a nenechají se ovlivnit takto stupidními články typu rádoby zastraseni. Možná, ze kdyby se o tom pořad nepsalo, tak by okolo toho nebyl takový ruch a byl by prostor na kvalitnější téma!

    Odpovědět

  • Pierre

    5 května, 2014

    Otazka pro vsechny kritiky tohoto clanku: Cetli jste jej? Asi ne, jen pindate v diskuzich. Me se zda k poolum celkem hodny.

    Odpovědět

  • abc

    5 května, 2014

    I tyhle clanky si mili poradci Fincentra platite ze sveho:)

    Odpovědět

  • Jirka Hnis.

    5 května, 2014

    Platí to Chytryhonza z peněz chudáků investorů Rockaway.

    Odpovědět

  • PORADCE

    5 května, 2014

    Není nic jednoduššího než si položit otázky a odpovědět si na ně. Tahle diskuze a články jsou pro cvičený opice z MLM jak dělaný. Namistrovaní frajírci z MLM v kvádrech, s 0 a kontokorentem na účtě, hlásající se drahými auty na úvěr a odborností na finance. Všem MLM poradcům přeji brzkou smrt, neboť se v současném stavu trhu vystřílí navzájem. A nezachrání je ani MLM ani Pool. A teším se na to, až tady ty podělávky budou zvonit na můj zvonek a budou potřebovat oddlužit svůj virtuální majetek, který mají jen ve svém MLM snu.
    S radostí pro ně budu pracovat, ale ne zadarmo :) :) :) A hovořím ze zkušenosti, dlouhodobé.

    Odpovědět

  • Míra

    5 května, 2014

    Za posledních cca 6 týdnů se jedná ze strany Fincentra a Broker Consult. už asi o pátý článek, který má za úkol pošpinit v očích „poradců“ pooly. Asi už přítomnost poolů na trhu pánům Stuchlíkům a Hrubým nějak leze na mozek. Jinak si nedovedu vysvětlit tu dehonestující kampaň, kterou rozpoutávají. A služebník Zámečník píše a píše …..

    Odpovědět

  • Kudrbaba

    5 května, 2014

    No nevím , tenhle článek jde proti poolům i BC.

    Odpovědět

  • Míra

    5 května, 2014

    Já jsem ten článek ani nečetl, stačí mi nadpis

    Odpovědět

  • Radek

    5 května, 2014

    :-) udělat si názor podle nadpisu a pak se o něj dělit v diskusi… člověče, vy jste kalibr ;-)

    Odpovědět

  • Dlouhodobý poradce

    5 května, 2014

    Brokerpooly jsou pro Vás jistě špatnou cestou, jelikož budete jednou všichni manažeři a ředitelé MLM firem, budete mít drahá auta a velké domy a všichni do jednoho budete bohatí. Náborujte a náborujte a ono se to podaří…..úplně všem. Systém Vám to zajistí…A tu o „šípkové Růžence“ Vám povím zítra.

    Odpovědět

  • vim vše

    5 května, 2014

    Tak si to shrňme. Průměrně dělal v BC Janoušek měsíčně asi 135 tis. obrat včetně týmu…hodně malá ryba. Jo neměl úplně štěstí na svého nadřízeného…Ale stejné příběhy mají i lidi z FC, kteří přešli do BC. Stěžují si na nesystém a na špatné nadřízené, na to že Fincentrum vlastně ani není firma, jen taková sbírka náborů bez přidané hodnoty klientům. Jeno je ale pravda, ukazuje se, že v těch poolech většina lidí jde do kytek…Ne všechno je totiž jen o propočtech.

    Odpovědět

  • 5 května, 2014

    Já nevím, proč se tímhle a podobnými články vůbec vzrušujete. Každému, kdo má v hlavě něco jiného, než pozůstatek brainwashingu, musí dojít, proč ty články vznikají. Zajímavé je, že pooly jsou na trhu už řádku let, ale píše se o nich až nyní… Čím to bude? Že by dřív fungovaly jinak a lidem se tam dařilo? A až nyní tam poradci stagnují a klesají na výkonnosti, že se o tom začlo psát? A MLM jsou tak hodné, že provádí tuhle edukativní činnost pro šírokou veřejnost :D. Je jasné, že jim teče do bot a pooly pomáhají poradcům otevřít oči! Ti, kteří mají vlastní mozek a názor si dokáží sami zvolit, kde pro ně bude líp. Tyhle články pomůžou udržet jen vypláchlé ovečky, a to je jen dobře. Ti, ať zůstanou, kde jsou a nekazí pověst oboru ještě v poolech :). Jen je mi někdy těch lidí líto, ale to i lidí v Severní Korei.

    Odpovědět

  • vasek

    5 května, 2014

    Pool má do kvality úplně stejně blízko/daleko jako MLM…

    Odpovědět

  • 5 května, 2014

    Nikde nezmiňuji, že by v poolech byla obecně vyšší kvalita. Pouze píšu, že lidé, kteří samostatně neuvažují, ale jsou otroky myšlenek svých vedoucích nemůžou dělat dobrou práci. A přiznejme si, že brainwashing je převážně doménou MLM.

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    5 května, 2014

    Převyprávím příběh.
    Prodávali jsme hrnce v BC. Nebylo to úplně špatné, ale když jsme viděli, kolik peněz dostaneme za jeden hrnec v BT, šli jsme tam. Za penězi.
    Jenže ty hrnce jsme neuměli prodávat. Nějak jsme nevěděli jak, chyběla motivace.
    A pak to přišlo – člověk v FC nám ukázal, jak prodat více a více hrnců.

    Jenže nejde o hrnce. Hrnců už mají lidé dost. Potřebují hrnce podle toho, co vaří a na čem a kolik mají peněz.

    Proto vyšší provize za stejný produkt umožňuje lépe dělat poradenství, nejsem tolik závislý na samotném prodeji, můžu si občas dovolit komfort neprodat, když klient opravdu nepotřebuje.
    Jenže to je jiná story, pane Janoušku.

    Odpovědět

  • SM

    5 května, 2014

    to je celkem vtipně a trefně napsáno :)

    Odpovědět

  • Aloha

    5 května, 2014

    MLM je lepší než pool dokonce i ten špatný Broker Consulting. Fincentrum má systém a je lepší než Broker Consulting.

    „Znám snad sto způsobů, jak práci dělat špatně a Martin Karlíček z Fincentra mi ukázal jeden jediný způsob a systém, který funguje.“

    Než jsem přišel do Fincentra dělal jsem práci pouze špatně.

    Odpovědět

  • SM

    5 května, 2014

    Ten článek je strukturovaný tak dobře, že zní téměř jako objednávka … Pracoval jsem roky v MLM firmách a několik let využívám servisní jednotku broker pool. Nemyslím, že svět je černobílý a tak se dívám i na tyto dva systémy. Určitě pro někoho, kdo potřebuje vést pevně a podle řádu, na vše pravidla a jasně daný postup/metodiku, tak mu lépe bude sedět MLM firma, stejně tak se může zaštítit jejím logem a mít pocit, že je „součástí“ něčeho velkého – někteří lidé toto potřebují. Broker pooly jsou vhodnější pro silné jedince (a většina obchodníku je v pozitivním egoista) a trochu i vůdce, kteří rádi prostředí formují sami (v rámci regulatorních mantinelů samozřejmě) a tu volnost nezbytně potřebují (nemají potřebu sdělovat, co a kde zrovna dělají, zda je plný diář, mají svou intuici a obchodní strategii a na konci měsíce vykážou rozumné objemy své práce. Finanční ohodnocení je velmi důležité, ale kvalita poradenství není horší nebo lepší ani tam, ani tam, protože to záleží jen na poradci – téměř nikde vás nenutí prodávat nic konkrétního, výběr a určitá míra specializace (investice, hypotéky …) je na vás, ale to, že pracovat musíte, jinak se neuživíte je všude stejné … A nezapomeňte, že poradci v drtivé většině MLM firem mají výslovně zakázano placené poradenství, přitom se dnes objevují klienti, kteří mají od konkurence portfolio ok, ale to, že tomu klientovi věnuju čas a nakonec např. nerefincuju, neupravuju pojistku, tak musím mít zaplaceno … A proč se píšou takové články – v té stoce firem, kde si každý říká, že je nejlepší a většina těch lidí ve vedení už dávno zapomněla (anebo to nikdy nedělala!), jaké je to kontinuálně a dlouhodobě pracovat s klientelou, náročnost, hlídat si „nevyhořet“ apod. Problém je trochu jinde – nejde o nějakého troubu, který mění dres, protože není
    schopen sám sebe řídit – na trhu je brutální nadbytek poradců, kteří přežívají, protože se u nich nespojuje odbornost a obchodní talent a ti musí odejít, protože v poradenství už není boom a oni na tu zvyšující kvalifikaci prostě nemají – to bylo před 8–10 lety, kdy jste mohli vytvářet velké sítě a hrát si na manažery – tato většina manažerů by ve „standardních“ firmách nikdy manažery a řediteli nebyla, protože na to prostě nemá … A poradce si má zvolit, podle toho, kde vidí budoucnost – já ji vidím spíše v menším specializovaných firmách napojených na velkou servisní jednotku s dostatečným ohodnocením, protože ta regulace je a přichází a je potřeba na to reagovat … To, že MLM firmy nejsou připraveny na to, co chce střední masa rozumných poradců je jejich problém a ty zlomy jsou pozvolné – začínají franchise (partners), servis pro s.r.o. (fincentrum) …

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    5 května, 2014

    Vážený pane, děkuji vám. Máte talent sdělit, co je důležité, co je pravda. Na trhu jistě přežijí dobří poradci. A je jen technickým detailem, zda budou pracovat přes MLM firmy, nebo broker pooly. Troufám si velmi s vámi souhlasit, že broker pooly jsou pro zralé poradce, pro osobnosti. Je jich ovšem takový nedostatek, že čistě statisticky je jich více v MLM firmách, které dohromady mají mnohem více poradců, než broker pooly. Právě tohle a potřeba stát na bedně, letět na zájezd, někam patřit, nechat se poplácat po ramenou, kázeň, řád a systém, vede k tomu, že budou MLM poradenské kolosy zachráněny. Budou mezi ně patřit všechny firmy z první pětky. Mně se to sice nelíbí a přál bych to jen třem z nich, ale to je jen můj vlastní pocit a na nějakém panu Hanzlovi v tomhle pramálo záleží. Ano, články na podporu MLM a proti broker poolům přibývají. Protože osobností je málo, pánové majitelé MLM se tak moc bát nemusí. To že se bojí a potřebují své lidi trvale odstrašovat pojmy jako hřbitov poradců, je jen jejich boj, jak říká můj bývalý ředitel. Na trhu jsem se potkal s prací mnoha kolegů od OVB, BC, ZFP, FCTR a Partners. Vskutku pan exkolega Janoušek neříká pravdu. Existuje sto způsobů jak to dělat blbě a nejméně 3 dobré. Pana Karlíčka již jmenoval, pana Kováře ignoroval a na mě se úplně vykašlal :) Mám ovšem silný pocit, že autorsky se tam podepsal někdo jiný. Ale pan Janoušek je pěkný chlapec, to ano. Mladý a správně obrácený poradce. Dumám, koho z mých bývalých kolegů ten článek zaujme a vystraší. V ředitelství kde jsem byl, mnoho těch schopných takových není. Mají úplně jiné důvody, proč zůstávají, strach to není. Oni věří Martinu Kovářovi. Věří majitelům Fincentra. Proto Fincentrum bude brzy první firma na našem písečku. Pro případ, že se
    někdo zeptá zda jim věřím i já, odpovídám ANO. Ale já jsem zvláštní případ. Divný, nezařaditelný, troufalý, prostě sráč. Ahoj Petře!

    Odpovědět

  • ps

    5 května, 2014

    Ahoj Pavle, hezky vecer! :-)

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    6 května, 2014

    Lk.15.11–32. Tak brzy, pane Hanzle?

    Odpovědět

  • IQ

    6 května, 2014

    Bílá vrána existuje! Aneb výjimka potvrzuje pravidlo.

    Ivan Špirakus | 5. Květen 2014 | Poradenské firmy

    Tak se to nakonec podařilo! V nekonečných diskusích na téma MLM vs. pool se často opakovalo tvrzení zastánců poolového modelu, že neznají nikoho, kdo by přešel z poolu do MLM. Přechází se prý pouze opačným směrem. Také jsem osobně o nikom takovém nevěděl. Ovšem Petr Stuchlík si dal tu práci a v článku na investujeme.cz nám přinesl dojemný příběh Tomáše Janouška, který popisuje své prozření a návrat z poolu (BT) zpět do MLM.

    spirakusIvan Špirakus
    Generální ředitel společnosti INSIA

    Jako pojišťovací makléř pracuji více než 20 let. V roce 2004 jsme středně velkou makléřskou firmu přetvořili na organizaci poskytující kvalitní zázemí a podporu dalším zprostředkovatelům. Společně tak budujeme jednu z nejvýznamnějších makléřských firem na našem trhu. V roce 2011 jsme navázali strategické partnerství s Marsh, největším světovým pojišťovacím makléřem a s cílem společně vybudovat síť INSIA v Evropě.

    Články:

    Za procenta se v hospodě řízek neprodává…
    Re: Lesk a bída broker poolů
    Další články na mém blogu

    Pravda, je otázkou, jaká je vlastně jeho skutečná profesní historie, protože Registr ČNB eviduje vznik jeho oprávnění PPZ v roce 2006 (bylo mu tehdy 20 let), avšak v historii vazeb je uvedeno pouze Fincentrum, od roku 2012. Neúplná evidence ČNB jistě není vina pana Janouška, bohužel nám však znemožňuje ověřit dobu, jakou strávil v předchozích firmách.

    Mediální tažení Petra Stuchlíka

    Systematické a dobře promyšlené mediální tažení Petra Stuchlíka (dokonce s podporou svého konkurenta Petra Hrubého z BC) proti poolům, tak bylo ozdobeno pomyslnou třešničkou na dortu. Série článků na investujeme.cz, video vzkaz z cesty do Miami na konferenci časopisu Profi FP, články a vložená příloha do téhož časopisu a nyní skutečný příběh navrátilce z poolu do lůna MLM. Je třeba objektivně přiznat, že v mediální prezentaci se Petr opravdu dobře vyzná a vůbec to nedělá špatně. Klobouk dolů. Jsem opravdu zvědavý, jak to bude dále pokračovat.:-)

    Po přečtení článku se mi však hned vybavila scéna ze Švejka, kdy na kázání opilého feldkuráta Katze ve vězeňské kapli začne Švejk v podvlékačkách plakat, aby mu udělal radost. A posléze s upřímným úsměvem prohlásí „ Poslušně hlásím, že se mi zdálo, že tomu vašemu kázání chybí aspoň jeden napravenej hříšník“. A přesně takového „napraveného hříšníka“ nám Fincentrum nyní představilo.

    Příběh Tomáše Janouška

    Co však ukazuje samotný příběh Tomáše Janouška (dále TJ)? Je opravdu potvrzením toho, že ve svobodných poolech poradce nefunguje a v drillových MLM ano? V žádném případě! Stačí, když si text pozorně přečteme a rozebereme jeho dosavadní kariéru:

    1. Začátky v Broker Consulting: 2006 – 2010

    Z textu vyplývá, že TJ se ve 20 letech, zcela bez zkušeností v oboru pokoušel o manažerskou kariéru („snažil jsem se budovat síť“) a přitom se mu jeho nadřízení vůbec nevěnovali. Byl zjevně „systémově znáborován“ krátce po škole, či ještě na ní, bez praxe v zaměstnání. Klasické MLM schéma, které na velmi mladé lidi stále spolehlivě funguje – sice nic neumíš, ale u nás budeš za rok „Manažer“. Je zřejmé, že jako nevyzrálý člověk potřeboval osobnost, která by jej profesně vedla a bohužel ji v BC nenašel („dospěli jsme k rozkladu regionálního ředitelství“)

    1. Broker Trust: 2011 – 2012

    Frustrovaný TJ se v rámci naštvání po změně kariérového plánu v BC spolu s kamarády rozhodl přejít do poolu kvůli vyšším provizím. Opět však nemá silného „šéfa“, jeho „skupina“ postupně narůstá z 8 až na 50 lidí a nemá jasné vedení, které by o se poradce staralo. TJ se tak fakticky musí starat sám o sebe, k čemuž bohužel nemá dostatečnou vlastní motivaci a schopnosti („Neustále jsem o sobě slyšel, že mám obrovský potenciál, ale nikdy jsem ho nedokázal proměnit“). Obchodně jde dolů, protože nad sebou nemá MLM bič. Navíc skupina jako celek musí plnit plán, aby si udržela provize. Není tu ale nikdo, kdo by jej k tomu motivoval a systematicky s ním pracoval („V broker poolu jsem neměl nikoho, kdo by mě vedl a ukázal mi správný způsob“). Není tu ani žádný tým, který táhne za jeden provaz („…nezajímalo mě, že ostatní „z naší skupiny“ nic nedělají“). A 50 lidí je zřejmě moc na vytvoření kvalitní pracovní atmosféry.

    1. Fincentrum: 2012 – nyní

    TJ konečně potkává „svého šéfa“, nepochybně schopného Martina Karlíčka z FC, který v něm rozeznal potenciál a pochopil, co mladý muž potřebuje. Pod jeho vedením začíná konečně pořádně pracovat, poctivě náborovat, pohybuje se mezi „úspěšnými“ na školeních a posléze vydělává více peněz než v poolu. Návrat ztracené ovce je dokonán. S odstupem hodnotí pozitivně i své začátky v BC, přínos MLM pro své výdělky a veřejně zavrhuje pool jako „systém, v němž poradci umírají“ – viz články Petra Stuchlíka.

    Nejde o spor pool vs. MLM

    Co nám ale celý tento vlastně příběh říká? Je to o sporu pool vs. MLM? Vůbec ne, pouze se potvrzuje, že všechno je o lidech. A na ty měl bohužel TJ jak v BC tak v BT prostě smůlu. Kdyby přešel do poolu pod vedení kvalitního manažera, jako je třeba jeho nynější vedoucí Martin Karlíček a do firmy, která dobře a průhledně funguje, troufnu si tvrdit, že bychom tento příběh nikdy nečetli a TJ by byl dnes v poolu maximálně spokojen.

    Každopádně, i kdyby takových případů jako je Tomáš Janoušek, tedy úspěšného přechodu z poolu do MLM bylo i více, statistika je neúprosná. Řádově vyšší počty poradců úspěšně přecházejí opačným směrem. Voda nepoteče do kopce a poradci nepřestanou z MLM ve velkém odcházet do poolů.

    Ponaučení

    Rád bych však Petru Stuchlíkovi i Petru Zámečníkovi za ten článek opravdu poděkoval. Pomohlo mi to uvědomit si některé důležité souvislosti a posunout se na mé cestě opět kousek dopředu. Osobně si z toho příběhu beru několik poučení pro INSIA:

    je velmi důležité, aby majitel členské firmy sítě INSIA byl výrazná podnikatelská osobnost, která dokáže motivovat nejen sama sebe, ale hlavně své spolupracovníky
    je správné, že INSIA nepřijímá sólisty, obchodníky, kteří nechtějí být v týmu
    dobře fungující firma v INSIA by měla mít jen takový počet lidí, které sami majitelé dokáží přímo řídit a pracovat s nimi na jejich růstu odborném i obchodním
    pro dlouhodobý úspěch spolupráce s partnery je klíčové nastavit pevná a jednoduchá pravidla, která budou jasně a zřetelně sdělována všem a nebudou se, pokud možno, měnit
    je dobře, že INSIA nemá pro franšízanty zavedeny plány a objemy produkce na obhajování výše provizí

    Odpovědět

  • xyz

    6 května, 2014

    Zajímavé, dík za tip… Proč to má pan Špirakus potřebu psát uvádět vše hned na správnou míru? To mi vrtá hlavou, asi bude na příběhu pana Janouška přeci jen byl kus pravdy. Pane Špirakus, jak to je?

    Odpovědět

  • Jiří

    6 května, 2014

    A proč ne? MLM firmy mohou a pool nemůže? Navíc článek je poučný.

    Odpovědět

  • vasek

    7 května, 2014

    také mne to hned napadlo :-)
    Oni ten zadek mají stažený nakonec všichni…

    Odpovědět

  • Na pravou míru

    6 května, 2014

    Pro úplnost… zdroj tohoto článku je zde: http://poradci-sobe.cz/poradenske-firmy/bila-vrana-opravdu-existuje-aneb-vyjimka-potvrzuje-pravidlo/

    Odpovědět

  • Na pravou míru

    6 května, 2014

    Čtěte http://www.poradci-sobe.cz JEN TAM JE pravda!!!!!!!!!!!!!

    Odpovědět

  • Radek

    6 května, 2014

    Není lepší číst investujeme.cz i poradci-sobe.cz a udělat si vlastní názor? ;-)

    Odpovědět

  • Jiří

    6 května, 2014

    Rozhodně jsou články na lepší úrovni.

    Odpovědět

  • Jiří

    6 května, 2014

    Super článek, dokazuje, že nešlo o firmy, ale o Martina Karlíčka a že Tomáš Janoušek musí mít svého manažera jinak je ztracený v jakékoliv firmě a to i v MLM. Takže opět můžeme tvrdit, že každému vyhovuje něco jiného. Někdo je samostatný a tvrdě pracuje a někdo pracuje jenom tehdy, když mu někdo šlape na krk. T. Janoušek dokazuje, že není dobrý ani jako manažer ani jako zprostředkovatel.

    Odpovědět

  • xyz

    6 května, 2014

    Otazka je, zda by pan Kadlicek mohl vyrust jinde nez v MLM. Hlavne se naucit vest lidi a rozvijet je. V poolu tezko, mozna trochu v Bonnetu, tam jsou dobri manazeri ve vedeni. V INSIA tezko, jsou tam vetsinou jen baby co cely zivot na malych mestech pojistuji autoservisy.

    Odpovědět

  • Jiří

    6 května, 2014

    A proč ne? Jiní to dokážou a Kadlíček ne? Myslíte si, že v poolu nejsou manažeři? Insii těžko protože jsou tam většinou ženy?????? Proboha pane, kde na takové hlouposti chodíte? Je pravda, že MLM je zaměřen na manažery daleko více než pool. Ale to hned neznamená, že nemůžete v poolu řídit strukturu. Jestli jste dobrý manažer tak se chytíte kdekoliv a je jedno jestli je to Fincentrum, Partners nebo jiná firma. Vymlouvat se na to, že firmy jsou špatné, je hloupost a dokazuje to neschopnost daného manažera.

    Odpovědět

  • Jiří

    6 května, 2014

    Taky se omlouvám.

    Odpovědět

  • xyz

    6 května, 2014

    Pan Karlicek, omluvte preklep.

    Odpovědět

  • V.

    6 května, 2014

    vzhledem k možné změně 38 to začíná být docela bždunda

    Odpovědět

  • Adam

    6 května, 2014

    Pokud v květnu v Poslanecké sněmovně projde aspoň půlka toho, co by se mělo změnit v novele zákona 38, tak máte všichni vy tzv. finanční poradci po prdeli a astronomických výdělcích. Moc vám to přeju, hlavně ať ručíte od 1.ledna 2015 za životka aspoň těch 5 let, co by chtěli schválit, já bych vám dal ručit klidně i deset. Mějte si provizi třeba 300%, ale dostávejte ji zaslouženě s každou připsanou platbou od klienta a klidně těch 5 nebo 10 let.

    Odpovědět

  • Jiří

    6 května, 2014

    Ať už to je. Bohužel klient na tom bude ještě hůř než dnes. Moc informací nemáte a asi ani netušíte, co některé firmy už chystají.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    6 května, 2014

    Přeji pěkný den, Jiří! Zřejmě máte nějaké zajímavé informace. Ven s tím! Není pěkné nechat si je jen pro sebe. Nemusíte doplnit, kdo jmenovitě to chystá.

    Odpovědět

  • V.

    6 května, 2014

    A co třeba?

    Odpovědět

  • Petr Stuchlik, Fincentrum a.s.

    7 května, 2014

    Dobry vecer,

    potlacte v sobe zavist a zamyslete se. Ktere firmy zajisti svym poradcum snazsi adaptaci na novou legislativu?

    1. Ty kapitalove silne organizovane (jinymi slovy „strukturalni“ nebo MLM)? jako Fincentrum, Partners, INSIA s Marsh za zady nebo interni pojistovaci jako Kapitol (s Kooperativou za zady)
    2. Spolecnosti s neuspokojivym hospodarenim ci primo na pokraji bankrotu jako Bonnet.cz nebo Broker Trust?

