03. 10. 2019
Každý druhý Čech nemá životní pojištění, třetina o něm uvažuje
Více než polovina (51 %) obyvatel České republiky nemá uzavřeno životní pojištění. Ukazují to aktuální údaje společnosti EMA data, která oslovila 1035 respondentů ve věku 21-61 let. Zhruba třetina z nich (29,7 %) ale o sjednání životního pojištění uvažuje. “Z našeho průzkumu vyplynulo, že téměř polovina (47,3 %) z těch, kteří o životním pojištění uvažují, by se obrátila přímo na pojišťovnu, čtvrtina (25 %) na finančního poradce a zbytek (27,7 %) by si pojištění sjednal online,” vysvětluje spoluzakladatel společnosti EMA data Martin Viktora. Podle výzkumu společnosti EMA data má největší potenciál k posílení svého tržního postavení pojišťovna Allianz, druhá skončila společnost Metlife a na třetím místě pojišťovna Uniqa. Allianz jako svého favorita uvedlo výrazně více respondentů, než je její aktuální tržní podíl. Toto zjištění potvrzuje i průzkum provedený mezi zprostředkovateli. “Téměř 60 % zprostředkovatelů, kteří pojišťovnu Allianz nabízí, očekává růst vlastní osobní produkce v oblasti životního pojištění,” komentuje pozitivní sentiment trhu Martin Viktora.
Data pro manažerská rozhodnutí
EMA přináší finančnímu sektoru statistiky pro rozhodování postaveném na datech a faktech. Algoritmy EMA komplexně sledují preference spotřebitelů i zprostředkovatelů, vyhodnocují tvrdá transakční data a sledují i konkrétní prodejní praxi díky tajným nákupům (mystery shoppingu). „EMA je nástroj, který podstatně usnadňuje a zpřesňuje rozhodování ve finančním sektoru. Vyplňuje mezeru mezi tím, jak se dnes banky, pojišťovny a zprostředkovatelé rozhodují a co ve skutečnosti chtějí finanční poradci a klienti,“ vysvětluje Jiří Paták, spoluzakladatel EMA.
EMA se od prvního dne zabývá životním pojištěním a finišuje monitoring hypotečního trhu. „V rychlém sledu bude následovat trh neživotního pojištění, investic, úvěrů a další produkty,“ popisuje plány společnosti Martin Viktora.
REKLAMA
Tisková zpráva EMA