CZK/€ 25.355 +0,10%

CZK/$ 24.337 +1,15%

CZK/£ 30.464 +0,17%

CZK/CHF 27.279 +0,12%

Text: Jan Majer

24. 01. 2008

94 komentářů

Zpráva o situaci ve vedení OVB

 


 

Jako expert na komunikaci jste studovala poměry v největší poradenské firmě na trhu. Co jste zjistila?
Společnost OVB není schopna přátelské a seriózní komunikace vůči široké veřejnosti ani vůči vlastním spolupracovníkům a zaměstnancům. Vedení si přitom tuto skutečnost vůbec neuvědomuje. Ba co hůř, patrně vůbec nechápe, co to znamená. Firma není připravena na další mediální kampaň spojenou s aférou Helvag, která může přijít kdykoli.

Myslíte, že se ta aféra znovu objeví?
Bylo by velkým překvapením, kdyby obdoba nebo pokračování aféry Helvag znovu nevypuklo. Helvag je tak mediálně vděčné téma, že bude stačit jediná dobře cílená stížnost poškozeného klienta. Všimněte si, jak ministerstvo financí v poslední době akcentuje ochranu spotřebitelů. Dalším podnětem může být vstup OVB na burzu v Německu. Zároveň zahajuje činnost nová profesní asociace, jejíž členové se do značné míry vymezují vůči OVB.

Tipoval bych, že nová profesní asociace nebude tím, kdo bude vytahovat špinavé prádlo na veřejnost…
Helvag poškodil celý sektor nezávislého finančního zprostředkování a vyvolal zvýšenou aktivitu regulačních orgánů. Konkurenčním firmám tak OVB značně zkomplikovala život. I bez Helvagu by k regulaci v oboru došlo, ale byla by zaváděna citlivěji, firmy by měly čas se přizpůsobit. A navíc, uvědomte si, že Helvag není příčinou, nýbrž důsledkem. Tou příčinou je permanentně nezvládnutá komunikace u jedničky na českém trhu nezávislého finančního zprostředkování. A to je samozřejmě komunikační hrozbou pro celý segment.

Přiznám se, že se mi do rozebírání poměrů na centrále OVB nechce. Na problémy s nekompetentním vedením jsem poukazoval, když jsem ve firmě působil, a k mému překvapení jsem tím naštval i kolegy poradce, s nimiž jsme byli na jedné lodi.
Také moje vystoupení vyvolá řadu negativních reakcí a obávám se, že i útoků čistě osobních. Paradoxní na tom je, že zveřejnění těchto názorů může firmě OVB a především všem jejím spolupracovníkům pomoci. Je to jejich byznys, co je díky špatnému vedení firmy v permanentním ohrožení.

Proč myslíte, že je OVB na další mediální „atentát“ nepřipravena? Může si přece znovu na hašení aféry najmout firmu na krizovou komunikaci, třeba Donath-Burson-Marsteller jako před rokem.
Právě to byla už loni z hlediska komunikace velká chyba. Vždyť prestižní specialisty na krizovou komunikaci, jako je Donath, si společnosti najímají v okamžiku, kdy jsou opravdu v problému, který v mnoha případech samy zavinily. Veřejným najmutím pana Donatha OVB před odborníky na komunikaci nepřímo přiznala, že nemá čisté svědomí.

REKLAMA

Co by tedy měla centrála OVB podle vás dělat?
Měla by se z nezvládnuté komunikace poučit, konsolidovat se ve smyslu zavedení vnitřní hierarchie a pravidel závazných pro všechny a najet na přátelskou komunikaci vůči cílovým skupinám, tj. veřejnosti, médiím, státní správě a obchodním partnerům. To je ale podle mě v příkrém rozporu se skutečností, že komunikací byla v OVB opět pověřena prokuristka Vladimíra Martincová, která před rokem bez rozpaků hodila v médiích odpovědnost za Helvag na jednotlivé poradce OVB. Komunikovat nemůže z mnoha důvodů ani ředitel Günther Gramlich.

Pro mě je postava pana Gramlicha velkou záhadou. Nikdy jsem nepochopil, proč pražskou centrálu OVB řídí člověk, který se v českých poměrech neorientuje. Jaké je teď jeho postavení ve firmě?
Jeho postavení bych přirovnala k roli obelhávaného krále. Nedorozumí se jinak než německy, českým poměrům opravdu vůbec nerozumí. Centrála nemá k dispozici ani německou verzi denního monitoringu médií. Zdrojem veškerých informací jsou mu slečna Martincová a jeho sekretářka slečna Gotthardová, které umějí německy. Pan Gramlich firmu řídí v podstatě ve vakuu a na základě jednostranných informací. Takový člověk je pak logicky náchylnější manipulaci. Důsledky současného stavu pro pověst firmy, myslím, vůbec nechápe.

Jedinou osobou vhodnou pro komunikaci tedy zůstává pan Martin Gardavský, který do firmy přišel až po aféře Helvag.
Do OVB přišel pan Gardavský v lednu s úkolem vylepšit pověst společnosti na veřejnosti. V polovině dubna mne přizval ke spolupráci. Jeho postavení ve firmě se zhoršovalo v přímé úměře s tím, jak chtěl prosazovat systémové změny a nebýt jen kosmetickou figurkou navenek. Zásadní zlom nastal podle mě někdy v květnu, kdy odjel na měsíc do Německa. Staré vedení pravděpodobně začalo cítit ohrožení a začalo jednat. Slečna Martincová se podle všeho od té doby snaží Gardavského „převálcovat“ a zabránit jakýmkoli změnám.

Jaká je podle vás budoucnost Martina Gardavského v OVB?
Panu Gardavskému se, myslím, nepodařilo vysvětlit starému vedení, že komunikace s veřejností něco stojí a že se nedá dělat na koleni a ad hoc. Jeho nástup do OVB byl v podstatě vnímán jako poslední šance, jak může firma zlepšit svou image. Pan Gardavský je respektovanou, i když kontroverzní osobností v oboru. Nemůže si dovolit znemožnit se neúspěchem své mise v OVB. Jeho manažerské „akcie“ by samozřejmě rázem klesly. Pokud se panu Gardavskému nepodaří dosáhnout toho, s čím do OVB nastupoval, bude jeho jedinou možností odchod se ctí. Tím pochopitelně ještě víc utrpí image OVB.

REKLAMA

Zdá se, že překážky si firma klade pod nohy sama…
A právě to je základní kámen úrazu. Není možné komunikovat na úrovni s médii a s veřejností, když uvnitř firmy vládne chaos, napětí, protekce a improvizace. Právě proto jsem se nakonec ve své analýze podrobněji věnovala situaci uvnitř firmy. Fungování OVB je poznamenáno dlouholetým stylem řízení, které spočívá na jediné osobě – slečně Martincové. Takový styl může být inspirativní v okamžiku, kdy firma vzniká. V další fázi se ale stává brzdou. Každodenní řízení a další rozvoj vyžaduje koncepci a jasná, spravedlivá pravidla pro všechny.

Struktury poradců OVB ale fungují, mnohé patří mezi špičku v oboru. Má to všechno na jejich práci nějaký dopad?
Nezvládnutá komunikace má na úspěch jejich práce obrovský dopad. Výkony struktur jsou zhruba o třicet procent nižší než by mohly být, kdyby OVB byla veřejností a médii vnímána pozitivně. Dobrým poradcům škodí třeba absence jakékoli regulace ve věci webových stránek spolupracovníků. Jde v mnoha případech o odstrašující příklady lidové tvořivosti, často hraničící s klamavou reklamou. Sjednoceny by měly být například i e-mailové schránky spolupracovníků. To je u konkurenčních firem naprostá samozřejmost, v OVB ovšem na takové věci nezbývá kapacita.

Vlastně je celkem logické, že OVB ukončilo spolupráci s konzultantem, který říká, že vedení pokazilo, co mohlo.
Tak za prvé, já jsem tu analýzu nedělala pro slečnu Martincovou ani pro pana Gramlicha. Koncepce vnější a vnitřní komunikace byla připravena pro akciovou společnost OVB. Za druhé, nechápu to, stalo se mi to poprvé. Do komunikace můžete investovat neomezené množství finančních prostředků bez jakéhokoli výsledku. Jen komunikace, která přesně definuje problémy a je přesně zacílená, má šanci na úspěch. Firmy, které si najímají specialisty, od nich nechtějí slyšet diplomatické fráze, nýbrž jasné, byť občas tvrdé slovo. Chtějí vědět, v čem je problém a jak ho mohou odstranit. U OVB jsem se poprvé setkala s tím, že tato základní premisa neplatí. Bylo by to úsměvné, kdyby se bohužel nejednalo o jedničku v celém jednom segmentu trhu.

Loading

Vstoupit do diskuze 94 komentářů


Související články

Petr Saic

Petr Saic: S OVB se chci dohodnout na hladkém odchodu

Petr Saic působí v OVB 12 let a dostal se na pozici zemského ředitele. Nyní chce odejít a nastoupit vlastní cestu finančního poradenství. „Byl jsem historicky jako první zemský ředitel OVB ponížen do pozice regionálního ředitele,“ říká Petr Saic v rozhovoru pro Investujeme.cz.

Text: Petr Zámečník

24. 05. 2017


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Zachrdla - TriMan

    20 července, 2006

    Nejsem ani příliš útlocitný a ani obhájce OVB. Dokonce si myslím, že potom, jak naši profesi OVB kauzou Helvag poškodila, by měla na trhu skončit. Přesto mne tento článek hodně rozladil. Poradenství, a nejen to finanční, je také hodně o morálce. Odpovědi v rozhovoru jsou stejným porušením etiky, jako kdybych nejprve někomu vytvořil finanční plán a následně o něm zveřejnil, že je insolventní. Poradce o problémech svého klienta nesmí nikdy a za žádných okolností hovořit veřejně. Druhou stránkou věci je zveřejnění rozhovoru na tomto webu. Pan Nejedlý nás před časem ujišťoval, že tento web nebude zneužit v konkurenčním boji. Publikovaný rozhovor je ale hodně těsně na hraně tohoto ideálu. Věřím, že se tak stalo neúmyslně a že tímto směrem další jeho vývoj směřovat nebude.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    20 července, 2006

    Díky za názor, pane Zachrdlo. Vašim výhradám rozumím, ale musím komentovat zmínku o konkurenčním boji – ten by přece vypadal jinak. Umíte si jistě představit, jak moc jsme zveřejnění tohoto materiálu zvažovali. Nakonec jsme se rozhodli jako nezávislé médium, které má k dispozici atraktivní informace.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    20 července, 2006

    ono je otázka co je také konkurenčním bojem 🙂
    tento zpravodaj jsem si nikdy neobjednal, stejně jako předchozí ve kterém jste působil a možná působíte, přesto mi chodí 🙂 (pravděpodobně cíleně vybrané email adresy) – kdy jste brečel nad unfair hrou vašich nadřízených a tím bylo špatné celé OVB (k tomu se nebudu vyjadřovat, neboť mi to nepřísluší a nemám dost informací a mám i pár info, které jste v těch dopisech nezmínil). Je však s podivem, že vám nevadí hájit barvy firmy jejichž expanzivní strategií je přetahování lidí , ba celých struktur, kdy jim nabízíte (firma , kterou hájíte) původní posty a přiřazení přetáhnuté struktury. Jinými slovy vám vadí nepravosti pokud jsou činěny proti vaši osobě, ale pokud je činí někdo z vašeho okolí tak vám to nevadí ? Proč jste tenkrát vyzýval ostatní , když teď jen sám přihlížíte a přitakáváte, nebo se minimálně neozýváte ?
    K článku: sám jako malá rybka souhlasím se spoustou negativní věcí i těch které zde vyřčené nejsou, nicméně vím jedno. Na prodej nejsem… . Řečnická otázka na závěr vlastně dvě : Předpokládám, že paní Jedličková má nějaký souhlas vytahovat ven interní materiály o svých klientech (ať jsou jakékoliv a souhlasíme, či nesouhlasíme s nimi) a pak na majitele tohoto webu (pan Majer bude určitě vědět) :“nemyslíte, že jednání, které zde popisuji by se dalo nazvat trestným činem nekalé soutěže, nebo minimálně neetické ?“ Děkuji a přeji všem hodně úspěchu jak v soukromých tak pracovních životech (hodně uloupených lebek pro FFP) a hlavně zdravíčko, prootže bez něj se tady nebudeme moci potkávat.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    20 července, 2006

    „Firma, kterou hájíte…“ Kdy, kde a jak kterou firmu hájím, pane Bratovanove?

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    20 července, 2006

    asi máte pravdu v tom, že jste se nikde neprezentoval jako „hájič“ barev Fincentra, ale pokud jste pisatelem na jejich portálu (což předpokládám, že tento je) tak je to asi věc názorů, ale podle mne to je tzv. kopání za nějakýtým. Btw : Nenašel jsem nikde v vašich článcích kritiku za toto jednání a určitě o něm víte, i kdyby jste byl „pouhým“ pisatelem, neboť vaše maminka členem Fincentrum je a ten dopis tenkrát jste psali pokud se nepletu společně. Osobně si vážím vašich odborných znalostí a názorů a kdyby jste napsal článek o výše uvedených psotupech ze strany Fincentra tak pak i smeknu

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    20 července, 2006

    psotupech = postupech 🙂

    Odpovědět

  • Jan Majer

    20 července, 2006

    Projekt investujeme.cz je otevřený všem lidem z branže, kteří jsou schopni napsat solidní text. Máte-li zajímavé, třeba i kontroverzní téma, zkuste to prosím napsat. Budu rád, když mi článek nabídnete k publikování. Mimochodem, asi před měsícem jsem navrhl zemskému řediteli OVB Radimovi Lukešovi, že zaznamenám a zveřejním jeho rozhovor s ředitelem Fincentra Martinem Nejedlým. Tématem měl být právě „head-hunting“ Fincentra.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    20 července, 2006

    a ? souhlasil ? respektive souhalsili ? bude článek ? jinak myslím, že info k tomu je dost a vidím, že info máte, tak vám držím palce

    Odpovědět

  • Jan Majer

    20 července, 2006

    Ta nabídka platí, pan Nejedlý souhlasí, já ručím za objektivitu zpracování.

    Odpovědět

  • Martin Nejedlý

    20 července, 2006

    Určitě souhlasím 🙂 Máte pravdu, že každoroční několikanásobný růst Fincentra je z větší části tažen příchodem „hotových“ (nebo spíše „polohotových“) lidí. Menší část pak organickým růstem (vyšší efektivita stávajících poradců a nováčci). Já v tom ale nevidím nic špatného. Jsem pravicového zaměření, jako asi většina poradců a věřím v trh. Když někdo nabízí lepší podmínky (nejen finanční), tak ať dá o sobě vědět a ať se ostatní svobodně rozhodnou, zda přijmou novou výzvu či ne. Vždyť my nikoho nenutíme, neomezujeme, na rozdíl od některých jiných firem. Řekněte mi, co tím poradce získává, když „jeho“ firma vykazuje deseti či spíše stomilionové zisky, které získávají zahraniční akcionáři. Není lepší pro české poradce, aby větší část zisku za tuto práci dostali oni? Nebo jinak, kupujete rohlíky v samoobsluze za 1,5 Kč. Vedle otevře jiná samoobsluha, která prodává stejné nebo dokonce větší či jinak lepší rohlíky za 1 Kč. Může vám někdo bránit, abyste nechodili do nové samoobsluhy a realizovali tím pro sebe lepší hodnotu? Už A. Smith říkal, že sobectví a lpění na vlastních zájmech je motorem ekonomiky a v podstatě nejefektivnější vzorec chování i z hlediska celku. Podívejte se na jiná odvětví v ekonomice. To by přece nemohl fungovat head hunting! A jaký je to byznys. Copak jsou makléřské firmy nějakými novodobými feudály, aplikujícími vazalská práva? Udělejme trh efektivnější! Dejme poradcům více. Jsou to samostatní podnikatelé, ať si oni sami rozhodnou, kolik za podporu centrály a svého nadřízeného chtějí zaplatit. Když dostávají dobrou hodnotu, pak neodejdou. Pokud ne, odejdou. A žádná smlouva, či v ní obsažené omezení, jim v tom nezabrání. Naštěstí jsme v tržním prostředí! Tak se těším na další názory a hlavně doufám, že se H. Majerovi podaří dát slibovanou diskuzi dohromady. Třeba mě pak někdo přesvědčí, že náš postup, resp. moje vize/folosofie je v něčem špatná, nesprávná, nemorální…

    Odpovědět

  • ANgel Bratovanov

    20 července, 2006

    Shodneme se na spoustě věcí. taky jsme pravicového zaměření :-). nemám nic na head hunting a přetáhnutí člověka, přesně jak říkáte a potud to je v pořádku. Kde si nejsem jist zda je to právně čisté (nemluvím o nějakých vnitřích smlouvách) je přetahování celých struktur.. tady se nechám rád poučit.. jinak osobně se nebojím vašeho headhuntingu a ani nikoho jiného…. neboť jak jsem řekl ať jde když někdo chce… Já vím, že pro mne existují pouze dvě cesty. Buď s OVB nebo sám, rozhodně ne s nějaou další firmou. Zatím volím variantu první. 🙂

  • Martin Nejedlý

    21 července, 2006

    Pane Bratovanove, co je to struktura? Struktura de iure neexistuje. Poradci pod manažerem totiž nemají smlouvu s manažerem, všichni mají smlouvu jen s OVB či jinou firmou, takže jsou si všichni v podstatě rovní. Vím, že jste vedeni k tomu, abyste věřili, že máte firmu ve firmě. Nezlobte se na mě, ale tak to není. Firma je něco, co kompletně ovládám, se vším všudy. PoOkud bude OVB chtít – např. z nějakého nepochopitelného důvodu, ale nikdy nevíte, vyhodí, resp. mohou vyhodit i zemského ředitele. Opravdového majitele firmy firma nikdy nevyhodí 🙂 Tak a teď už si jen spočítejte, kolik Vás Vaše bezmezná loajalita stojí 🙂 Hezký den a mnoho jednotek přeju…

  • Martin Podolák

    21 července, 2006

    Pane Nejedlý, ty hypotetické struktury – o kterých mluvíte – školí, poskytuje zázemí kanceláří a vede podle Vás kdo? Naše centrála? Určitě ne. Takže si představte, jak si najdu schopného obchodního partnera, roky z něj dělám perfektního poradce a manažera a potom přijde Vy s Vaším etickým přístupem a tohoto člověka sladkými řečmi zlomíte a přetáhnete. Věřte, že víc než vedení společnosti se to týká tohoto vedoucího pracovníka… Naštěstí mám loajální tým a i přes snažení Vaší manželky zůstávají u nás (u mě). Těším se, až to budu moci zkusit obráceně. Zatím jsem bohužel o Vašeho obchodního zástupce ještě „nezakopl“… 🙂

