„Pivovarský průmysl se dostává z krize. Přestože celková tuzemská spotřeba klesá, mění se struktura. Konzumenti se přiklánějí k pivům s vyšší přidanou hodnotou,“ říká Tomáš Maier z Provozně-ekonomické fakulty České zemědělské univerzity.
Vývoz českého piva vzrostl za čtyři roky o více než 40 procent. V loňském roce činil meziroční nárůst vývozu českých pivovarů v korunách více než 10 procent. Celkový objem exportu dosáhl loni 5,5 miliardy korun a 3,77 milionu hektolitrů, což představuje meziroční nárůst o 3,5 procenta.
„Exportu pomáhá kurz koruny i povědomí o českém pivu,“ říká šéf Českomoravského svazu pivovarů sladoven Vladimír Balach. Jiný názor na vliv slabé koruny má mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. „Neměla na růst nijak zásadní vliv. Růst souvisí především s dlouhodobě budovanými obchodními vztahy, růstem distribuce a posilováním značky Staropramen v zahraničí.“
Zdroj : iDnes.cz