    Samozrejme, ze ty prvni, protoze maji zazemi a kapital pro pripadnou zmenu prostredi. Ne Bonnet.cz nebo Broker Trust, ktere ani ve „zlatych casech“ nevydelavaly.

    Zlate casy mozna konci. Kdo neumel vyrust ve zlatych casech, nevyroste ani v tech slabsich. Tak to v zivote chodi.

    Dobrou noc,

    Petr Stuchlik,
    Fincentrum a.s.

    Odpovědět

  • Colour

    7 května, 2014

    Pane Stuchlíku, spíš nám tu osvětlete, jak budete lákat další náctileté ovečky do MLM pod vidinou rychlého zbohatnutí, luxusních aut, exkluzivních zájezdů a pravidelných pasívních příjmů v řádu několika set tisíc Kč měsíčně (narážím na náborové a motivační semináře MLM firem), když budou tito lidé za životky ručit 5 let (možná i déle) a pojišťovny začnou proplácet provize v jiném modelu než dnes (takže ne všechno hned po zaplacení prvního pojistného). Vzhledem k tomu, že se u nás průměrná smlouva ŽP horko těžko dožije čtyř až pěti let, tak je jasné, že poradci budou vždycky vracet. A pak mi nějak nesedí ty jejich statisícové výdělky, na které je lákáte, když se plánuje změna systému vyplácení provizí. Víte kolik mají pojišťovny nedobytných pohledávek za zaniklé smlouvy ŽP, tedy kolik jim poradci dluží na storno provizích ? Jedná se o stovky milionů a daří se vymáhat čím dál méně, ono si stačí založit s.r.o. a bouchat stylem MLM investička, posbírat provize a pak provést likvidaci. I vaše firma má díky MLM systému velký podíl na tom, v jakém stavu je tento obor a jak špatnou má pověst. MLM totiž do financí nepatří, pojistka není šampón, hypotéka není vitamínový preparát a investice není parfém. Ona ta pověst oboru vlastně není špatná, ona je katastrofální.

    Odpovědět

  • Fincentrum OŘ

    7 května, 2014

    Fincentrum moc neznáte, pane. Co popisujete není náborový styl Fincentra, to vám potvrdí každý.

    Odpovědět

  • PT

    7 května, 2014

    Každý Vám to nepotvrdí, i já jsem byl náborován podobným způsobem do Fincentra. Filozofie firmy může být jiná, ale všechny ovečky si ohlídat prostě nejde.

    Odpovědět

  • 8 května, 2014

    Výsledek náboru do Fincentra:

    1. studentka,
    2. baba s exekucemi za 750 000 Kč,
    3. zkrachovalá realitní makléřka.

    Probuď se, je nejvyšší čas.

    Odpovědět

  • M1

    8 května, 2014

    A čemu se divíte ? Nejlepší poradce podle MLM firem kde jsem byl je ten hluboce zadlužený. Musí tak bouchat IŽP a současně nemůže utéct, to je myslím ideální kombinace novodobého otroctví MLM systému, nebo ne ?

    Odpovědět

  • Super článek

    8 května, 2014

    Tak toto můžu potvrdit, svého času a není tomu tak dávno jsem byl na náborovém a motivačním semináři jedné poměrně známé MLM firmy. Výplach mozků, a to doslova. Zářná kariéra, za pár měsíců při sehnání dostatečného počtu nemyslících lidí pod sebou statisícové výdělky, promítaná prezentace obsahovala krásné obrázky mladých úspěšných mužů v náručí atraktivních žen, luxusní a rychlá auta, dovolené v Karibiku, oblečení LV nebo Armani, no život na zlatém podnosu. Kamarád se nechal zblbnout a šel do toho. No jo, ale jak pod sebe dostanu ty lidi, když uvidí, že mám holou prdel, já musím podle slov manažera nade mnou smrdět penězama a hodně velkýma. Tak si můj kamarád vzal několika set tisícovou půjčku na drahý oblek, nový iPhone, luxusní boty, hodinky si koupil fejkový Rolexky asi za dvojku někde na tržišti, k tomu nějaký luxusní parfém, brýle Hugo Boss a plnící pero Mont Blanc a velký zlatý prsten. Na auto už nezbylo, tak jezdil Fábií 1.9 SDI a vždycky parkoval za rohem na na úplně jiné ulici. Pár lidí znáboroval, dopletl jim hlavu stejně jako předtím dopletli hlavu oni jemu. A dnes ? Z lidí co znáboroval dnes nemá ani jednoho, všichni si udělali vysoké IŽP na sebe, u přátel a v rodině a potom skončili. A můj kamarád tak neustále pořád dokola náboruje a náboruje nové lidi a je to jak průtokáč, tři lidi přijme a dva mu v lepším případě oznamují, že končí, v tom horším nedělají vůbec nic. Myslím že mu za ten rok a něco prošlo jeho týmem několik desítek lidí, většina znich odešla a splácí storna za zrušená IŽP. Toto je pravá tvář MLM. A kamarád nemůže odejít, stále splácí svoji půjčku. Ale na školením a motivačních seminářích se každý týden ujišťuje, že když fakt vytrvá a fakt to nevzdá a fakt pod sebe dovede dostatečný počet lidí, tak fakt bude tím zemským ředitelem a fakt bude mít ten půl milion
    měsíčně bez práce, eskovýho medvěda a krásnou modelku s trojkama kozama a budou spolu řídit svoji MLM strukturu z pláže na Malibu prostřednictvím Skype. On tomu skutečně věří. Je mu 23 let. Příběh není fikce, je pravdivý, pokud sem můj kamarád chodí, tak se v textu pozná.

    Odpovědět

  • Yowie

    8 května, 2014

    Hustý… Mě je těch lidí strašně líto, když se nechají nalákat na takové sračky. Pokud není zrovna ve Fincentru, tak by sem chodit neměl, v jiných MLM se zakazuje chodit na tento web… :-)

    Studoval jsem videa, návody a scénáře na úspěch některých amerických MLM „leaderů“ a ti lidé to prostě celé staví na iluzích a vlastně na lži.

    „Be who you want to be“ tedy tvař se a oblékej se jako vatař. Jedna ze základních rad v každém MLM. Dále tvař se, že jsi busy a že ti to šlape. Je to prostě byznys se sny a iluzemi.

    Taky mám kamaráda, který začal před mnoha lety a v MLM vydržel opravdu neskutečně dlouho. V době jeho startu přeci jen nebylo ještě všude tolik poradců, jako dnes. Vytvořil hromady týmů, které se pořád dokola rozpadávaly. Pořád poskakoval mezi manažerskou a konzultantskou pozicí a až poměrně nedávno to definitivně pochopil a vykašlal se na to.

    Naštěstí se, co vím, nezadlužil a studuje, takže z toho vyvázl ještě dobře.

    Pád někoho, kdo má jen maturitu, nulovou praxi a dluhy, musí být daleko bolestivější.

    Odpovědět

  • Looser

    8 května, 2014

    Modlím se každý den, ať už se uděje skutečně nějaká zásadní a významná změna v té lidské stoce, která sebe sama nazývá finančními poradci. Modlím se, ať jsou naši zákonodárci v Parlamentu ČR pragmatičtí a ať zákonem prosadí zastropování provizí se současným ručením za smlouvu ŽP minimálně 5 let, ideálně 10 a ať se konečně podívají pravdě do očí i samotné pojišťovny a skrze své lobbisty protlačí do zákona průběžný systém vyplácení provizí. Něco se zkrátka musí přijmout, protože jinak budeme i za pět let tam, kde jsme dnes. MLM budou dál vymývat náctiletým mozky, lidé typu Štork (pardon, nyní již pan Mikula) budou co dva roky otáčet pojišťovnám životky a provizní klondajk pojede dál a klienti budou dál a dál krvácet. Denně se modlím, ať už se konečně něco změní, tak snad se to od 1.ledna 2015 snad konečně změní.

