CZK/€ 25.290 -0,08%

CZK/$ 23.891 -0,54%

CZK/£ 30.298 -0,45%

CZK/CHF 26.927 -0,29%

24. 02. 2021

0 komentářů

Do čeho investovat s uzavřenou provozovnou a jak nepřijít o zákazníky. S tím může živnostníkům v Česku pomoci nový projekt

 

Živnostníci a zástupci malých a středních firem představují 90 procent všech firem po celém světě a mají zásadní vliv na světovou ekonomiku. V souvislosti s výskytem koronaviru ale velká část z nich čelila složitým výzvám jako je i trvalé ukončení provozu, což může mít vážný a dlouhodobý efekt.[1]   

Loading



 

Rok 2020 nezvratně proměnil platební návyky Čechů a urychlil nástup digitálních plateb. Situace kolem COVID-19 vyžadovala silnější bezpečnost a rychlost při placení. Zásadní proměnou v zákaznickém chování byl zvyšující se podíl digitálních a online plateb. Dokonce i běžné drobné nákupy začali Češi objednávat na internetu. Podle průzkumu Visa byl loni v září meziroční nárůst karetních transakcí v českých e-shopech více než 30 procent.[2]

Digitalizace podnikání se během pandemie projevila jako velmi výhodná i pro obchodníky. Využívání digitálních platebních metod zvyšuje šance živnostníků a majitelů malých firem, jak konkurovat velkým společnostem. Firmy, které z klasických plateb přešly na digitální prodej na internetu, ustály pandemickou krizi podstatně lépe.[3]

Rozhodující proto zůstává úroveň digitalizace firem. Firmy využívají nové technologie, aby proměňujícím se platebním návykům spotřebitelů vyšly vstříc. Nejvíce investovaly do zabezpečení a ochrany před podvody (47 procent), akceptace bezkontaktních a mobilních plateb (44 procent) nebo do možnosti přijímat platby na mobilu místo terminálu (41 procent).[4]

Digitalizace podnikání a vstup do e-commerce

REKLAMA

Pro živnostníky a majitele malých firem Visa ve spolupráci s Komerční bankou vytvořila online platformu Digitální dílna, se kterou získají na míru vytvořené webové stránky, logo a efektivně nastavenou marketingovou kampaň. Vstup do e-commerce pro ně může být snadno dostupným řešením v době, kdy značná část podnikatelů byla nucena své provozovny zcela uzavřít.

Zatímco web funguje jako digitální vizitka, skutečný kontakt se zákazníky a marketingové kampaně probíhají na online kanálech. Tým Digitální dílny je navíc klientům vždy po ruce, aby jim pomohl se správou a dalším vylepšováním. Součástí balíčku je i tvorba stránek na sociálních sítích.

„Dlouhodobě pracujeme i s těmi nejdrobnějšími živnostníky, kterým pomáháme s digitalizací jejich podnikání. V rámci projektů jako je Digitální dílna jim radíme, jak úspěšně budovat svou značku na internetu a získávat nové zákazníky online. Živnostníci teď mají mimořádnou příležitost, jak jít s dobou a nepřijít o zákazníky, i když jsou možná nuceni pracovat v omezeném provozu nebo zcela pozastavit svou živnost. Jsme si jistí, že digitalizací zvládnou ustát nelehké výkyvy na trhu,“ řekl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko. „Visa je běžnou veřejností často spojována jen s platebními kartami, ale pravda je taková, že jsme primárně technologickou společností v oblasti plateb. Neustále své služby a produkty zdokonalujeme a pro česképodnikatele nabízíme opěrný systém, na který se mohou kdykoli obrátit. Ať už zrovna připravují svůj první e-shop nebo hledají nové možnosti zabezpečení svých online provozoven.“

Důkladné testování probíhalo od října 2020 a již pomohlo řadě českých firem.

REKLAMA

Digitální dílna je další službou, kterou se snaží KB pomáhat svým klientům lépe uspět na trhu a tím přispívat nejen k udržení, ale i rozvoji jejich podnikání. Jak na výzkum, týkající se nastavení služeb Digitální dílny, tak na pilotní provoz, naši klienti reagovali velmi pozitivně. Zájem o zřízení nového webu projevili nejen začínající podnikatelé, ale i dlouholetí podnikatelé, kteří o sobě chtějí dát vědět širší skupině potenciálních zákazníků,“ řekl Jan Kubálek, manažer pro strategii retailového bankovnictví, Komerční banka.

“Digitální dílna je další ze služeb vyvinutých v Creative Docku, která je zaměřena na ekonomicky velmi důležitý sektor malých a středních podnikatelů. Pomáháme podnikatelům přizpůsobit se nynější složité době a dělat věci jinak, na internetu, s pomocí online nástrojů. To je samo o sobě docela velká výzva. Z uživatelských výzkumů víme, že podnikatelé, kteří již jsou online a umí i přes  neustálá omezení komunikovat se zákazníky na webu, sociálních sítích nebo online marketingem, prochází krizí mnohem lépe. Ostatní mají možnost nastartovat své podnikání s Digitální dílnou,” říká Martin Pejša, CEO, Creative Dock.

Jak Digitální dílna funguje:

  • klient si na webu vybere balíček služeb. Ukázku služeb si může prohlédnout zdarma;
  • zvolený balíček si upraví podle svých potřeb pomocí online konfigurátoru. Následně jej zaplatí přes platební bránu;
  • po vyplnění dotazníku bude klient pozván k online schůzce, aby služby co nejlépe odpovídaly danému typu podnikání, cílům a preferencím klienta;
  • během dvou až tří týdnů připraví tým Digitální dílny složený z profesionálů návrh nového webu nebo marketingové kampaně;
  • po konzultaci návrhu s klientem tým zapracuje případné připomínky a výsledek spolu s klientem spustí;
  • ohledně správy a dalšího rozvoje se může klient kdykoli obrátit na tým Digitální dílny.

Hlavní výhody Digitální dílny jsou:

REKLAMA

  • tvorba profesionálního webu na míru;
  • příprava unikátního vizuálu a obsahu;
  • šetří podnikatelům čas – celý proces je snadný a rychlý;
  • velmi férová cena;
  • profesionální web funguje jako skvělá reference. Výsledkem je živý web, který generuje návštěvnost;
  • podnikatelé jsou snadno dohledatelní díky optimalizaci webu pro vyhledávače, včetně propojení s profily na Google Moje Firma, Seznam Firmy.cz a Facebooku;
  • sociální sítě jsou výborným způsobem, jak komunikovat se zákazníky;
  • marketingová kampaň zvyšuje návštěvnost a přináší nové zákazníky.

Digitální dílna je dostupná pro klienty Komerční banky s kartou Visa a vznikla ve spolupráci s Creative Dock. Jak Digitální dílna funguje, jaké jsou její další výhody a jak ji začít využívat zjistíte na webu Digitální dílny.

[1] Zdroj: https://usa.visa.com/dam/VCOM/blogs/visa-back-to-business-study-jan21.pdf

[2] Visa recovery narrative (září 2020 vs září 2019)

[3] Zdroj: https://usa.visa.com/dam/VCOM/global/ms/veei-small-business-in-the-digital-age.pdf

[4] Zdroj: https://usa.visa.com/dam/VCOM/blogs/visa-back-to-business-study-jan21.pdf

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Mince - vítězství - růst

Kdo má lepší dynamiku: Česká spořitelna, Komerční banka nebo ČSOB?

Bankovnictví a pojišťovnictví se věnuji již 15 let a je to obor, který mě stále baví a zajímá, proto jsem si začátkem léta udělal ze svého soukromého zájmu jednoduché cvičení: vzal jsem hospodářské výsledky tří největších českých bank, položil jsem si je vedle sebe a sčítal, odečítal, […]

Text: Aleš Karo

27. 07. 2017

Marcel Gajdoš: Produkty s prémimovým interchange nemáme a zavádět nebudeme

Evropská komise řeší problematiku vysokých mezibankovních poplatků při platbě kartou. Ty dosahují až 1,6 % z každé transakce. „Prémiové produkty vůbec nemáme ani neplánujeme zavádět,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer pro Českou a Slovenskou republiku společnosti VISA.

Text: Petr Zámečník

17. 07. 2014


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *