Pokud budeme předpokládat, že průměrný nákupní den trvá od 9.00 do 17.00 hod., znamená to celých 3 148 dní strávených běháním po obchodech. Ženy se v průměru vydají na nákup 301krát ročně, což jim zabere celkem 399 hodin a 46 minut.
Průzkum 3 000 žen, který provedla společnost GE Money, ukázal, že kromě pravidelného utrácení ženy také prohlížejí výkladní skříně alespoň 51krát ročně.
I nezáživný nákup potravin může trvat více než hodinu, což při 84 cestách ročně znamená, že ženy každý rok stráví 94 hodin a 55 minut prohlížením regálů v supermarketu.
Ženy dále věnují 90 cest nákupu pro péči o svůj vzhled – oblečení nakupují 30krát, boty 15krát, doplňky 18krát a toaletní potřeby 27krát ročně.
Celkem 100 hodin a 48 minut stráví prohlížením obchodů a hledáním výhodných koupí a nejnovějších modelů. Dalších 40 hodin a 30 minut věnují nákupu bot a 29 hodin a 31 minut výběru doplňků, jako jsou kabelky, šperky a šály.
REKLAMA
Samotný nákup každodenních nezbytností, jako je deodorant, sprchový gel a potřeby pro holení, ženě zabere přibližně 17 hodin a 33 minut ročně.
Dalších 19 cest na nákup, které celkem zaberou 36 hodin a 17 minut, je věnováno nákupu luxusních dárků pro přátele a rodinu.
Stewart Macphail, z GE Money říká: "Ačkoli vztah mezi pohlavími se v dnešní době vyznačuje větší rovností, tento průzkum ukazuje, že jsou to stále ženy, kdo dělá většinu nákupů. Kromě toho očividně věnují hodně času tomu, aby vždy našly tu nejvýhodnější koupi a nejvhodnější zboží pro jejich potřeby.“
"České ženy se britským hospodyňkám bezesporu vyrovnají," říká Zdenka Majerová, která má s intenzivním nakupováním dlouholeté osobní zkušenosti.
REKLAMA
"Kdyby existovala statistika pro Českou republiku, ukázalo by se, že Češky stále tráví více času nákupem potravin," soudí.
I u nás se ale podle ní formuje nezanedbatelná část ženské populace, jež by se dala označit za přebornice v nakupování oblečení a módních doplňků.
Vytvářejí údajně i jakési týmy, jež společně vyrážejí například do Drážďan nebo do Itálie, kde dokáží během velmi krátké doby zmapovat nabídku obchodů v okruhu několika kilometrů.
"Chce to určitý talent, který se nedá naučit a jak se ukazuje, není ani dědičný," podotýká Majerová. "Sama jsem zjistila, že třeba moje dcera ani vnučka se v tomto směru nepovedly."
Průzkum překvapil zjištěním, že řada žen ve Velké Británii jsou vášnivými čtenářkami. Ženy vyráží na nákup knih a časopisů alespoň 57krát ročně, což jim celkem zabere 31 hodin a 21 minut.
ROZBOR NÁKUPNÍCH ZVYKŮ ŽEN BĚHEM JEDNOHO ROKU
• Oblečení – 30krát, celkem 100 hodin a 48 minut
• Obuv – 15krát, 40 hodin a 30 minut
• Doplňky – 18krát, 29 hodin a 31 minut
• Potraviny – 84krát, 94 hodin a 55 minut
• Knihy – 57krát, 31 hodin a 21 minut
• Toaletní potřeby – 27krát, 17 hodin a 33 minut
• Dárky – 19krát, 36 hodin a 17 minut
• Prohlížení výkladů – 51krát, 48 hodin a 51 minut