    Odpovědět

  • Jiří

    9 května, 2014

    Zastropování provize nebude a jestli nakonec ano, tak se to obejde přes RŽP kde se zvedne cena rizik a provize budou stejné, protože regulace se měla týkat rezervotvorných produktů, což RŽP není. Některé firmy chystají smlouvu o poplatcích (služby), klient to podepíše a bude paušálně platit měsíčně nebo ročně. Celkově na tom firmy vydělají časem ještě více a žádné storna. Uvedl jsem jenom pár věcí, které se chystají, takže čím více regulací, tím více na to klienti doplatí. Regulace = větší zlo. Ti, kteří věří regulacím jsou lidé, kteří si neuvědomují dopady. Jestli někdo věří, že změny ukončí činnost MLM tak se šeredně plete. MLM firmy změní firemní postup, odejde stovky zprostředkovatelů, ale MLM systém bude zachován a kvalita bude stejná i přesto že budou zákonem stanovené zkoušky na jednotlivé zaměření. Navíc některé změny otevřou vrátka k dalšímu byznysu. Žádná pohroma, to si jenom někteří přejí.

  • 9 května, 2014

    Souhlasím a současně dodávám, že se taktéž domnívám, že se žádná pohroma nebude konat. Uvědomte si, kdo na trhu určuje pravidla, na kom jsou jsou pojišťovny z principu závislé ? Na těch, co jim nosí produkci, takže na externí distribuci a zejména pak na MLM firmách, protože ty pojišťovnám nosí drtivou většinu produkce (o kvalitě této produkce nepíšu, protože i laik vidí, že pojišťovny berou všechno a od všech, takže kvalita je jim ukradená). Kdo tedy bude diktovat pojišťovnám, kolik a jakým způsobem mají vyplácet provize ? Především velké MLM společnosti, které tak mohou vydírat pojišťovny. Nedáte nám větší provize ? Ok, budeme to tedy nosit jinam, tam nám dají víc. Nedáte nám kratší dobu ručení za storna ? Ok, budeme to nosit tam, kde nám ji dají. Je tedy zcela evidentní, kdo určuje to, co se na trhu bude dít. Nejsou to ani pojišťovny a už vůbec ne zákonodárci, jsou to velké distribuční MLM sítě. Navíc český člověk je světový přeborník v tom, jak věci obejít a občůrat, takže si opět zase nějak poradí a pojišťovny včetně ČNB zase utřou a zprostředkovatelský trh si s nimi opět (pokolikáté už ?) vytře prdel.

  • Yowie

    11 května, 2014

    To, co popisujete, je druhá strana mince a bohužel na tom jistě něco bude, obzvlášť v ČR. U nás se bohužel reguluje tak, aby ještě před regulací bylo jasné, jak se to dá elegantně obejít.

    Zároveň na blogu Vítka Kalvody nedávno vyšel přehled jakéhosi ministerského (nebo jakého) poradního orgánu a krom pár úředníků se jednalo především o zástupce pojišťoven…

    Přitom i země jako je Indie, kde spousta lidí žije na úrovni středověku, reguluje IŽP více než u nás.

    Ruku v ruce s touto regulací by měla jít i regulace MLM, ať už fin. poradenství, ale i ostatních.

    Proč je ve spoustě zemí velmi snadné zjistit, kolik „podnikatelé“ v MLM průměrně vydělávají a u nás ne?

    Proč se nedíváme do zemí, které mají s MLM větší zkušenosti a vědí tam, že s MLM je spojeno chorobné lhaní a přehánění, co se možných příjmů týká?

    Obávám se ale, že kdyby v MLM museli povinně každý rok zveřejňovat průměry a mediány příjmů na těch či oněch pozicích (po odečtení storno vratek), tak už by nenachytali ani ty 20-leté ušáky…

  • Karel

    11 května, 2014

    Kdysi jsem pracoval pro jeden velký MLM. S řečmi typu „ještě šest budu pracovat pak jsem za vodou“ nebo kvalitní oblek je povinností jsem také setkal. Dobrá zkušenost… Já se vždy orientoval na obyčejné lidi, které jsou pro drtivou většinu poradců zcela nezajímaví. Ale i zde se občas zadaří. Nějakou dobu dělám pro pojišťovnu. K výhodám řadím databázi pojištěnců se kterou se dá pracovat, poradce obejde své známé a pak následuje cold calling. Jasně, že nemám statisíce, asi to bude tím že když IŽP dělám, zvažuji zda to klient utáhne, provize je menší ale také stornovost. Na nic si nehraju a mluvím s klienty zcela na rovinu, nosím džíny a jezdím ve starém golfu. Vsázím na ochotu a vstřícnost, klient mi může vždy zavolat.

    Odpovědět

  • Petra Ch.

    11 května, 2014

    Já už z financí naštěstí odešla a jsem moc ráda, že mám tuto trpkou a velice nepříjemnou zkušenost za sebou. Kamarádka mě ukecala a já nastoupila do jedné známé MLM firmy, co se chlubí kvalitním finančním poradenstvím. Nic nebylo více vzdáleno běžné realitě. Snažila jsem se tuto práci dělat podle svého svědomí, takže jsem sjednávala jen to, čemu jsem sama věřila. Životkám jsem nevěřila vůbec a když už, tak jenom těm rizikovým bez spoření. To byl taky důvod, proč jsem po necelém roce dala výpověď a z oboru jsem odešla. Můj manažer a nad ním i ředitel mě neustále zvali k sobě do kanceláře na hodnotící pohovory, kde mi promlouvali do duše. Kde je prý problém, že nesjednávám ty ížetpéčka, jak si pak myslím, že si vydělám slušné peníze ? Když jsem asi na pátém hodnotícím pohovoru opakovala pořád to samé, že to chci dělat seriózně, slušně a mít klidné spaní, tak ředitel vybuchl a pak to začalo. Všichni to prý děláme pro peníze a ne z nějakého hezkého pocitu, to prý můžu jít nalévat polívku do Armády spásy. Můj úkol ve firmě je vydělávat peníze, velké peníze, a ty se vydělávají jen sjednáváním vysokých ížetpéček. Majetkem prý vůbec nemám ztrácet čas, to je prý jen pro tragédy a ztroskotance, doslova je to ztráta času. Investice ? Ty jsem klidně mohla sjednávat, ale s předplaceným poplatkem na 30 nebo 40 let, pokud si chci slušně vydělávat. Za nějaký čas jsem musela dávat každý týden excelovskou tabulku s tím, kde jsem byla, co jsem tam nabízela a jak to dopadlo. V tabulce byla jedna jediná kolonka na konci s názvem „Počet IŽP“. Po čase se tlak neustále stupňoval a stupňoval, byla jsem na prvním místě v tabulce hodnocení, kdo nejméně sjednává ížetpé. Moje osobní zkušenost je taková, že ta líbivá reklamní sdělení a proklamace ve smyslu kvalita, šité na míru, serióznost, profesionalita, to všechno je jen
    jedna velká lež. Jde jim jen o prachy, klient je vůbec nezajímá a když už, tak po dvou letech, aby tam mohli točit nové ížetpéčka. Ten, kdo ve firmě nosil nejvíc smluv IŽP na co nejvyšší částky, ten byl za Boha, byl všude dáván jako příklad a vzor a vždycky měl pravdu, i když ji neměl. Pro mě cenná zkušenost, alespoň vím, jak vypadá skutečné finanční poradenství a věřte mi, že dnes už mě nikdo neopije rohlíkem, a to může přijet i v autě za deset milionů. Pro mě jsou lidé v MLM financích bezpáteřní a křiví.

    Odpovědět

  • Karel

    11 května, 2014

    Mě by zajímalo stornovost takto sjednaných IŽP. Termín „vydělávat velké prachy“ je dost zavádějící sedělo by asi „velké zálohy“. Když IŽP spadne tak provizi vrátí, pokud má z čeho (jestliže si nekoupí nový mobil nebo provize není součástí leasingu na auto). A když nemá tak udělá nějaké nové a tak dále stále dokola. Známého navštívila slečna ze známého MLM, několik let jdoucí IŽP navrhovala zrušit a předělat na klasickou úrazovku. Na jeho dotaz zda bude něco tratit, mu bylo sděleno že nic.Vše je o lidech, chtělo by to vyčistit od týpků, kteří lidi jen odrbou a jdou dále. Věřím že na ně dojde.

