CZK/€ 25.355 +0,10%

CZK/$ 24.337 +1,15%

CZK/£ 30.464 +0,17%

CZK/CHF 27.279 +0,12%

13. 02. 2008

0 komentářů

Capgemini: chování klientů pojišťoven se výrazně mění

 


 

Podle studie World Insurance Report, kterou si nechala zpracovat společnost Capgemini a Evropská asociace pro finanční řízení a marketing (EFMA) jsou k lienti pojišťoven stále více informovanější a v porovnání s minulými lety jsou stále více ochotnější změnit svou stávající pojišťovnu, pokud se na trhu vyskytne zajímavější konkurenční nabídka.

„Hlavním trendem současnosti je v pojišťovacím odvětví změna preferencí a chování zákazníků. Zatímco doposud charakterizovala průměrného klienta pojišťovny určitá setrvačnost, spokojenost a neochota měnit svého poskytovatele pojistných služeb, v budoucnosti lze očekávat rostoucí zájem klientů o aktivní vyhledávání optimálních produktů a rostoucí ochotu změnit poskytovatele pojistných služeb,“ uvedl Patrik Horný, generální ředitel společnosti Capgemini pro ČR.

Větší množství změn poskytovatele pojistných produktů je patrné zejména ve Velké Británii, kde má průměrný zákazník pojišťoven jedno pojištění automobilu pouze tři roky a pojišťění domácnosti a majetku pouhých pět let. Podobné trendy se s největší pravděpodobností dříve či později projeví také na ostatních evropských trzích.

„Zatímco pro některé pojišťovny je klesající loajalita a setrvačnost klientů hrozbou, pro jiné představuje příležitost pro masivní akvizici nových klientů. Vítězi na lokálních trzích se stanou pojišťovny, které pochopí změny na trhu, včas zachytí jejich nástup a s pomocí moderních technologií dokážou vrtkavé zákazníky efektivně oslovit a obsloužit,“ uvedl Patrik Horný.

Podle výsledků studie má zákazník vyspělého pojišťovacího trhu v průměru 5,2 pojistek – 1,5 životních a 3,7 neživotních pojistek. Průměrná doba životnosti pojistky přitom činí 9,2 let. „Pokud se bude Česká republika i nadále přibližovat vyspělým trhům, lze v příštích letech očekávat významný růst tuzemského pojistného trhu,“ doplnil Patrik Horný. Podle statistik České asociace pojišťoven evidovaly tuzemské pojišťovny ke konci roku 2007 více než 10,4 milionu životních pojistek a 15,5 milionu neživotních pojistek.

REKLAMA

Významnou roli v těchto změnách hraje také zapojení alternativních distribučních kanálů, především potom internetu. Přibližně 28 % dotázaných zákazníků ve zkoumaných zemích uvedlo, že mají v úmyslu uzavřít své životní pojištění během následujících tří let on-line přes internet. Neživotní pojištění chce touto cestou pořídit 34 % dotázaných klientů. Vzestup zájmu a ochoty uzavřít pojištění on-line tak ohrožuje některé zavedené distribuční modely.

„Pojišťovnám může ke zdolání nových výzev významnou měrou pomoci implementace moderních informačních technologií. , a to ve třech základních směrech. Prvním směrem je implementace datových skladů, následná analýza informací o zákaznících a z toho vyplývající zdokonalená segmentace zákazníků podle jejich chování. Druhým je integrace technologií a IT struktury zaměřené na služby, tak aby mohly pojišťovny zlepšit své schopnosti distribuce produktů a lépe reagovat na dynamický vývoj trhu. Posledním směrem využití IT je implementace nové generace systémů pro řízení vztahů se zákazníky, které umožní firmám a distribučním sítím spravovat pojistné kmeny pod jednou globální střechou,“ doplnil Patrik Horný.

Jednou z cest je určitě zdokonalování informačních technologií, ale na druhou stranu stále větší význam bude mít ve vztahu: klient – pojišťovna kvalitní finanční poradce, který zná zvyklosti a potřeby svých klientů a dokáže klientovi pomoci vybrat vhodnou variantu ze stále širší, nicméně produktově stále více profilované nabídky pojišťoven.

Zdroj: Tisková zpráva Capgemini

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *