Lidé se tak chtějí vyhnout problémům v budoucnu. „Koeficient navíc nabízí poradenství, které pomůže s individuálním finančním plánem. Díky tomu lidé zjistí, jak docílit dostatečné rezervy na neočekávané výdaje,“ vysvětluje Ombudsman Poštovní spořitelny Martin Kovář a přidává varování: „V posledních letech si totiž lidé navykli kupovat na splátky i tzv. zážitkové zboží, jako třeba dovolené. Neměli by přitom zapomínat, že úvěr by měl sloužit především k pořizování zboží dlouhodobé potřeby.“
Klienti také často navštěvují Občanské poradny, které ve spolupráci s Poštovní spořitelnou nabízejí poradenství pro všechny, kteří se dostali do finančních problémů. Typicky je navštěvují lidé středního věku (častěji ženy), kteří se do dluhové pasti dostali postupnými půjčkami menších částek, ke kterým ještě přibyly nákupy na splátky.
Zdroj: Tisková zpráva Poštovní spořitelny