  • karl

    11 května, 2014

    Nedojde na ně, už dnes tyto firmy a týpci v nich vymýšlejí, jak ojebat klienta v kontextu nového OZ, aniž by pak byli popotahováni u soudu. Mají fikaný záznam z jednání, kde je pár velmi drobných šikovných vět. Stačí jen podepsat. A velkou hlavu z toho, že se příjmou nějaké nové zákony si fakt nedělají. U nás ve firmě (MLM) momentálně jedeme stylem „pořádně zamakejte, bouchejte spořící IŽP co to jde, hlava nehlava, ať si letos vyděláte luxusní peníze, protože zatím za vydělaný peníze ručíte jen 24 měsíců ale příští rok by to mohlo být úplně jinak, takže dokud to ještě jde, tak urvěte co se dá“. Všichni cítí, že se asi blíží nějaká významná změna, na druhou stranu manažeři a ředitelé jsou v klidu, ti zase tvrdí, že to nebude tak horký, kdo by prý pojišťovnám v případě přijetí toho čím vyhrožují (storno na 5 let a postupný vyplácení provizí) ty životky nosil ? No asi nikdo, takže ten, kdo bude určovat co se v PS přijme nebo nepřijme budou MLM firmy, ne pojišťovny.

  • pavel-hanzl

    11 května, 2014

    Dobrý den, paní Petro Ch.! Prosím abyste v zájmu vybarvení pověsti oné zmíněné velké MLM firmy nám všem pravdivě sdělila, jak se ta MLM firma jmenuje. Když budete jmenovat i své manažery, tím lépe. Srdečně děkuji!

  • Petra Ch.

    11 května, 2014

    Dobrý podvečer pane Hanzl, název MLM firmy a její praktiky si nechám pro sebe, mám rodinu, manžela a děti a nerada bych, aby se nám cokoli „náhodného“ stalo. Třeba by nám mohlo shořet auto nebo by mě mohl neznámý útočník omylem zpřerážet baseballovou pálkou nohy, vzpomeňte si na výhrůžky adresované tady na investujeme.cz panu Kalvodovi. Jistě chápete, že za to riziko to nestojí a o těchto lidech nemám sebemenších pochyb, čeho všeho by byli schopni, děkuji za pochopení.

  • Mr. Invisible

    11 května, 2014

    Ono je to pane Hanzle asi jedno, napište jména několika libovolných společností pracujících tímto systémem, hoďte do klobouku a cokoliv vytáhnete, bude správně.

  • Viktor

    11 května, 2014

    Velmi trefné a bohužel smutně pravdivé, sám bych mohl vyprávět, naštěstí jsem z MLM zavčas utekl.

  • pavel-hanzl

    11 května, 2014

    Dobrý večer, pane Mr. Invisible! Váš návod obsahuje chybný předpoklad, že popsané myšlení je i dnes ve všech firmách stejné. Nejméně před 4 roky jsem například zažil na kongresu ve Fincentru proslov Martina Nejedlého, když hodnotil produkci a úspěšnost v celé firmě, přičemž hodnotil objem produkce i bez IŽP nastaveného na investice a tento objem za dobu kdy jsem byl ve Fincentru (od června 2006 do ledna 2014) procentuálně trvale klesal. Naopak rostl objem přímých investic. Důraz na používání IŽP jen na rizika si také pamatuji z osobního řízení mého manažera, dnes senior zemského ředitele Martina Kováře, ale i vyšších manažerů a majitelů firmy nejméně již 5 let, prakticky od doby odchodu pana Kubeše. Jsem přesvědčen, že minimálně Fincentrum do toho klobouku nepatří. Ze žádné porady ředitelství MK si nepamatuji, že by byl někdo chválen na IŽP do investic. Tak asi, pane. Dnes nemám sebemenší důvod Fincentru stranit. Musím ale uznat jeho kvalitativní růst a MK ovlivnil i mě. Pokud bych se v tomto Fincentra nezastal, znamenalo by to mlčky souhlasit, že jsem byl 7,5 roku ve špatné firmě a to musím rezolutně odmítnout.

  • Trabant

    12 května, 2014

    Myslím, že mr. Ivnisible chtěl říct, že v každé takovéto firmě jsou struktury, které tímto systémem fungují. Firma jako celek se prezentuje v nějakém světle, většinová část práci dělá tak jak popisujete, ale všude se najde tým, který to seká hlava nehlava. Mám na starosti oblast controllingu v jedné pojišťovně, tak to nejsou žádné domněnky.

  • Lojza

    12 května, 2014

    Asi nevíš, co je controlling, blbe. Opravdu to není kontrola. Až si budeš příště vymýšlet do diskusí, nepoužívej cizí slova.

  • Trabant

    12 května, 2014

    :) líbí se mi, jak za zdí internetu jsou všichni tak krásně upřímní. Rovnou nadávat do blbů po pár řádcích je kouzelné.
    Zajímalo by mě, kde jsem psal, že controlling je kontrola. Děkuji

  • Vít Kalvoda

    15 května, 2014

    Zlo v branži vyplývá z toho, že zákon umožňuje netransparentní produkty. Pokud se toto podaří změnit, může se obor finančního poradenství očistit od těch, kteří těm slušným kazí jméno.

    Právě TEĎ se s tím dá něco udělat, zatím ještě JE prostor formulovat novelu zákona 38/2004 tak, aby vyřešila problémy, které trápí klienty i všechny slušné poradce:

    http://vitkal­voda.cz/blog/o­tevreny-dopis-andreju-babisovi-martinu-prosovi-a-ministerstvu-financi/

  • Zdeněk

    12 května, 2014

    Souhlasím s tím, že nelze plošně paušalizovat, všichni poradci a zprostředkovatelé nejsou stejní. Na druhou stranu musím přiznat, že těch, co to dělá špatně, divně, neseriózně, nepoctivě nebo na jakoukoliv kvalitu vyloženě kašlou a sjednávají cokoli jen za vysokou provizi je podle mě většina, tak 80%. Pracuji v reklamní agentuře a za ta léta nás navštívily desítky finančních poradců, jedním slovem děs a hrůza. Lži typu jedná se o exkluzivní nabídku, slevu, toto a tamto bylo mraky, někteří nabízeli i zaplacení první nebo druhé splátky ze svého. Dnes už máme na skleněných dveřích krásnou nálepku „Finančním a pojišťovacím poradcům vstup přísně ZAKÁZÁN“. Zajímavé je, že rok od roku jsou tito zástupci mladší a mladší a méně toho vědí. Výše uvedeným praktikám v některých MLM firmách věřím, bohatě mi stačil dokument pana Kalvody, kdy se nahrávaly skrytou kamerou náborové a motivační semináře v MLM firmách, taková je vážení přátelé realita, tak to skutečně chodí. Naposledy nás navštívila velmi mladá slečna s tím, že má pověření od ČNB a ze zákona má povinnost podle nové směrnice EU nám překontrolovat a upravit nastavení na našich smlouvách, zbavili jsme se jí tím, že jsme jí řekli, že kromě povinného ručení a blbostní pojistky ve firmě nikdo nic nemá, nepotřebuje a ani nechce. Naštěstí z ní vypadlo, že se toto „nařízení“ a pověření od ČNB týká jenom životního pojištění…

  • Mr. Invisible

    12 května, 2014

    Dobrý den pane Hanzle, nemám s FC nějaké větší zkušenosti, ale měl jsem doma v roce 2012 paní, která se mě snažila znáborovat, byla tuším na nějaké 3–4 pozici a mávala mi tady tabulkama s procentama za smlouvy. Upozorňuji, že spolupracuji s Insií, takže byla s nabídkou úplně finančně aut, nicméně jsem se jí ptal na styl práce a bylo mi řečeno, že smlouvy jedině se spořením, protože za čisté rizikovky je menší provize. Když jsem namítal něco o výhodnosti pro klienta, tak se na mě podívala, jak kdybych jí řekl, že ve svém volnu rád háčkuji dečky a následně mi bylo řečeno, že to tak dělají u nich všichni a co je na tom špatného, když klient si to může odečíst z daní a ona vydělá víc, takže nakonec jsou všichni spokojený. Když jsem se následně dozvěděl, že spoření přes pojišťovnu je výhodné jinak by to FC nenabízelo, tak bylo po debatě. Pak následovalo obligátní, že mají nejvyšší provize na trhu a to co jí ukazuji nemůže být pravda a o brokerpoolech v životě neslyšela, takže to ani neexistuje a ona jde dál náborovat, aby poskočila o level výš. Pá a šáteček.
    Upozorňuji, že to byl jediný pokus o nábor z FC, jméno paní Vám pochopitelně neřeknu a o její ředitelství jsem se nezajímal. Samozřejmě, že to mohla být zrovna ta jediná špatná odnož a ostatní jsou křišťálově čistí, jak říkal kdysi jeden známý mašinfíra Standa :-)

  • M1

    12 května, 2014

    Ostatní nejsou křišťálově čistí, dělají to tak stejně plus mínus všichni z MLM firem, čest velmi vzácným výjimkám. Budiž jim slabou útěchou a současně omluvou, že oni to ani jinak dělat nemohou, neboť odlišný přístup a styl práce by byl neslučitelný s principy a fungováním MLM. MLM je postavený na neustálém a nikdy nekončícím náboru nových a nových lidí a přítoku neustále nových a nových pojistných smluv, zejména pak IŽP, neboť z těch je pro manažery, ředitele a ostatní v pyramidové struktuře největší finanční vývar.

  • pavel-hanzl

    12 května, 2014

    Dobrý den. Není zrovna správné, abyste zobecnil zkušenost s jednou slabomyslnou tetou na 2000 osob. Tím jste se dotkl spousty osob, které chtějí pracovat aspoň relativně eticky a dlouhodobě udržitelně. Právě pro takové je místo v mé firmě a nemusejí být jen z Fincentra. V zemi, kde byla slušnost a mravnost dlouhá léta deformována při budování světlých socialistických zítřků, byla považována za slabost a pozůstatky buržoazního zřízení první republiky, neselhávají v nové době jen poradci, ale také klienti. Bohužel je trdou realitou, že za selhávání těch neslušných klientů doplácejí pak ti slušní klienti tím, že prostě řada z nich nedostane to nejlevnější. Neslušný klient totiž rovná se nulové či záporné provize. Bohužel se to s IŽP značně přehání a klienti se často ani nedozvědí o mimořádném pojistném a jeho významu. Při akceptaci smlouvy jim od pojišťovny přijde divný dopis o MP, ale bez vysvětlení jeho nulového významu pro počáteční náklady, přestože je daňově uznatelné. Pak to vede k pokusům o regulaci, která všem jenom ublíží. Když bude provize vyplácena jen jako zasloužená a prodlouží se stornolhůty, půjdou všichni razantně s příjmy dolů – a o to více budou chtít mlátit jednu pojistku za druhou, bez rizik, protože vyšetřování zdravotního stavu protahuje vyplacení provize. Jak bych to řešil já? Přísnou presumpcí viny již v zákoně a zákazem běžného pojistného nad postačitelné pojistné. Rád bych pochopil myšlenkové pochody osob, které tak moc chtějí regulovat, až jim pojistný trh s osobními riziky chcípne.

  • Mr. Invisible

    12 května, 2014

    Dobře, ale ta paní byla klasická ovečka, která již byla tuším 2 roky v FC a někdo jí to do té hlavy musel nahučet. Tohle totiž člověk sám nevymyslí, protože kdyby si o tom něco zjistila, tak nemůže takové blbosti vůbec vypustit z úst …

  • Vítězslav G.

    12 května, 2014

    Pane Hanzle, já osobně velmi čekám na to, jak dopadne projednávání novely zák. 38 a pokud bude zákonem přijato ručení za životní smlouvy v délce 5 let, tak po deseti letech v oboru definitivně končím. Máme tu NOZ, nově příchozí regulace, nový byznys v podobě právních firem, které jdou po práci finančních poradců a následně je žalují a požadují finanční odškodnění. Záznam z jednání je jedna velká obava, zda vás v budoucnu nezažaluje nějaká právní firma domluvená s klientem a ruku na srdce, vše v něm obsáhnout opravdu nelze. Řadím se mezi velmi slušné poradce, klienty odrazuji od rezervotvorných pojistek, sjednávám jim jen ty rizikové, k tomu investice s poplatkem za každou příchozí platbu, žádné předplacené poplatky na 20, 30 nebo 40 let. Cítím, že v našem oboru nemá slušný poradce na růžích ustláno, máme velmi špatnou pověst, zato multilevloví bouchači, těm je hej, žádná starost s NOZ, záznamem z jednání, nastavením rizik. Slušný a férový poradce to má dnes velmi, velmi těžké aneb jak říká můj spolupracující kolega majetkář „dobře už bylo“. A nejsem bohužel sám, kdo čeká na to, jak to dopadne a poté v případě přijetí novely zákona odchází na dobro z oboru. jsou nás desítky až stovky (píšu o těch férových).

  • pavel-hanzl

    12 května, 2014

    Pane G., prosím abyste se podíval na http://www.hanzlfp.cz . Jste vítán v mé firmě. Zvu vás do kursu přežití.

  • Anonym

    12 května, 2014

    Pane Hanzle,
    buďte tak hodný a přestaňte zde tak okatě náborovat. Ani 100× opakovaná lež o „kurzu přežití“ nezajistí, že se zapomene na Vaše „platby formou IŽP“ a „prozření s lifecykly“.

    Nebo buďte korektní a nabízejte kurzy obchodních dovedností, protože jste v životě neuzavřel ani jednu poradenskou smlouvu.

  • Anonym

    12 května, 2014

    Máte v zásadě pravdu, dobře už bylo. Ale to není novinka, z úst členů bankovní rady bylo lze toto doporučení slyšet minimálně od počátku krize téměř při každé příležitosti.

    Nicméně řešení existuje – placené poradenství. Pokud skutečně pracujete tak, jak říkáte, pak Vám chybí pouze velmi málo, abyste inkasoval alespoň část příjmů přímo od zákazníků.

    Určitě to zkuste!

  • PoraTce

    13 května, 2014

    Pane Vítězslave, zase tak horké to nebude, osobně nevěřím tomu, že by přijali do novelizovaného zákona ručení provizí v případě storna za ŽP po dobu 5 let. Jednak nevím, kdo by při tak dlouhém ručení za ŽP smlouvy sjednával a druhak si to skrze svoje lobby v Poslanecké sněmovně ošetří samotné MLM firmy a pojišťovny, to totiž nemůže projít. Multilevly by zplakaly nad výdělkem, zkomplikoval by se jim i nábor (už vidím ten skvělý nábor „u nás ručíte za životko jen 5 let“) a samotné pojišťovny by zažily dost dramatický pokles produkce na životě po dobu několika let, než by se situace ustálila.
    Neumím si představit, jak by poradci řešili případná storna na životkách, doháněli by je zase novými životkami, ale u těch by ručili za provizi né krásné dva roky jako teď ale nově pět let a to je situace, ze které není východisko. Byl by to krysí závod, poradce by nebyl schopen se z něho nikdy dostat, leda že přestal sjednávat životka a dělal majetek, to se zase ale neuživí. Prostě jsem optimista a nevěřím, že se v PS přijme to, o čem píšete, to by náš obor obrátilo vzhůru nohama a všechny multilevly by byly tam, kde končí záda.

  • john dow

    7 května, 2014

    A nie prave preto si petr predal fincentrum aby si stoho este vytiahol co najviac penazi ktore si nasledne pouzil na biznis ktory s poradenstvom nema nic spolocne ba dokonca je to presny opak ako co najviac zadlzit ludi? Ze si obetoval ludi ktory ti verili len koli peniazom? Ze museli urobit veci ktore boli proti ich presvedceniu len preto aby ochranili seba a svojich ludi?

    Odpovědět

  • 7 května, 2014

    Omezování provizí je nesmysl.

    Ani náhodou to totiž nezabrání vstupu/verbování armády zoufalců a naivků do prodeje. Být prodejcem finančních produktů, to je poslední možnost, jak přijít k penězům. Tohle není práce s posláním, když to tak nazvu.

    Odpovědět

  • I

    7 května, 2014

    ..autor hezky ukazuje, jak uvažuje. Anketová otázka: kdo by chtěl být klientem takto uvažujícího poradce?

    Odpovědět

  • 7 května, 2014

    No člověče, pro tebe bude obrovským překvapením, že žádní finanční poradci neexistují. Všechno jsou to prodejci vybraných finančních produktů. Je to tak v pořádku, plyne to z podstaty této profese.

    Odpovědět

  • ty

    10 května, 2014

    Tedy Vy máte asi silnou úchylku, psát tohle do každé diskuze. Pro Vás bude zase asi velké překvapení, že Vaše tvrzení, že finanční poradci neexistují, je absolutní blábol. Existují, to, že jaké FP nepracuje uvedený pán v článku, ještě neznamená, že to tak není. Zkuste se nejdříve víc informovat, než zase napíšete ten Váš průjem.

