23. 03. 2021
Trh s videohrami roste raketovým tempem
„Pandemie koronaviru srazila na kolena mnohá odvětví v ekonomice. Má však i své vítěze, mezi které můžeme zařadit herní průmysl. Ten si v koronavirové době vychoval nové hráče, kteří jsou ochotni za videohry utrácet stále více peněž,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
Co lidé dělají, když jsou zavřené hospody a ruší se kulturní akce? Finanční toky nám napovídají, že více hrají videohry. O tom svědčí prudký růst obratu českého herního průmyslu, který v loňském roce vzrostl o 34 procent na 3 miliardy korun. Pandemie koronaviru umožnila mnohým hráčům, aby u videoher trávili více času. Lze přitom očekávat, že se hraní nebudou chtít vzdát ani po ukončení restriktivních opatření v ekonomice. Mnohé videohry jsou totiž tak trochu návykové.
Data z České republiky potvrzují vývoj na největším videoherním trhu v Evropě. Ten se nachází v Německu, kde bylo v loňském roce utraceno 8,5 miliardy eur za videohry a herní příslušenství. Tím se Německo vyšvihlo na páté místo na světě hned za Spojené státy, Japonsko, Jižní Koreu a Čínu.
Němci v loňském roce utratili za videohry o 32 procent více peněz než v předešlém roce. Nejrychleji na tamním trhu rostly útraty za pořizování digitálního zboží. To hráčům přináší herní výhody přímo v jejich oblíbených videohrách. Nejde tedy o peníze vynakládané na nákupy samotných her či herních přístrojů.
Prodej konzolí rovněž skokově narůstá. To naznačuje, že stávající hráči modernizují své vybavení a hraní se začínají věnovat i nováčci. Na trhu jsme tak svědky pozoruhodné situace, kdy americký výrobce herních konzolí Microsoft i jeho japonský konkurent Sony zatím nedokázaly uspokojit vysokou poptávku po nových herních konzolích Xbox Series X respektive Playstation 5.
REKLAMA
Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS