CZK/€ 25.355 +0,10%

CZK/$ 24.337 +1,15%

CZK/£ 30.464 +0,17%

CZK/CHF 27.279 +0,12%

10. 04. 2018

7 komentářů

Fincentrum obdrželo pokutu od ČNB. A poradci musí nahrávat hovory s klienty

 

Fincentrum obdrželo pokutu ve výši 1,5 mil. Kč od České národní banky (ČNB) za čtyři prohřešky. Nejzávažnějším bylo nenahrávání mobilních telefonů poradců při zprostředkování investic klientům.

Loading



 

ČNB ukončila řízení zahájené 11. března 2014 včerejším vydáním pravomocného Rozhodnutí o rozkladu. Z pěti řízení jedno Bankovní rada ČNB zastavila. Dalšími čtyřmi jsou:

  1. Rejstřík ČNB neobsahoval po určitou dobu zapsanou jednu spolupracující životní pojišťovnu, konkrétně AXA životní pojišťovnu a.s. (tento nedostatek Fincentrum napravilo samo ještě před zahájením kontroly ČNB).
  2. Fincentrum se dopustilo nekalé obchodní praktiky, když neinformovalo spotřebitele o propojení tehdejšího místopředsedy představenstva společnosti Fincentrum s poskytovatelem produktu životního pojištění.
  3. Fincentrum nenahrávalo mobilní telefony poradců při zprostředkování důchodového a doplňkového penzijního spoření a komunikaci se zákazníkem či potenciálním zákazníkem neuchovalo (přičemž ČNB deklarovala, že u zrušeného druhého pilíře došlo k zániku zákona i odpovědnosti za přestupek).
  4. Fincentrum nenahrávalo mobilní telefony poradců při zprostředkování investic a komunikaci se zákazníkem či potenciálním zákazníkem neuchovalo.

“Rozhodnutí v neprospěch Fincentra přichází nedlouho po pokutování Československé obchodní banky sankcí ve výši 2 miliony Kč za nenahrávání hovorů bankovních poradců s klienty. V důsledku tohoto rozhodnutí začaly všechny české banky hovory svých poradců nahrávat a archivovat. Rozhodnutí směrem k Fincentru je podobně precedentní a má za zřejmý cíl totéž: přinutit všechny poradenské společnosti nahrávat a archivovat hovory všech poradců působících na českém trhu v distribuci investic,“ uvedl Petr Stuchlík, zakladatel a předseda představenstva společnosti Fincentrum.

Zdroj: Tisková zpráva finančně poradenské společnosti Fincentrum

Loading

Vstoupit do diskuze 7 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Taky borec

    10 dubna, 2018

    To se snad v ČNB pomátli … jak to sakra ta firma má dělat …. ???

    Odpovědět

  • Gekko

    11 dubna, 2018

    ACR a cloud treba?

    Odpovědět

  • Ruprecht

    10 dubna, 2018

    To je pálka, po OVB největší (pokud nepočítáme některé obskurní firmy). Že je 1,5 mega za nezaznamenávání telefonu, to je blbost. V té době probíhaly kontroly v jiných firmách, které také nezaznámenávají telefony.
    Prasárny z IŽP se zřejmě nevyhly ani Fincentru. A není se co divit, ze zkušenosti s poradci FC.

    Odpovědět

  • Jirka H

    10 dubna, 2018

    Zase nějaké zakomplexované hovádko, ach jo. Pochybuju že by lhali když každou chvíli zveřejní ČNB celé rozhodnutí. O IŽP tam není ani slovo. ČSOB za nenahrávání dostala 2 milióny.

    Odpovědět

  • Ruprecht

    10 dubna, 2018

    Vážený pane, porovnávat zprostředkovatele s jednou z největších bank, to chce hodně odvahy. Ale dobře, vysvětlete mi, proč jiné poradenské společnosti, ve kterých byla kontrola ČNB, nedostali tak vysokou pokutu a telefony s klienty nenahrávali? Že by ČNB měřila dvojím metrem? V rozhodnnutích jsem nikde nenašel, že by vadilo nenahrávání telefonů. Nebo mi něco uniklo? Rád se poučím.

    Odpovědět

  • Michal

    10 dubna, 2018

    Nedá mi to nereagovat. Pane Ruprechte, vaše informace o tom, že jste nikde nanšel, že by vadilo nenahrávání telefonů značí, že neumíte číst. V bodě č. 3 a 4 se jednoznačně píše, že to je předmětem pokuty. Ovšem vaše informace o „prasárnách z Ižp“ naopak není nikde. Když pominu vaší hrubku, která se stala určitě nedopatřením, rád bych ještě reagoval na odvahu porovnat jednu z největších bank na trhu s jednou z největších poradenských společností na trhu. Ano, ČSOB je nesrovnatelně větší moloch, než-li Fincentrum, avšak možnost nahrávat telefony zaměstnancům, kteří mají pevné linky na stole v každé pobočce, je významně snazší, než-li hlídat soukromé telefony ičařům. V neposlední řadě dvojí metr – ano, informace z trhu je, že i jiné společnosti nenahrávají, a však dostali pokuty za jiné prohřešky. 1,5 mio rozhodně není druhá největší pokuta, co kdy ČNB poradenské společnosti udělila. Ve chvíli, kdy ČNB dělá kontrolu, je její „povinností“ najít prohřešek, v případě společnosti Fincentrum to byly tyto okolnosti, v případě jiných společností jsou to jiné prohřešky. Vždy se při kontrole musí něco najít. A však ani jednu významnou společnost na trhu toto ještě nepoložilo a naopak to pomohlo ke zkvalitnění služeb, které poskytují svým klientům. Věřím, že i tato sankce k tomu pomůže. Příjemný zbytek dne

    Odpovědět

  • Ruprecht

    10 dubna, 2018

    Vážený pane Michale,
    hrubky děláte Vy, např. „společnosti nenahrávají, a však dostali“.:-)
    Prosím Vás, mě nezajímá nějaký předžvýkaný text, ale znění rozhodnutí ČNB. A pak jsem myslel ostatní zprostředkovatelské společnosti. Ty standardní (přece nebudeme FC poměřovat s E&S, apod. ;-)) kromě OVB dostaly nižší pokuty. Myslíte si, že v nich pořizují náhrávky z telefonů poradců? Nikoliv. Dostali pokuty za nenahrávání telefonů? Nenašel jsem nic v rozhodnutích ČNB. Ale třeba jsem hledal špatně, ovšem ani Vy jste zřejmě nic nenašel.
    No a ČSOB a Fincentrum. To porovnání je poněkud směšné. Fincentrum může poskytovat pouze zprostředkování a poradenství, tedy 2 investiční služby. ČSOB jako banka může poskytovat 7 investičních služeb. Plud 4 doplňkové. A navíc k takovým instrumentům /deriváty, apod./, na které ve Fincetru nesmí ani pomyslet.
    Kdyby jste četl rozhodnutí ČNB týkající se nahrávání, nejde o pevné linky, ale o mobily. No nic, třeba příště vstoupíte do diskuze připravenější.

    Odpovědět