12. 01. 2021
Nečekaným vítězem koronavirové krize je výrobce pantoflí Crocs
„Takzvané gumové dřeváky Crocs se během koronavirové krize staly hitem. Kombinace pohodlí a snadného dezinfikování se ukázala jako ta nejlepší možná v době, kdy lidé pracují z domova a bojí se pandemie,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
Na začátku pandemie byl nedostatek roušek a dezinfekcí. Společnosti podnikající v této oblasti proto zažily opravdové žně. Podobný úspěch zaznamenal i Netflix, který zabavil nespočet lidí v domácí izolaci. Mezi vítěze koronavirové krize samozřejmě patří i celá řada dalších společností od biotechnologických počínaje po IT konče.
V rámci pandemie se dařilo i některým společnostem, do kterých bychom to na začátku nejspíš neřekli. Patří mezi ně společnost Crocs, která vyrábí ikonické gumové pantofle. Tuto společnost můžeme zařadit do oděvního a obuvního odvětví, které jako celek zažilo těžké časy. Nicméně Crocs je zajímavá výjimka. Ukazuje nám, že si lidé v rámci pandemie chtějí udělat pohodlí a s estetikou si moc hlavu nelámou.
Crocs očekává růst tržeb za rok 2020 o 12 procent na 1,38 miliardy dolarů. Pro letošní rok přitom vyhlíží růst prodejů o 20 až 25 procent. Investoři si této zajímavosti již všimli. Mohli jsme tak na burze sledovat růst ceny akcií Crocs z úrovně 33 na úroveň 75 dolarů během posledních šesti měsíců.
Pohodlí v kombinaci se snadným dezinfikováním povzbudilo prodeje pantoflí Crocs především u mladších zákazníků. Značce kromě pandemie pomohlo i spojení se zpěvákem Justinem Bieberem a řetězcem rychlého občerstvení KFC. Úspěšným reklamním kanálem se stala sociální síť TikTok.