  • Martin Nejedlý

    21 července, 2006

    Ale když někam přejde celá struktura, tak přece ten manažer o nic nepřichází? Pane Podoláku, je mi líto, ale já sladké řečičky nepoužívám (vždyť jste mě ani nikdy neslyšel:). Když s někým jednám, nikdy nikoho nepřemlouvám. Předám informace a jdu. Kolega, se kterým jednám, se pak rozhoduje naprosto sám. Poradci jsou OSVČ, tak ať se rozhodují sami dle svých vlastních zájmů. A vedoucí pracovník je přece za ty roky taky dobře zaplacen na rozdílovkách, jinak by to nikdo nedělal.
    Já vím, že se pomalu uchytává o Fincentru přezdívka „lovci lebek“, ale věřte mi, že, zatím, tak 3/4 lidí, kteří k nám přišli od jiných firem, byli buď z nějakého, pro mě, nepochopitelného důvodu vyhozeni (Z. Majerová z OVB či J. Kašpar z Broker Consulting) a nebo odešli sami či se k odchodu chystali. A to většinou ne kvůli provizím, nýbrž kvůli nevyhovujícím vztahům ve struktuře. Když je někdo spokojený, tak neodejde, a to, myslím, ani kdybych použil sladké řečičky 🙂 Ale jinak, pane Podoláku oceňuji a obdivuji Vaši loajalitu v tom celkovém kontextu.
    A pro mladé čtenářky tohoto webu doplňuji zprávu: NEJSEM ŽENATÝ :))
    PS: Asi, pane Podoláku, myslíte kolegyni paní Nejedlou, ale to je jen shoda jmen. Ale i tak je bezvadná 🙂

  • Martin

    21 července, 2006

    Tak to by musela přejít včetně zemského ředitele! A co potom společnost? Ta, která ho postavila a dala mu zázemí, aby se jím stal? Když to přirovnám, tak já s někým postavím dům a když už si konečně můžeme „odpočinout“ a radovat se z hotové práce, tak přijde někdo, kdo tomu mému „zedníkovi – později majiteli stavební společnosti“ řekne: „hele, mi Ti za ten dům dáme víc a budeme Ti ho (možná) i opravovat – zatím jsme Ti sice nic nedokázali, ale věř nám. A na tu stavební firmu, která Ti to pomáhala dát dohromady se vykašli…!“ – To mi skutečně příliš „tržní“ nepřipadá. Chápu, pokud by se jednalo o zaměstnance, ale tady je to o morálce nikoliv kdo nabídne víc!
    P.S.: Pokud je paní Nejedlá tak bezva, tak si jí vemte a ušetří spoustu času s výměnou dokladů… 🙂 Ale pozor, aby Vám ji „hotovou“ potom někdo nepřetáhl… 🙂

  • Luboš

    15 srpna, 2006

    Do OVB mne přivedla Zdenka Majerová, v mých začátcích kdy, jsem měl občas pochybnosti, tvrdila, že OVB je nejlepší společnost atd… Od ní jsem se pak naučil produkty prodávat (dealeřinu), nikoliv ale finančně radit. To jsem se naučil od jiných vedoucích. Co se týče důvodu jejího „vyhazovu“ z OVB nemám stále vytvořen vlastní názor, důvody jsou na obou stranách diskutabilní. Od té doby ale její ne zrovna férové chování můj názor upravuje v její neprospěch. Přetahování již vyškolených poradců z OVB by se jí mělo jednou provždy zarazit.
    Co se týče aféry Helvag, zbytečně se rozmazává, aféra OVB občas i pomáhá k lepším výkonům. Smlouvy s Helvagem však již v době kdy je OVB uzavíralo nebyly pro klienta výhodné, minimální vstup 200 000 Kč, díky této vyšší sumě byl Helvag širší veřejnosti (naštěstí) neprodejný. V roce 2001 jsem ke svému štěstí neposlehl tehdejší oblastní vedoucí OVB Zdenku Majerovou a neprodal smlouvu Helvag svým příbuzným. Tím pádem nejsem mezi těmi, jež nechtěně poškodili své klienty. Pravdou asi bude, že většina lidí co Helvag pod hlavičkou OVB prodávala, již v OVB není, odešli, přešli… a teď kydají špínu na OVB (např. na ústecku).
    Fincentrum a AWD…. kolik takových „přeběhlíků“ máte právě u Vás…? Dokážete to zjistit?

  • Mlynář

    21 srpna, 2006

    Pane Luboši, vy musíte být – omluvte mne – veliký blb. Vy jste věděl, že Helvag je podvod? To jste měl zajít na policii a varovat své kolegy, pane! Já bych ale tipoval, že jste Helvag nikomu neprodal proto, že jste neměl klienty, kteří by měli pohromadě těch 200.000. Teď tady budete ošklivě mluvit o těch, co to v dobré víře klientům prodali? Vážený pane, ti poradci byli stejně jako klienti obětí PODVODU firmy, ve které si tak hovíte.

  • Martin Nejedlý

    21 července, 2006

  • Martin Nejedlý

    21 července, 2006

    Pardon, nějak mi ujela myš 🙂
    Ještě doplnění. Krásně to napsal p. Bratovanov: „ať jde, když někdo chce“. K tomu přece není co dodat. Já bych taky neměl zájem mít ve struktuře člověka, který nechce zůstat, resp. chce odejít.

  • Jan Votruba

    21 července, 2006

    Hezká věta nezakopl:-)
    Snažení o přetahování a chlubení se tím, kdo koho již získal je velice úsměvné… Osobně jsem byl ale velice příjemně překvapen vytrvalostí pana Lánského, když se po X telefonátech přesto nenechá odradit a vytrvával skutečně dlouho. Člověk získává dojem, že tak silně expandující společnost s tak skvělými výsledky snad nedokáže pracovat s nováčky. Takže ještě jednou ahoj.

  • Jan Lener

    22 července, 2006

    Je mi líto, Martine, ale oba víme, že OVB nikdy žádného zkušeného poradce nepřetáhne, protože mu nemá co nabídnout. Ani zázemí, ani provize, ani slušné zacházení, dokonce ani software a školení. Jedině, že by se chytil na prázdné fráze.

  • Angel Bratovanov

    23 července, 2006

    Proč taky někoho přetahovat… Kdo přejde jednou přejde zas a takového nějak nepotřebuji :). A pane Lenere, nevím odkud čerpáte, ale osobně si na zázemí nestěžuji, stejne jako na slušné zacházení, školení mám jak potřebuji a software? no nevím, který by mi měl chybět. Leda nějaký takový krásný, který za mne spočítá úplně vše, ale pokud nějaký takový máte, tak pak asi klienti mají všichni stejné portfólia a o takový soft nějak nestojím:) a provize? jo v určitých věcech jsou mezery, ale zase jisté věci, které jinde nenajdu 🙂

  • FERRY

    23 července, 2006

    ahoj Angeli, jestli mluvis o software tak te naprosto chapu, ze nemas potrebu vyhledavat jinej software nez ten ktery ti dodali Vasi, Nasi (sponzori) zprostredkovatele a naprosto te chapu, že OVB ti neumi nabidnou vlastni soft do ktereho by jsi mohl zakomponovat dalsi programy od partneru a vytvorit pro klienta urcitou provazanost, ono to samozrejme bez toho softwaru jde jako slo delat plan pred 10 lety na „koleni“, ale casy se meni pokud chces byt krok pred konkurenci. Ja na rozdil od tebe tu zkusenost mam a mohu posoudit tak dve strany mince Ty zrejme delas pro OVB a pro jinou firmu jsi zrejme nedelal popr. jsi se s tim nesetkal. Pokud by jsi mel takovouto moznost tak by jsi mozna VALIL OCI NA TO. Ps: SICE EXISTUJE PROGRAMEK KTERY SE VYVIJI A NABIZI SE OD AFIZU „KIS“ ALE MUSIS ZA NEJ ZAPLATIT A NAVIC POKUD MATE ZAZEMI TAK SILNE FIRMY JAK SE TIM VZDYCKY NEKDO Z OVB HONOSIL ZE JE TAK ZAOSTALA ZA KONKURENCI A NEDOKAZE ASPON SVYM LIDEM VYBUDOVAT JEDNOTNOU DOMENU EMAILOVYCH SCHRANEK ATD. NA TY KECY O 36 LETE TRADICI A NEZAVISLE FIN. PORADENSTVI UZ JSEM SI ODVYK A PAK PRIJDE BOMBA JMENEM HELVAG A JMENO FIRMY KTERE SE HONOSI PECLIVYM VYBEREM FIREM DO SVEHO PORTFOLIA JE TA TAM. TO JE OPRAVDU USMEVNE. FIN. PORADENSTVI V PODANI OVB JE TAKOVE DIVADLO JAK PRO KLIENTY TAK PRO NABOR NOVYCH LIDI A KDO JINY TOMU MA VERIT VIC NEZ ZELENACI A TEDY TIM I NOVACCI KTERY ANI NEMAJI POTUCHY O FIN. PORAD. JESTE SE MI NESTALO A NEJ. ZKUSENY PORADCI BY PRISEL DO OVB KVULI TOMU ZE JSTE JEDNICKA NEBO PRESTIZI MAM NA MYSLI ZASTOUPENI) NEMECKOU FIRMOU. PROSTO HOSI Z OVB SI PRIZNEJME ZE MOC NASTROJU V RUCE NEMATE A BOHUZEL VAS KONKURENCE VALCUJE AT V PROVIZICH TAK FLEXIBILITE NA TRHU. OVB JE VELKA FIRMA BUDE RUST AT S NAMI NEBO BEZ NAS, ALE NEBYT ZFANATIZOVANY JAKO SE TO DARI SEFUM Z OVB.

  • Jan Lener

    24 července, 2006

    Zkusme se podepisovat

  • Jan Lener

    24 července, 2006

    Jsem velmi zvědavý, které věci? máte-li slušné zacházení, tak to je skvělé! Rka nemají své ČPÚ u ČMSS, takže ani Model. Kolik kalkulátorů na hypotéky máte? Máte Hypoteční banku? Máte Wustenrot? Pakliže tohle všechno máte a spoustu dalších věcí tak je to u Vás v pořádku.

