20. 09. 2021
Jaké slavné celebrity ovlivňují akciové tituly?
Ve finančním světě plavou i „velké ryby“, jejichž vliv pocítilo několik společností. Slavné osobnosti investují, vyjadřují se ke globálním událostem a problémům, dokáží poslat hodnotu akcií firem svými negativními recenzemi rapidně nízko a naopak. Fenomén vlivu celebrit na hodnotu firem můžeme vidět stále více a více, zejména v dnešním virtuálním světě sociálních sítí, kdy jeden post může změnit všechno.
Nejznámějšími jmény, které mají vliv na vývoj různých společností, jsou hlavně Kylie Jenner, Elon Musk, Oprah Winfrey, Chiara Ferragni, Kim Kardashian, Donald Trump a mnozí další.
Kylie Jenner a její nepodařený tweet pro snapchat
Jedna jediná poznámka na sociální síti o sociální síti Snapchat v roce 2018 uškodila společnosti více než si umíme představit. Snapchat přišel kvůli jednomu „nevinnému“ tweetu o cca 1,3 miliardy dolarů z tržní kapitalizace. Kylie si na Twitteru chtěla postěžovat svým fanouškům a zveřejněný tweet zněl: „Tak co, neotvírá již někdo jiný Snapchat?“ ptala se svých sledovatelů na Twitteru. „Nebo jsem to jen já… uf, toto je takové smutné.“ Nešťastný koment byl sdílen více než 66 900 krát a líbil se více než 327 600 lidem. Popularita aplikace rapidně klesla a s ní i akcie společnosti.
Na Kim Kardashian West si posvítí regulátor
REKLAMA
Kim nedávno celkem neodhadla sílu jejího vlivu a přidala sponzorovaný příspěvek na token Ethereum Max. Tohoto příspěvku si všimly i regulační orgány a není jisté, zda nebude mít tento příspěvek negativní výsledek pro Kim.
Chiara Ferragni v představenstvu společnosti Tod
Pozitivním příkladem vlivu je známá italská influencerka a podnikatelka Chiara Ferragni. Společnost TOD vyrábí a distribuuje obuv, kožené zboží, doplňky a oděvy. Novou členkou představenstva se stala právě slavná Italka. Zakladatelka proslula fashion blogem theblondesalad.com a svou značkou Chiara Ferragni Collection. Na Instagramu má více než 23 milionů fanoušků. Po oznámení její nové aktivity v rámci společnosti Tod akcie luxusní značky rostly až o 12,1 %
Takto bychom mohli pokračovat dále na příkladech známých osobností, mezi nimiž rezonuje významně Musk a jeho tweety spojené s kryptoměnami nebo Trump a také jeho tweety o indexu S & P 500. Investiční svět je citlivý na názory vlivných lidí, kteří vědí, že investoři z celého světa a média sledují hlavně jejich sociální sítě. Otázkou však zůstává, zda si postupně nezvykneme, že komentáře a hejty jsou běžnou součástí a jejich váha ztratí postupně relevanci.
Lucia Žárska, ProfitLevel