Jedná se o druhý podobný případ v krátké době. V minulých dnech klienti České spořitelny nalezli ve svých emailových schránkách zprávu vydávající se za oficiální email společnosti PayPal. Obě zprávy jsou příkladem phishingu, tedy podvodného získání a zneužití klientských údajů. V žádném případě na tento typ zprávy nereagujte!
První stránka včerejšího emailu zdánlivě informuje klienta o zamítnutí jeho transakce platební kartou.
Po prokliknutí je klient přesměrován na stránku s přihlašovacím formulářem do internetového bankovnictví Servis 24, kde je vyzván k zadání přihlašovacích údajů – klientského čísla a hesla.
Česká spořitelna znovu důrazně upozorňuje své klienty, že podobné pokusy o získání důvěrných informací jsou vždy podvodem. Žádná banka ani platební instituce jako PayPal své klienty tímto způsobem nekontaktuje a data neverifikuje. Podobné výzvy je vždy třeba ignorovat a v žádném případě na ně nereagovat. Pokud jste na výzvu zareagovali, neprodleně svoji kartu zablokujte.
REKLAMA
Zdroj: Nasepenize.cz