  • Angel Bratovanov

    21 července, 2006

    pane Nejedlý, nyní jste udeřil hřebíček přímo na hlavičku… Hlavní důvod proč mne nikdy nebudete moci ulovit (teda pokud by jste o to stály 🙂 ) je to co jste právě napsal. Fincentrum má přeci jen jiné vlastnické složení než OVB a proto si můžu být téměř jist, že jednoho dne nepříjde pan Nejedlý nebo někdo jiný a neřekne a tak už jsme vás nalovili a teĎ VÁM ZMĚNÍME PRAVIDLA HRY 🙂 a proč ? no právě díky te vlastnické struktuře, ale kdo chce jít ať k vám jde, co taky s ním 🙂

  • Martin Nejedlý

    23 července, 2006

    Už tady toho bylo napsáno hodně, asi ani nemá smysl na všechno reagovat. Nejlepší by byla nějaká debata u kulatého stolu, kterou by mohl třeba Honza Majer zorganizovat, a na ní si všechny názora pěkně od plic vyměnit:) Tady ten Váš mě ale přiměl reagovat. Z čeho pramení Vaše jistota, že v OVB se to nemůže stát? Přijde ředitel nebo někdo z top managementu a řekne, tak pánové měníme podmínky. Ve firmě, kde je rozmělněná, někdy až poloanonymní vlastnická struktura, mívá management někdy velikou moc a nemusí dělat rozhodnutí, která jsou nejlepší z pohledu firmy (říká se tomu agency costs). Ve Fincentru jsou majitelé = nejvyšší management, a proto je naše rozhodování vždy ovlivněno jen a jen zájmem firmy. Pane Bratovanove, asi víte, jakou máme filosofii. Poradcům vytvářet co nejlepší podmínky a prostředí. Aby u nás pracovali kvůli tomu. Zkrátka protože chtějí. Když nechtějí, můžou jít jinam, nebráníme jim v tom, nemáme ve smlouvách žádná omezení. Proč, když tak pracně budujeme strukturu (i to přetahování, jak to nazýváte, je velmi náročné), bychom si to měli zkazit zhoršením podmínek a riskováním, že se nám síť rozpadne? Když se bezdůvodně zhoršují podmínky a nebo jsou problémy s výplatou provizí, tak to pak obvykle znamená začátek konce makléřské společnosti. Proč bychom to dělali? Naopak s růstem firmy se výrazně zvyšuje její ziskovost (poradenství je v podstatě z obchodního hlediska masový byznys s vysokými fixními a nízkými variabilními náklady), zlepšují se podmínky od finančních institucí a tím pádem se spolu s růstem firmy budou zlepšovat i podmínky pro poradce. A to i jednou, až jednička na nejenom českém trhu budeme 🙂 Zdravím všechny dobré poradce, MN

  • Angel Bratovanov

    23 července, 2006

    Třeba budete chtít jednou firmu prodat a věnovat se něčemu jinému a kdo pak příjde ví dnes jen Bůh :). Navíc asi bych vás měl zařdit podle toho co píšete někde di škatulky kde je Ježíš Kristus. Z toho co píšete to skoro vypadá, že vám nejde ani o zisk firmy, jako o nastavení nejlepších podmínek (trocha nadsázky snad neuškodí 🙂 ). Na druhé straně asi všííchni véme, že to není o firmách , ale o jednotlivcích , teda alespoň z pohledu klienta..

  • Angel Bratovanov

    23 července, 2006

    A vy lidem při přetahování nabízíte, aby se staly opravdovými majiteli fincentra? To jsou mi novinky…

  • jirka.z.podebrad

    21 července, 2006

    NAPROSTO SOUHLASIM!!!!!

  • Petr Hilas

    20 srpna, 2006

    Jde spíš o to, zda-li jsou přetahováni i klienti – rušením pojistek a zakládáním nových, „lepších“ (od Fincentra). Bohužel celý sektor finančního poradenství stojí na morálce jednotlivých pracovníků, na základě zkušeností bych dokázal odhadnout, že i zde platí Paretovo pravidlo – 20% poradců poradí klientovi objektivně, zbylých 80% podle své peněženky (alias provize).
    Prodat investiční ŽP je mnohem jednodušší než přesvědčit klienta o smysluplnosti investování např. do podílových fondů.

  • Martin Nejedlý

    20 července, 2006

    Pane Zachrdlo, já si myslím, že je tomu spíše naopak. OVB má výborné lidi v síti. Pokud zvládnou vyřešit tuto nepříjemnou situaci na centrále (třeba i díky tomuhle článku) a síť dostane lepší, profesionální servis, odpovídající velikosti a výkonům, pak půjde celkově ještě výše, a to jak z hlediska produkce, tak i kvality. Zázemí centrály je nesmírně důležité, v tom se shodneme asi všichni.

    Odpovědět

  • Zachrdla - TriMan

    20 července, 2006

    Asi máte pravdu. Jedná se ale o interní firemní záležitost, do které nám nepřísluší se vměšovat. Napomáhat zvenčí, byť pozitivnímu vývoji (což je ovšem vždy relativní) je intervence. Známe to z politiky, sem to ale nezavádějme.

    Odpovědět

  • Jan Votruba

    21 července, 2006

    Jen skutečně poslední krátké doplnění. Nikdy jsem neměl v týmu člověka, kterého bych přetáhl. To že člověk odejde od svých „rodičů“ kteří ho vychovali, investovali do něj spoustu času i peněz, znamená, že ani já se na tohoto člověka nemohu spolehnout. Navíc trochu nerozumím té zmíněné složité situaci, která by měla nyní na centrále být? Já, ani nikdo z mého týmu nemá problémy s komunikací na centrále. Centrála s klienty komunikuje minimálně, není důvod, klienti mají svého poradce. Vždy jsem se setkal pouze s přátelským jednáním a obrovslou ochotou pomoci. A to samozřejmě musím uznat, že mít sám sebe na telefonu pětkrát denně, zabil bych se:-)
    Na tento článek nečekám reakci, jelikož na tento portál téměř nechodím.
    S pozdravem Jan Votruba OVB

    Odpovědět

  • Anonym

    22 července, 2006

    Takže když slečna Martincová hodila v tiskovém prohlášení odpovědnost za Helvag na jednotlivé spolupracovníky vy to považujete za přátelskou komunikaci. To vám teda přeju hodně štěstí s takto přátelskou centrálou.

    Odpovědět

  • Martin Nejedly

    24 července, 2006

    Kolegové, podepisujte se prosím, ať udržujeme standard tohoto webu. Díky

    Odpovědět

  • Pavel Vyslouzil

    26 července, 2006

    Pane Votruba, to ze k Vam neprisel nikdo od konkurence jeste neznamena,ze takovy prechod nebo jak vy pisete,,odchod,, od rodicu je nemoralni nebo spatny.Zda se,ze se zcela uzavirate svetu a zijete si ve svem sektoru,,Z,,.Ne kazdy odchod z firmy je dan rozhodnutim spolupracovnika,zamestnance atd.,respektive bez jakekoliv viny ,,shora,,.Mel by se posuzovat jednak nezavisle a v kontextu udalosti,ktere mu predchazely.A to tezko muze kdokoliv tady a verejne udelat.Budte tak laskav a sundejte si klapky z oci.Pozadejte nekoho ze sluzebne starsich kolegu v OVB,aby vam jen zhruba nastinili nektere ,,kauzy,, z historie budovani struktury OVB v Cesku, o boreni celych struktur a skupin, a to smerem shora dolu.I kdyby nikdo poradce z OVB nepretahoval, dochazi k samodestrukci teto firmy,alespon na tomto trhu.Bohuzel vir,ktery pri tom vznika,stahuje do hlubin i dalsi firmy a co je nejhorsi,pritahuje uredni zraloky…i kdyz nemame more,tohle zrejme funguje i na suchu.
    Vyslouzil, drive OVB

    Odpovědět

  • Alena

    20 července, 2006

    OVB má v síti dobré poradce, kteří jsou, bohužel, špatně placeni. Mají několikrát nižší provize než poradci, který pracuje „napřímo“. A navíc následné provize, které patří zmíněným poradcům si nechávají Ti, co mají víc než dost. Je to smutné. Můj přítel pracuje u této společnosti a když jsem viděla kolik provize má můj přítel a kolik soused za tu samou smlouvu tak jsem nevěřila. A to není jen u nás v Teplicích. Proto si poradců OVB vážím, že za tak primitivní provize dokáží dělat svou práci . Alena

    Odpovědět

  • Jan Majer

    20 července, 2006

    Aleno, váš příspěvek je typickým příkladem zbytečného anonymního blábolení. S kolegy z branže, s nimiž tento web budujeme, jsme domluvení, že se budeme snažit reakce různých „Alen“ a „Karlů“ z diskuse eliminovat. Podepište se, nebo to nechte plavat.

    Odpovědět

  • Alena

    20 července, 2006

    Jane Majere, píši to, co jsem viděla a vím, že je to pravda, nikdy bych si Vás však nedovolila /ani z pozice domácího/ napadat. Pravdou je, že slušnost není dána každému do vínku. Přeji Vám hodně úspěchů. Alena Richterová z Teplicka

    Odpovědět

  • petrteuber

    4 srpna, 2006

    Vážená paní Richterová, máte pravdu práce u jakékoliv společnosti není jednoduchá,neboť pracujeme „jen“ s lidmi.
    Zvláště ale u OVB, neboť min. polovina provizí si v tomto „strukturovaném“ prodeji rozdělí ti nad Vámi, i když si to třeba nezaslouží!
    Ale vše je v lidech.
    Jsou dobří, nebo špatní jako všude na světě.
    Ale také peníze jsou až na prvním místě!
    Člověk,který pracuje za polovinu své možné mzdy to opravdu musí dělat s láskou a chápat tuto činnost spíše jako své poslání.
    Je to tvrdý byznys…
    Druhou věcí je, že společnosti, které pracují pro 1 banku a mají 1 pojišťovnu a 1 st. spořitelnu a 1 penz. fond pomlouvají makléřské spol. jako multilevel, ale ve své podstatě budují struktur. prodej ve svých sítích.
    Dnes to není o produktech, ale o lidech na těch správných místech a o důvěře.
    Přeji hodně úspěchů v životě … Petr T.

    Odpovědět

  • Michal Malek

    30 července, 2006

    Pokud chcete budovat kvalitni web, tak eliminovanim prispevku toho rozhodne nedosahnete. Kazdy nazor ma svou hodnotu at uz se nam libi nebo ne. Cenzurovana diskuze o kvalite webu nesvedci.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    20 července, 2006

    připomínáte mi paní Smolíkovou : „že já jsem si nevzala Pištu Hufnágla“ nebo alespoň pana Halíře. Mimochodem ví váš přítel, že chodíte za sousedem ?

    Odpovědět

  • Alena

    20 července, 2006

    Nevím, proč si myslíte, že jsou všichni jako Vy?

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    20 července, 2006

    Ne nejsou, vy jste se třeba narozdíl ode mne nepodepsala. Pak tady píšete něco o provizích.. taky jste neřekla nic o tom, zda je soused přímý prodejce a třeba výhradní a nesmí dělat pro jiné společnosti, než pro tu jejíž smlouvu respektive provizi jste porovnávala. a pokud se zdají mizerné vašemu příteli, tak se díví, že je ještě píše a nedělá pro souseda 🙂 tím jsem asi skončil, ať nezabírám místo a přeji redakci hodně dobrých článků a odběr neruším, byť jsem si ho neobjednal 🙂

    Odpovědět

  • Alena

    20 července, 2006

    Vážený pane, kdyby Vám nebylo ani 30 a měl byste před sebou pár měsíců života, možná byste se také zapomněl podepsat. Soused může pracovat pro jakoukoliv společnost, ale mým cílem nebylo se s někým hádat, jen napsat , že poradci z OVB jsou dobří poradci, i když nejsou dobře placeni. A narozdíl od mnohých lidí uvádím aspoň pravé jméno. Přeji Vám hodně štěstí a dlouhá léta Alena Richterová

    Odpovědět

  • ANgel Bratovanov

    20 července, 2006

    no vím jedno, že své jméno jsem použil a k těm profíkům… v každé firmě jsou dobří a špatní jen se nějak většinou blbě rozpoznává kdo je kdo a taky záleží jaké měřítko používá ten kdo měří… já jen říkám, že se divím, proč přítel nejde dělat se soudem. Kvalitní je a ještě za to dostane lépe zaplacejno. nic víc a nic míň

    Odpovědět

  • Alena

    21 července, 2006

    Vážený pane, je vidět , že jste velice chytrý…. můj čas je velice drahý a proto Vám přeji vše jen krásné a hlavně Vám přeji velké a upřímné srdce. Sbohem.

    Odpovědět

  • Karel Zochr

    21 května, 2007

    Paní Aleno, kdo Vám řekl takovou blbost?? Víte vůbec něco o systému vyplácení provizí u OVB?

    Odpovědět

  • Martin Podolák

    20 července, 2006

    Co na to napsat? Jsem hrdý na to, že jsem v OVB! Naše interní radosti i starosti řešíme od 93 sami, takže i eventuelní překážky na cestě za rozvojem zvládneme a zůstaneme 1! Ani Vlaďka Martincová není všemocná a nezapomínejme, že nejvyšší vedení společnosti není ona. Když má člověk svázané ruce, tak se toho moc udělat nedá. Jinak mi můžete napsat na můj firemní mail – těším se!:-)

    Odpovědět

  • Jan Votruba

    21 července, 2006

    Ahoj Martine. Jsem moc rád, že aspoň někdo zveřejní své jméno. Chci jen přikývnout na tvoji zprávu. Většinou sem píší nováčci z konkurenčních společností, kteří jsou ještě v tzv. rauši ze vstupních školení, kde jsou očkováni, že pouze ta, či jiná společnost jsou nejlepší. Proto také reaguji zcela vyjímečně. Článek paní Jedličkové mne osobně velice překvapil. Nikdy jsem se nesetkal s problémy v komunikaci, byť jsem byl na samotném počátku.
    Měj se hezky a v září ahoj:-)

    Odpovědět

  • Markéta

    15 listopadu, 2010

    Ahoja Martine,neříka Ti něco Ilona Mejzrová a jméno Markéta

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    20 července, 2006

    Tento článek má dvě stránky: obsahovou a řekněme, procesní. Ta obsahová je vnitřní věcí OVB a pokud tento článek pomůže urychlit řešení v něm nastíněných problémů (například zmiznou některé opravdu zoufalé weby spolupracovníků OVB, které dělají ostudu celému sektoru a jsou v přímém rozporu se smlouvou s OVB – jen to nikdo doposud neřešil), pak lze říct, že článek pomohl dobré věci. V takovém případě nelze hovořit ani o konkurenčním boji, protože by v tomto případě konkurence naopak OVB výrazně pomohla! Druhá stránka věci je podstatně problematičtější. Těžko lze věřit, že paní dr. Jedličková je profesionálka, když zveřejnila výsledky práce, kterou ji zadala zcela privátní firma výhradně pro svoji potřebu. Divil bych se, že by neměla ve smlouvě ujednání o mlčenlivosti. A divil bych se, kdyby se OVB nebránila soudní cestou – nikoliv kvůli obsahu, ale z principu. Jak napsal pan Zachrdla – toto se prostě nedělá.

    Odpovědět

  • Pavla Jedličková

    20 července, 2006

    Chci reagovat na výtky týkající se porušení etiky a toho, že problémy se mají řešit uvnitř. Ano, problémy se mají řešit uvnitř, pokud je ovšem ochota je řešit. Není-li, a dotýkají-li se Vás osobně, je nutné je řešit jinak. Nemůžete problémy řešit uvnitř, když oficiální linie je, že problémy neexistují.

    Odpovědět

  • ANgel Bratovanov

    20 července, 2006

    Pokud vám OVB zaplatilo, tak si myslím , že tím „vaše mise“ skončila a je věci pouze objednavatele jak s vašimi názory naloží..

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    20 července, 2006

    Paní doktorko, pokud byste byla obchodní zástupkyní OVB a měla problémy s centrálou, které by se Vám nedařilo řešit vnitřními mechanismy, naprosto bych Vás chápal. V tomto případě byla ovšem OVB Vaším klientem – a to je podstatný rozdíl!!! Klienta přece nemůžete nutit, aby přijal Vaše služby, a už vůbec ne přes média….. Ve svém článku naznačujete, že změny by měl na centrále realizovat ing. Gardavský a že to nemá jednoduché. Nemyslíte si, že jsme mu tímto dala ránu pod pás a posílila pozici těch, které kritizujete?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    22 července, 2006

    Souhlasím s PhDr. Pavlou Jedličkovou. Etika není o mlčení, ale o konání. Mlčením pozitivní změnu neprosadíte. Nebo ano?

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2006

    Takže když si mne najmete jako finančního poradce a já zjistím, že máte 5MIO na sporožiru a chcete je tam mít dalších 10 let, ale Vy s tím odmítnete cokoliv dělat, tak to podle Vás mám zveřejnit, abych Vás donutil udělat nějakou změnu? Nezlobte se, ale to přece nemůžete myslet vážně!

    Odpovědět

  • Jan Lener

    22 července, 2006

    Pane Šafránku, tak to je spíše úsměvný příklad. 🙂 Navíc, já si myslím, že šance, že po Vaší návštěvě si někdo nechá 5mil na Sporožiru je skutečně nulová. 🙂

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2006

    Ale o tom to přece není! Vy pořád nechcete pochopit, že když si soukromý subjekt zadá jakoukoliv práci, tak její výsledek je jeho majetkem a autor nemá právo výsledek zveřejnit. Kdybychom toto pravidlo nectili, tak nám budou auditoři, daňoví poradci, advokáti, bankéři, lékaři, atd. zveřejňovat, co je napadne a budou tvrdit, že to bylo v zájmu nápravy jejich klienta…. To je přece naprosto absurdní!

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Ok. Pokud mám firmu a zadám si audit a auditor mi to zveřejní bez mého souhlasu – to je samozřejmě pro mě jako majitele nepřijatelné. Otázka je, jestli OVB práci Jedličkové alespoň zaplatilo.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Helvag poškodil celý sektor nezávislého finančního zprostředkování a vyvolal zvýšenou aktivitu regulačních orgánů. Konkurenčním firmám tak OVB značně zkomplikovala život. I bez Helvagu by k regulaci v oboru došlo, ale byla by zaváděna citlivěji, firmy by měly čas se přizpůsobit. A navíc, uvědomte si, že Helvag není příčinou, nýbrž důsledkem. Tou příčinou je permanentně nezvládnutá komunikace u jedničky na českém trhu nezávislého finančního zprostředkování. A to je samozřejmě komunikační hrozbou pro celý segment.
    Na základě tohoto se domnívám, že uveřejnění článku je přijatelné…v zájmu všech. Naprosto chápu jiný názor, pro někoho je důležitější dodržování principů…také k tomu nemám daleko.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Pardon, citace měla být v „“

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    23 července, 2006

    POkud nebudeme dodržovat principy a budeme je dodžovat jen když je to pro ná svýhodné tak mi to připomíná jednání našho jednoho (teda jich bude mnohem více) vrcholného politika.
    Nemám pocit, že problém Helvag je díky nezvládnuté komunikaci v rámic OVB. Spíše jste si potřeboval obhájit to, že jste napsal, že je možné naprosto v pohodě zveřejňovat výsledky zakázek. To že je otázkou zda OVB paní Jedličkové zaplatilo je taky velmi úsměvné. Přepodkládám, že ano, neboť by to tady paní Jedličková určitě napsala a pak i kdyby ne tak ji by ji nic neopravňovalo její subjektivní (ani objektivní) názor zveřejnit.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Vaše dodržování principů je motivováno Vaším třípísmenkovým zájmem. Jednání vrcholného politika mi spíš připomíná centrálu…Jak jsem ale řekl dříve. Váš postoj chápu. A prosím, nepodsouvejte mi, že jsem řekl, že je možné naprosto v pohodě zveřejňovat výsledky zakázek. To je jen Vaše interpretace. Řeknu to jinak. Lékař nesmí informovat o stavu pacienta…a co když u něj najde chorobu, která ohrožuje populaci?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Myslím novou neznámou chorobu. Jinak mi však tato diskuze nepřipadá jako vyřešitelná…

  • Tomáš Marný

    20 července, 2006

    To že Guntra více zajímá, kolik má handicap v golfu, než jak funguje OVB se obecně ví. Konec konců to dostal jako trafiku po vyhození Karla Diblíka. Že na to Vlaďka nestačí, to se také ví. A na rozdíl od pana Šafránka bych se nedivil, kdyby ve smlouvě ono ustanovení o mlčenlivosti chybělo.
    Ale vzhledem k tomu, že obecně všichni znají situaci v OVB, tak nechápu, proč se to tu rozmazává. Mi napadá pouze konkureční boj. Buď OVB vs. Fincetrum, nebo Vlaďka und Gunter vs. Martin. S velkou pravděpodobností obojí.
    Tam někde dole je psáno o provizích: Je to možná poznámka ze strany paní Aleny mimo mísu, ale je to pravda. A nic na tom nezmění ani komantář pana Angela, že nebylo řečeno, zda se jedná o dílera nebo takyporadce. Nechápu, jak může člověk z branže plácnou takový nesmysl, jako že se provize odvíjí od toho, zda jste díler nebo poradce. Stejně tak ale nechápu rozhořčení pana Majera. Pravda, bylo to mimo mísu, ale celý článek je tak sám o sobě tak tendenční, že bych raději mlčel. A prosím, netrvďte mi ni o nezávislosti. To je jako keci o nezávislosti AFIZu ne UFS.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    20 července, 2006

    S tou mísou to bude asi relativní …. Je běžné, že výhradní zprostředkovatel má za tuto jednostranost navýšenou provizi, ale to asi víte, že ?

    Odpovědět

  • Tomáš Marný

    20 července, 2006

    Pane kolego,
    nevím, jak a kde jste k tomuto závěru došel. Ale dovolil bych si s ním zcela zásadně nesouhlasit.
    Bo věřte tomu, že absolutně nezáleží, v jakém vztahu děláte, ale kolik Vám vaše centrála pustí. Nebo opravdu věříte, že 1. na trhu si nedokáže vyboxovat odpovídající provize, prakticky od ktrékoli finanční instituce? Potažmo, podívejte se do výroční správy OVB ČR, resp. rozvahy a výsledkovy a podělte to sumou uzavřených smluv. Asi někde tam bych hledal rozdíl v provizích.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    21 července, 2006

    směšujete dvě věci… já ejn pouze řekl, že bývá zvykem, že přímý zprostředkovatel a ještě k tomu výhradní má větší provizi i proti tomu nevýhradnímu, který dělá pro stejnou společnost. V zprostředkovatelských firmách je to tak pak ještě o něčem jinem, Nikd ejsem neřekl, že si centrála umí, nebo neumí něco vyboxovat.. použil jsem pouze jednu maličkou věc , která v řetezci je a vy mi hned podsouváte nějaký celkový závěr… ale o tom je asi s vámi marné diskutovat 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    22 července, 2006

    Vážený pane Šafránku, můžete mi napsat Vaší definici nezávislého objektivního finančního poradenství? Jste člověk v oboru vážený a z tohoto důvodu mě zajímá Vaše odpověď.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2006

    Sice nechápu, jak to souvisí s tímto tématem, ale proč ne. Nezávislé objektivní finanční poradenství lze podle mého názoru charakterizovat těmito parametry: 1. Poskytovatel zná aktuální nabídku všech finančních produktů případně dalších investičních příležitostí na trhu pokud možno minimálně v EU.
    2. Poskytovatel je odměňován výhradně svým klientem, jakékoliv zprostředkování doporučených produktů nepřichází v úvahu.
    3. Poskytovatel ani jeho blízké osoby nemají žádný majetkový podíl na jakémkoliv poskytovateli finančních produktů.
    Už první bod ukazuje, že nezávislé objektivní finanční poradenstvi je v podstatě sci-fi.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Souvisí to pramálo, ale někde jsem v diskuzi ,myslím, zahlédl spojení slov objektivní, nezávislé,poradenství, OVB.
    Pane, Šafránku, dvě otázky:
    1)Existují vůbec klienti, kteří by chtěli poradce typu Vámi popsaného?
    2)Jak byste označil případ, kdy klient poptává financování bydlení (odhlédněme od současného investování a zajištění rizik) a poradce má ve svém portfoliu všechny stavební spořitelny a hypoteční banky, od kterých dostává stejné provize?

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    23 července, 2006

    Ad 1) Ne Ad2) Není pravda, že by všechny banky vyplácely za hypotéční úvěry shodné provize a není pravda, že by byla shodná provize za úvěr ze stavebního spoření a za úvěr hypotéční. Nemá proto cenu spekulovat nad tímto hypotetickým případem. K pojmu „nezávislé objektivní finanční poradenství“ – tento veskrze zavádějící pojem zde vznikl historicky tak, že na trhu se začali pohybovat obchodní zástupci jednotlivých finančních domů a říkali si (a na vizitkách měli uvedeno) „finanční poradce“. Vzápětí na trh přišli nevýhradní zprostředkovatelé typu OVB, apod. Aby se odlišili a zdůraznili, že napracují pro jediný finanční dům, začali používat označení „nezávislí (nebo též objektivní) finanční poradci“. Některé firmy od toho již ustupují – například Broker Consulting používá pojem „finanční konzultant“, jiní mají „nezávislé poradenství“ přímo ve svém logu – například AWD ČR – Váš nezávislý finanční poradce, ač se zjevně jedná o nevýhradní zprostředkování.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Díky za odpověď. Vidíte, ani mě nenapadlo, že by se zprostředkovatel mohl ohlížet na rozdíl provize mezi stavebním spořením (úvěru, meziúvěru) a hypotečním úvěrem při koncipování plánu financování bydlení…a jsme zase u etiky…V odpovědi na 1. otázku s Vámi souhlasím. Jenom si kladu otázku, proč drtivá většina lidí(klientů) absolutně odmítá placené poradenství (otázka je také kde vůbec nalézt přidanou hodnotu)a má pocit, že zprostředkovatel může být vlastně rád, že tu smlouvu uzavírají u něj…Mám docela pocit, že za současný stav trhu si můžou klienti z velké části sami. Vím, že je to kontroverzní a poměrně mimo tuto diskuzi.

    Odpovědět

  • Pavel M. Černý, OVB

    22 července, 2006

    Serveru investujeme.cz se bezesporu podařilo přitáhnout tímto článkem k sobě pozornost finanční branže – z business hlediska opravdu dobrý krok. To samé se ovšem nedá říci o pí Jedličkové. Možná je to špičková odbornice ve svém oboru, ale rozhodně to není profesionálka. Publikace takovéhoto materiálu je z mého pohledu něco naprosto neetického a nedokážu si představit, že by po tomto jakákoliv firma chtěla využít jejich služeb, aniž by se bála o zveřejnění výsledků. Nejde mi teď o obsahovou stránku – to samé bych si myslel, i kdyby text vyzněl veskrze pozitivně. Jaksi si nedokáži představit, že bych např. jako poradce byl u klienta, zahájil s ním spolupráci, on se se mnou pak z nějakého důvodu rozloučil a já bych pak výsledky finanční analýzy publikoval někde v médiích. Pro mě naprosto nepředstavitelná myšlenka. Data klientů jsou důvěrná a jistě to platí i pro vnitřní audit. Toliko na úvod. Druhý pohled je věcná stránka. Nemá smysl předstírat, že vše na centrále OVB funguje dokonale – neznám firmu, kde by tak totiž bylo. V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že úkolem jakéhokoliv auditora je hledat chyby – čím více, tím lépe. A kdyby byla pí Jedličková pověřena udělat vnitřní audit u jakékoliv naší konkurece, jisté by také našla mraky chyb – manažerských, procesních i technických. Jen by byly zřejmě jiné než konkrétně u OVB. Můj osobní názor je jednoznačný – v OVB působím již od roku 1999 a tak mohu vidět obrovský pokrok, který firma za tu dobu udělala. Největší změny přicházejí především s příchodem Martina Gardavského, který je z mého pohledu správným člověkem na svém místě. Ono je to vždycky stejné – když je nějaká firma jednička na trhu, tak se do ní logicky všichni daleko více trefují. Stačí se podívat na Microsoft, VW, Coca-colu… To je realita trhu a nelze to změnit. Já osobně jsem na druhou stranu rád, že na českém finančním trhu je konečně pořádná a kvalitní konkurence, která logicky dělá všechno proto, aby si urvala větší část trhu. Konkurence je motorem rozvoje a ač to může znít poněkud zvláštně, tak jsem i rád, že určitě existují i aspekty, ve kterých se konkurenci podařilo OVB předstihnout. Žádná firma nemůže být perfektní vždy a ve všem.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    22 července, 2006

    Serveru investujeme.cz se bezesporu podařilo v tomto článku napsat to, co lidé z finanční branže už dávno vědí. Z hlediska prolomení bariéry o určitých oficiálně nevyřčených tabu je to opravdu velmi dobrý krok. Paní Jedličkovou neznám, nevím, zda je špičkovou odbornicí ve své branži, ale rozhodně se zachovala správně. Pokud Vás klient pozve na návštěvu a vy tam uvidíte, že týrají děti, nebo vypouštějí sousedovi na zahradu toxický odpad:-) je normální, že to oznámíte. Tohle na policii, ve finanční branži obdobné neplechy tisku a musíte nechat pracovat samoregulaci. Některé chyby OVB se totiž dotýkají všech poradců na trhu a tedy i klientů. Obávám se, že psát, že v jiných poradenských firmách by aditor našel také spoustu chyb, je opravdu chabý pokus o manipulaci se čtenářem, většina vedoucích OVB se totiž bojí jen podívat z okna, aby nezjistila, že jinde se pravděpodobně budou mít lépe (ne jen finančně) a konkurenci tudíž vůbec nezná. Zeptáte-li se ve firmě OVB vedoucích pracovníků, kdo je konkurence, většinou dostanete odpověď, že žádná není, že jsou jednička. Jinými slovy, vedoucí předstírají před nováčky, že OVB je monopol. Naštěstí, pokud vím, začínají se tyto návyky poslední dobou pomalu ztrácet. Že už by se to nedalo držet pod pokličkou? Nechávám do diskuze, zda přirovnání OVB k VW atd… má oporu ve zdravém rozumu…Ke cti Pavlovi nechť slouží minimálně poměr investic a ostatních produktů v produkci jeho ředitelství. Bohužel je v těžké situaci. Nemůže nic říct proti centrále – už jen kvůli možnosti bezdůvodného vycvrnknutí z OVB a zároveň nemůže jít někam jinam, neboť to už se z jeho pozice a příjmu prostě nedělá…

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    23 července, 2006

    Vážený pane Lenere,
    pokud to co zde píšete myslíte vše vážně tak se začínám bát zda nemáte nějaký vážný zdravotní problém a aby jste při řešení tohoto problému nenarazil na doktora co pak vše vyžvaní. …. Co to tady povídáte o týraných dětech? Srovnávat „audit“ s týráním dětí ? ? V tom případě týrání dětí je dokonce vaší povinnosti toto ohlásit na PČR, neboť se jedná o trestný čin zanedbání výchovy svěřené osoby (nebo tak nějak se to jmenuje). A kde berete tu drzost psát ty bláboly, o tom, že nás někdo masíruje tím, že žádná konkurence není a že jsme v podstatě monopol ? Buďte si jist, že vám tzv. s prstem v nosu vyjmenuji asi 10 největších společností (dle podílu na trhu) i s procenty jejich podílu. A co se týká vaší poznámky o manipulacích tak si myslím, že je zde všem duchopřítomným a tedy snad i vám jasné, že to asi nebude takové jak to popisujete, že všechny firmy jsou bez chyb, jen OVB jich má plno….

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Vážený pane Bratovanove, nemusíte se bát. Je to v ústavě. S tím týrání dětí – mám trochu divoké příměry. Uznávám. Každopádně důvody přirovnání jsem popsal již o pár komentářů dole. Buďte tak hodný, strčte prst do nosu a vyjmenujte mi je. 🙂 Nechápu jak to myslíte s těmi chybami, to je věcná otázka. Já narážel na formální vyjádření, jestli rozumíte. Navíc problém některých chyb OVB je v tom, že ovlivňují celý trh. Helvag, podílové fondy se 4%p.a. manažerským poplatkem, investiční životní pojištění jako příprava kapitálu na bydlení za 2-3 roky s pojistným 4000měsíčně…Problém je v tom, že OVB tvrdí, že vybrá to nejlepší na trhu, ale fakticky žádný takový výběr neexistuje. Co si BD a níž nespočítají (dostanou-li se alespoň k softwaru a „tajným“ informacím) to neví. To bych možná chápal, že je v pohodě, kdybyste při tom neodevzdávali minimálně 50% provize kamsi do „oblak nahoru“.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    24 července, 2006

    Vezmu to celé najednou zde i pro Ferryho
    Já nikdy neřekl, že v OVB nejsou chyby, nikdy jsme nebyl na straně centrály v případu Helvag atp atp. Já jen říkám, že to, že v firmě je dle někoho špatná informace tak to nevidím stejné jako v případě, že s eu někoho objeví SARS. Navíc i v tomto případě, by doktor neměl zveřejňovat toto na webu, ale informovat policii a dát mu karanténu a já nevím co vše, ale ani tady ne říkat Lojza má podle mne SARS, je to můj názor a je to asi tak…
    Co jste psal k těm kalkulátorům tak nevím na koho to bylo, ale jestli na mne tak ty jmenované mám a i spoustu jiných. Pro Ferryho.. jo určité věci jdou vylepšit i co se týká softu, ale já si udělal pár svých a ty lidem v mém okolí dal k dispozici a tak mi tedy tyto stačí 🙂

    Odpovědět

  • Pavel M. Černý, OVB

    23 července, 2006

    Nejzajímavější příspěvky na téma OVB mají s železnou pravidelností bývalí spolupracovníci. Proč tak málo lidí dokáže odejít se ctí, aniž by následně muselo OVB pomlouvat? Skoro téma na seriózní psychologickou studii. Honzo, tak ať se ti u konkurence daří…

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Pavle, téměř slovo od slova jsem takovouto Tvojí reakci čekal. Možná ještě zajímavější studií psychologickou by byl výzkum okamžiku, kdy se mozek pisatele přepne a místo věcné diskuze obratí na osobní útok (v tomto případě mírný, diplomatický, zdánlivě laskavý) na partnera v diskuzi. O jaké konkurenci hovoříš nemám zdání.

    Odpovědět

  • Stanislav Hrdlička

    23 července, 2006

    Na rozdíl od vás všech paní Jedličkovou znám a o této záležitosti jsem s ní mluvil. Asi nebude moc ráda, že budu reagovat na diskuzi, ale prostě mi to nedá. Protože když udělala tohle, tak k tomu musela mít pořádný důvod. Ta povedená firma nesplnila nic, na čem se s ní dohodla. Ona pro ně pracovala a ani po dvou měsících s ní nepodepsali smlouvu, a to ani přes její naléhání. Taky vím, že měla problémy s proplacením každé faktury. Tu poslední jí ani v termínu nezaplatili a až po tomto článku jí sdělili, že jí tedy raději ten zbytek peněz pošlou. Když nedodrželi první z dohod, paní Jedličková se snažila to vyřešit interně, volala té ženské z centrály, která najust nebrala telefony. Já bych na jejím místě taky nepociťoval žádnou loajalitu vůči lidem, kteří ji podrazili, nepovažoval bych je za klienta. Protože vím, že za normálních okolností by tohle nikdy neudělala. Jenomže se vždycky pohybovala v prostředí, kde platí nejen písemné, ale hlavně ty ústní dohody. A je její chyba, že sedla na lep dost divným lidem. Zveřejnila to, ale zveřejnila to na serveru pro lidi z branže, ne někde v televizi nebo v novinách. A je to dobře. Podívejte se na to z druhé strany: Zajímalo by mě totiž, jestli po této zkušenosti paní Jedličkové bude mít nějaký expert na PR odvahu spolupracovat s firmou, která nedrží slovo a neplatí včas. A podle mě se zachovala čestně, když to zveřejnila. Napadá mě, že mohla proti té firmě vystoupit různým způsobem, zákulisně, intrikami, prásknout ji médiím. Ne, ona se tomu postavila čelem a vy jí to vyčítáte? To nechápete, že se takové jednání OVB dotýká celého segmentu? Nehodnotí náhodou lidi sektor podle toho, jak se v něm chová jeho jednička? Co vy jste to, nezávislí finanční zprostředkovatelé, proboha za lidi! Jaká „etická“ pravidla u vás platí! Paní Jedličková, promiňte mi můj příspěvek, asi vyvolá další nenávistné reakce ze strany nejrůznějších svatoušků, ale někdo se za Vás ozvat musí, když to odmítáte udělat Vy. A hlavně si příště dávejte pozor na lidi, s nimiž navážete spolupráci. Z diskuze soudím, že sektor „nezávislého finančního zprostředkování“ asi není to pravé.
    Stanislav Hrdlička

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    23 července, 2006

    Pokud je pravda to, co píšete, pak v mých očích paní doktorka ještě více klesla, neboť by nakonec nešlo o nějakou nápravu v OVB, ale o pomstu za její neproplacené faktury!!! Pokud má skutečně problém s tím, že OVB nedrží sliby a neplatí faktury, pak by bylo relevantní, kdyby zveřejnila tuto skutečnost a nikdo by se na ni za to asi nezlobil (pokud by to byla pravda). Jestliže je ovšem odvetou za (údajně)nezaplacené faktury zveřejnění vnitřního PR auditu a ještě se tváří, že to dělá v zájmu nápravy komunikace svého klienta, pak nemám co dodat. Kdyby se takto zachoval například daňový poradce, advokát či auditor, tak je to na jasné disciplinární řízení před komorou – nezaplacení faktury nemůže být důvodem k porušení mlčenlivosti!

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2006

    Jojo, myslel jsem si, že je to takhle. Proto jsem také už někde dole v diskuzi položil otázku, zda paní Jedličková dostala zaplaceno.

    Odpovědět

  • Opatrník

    27 července, 2006

    V žádném případě nemám tolik zkušeností v oboru FP, jako většina diskutujících, ani tolik vzdělání, rozhledu a intelektu,čímž se vyznačuje valná většina finančních poradců, ale rád bych přiloži pár polínek do vášnivé diskuze. Jsa teprve zelenáčem v OVB (približně 1 rok), berte prosím moje postřehy s rezervou. 1)Ačkoliv mi nezbývá než souhlasit, přesto mi přijde nanejvýš úsměvné, když se, hlavně ze strany obhájců OVB akcentováním nepatřičnosti zveřejnění citlivých dat takto veřejně umně maskuje věcná diskuze o problémech.
    2)Bohužel problémy existují a troufal bych si tvrdit, že ne malé. A to nejen koncepční a dlouhodobé směřování, které ani nemohu do důsledku posoudit, ale i drobné každodenní jako třeba mailové schránky (tuším na FKT slavnostně vyhlášené), objednávání smluv přes centrálu, zpožděná evidence smluv etc.
    3) Což ale není důvod, který by stál za rozvláčné rozepisování. Bylo to výše načato ze všech stran, škoda jen, že, aspoň podle mého pocitu, tady reagují za OVB jen výše postavení lidé spjatí s OVB jak finančně tak zájmově. Nebylo by totiž od věci, obrátit úhel pohledu a podívat se na danou problematiku zespodu. OVB totiž na „nováčka“ působí jako barokní kostel, choulícího se na podlaze ho indoktrinuje přesně tak, jak to tady podsouvá konkurenci (viďte pane Votrubo?) Důležitější však je profesní kvalita, jak známo OVB jsou špatní úvěráři, avšak i celkově se systém školení točí pravidelně kolem velice úzké, často bohužel provizně vymezené škály produktů – jeho výplodem jsou zaslepení nebo polovzdělaní hazardéři, mající místo míry v očích ředitelovo AUDI.
    4)Vůbec komunikace a předávání informací ve firmě je objektivně na otřesné úrovni a to bohužel i z nejvyšších postů – jednoznačně a tendenčně podávané kusé informace, které si šiřitel často nepovažuje za nutné ověřit a jen je předává dál. Chápu, že morální integrita je každému vrozená v jiné míře, ale její posilování jsme v OVB dotáhli téměř k dokonalosti.
    5)A konečně téměř bezuzdná arogance moci a peněz, prosazování jakýchkoliv idejí uvnitř struktury bez ohledu na mozek….spojení „využití vnitřních kontrolních mechanizmů“ (omlouvám se za nepřesnou citaci, ale nějak to teď nemůžu dohledat) mi vyvolává husí kůži a rozechvívá bránici.
    Pro zmírnění: Omlouvám se všem,které pobouřím tak hrozně obhroublou a tendenční generalizací, ale chtěl jsem zmínit konkrétnější věci, proč jen záporné je nasnadě, lidé jsou ze své podstaty dobří a zlí a v každé činnosti budou lidé upřímní a křivý, ale dobré zboží se chválí samo, a i když plesnivé maso smrdí, dá se přikrýt, vakuovat nebo zamrazit na slušně dlouhou dobu. Mým cílem bylo jediné, odstranit obaly, snadněji potom ucítíme, odkud vítr vane. S pozdravem Mirek Dušín, téměř spokojený spolupracovník OVB

    Odpovědět

  • BL

    27 července, 2006

    OVB nemá až tak špatné úvěráře, jak píšete. To je optický klam, vytvořený relativně nízkou produkcí úvěrů. V OVB se zkrátka úvěry neodevzdávají přes centrálu OVB, to je celé. Vzkaz pro vedení – řešením je zvýšení provizí, nikoli perzekuce hříšníků… Věřte, že nosit to jinam je i pro ně zbytečná komplikace.

    Odpovědět

  • sorry

    27 července, 2006

    Ale když nemáte interní informace z hypotečních bank, tak nemůžete být dobrým úvěrářem. Vždyť ovbáci nosí jinam úvěry i od bank svých partnerských společností. Jenže úvěr stojí čas a ten se dá využít lépe na prodej ŽP. Jsem rád, že tu zazněl předpředchozí komentář. Přesný popis. Podepsat se nemohu, sorry.

    Odpovědět

  • BL

    27 července, 2006

    Hypotéka je jeden z velmi dobře zaplacených produktů. Provize je kolem 1% z úvěru, napřímo i víc. Pro pražské poradce toje stejně špičkový byznys jako životky.To by nesměla v síti a na centrále uvíznout taková část odměny ! Informace z bank máme stejné jako každý jiný…

    Odpovědět

  • sorry

    27 července, 2006

    Je mi líto. Máte informace pouze z několika bank (2-4) a jinak máte pravdu. Navíc klient to ocení.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    27 července, 2006

    Když pročítám tuto diskuzi, připadá mi OVB jako prapodivná rodina. V normální rodině každá matka hájí své dítě a každé dítě hájí svou matku. Ale v OVB platí, že každé spořádané dítě hájí svou matku, každé dítě, které uteklo z domu na ni nadává a matka na všechny z vysoka…

    Odpovědět

  • Petra Florianová

    21 května, 2007

    Vážení, pročetla jsem si předešlé řádky a nějakým, pro mě velice záhadným způsobem, mi unikla podstata práce OVB. Když jsem začínala u Vaší společnosti bylo mi řečeno, že vše, co budu dělat, budu dělat s láskou a pro lidi. Pro zlepšení jejich životů a pro zkvalitnění životů jejich blízkých. Bohužel jsem schodou tragických událostí byla nucena této, pro mě velmi zajímavé pracovní nabídky zanechat a věnovat se méně časově náročné činnosti. Chtěla bych pouze poznamenat, že u OVB pracuje společnost velmi zajímavých lidí, ať už dobrých či špatných (ve smyslu lidskosti i profesionality). Nevidím důvod, proč by se tací profesionálové, jací zastupují tuto společnost měli dohadovat o tom, kdo a jakým způsobem se podepsal či jestli zde pracují dobří či špatní lidé.
    Jakákoli společnost jejímž cílem je zvyšovat kvalitu životního stylu svých klientů, by si měla za jasný a prvořadý cíl stanovit alespoň snahu donutit finanční ústavy k lepším řešením finančních požadavků a k vytváření kvalitnějších finančních produktů. Protože jak jistě všichni moc dobře víme, bez tohoto bude finanční poradenství naprosto zbytečným prvkem v poli finančního obchodu.
    Chtěla bych ještě připomenout, že mi připadá naprosto zbytečné odsuzovat se za přestup k jakékolvek konkurenci. Když chce jít, tak ho nechme. Jde o to , aby v OVB zůstali pouze kvalitní a profesionální poradci. Ostatní mohou klidně odejít. Stejně odcházejí za horším, jelikož OVB má i přes tvrdou slupku lidskou podobu a to podobu svých finančních poradců. Tak se pánové a dámy snažte nedělat jim ostudu, protože oni jsou ti, kteří jednají s klienty a oni jsou ti, kteří musejí vysvětlit nesmyslnost hádek v této diskusi. A není to ostuda jejich, ale Vaše. Přít se jak malé děti o podpis. Důležité je snad obsah daného příspěvku. Uvést své jméno je snad samozřejmé pro každého alespoň trochu civilizovaného a alespoň mírně inteligentního člověka. Kdo tak nečiní, ať je v tichosti odsouzen čitateli této diskuse, ale abychom si to psali za každou druhou reakcí…
    Děkuji Vám za Váš drahocený čas při čtení tohoto příspěvku a děkuji všem lidem v OVB, že jsem směla alespoň na krátkou chvíli nahlédnou do světa tvrdého obchodu s lidskou tváří. Petra Florianová.

    Odpovědět

  • Petra Florianová

    21 května, 2007

    Vážení, pročetla jsem si předešlé řádky a nějakým, pro mě velice záhadným způsobem, mi unikla podstata práce OVB. Když jsem začínala u Vaší společnosti bylo mi řečeno, že vše, co budu dělat, budu dělat s láskou a pro lidi. Pro zlepšení jejich životů a pro zkvalitnění životů jejich blízkých. Bohužel jsem schodou tragických událostí byla nucena této, pro mě velmi zajímavé pracovní nabídky zanechat a věnovat se méně časově náročné činnosti. Chtěla bych pouze poznamenat, že u OVB pracuje společnost velmi zajímavých lidí, ať už dobrých či špatných (ve smyslu lidskosti i profesionality). Nevidím důvod, proč by se tací profesionálové, jací zastupují tuto společnost měli dohadovat o tom, kdo a jakým způsobem se podepsal či jestli zde pracují dobří či špatní lidé.
    Jakákoli společnost jejímž cílem je zvyšovat kvalitu životního stylu svých klientů, by si měla za jasný a prvořadý cíl stanovit alespoň snahu donutit finanční ústavy k lepším řešením finančních požadavků a k vytváření kvalitnějších finančních produktů. Protože jak jistě všichni moc dobře víme, bez tohoto bude finanční poradenství naprosto zbytečným prvkem v poli finančního obchodu.
    Chtěla bych ještě připomenout, že mi připadá naprosto zbytečné odsuzovat se za přestup k jakékolvek konkurenci. Když chce jít, tak ho nechme. Jde o to , aby v OVB zůstali pouze kvalitní a profesionální poradci. Ostatní mohou klidně odejít. Stejně odcházejí za horším, jelikož OVB má i přes tvrdou slupku lidskou podobu a to podobu svých finančních poradců. Tak se pánové a dámy snažte nedělat jim ostudu, protože oni jsou ti, kteří jednají s klienty a oni jsou ti, kteří musejí vysvětlit nesmyslnost hádek v této diskusi. A není to ostuda jejich, ale Vaše. Přít se jak malé děti o podpis. Důležité je snad obsah daného příspěvku. Uvést své jméno je snad samozřejmé pro každého alespoň trochu civilizovaného a alespoň mírně inteligentního člověka. Kdo tak nečiní, ať je v tichosti odsouzen čitateli této diskuse, ale abychom si to psali za každou druhou reakcí…
    Děkuji Vám za Váš drahocený čas při čtení tohoto příspěvku a děkuji všem lidem v OVB, že jsem směla alespoň na krátkou chvíli nahlédnou do světa tvrdého obchodu s lidskou tváří. Petra Florianová.

    Odpovědět

  • Anonym

    6 února, 2008

    Čerstvé zprávy z ledna.

    Odpovědět