    Odpovědět

  • 10 května, 2014

    Milej zlatej pablbe, kterej jsi vypatlanej motivačníma školeníma… Kdybys měl být poradcem, tak se neživíš neustálým obtěžováním okolí a vnucováním zbytečností, lidi by tě sami vyhledávali.

    Typicky vnucuješ podílové fondy, ačkoli většina lidí vůbec investovat nechce, protože nemají zájem podstupovat riziko. Ale ty cpeš podílové fondy každému. Místo ižp. Máš z toho dobrej pocit. Pro klienta nemá přínos ani jedno.

    Co mi tak asi může „poradit“ osoba, která prodává pár vybraných finančních produktů? Přitom ani ty nemůže všechny znát, protože takové znalosti vyžadují vysoce nadprůměrnou inteligenci.

    Odpovědět

  • Ahoj

    11 května, 2014

    A hlavně je vás tři prdele, jenom u nás v paneláku to dělají tři lidi(jeden z Partners, jeden ze ZFP a jeden Swiss Life Select) a každej z těch tří si myslí, že zrovna on to dělá nejlíp, jinak a fakt radí. Pak si jdete podat na českou poštu doporučenej dopis a tam vám cpe životní pojistku paní na přepážce. Sorry, ale tento obor je absolutní stoka a žumpa tragédů, kdy si všichni myslí, že zrovna oni budou těma ředitelama, co pobíraj ty brutální pasivní příjmy za nic. Pevně doufám, že se podaří přijmout hodně přísný a selektivní zákony a že vám všem ČNB pořádně zařízne krk, aby vás bylo tak 10%. Potřebný profese nejsou a nefrčí (zedníci, pokrývači, zdravotní sestřičky), ale zlodějů a podvodníků (různí rádoby finanční poradci) jsou tři prdele, to není normální.

    Odpovědět

  • Jiří

    11 května, 2014

    To máte pravdu, je nás hodně, na druhou stranu klient si může vybrat, pokud není úplný vůl. Když si kupujete sedačku, taky si nekoupíte hned první sedačku kterou uvidíte. Všichni nejsou špatní…

    Odpovědět

  • PT

    11 května, 2014

    Profese finančního poradce v tom smyslu, že zvyšuje finanční gramotnost klientů jednoznačně potřebná je. Jinak by nebylo tolik chudáků v exekuci, nebyli by lidi, kteří mají v rodině 10 pojistných smluv atd.
    Bohužel jsou respektive nejsou nastaveny vstupní filtry na to, kdo tuto profesi může dělat.

    Umíš vypsat formulář? pojď budeš finanční poradce. To nevadí, že prodáváš investice a vůbec nerozumíš fungování na kapitálovém trhu. Máme analytický tým. Fond má portfoliomanažera atd. Doba jednoduchých kapitálovek, stavebního spoření a penzijka skončila.

    Je potřeba nastavit vstupní filtry a ne stropovat provize. Tím by se nahnali klienti zpět na pobočky pojišťoven a bank a tam ta služba je skutečně o level níž. Vím to, na přepážce v pojišťovně dělám!!!

    Odpovědět

  • Jiří

    11 května, 2014

    Já lidem nevolám a chodí sami, jsem už poradce? Vaše argumenty nejsou zrovna moc chytře napsané.

    Odpovědět

  • Ty

    2 června, 2014

    Nepamatuji se, že bychom si potykali. Ale vzhledem k vašemu buranskému vyjadřování, asi nemůžu čekat z vaší strany moc inteligentní rozhovor. Nebudu se moc rozepisovat, vůči vám je to házení perel sviním. Tedy v krátkosti – finanční poradce je slovní spojení, které jako profese existuje. Tzn., není placen provizně, ale honorářem od klienta. Zkuste se informovat, je to přínosnější, než plkání jednoho a toho samého v diskuzích na webu.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    15 května, 2014

    Zlo v branži vyplývá z toho, že zákon umožňuje netransparentní produkty. Pokud se toto podaří změnit, může se obor finančního poradenství očistit od těch, kteří těm slušným kazí jméno.

    Právě TEĎ se s tím dá něco udělat, zatím ještě JE prostor formulovat novelu zákona 38/2004 tak, aby vyřešila problémy, které trápí klienty i všechny slušné poradce:

    http://vitkal­voda.cz/blog/o­tevreny-dopis-andreju-babisovi-martinu-prosovi-a-ministerstvu-financi/

    Odpovědět

  • Compliance

    16 května, 2014

    Pokud se nepodaří schválit nutné změny jako např. pětileté ručení za smlouvu ŽP, jiný systém vyplácení provizí než ten současný a přísná odborná kritéria pro vstup do oboru, tak je to všechno doslova v prdeli. Teď už chápu ten potutelný úsměv manažera jedné významné MLM firmy, který mi řekl, že nic takového nemůže v Parlamentě projít, že si to pojišťovny a MLM velmi pečlivě „ohlídají“. Ať prý makám, nosím dál životky a nepřemýšlím nad pitomostma ze říše sci-fi. No a je to tady. V případě nepřijetí těchto změn se náš obor stává skutečnou lidskou stokou, kam normální slušný člověk s poctivými úmysly prostě nemůže kvůli veřejné pověsti jednoduše vstoupit. Jenomže nejhorší na tom je to, že nás to stejně za čas dožene a nejvíce to obserou samotné pojišťovny. Životka se tak začnou automaticky protáčet co dva roky a stane se z toho nepsaný standard.
    Vždyť dnes jsou u nás provize za životní pojištění tak neuvěřitelně vysoké (až 230% RP), že na trhu existují společnosti, které vám dají 7,500,–Kč na ruku za zrušení smluv a ještě vám zaplatí první až druhou splátku u toho nově sjednaného, tak kde to jsme ?
    (odkaz: http://www.opo­jisteni.cz/ze-zivota/korupce-v-zivotnim-pojisteni-aneb-co-je-a-neni-konkurencni-boj/)
    Bohužel, málokterý poradce si uvědomuje, že nepřijetí těchto zákonů se do pár let existenčně dotkne přímo nás, poradců. Jsem z toho smutný, samoregulace nefunguje a zákonodárci jsou úplatní. Bůh s námi.

    Odpovědět

  • CapsLock

    16 května, 2014

    Nechápu, na co si to pan Kalvoda hraje a já naopak doufám, že se nic nového neschválí a že k žádné změně v osmatřicítce nedojde. Nechápu, kde bych si vydělal za tak málo práce tolik peněz. Za dva intenzivní roky sjednávání IŽP jsem si vydělal na barák, v hotovosti, žádná hypotéka. Za smlouvy ručím naštěstí jen dva roky, po dvou letech je zase otočím, krásné následné provize za péči o klienta. Svědomí mám čisté, když to neudělám já, udělá to konkurence na trhu. Záznam z jednání mám tak dobře sepsaný, že ze mně klient nikdy nevymůže ani halíř. IŽP je pro mě bez nadsázky zlatý důl, nikdy jsem si nikde jinde nedokázal pravidelně vydělávat každý měsíc sto, stopadesát tisíc, když se zadaří tak i dvěstěpadesát. Budu rád, když si to v Poslanecké sněmovně pojišťovny a multilevely náležitě ošetří, protože nevím, čím bych se pak živil. A takových jako jsem já jsou tisíce a tisíce…

    Odpovědět

  • Dobrý den pane Štorku :)

    16 května, 2014

    http://tn.nova­.cz/zpravy/cer­nakronika/pojis­tovak-dostal-za-podvody-pokutu-6-milionu-nezastavilo-ho-to.html

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    16 května, 2014

    Děkuji za milou reakci – jestlipak mají na barák i Vaši klienti?

    Odpovědět

  • CapsLock

    16 května, 2014

    Ti mě absolutně nezajímají, stejně jako já nezajímám je. Dělám tuto práci jen proto, abych si vydělal pořádné peníze dokud to jde. Až to nepůjde, budu z těchto peněz žít, popř. budu aspoň bez dluhů. Říkám to na rovinu tak, jak to je, děláme to tak všichni, poctivé poradenství je v této džungli utopie. Nepřebouchneš Ty, přebouchne jiný.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    16 května, 2014

    Tak alespoň jste na rozdíl od Vašich kolegů upřímný. Kéž by takhle na rovinu mluvili všichni (nejlépe i při jednání s klientem)

    Odpovědět

  • Jiří

    16 května, 2014

    Další blbeček, který se snaží všem nakecat, že jsou všichni stejní.

    Odpovědět