„Známka vyvolává představu bankovní instituce fungující s určitými zárukami, jako je dohled České národní banky nad bankovními institucemi v oblasti platebního styku, nad stabilitou bankovního trhu či postih nedodržování pravidel,“ uvedla předsedkyně senátu Městského soudu v Praze Naděžda Řeháková a dodává: „Používá-li společnost Partners For Life Planning slovo,banka‘ ve své ochranné známce, může u průměrného spotřebitele vyvolat klamavý dojem o tom, že je bankou s garancemi, které bance náleží.“
Právník Partners Miroslav Kupka poukazoval na celkem běžné využití ochranných známek se slovy banky nebo spořitelna u společností, které bankovní služby sice nabízejí, ale nemají bankovní licenci. „Jako příklad lze uvést například Poštovní spořitelnu, která je ochrannou známkou vlastněnou Československou obchodní bankou. Poštovní spořitelna není samostatným subjektem a nemá tedy ani bankovní licenci,“ uvedl právník Partners.
Označení Partners banka se nelíbilo ČNB ani Úřadu průmyslového vlastnictví. „Užívání ochranného označení Partners banka je v rozporu s veřejným zájmem, klame veřejnost. Tato ochranná značka vzbuzuje dojem, že její vlastník je oprávněným držitelem bankovní licence,“ uvedli zástupci ČNB.
„Jde o označení mimořádně zavádějící a průměrný spotřebitel nemá příležitost dopátrat se faktu, že vlastník známky není ve skutečnosti bankou,“ uvedl JosefKratochvíl, předseda Úřadu pro průmyslové vlastnictví.
Zdroj : E15.cz