15. 10. 2018
Životní pojištění dlouhodobě skomírá, zvrat chtějí přinést nováčci
Zájem o životní pojištění dlouhá léta skomírá. Důvodem jsou nejasné smluvní podmínky i poradci, jejichž hlavním zájmem jsou provize. Nováčci na trhu životních pojistek však chtějí přinést změnu. Lákadlem mají být jednodušší podmínky a odměny za zdravý životní styl.
Pověst životního pojištění chtějí napravit tradiční pojišťovny, ale i dva nováčci, kteří chtějí změnit vnímání produktu a nakopnout celý trh. Nedávno zveřejnila svou nabídku služba Mutumutu. „Šli jsme do toho, protože pojišťovnictví se začne měnit. Podobně jako se s novými bankami proměnilo bankovnictví,“ říká šéf Creative Docku Martin Pejša, který se rozhodl do Mutumutu investovat.
Finanční skupina Partners příští rok zase hodlá investovat do pojišťovny Simplea. „Celková reputace odvětví je špatná, bude dlouho trvat, než se to spraví. Ale jsem optimista, je to produkt, který má smysl,“ tvrdí ředitel pojišťovny Simplea Martin Švec.
Obě společnosti sázejí na transparentnost a minimum výluk, s kterými je životní pojištění často spojováno. Mutumutu přichází pouze s osmi výlukami. Při jejich podrobném prozkoumání ale zjistíte, že zranění v práci úrazem není.
Mutumutu sází na zdravý životní styl. Úlevy čekají na klienta, který chodí na preventivní prohlídky a nekouří. Pomůže mu i pohyb, který sleduje aplikace v jeho mobilu. „Vycházeli jsme ze světových studií. Ukazuje se, že pravidelný pohyb snižuje pravděpodobnost nemocí. Je to podobný model, jako když banky odměňují klienty za dobré splácení půjček,“ prohlašuje zakladatel Mutumutu Jindřich Lenz.
REKLAMA
Nováčci se zaměřují jen na nejvážnější rizika (smrt, invalidita nebo dlouhodobá pracovní neschopnost). „Na všechny drobné úrazy nebo krátkodobou pracovní neschopnost stačí lidem finanční rezerva a nemá smysl si je pojišťovat,“ myslí si Švec.
Zdroj : iDnes.cz