CZK/€ 25.355 +0,10%

CZK/$ 24.337 +1,15%

CZK/£ 30.464 +0,17%

CZK/CHF 27.279 +0,12%

Text: Petr Zámečník

09. 04. 2010

7 komentářů

Pojišťovna nechce IŽP?

 


 

Situace není jednoduchá. Jedna finančně zprostředkovatelská společnost (kterou nemohu nazvat poradenskou ani se zavázanýma očima v černém tunelu) uzavírá především investiční životní pojištění. Společnost rozhodně nepatří mezi svatoušky; její prodej stojí na velmi tvrdém multilevel marketingu. Několik pojišťoven s ní již rozvázalo smlouvu o spolupráci…

Jedna pojišťovna k ní ale přistoupila svérázným způsobem. Některým lidem, kteří si přes ní uzavřeli investiční životní pojištění, poslala výpověď smlouvy s dovětkem, že pokud mají o pojištění zájem, ať se zastaví na pobočce.

"[Pojišťovna] postupovala v případě některých smluv dle platné legislativy. Zákon o pojistné smlouvě umožňuje vypovězení pojištění do 2 měsíců ode dne uzavření pojistné smlouvy," odpověděl na naši otázku tiskový mluvčí pojišťovny. Do jaké míry se jedná o odpověď na dotaz "co je příčinou výpovědí smluv (a následné pozvání klientů na pobočku k uzavření nového pojištění)", nechť čtenář posoudí sám. Otázkou také je, jak si vysvětlit slůvko "některých". Znamená to, že u jiných postupovala v rozporu s platnou legislativou?

Zarážející byly ale případy klientů, kteří podle pojišťovny podali výpověď sami, přičemž oni toto popírají. Na dotaz "jak je možné, že byly rušeny smlouvy na základě (podle slov klientů) nepodaných výpovědí ze strany klienta", se nám dostalo odpovědi: "Viz odpověď na dotaz číslo jedna. Nedošlo k rušení smluv, ale k vypovězení pojištění v zákonné lhůtě do 2 měsíců ode dne uzavření pojistné smlouvy."

Podle slov zástupce oné zprostředkovatelské společnosti se i sami klienti pokoušeli získat kopii výpovědi, kterou měli pojišťovně podat. Neúspěšně.

REKLAMA

Osobně se pojišťovně nedivím, proč smlouvy nepřijala. Způsob prodeje neměl nic společného nejen s poradenstvím, ale podle zkušeností jejich bývalých obchodních zástupců byl přinejmenším na hraně zákona. Spolupráce mezi zprostředkovatelem a pojišťovnou již neprobíhá. Stejně jako s předchozími dvěmi pojišťovnami. Pojišťoven na trhu je ale ještě dost.

Nechci rozpoutat diskusi na téma, o jakou zprostředkovatelskou společnost nebo pojišťovnu se jedná. Naopak, zajímají mne názory finančních poradců na téma, za jakých okolností má pojišťovna odmítnout uzavřít smlouvu o pojištění a jak by měla v takovém případě postupovat. Zvláštní je podle mého názoru způsob, kdy po odmítnutí smlouvy bez srozumitelného důvodu je klient pozván na pobočku – a zprostředkovatel, který klienta získal, je obejit. Na druhou stranu v případě nekorektního prodeje chápu, že pojišťovna nechce klienta vrhnout zpět do jeho spárů…

Loading

Vstoupit do diskuze 7 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Ajven

    12 dubna, 2010

    O etice prodeje některými MLM se tu i jinde diskutuje měsíce. Na jednu stranu pochopím rušení smluv pojišťovnou v takových případech, ale pozvání klienta na pobočku s cílem uzavřít stejnou PS etické není také. Pokud by se to stalo běžným jevem, pak se mi to nelíbí. A druhá strana u těchto smluv (nyní mám na mysli smlouvy IŽP uzavřené některými MLM s cílem pouze zvětšit velikost pyramidy, smlouvy podložené rozhodčími doložkami, směnkami apod.) Takový člověk dostává okamžitě po vypovězení smlouvy IŽP splatnou směnku (existují spol. se směnkami na 48000) a někteří se tak dostanou do existenčních potíží. Sice mi to osobně nevadí, naopak by tento stav konečně mohl vést k tomu, aby takové MLM zmizely z trhu, ale opět přibude spousta klientů naštvaných na „poradce“ a poradenské společnosti.

    Odpovědět

  • Zbyněk Svěrkoš

    12 dubna, 2010

    Bylo by od věci uvést konkrétní jména-název firem?
    Vzhledem k tomu, že dočkat se něčeho efektivního od regulátora, zejména v oblasti prevence, je čekání na zázrak, tak nezbývá, než být konkrétní a pomáhat „mýtit“ adresně.Bonzovat se sice nemá, ale není jiné rychlejší cesty na zvýšení renomé poradců, zejména těch pro méně movitou klientelu.
    Je to divný postup pojišťovny. V prvé řadě by tedy měla rozvázat spolupráci s tou firmou.

    Odpovědět

  • Anonym

    12 dubna, 2010

    Pojišťovna podle mých informací již s nezmíněnou zprostředkovatelskou společností nespolupracuje.
    Názvy společností zatím nechci zveřejňovat, s oběma jsem v kontaktu a snažím se získat více informací. Prosím proto o pochopení.

    Odpovědět

  • Zbyněk Svěrkoš

    12 dubna, 2010

    Však to neberte jako kritiku. Chápu, že to není nijak jednoduché a člověk musí zvažovat, co si může dovolit….

    Odpovědět

  • Anonym

    12 dubna, 2010

    Zjevně se tyto nekalé praktiky týkají nejedné MLM společnosti, nakonec konkrétností je i na netě dost od oblbnutých klientů, spolupracovníků a dokonce i pojišťoven, ne ? Dokonce je to i na policii a na soudech…

    Odpovědět

  • Luke

    12 dubna, 2010

    setkal jsem se s výpovědí u sve rodiny , která se do – argumenty byly stejné co se píší- že pojišťovna má právo bez udání důvodů vypovědět smlouvu….jinak argument poradce byl dosti směšný -„zahltili jsme Generali tolika smlouvami, protože to ižp je tak úžasný produkt, že to nestíhali zpracovávat,…….“, této společnosti , která vznikla v polovině lonskeho roku vypověděla spolupráci už i Axa….ale tedka frčí IŽP od Allianz
    Al je to „úŽASNÉ LETADLO“

    Odpovědět

  • beze jména

    12 dubna, 2010

    stačí se podívat na stránky např. podvodné úvěry apod. AMV Group, IFP, APL, Money Group a další – jsou jich snad už stovky a nové přibývají a přibývají stejným tempem, jako banky neposkytují úvěry jako sříve.

    Odpovědět