Vyplývá to z odborné studie, kterou si společnost objednala a vypracoval ji profesor Simon Chadwick. Šampionát se podle něj projeví na místní, celostátní i mezinárodní úrovni. Například v každém zápase České republiky se bude bojovat o růst národního hospodářství průměrně o 42 milionů EUR, jenž přinese každý zápas v oblasti prodeje vstupenek, cestování, prodeje potravin a nápojů, reklamního zboží, sponzorských příjmů, reklamy a využívání telekomunikačních a nových sdělovacích prostředků, a které si rozdělí obě země zapojené do utkání.
„Mistrovství Evropy UEFA je nejvýznamnější evropskou sportovní soutěží a jako takové bude mít EURO 2008 významný vliv na ekonomiku všech 16 zúčastněných států. EURO 2008 současně ovlivní prostřednictvím tzv. haló efektu evropskou ekonomiku i v širších souvislostech v hodnotě převyšující částku 1,4 miliardy eur,“ uvedl profesor Simon Chadwick, jeden z nejvýznamnějších evropských expertů na sportovní ekonomiku. „Tento vliv budou pociťovat mnohé země hlavně díky sponzorským a komerčním příjmům s tím, že každý zápas ve skupinách přinese v průměru částku ve výši až 42 milionů eur. Zápasy, které se budou odehrávat v pozdějších etapách soutěže, zřejmě přinesou ještě lepší ekonomické výsledky,“ dodal Chadwick.
Největší hospodářský dopad budou podle něj mít zápasy skupiny C Francie–Itálie v Zurichu, Nizozemsko–Francie v Bernu a Itálie–Nizozemsko také v Bernu. Za nejlukrativnější zápasy v ostatních skupináchjsou pak považovány utkání Švýcarsko-Portugalsko v Basileji (skupina A), Rakousko-Německo ve Vídni (skupina B), Španělsko-Rusko v Innsbrucku (skupina D).
Zdroj: Tisková zpráva MasterCard
REKLAMA