CZK/€ 25.265 -0,02%

CZK/$ 23.922 -0,16%

CZK/£ 30.359 +0,00%

CZK/CHF 27.138 +0,04%

05. 12. 2022

0 komentářů

Startup Wewell odhaluje nevhodnou kosmetiku. Nápad zaujal slovenské investory, v plánu je expanze

 

Pochopit složení kosmetických produktů není pro obyčejného člověka vůbec snadné. Tento problém řeší startup Wewell prostřednictvím mobilní aplikace. Ta využívá funkce pokročilých algoritmů a umělé inteligence, na základě kterých analyzuje složení kosmetických látek v jednotlivých produktech. Díky tomu si mohou zákazníci vybrat vhodnou kosmetiku pro sebe, bez experimentů na vlastní pokožce. Aplikace také dokáže doporučit kosmetiku na míru, přesně podle typu pleti. Příští rok startup plánuje další inovace a mimoevropskou expanzi. Právě v tom jim má pomoct získaná preseedová investice v řádu vyšších milionů korun od fondu Zero Gravity Capital, který je součástí skupiny Zero One Hundred. Wewell peníze využije také na personální rozšíření týmu a vývoj nových funkcí.

Loading



 

Wewell má ve své databázi více než 450 tisíc kosmetických produktů a dokáže rozeznat přes 20 000 kosmetických ingrediencí. Uživateli stačí prostřednictvím mobilní aplikace naskenovat čárový kód nebo zadat název hledaného produktu a aplikace následně vyhodnotí na základě předchozí chemické analýzy informace o jeho složení a případně škodlivosti obsažených látek.

„Naší hlavní vizí je poskytnout lidem informace, z jakých látek se skládá kosmetika, kterou denně používají, a do jaké míry jsou tyto produkty kompatibilní s jejich typem pleti. Aplikace dokáže doporučit cenově nejvýhodnější kosmetiku na trhu a nabídnout také výběr produktů pro co nejvyšší komfort při nákupu. Vycházíme z ověřených hodnocení trvalé udržitelnosti produktů, uživatelů a odborníků. Jednoduše chceme dosáhnout toho, aby bylo pro zákazníka nakupování kosmetiky co nejvíc pohodlné a aby ušetřil co nejvíc peněz, které by jinak utratil za nekompatibilní přípravky,“ říká CEO a spoluzakladatel startupu Wewell Gurami Jobava, který má za sebou dlouholeté zkušenosti s vývojem byznys aplikací.

„Vyznat se v nabídce rychle rostoucího trhu s kosmetikou je takřka nemožné. Wewell nabízí transparentní řešení a data, která mohou lidem pomoct se lépe rozhodovat, kterou kosmetiku si pořídit, či naopak nepořídit. Líbí se nám, že Gurami a jeho tým dokážou realizovat pokročilou algoritmizaci a skrze expertní chemické rozbory a datovou analytiku nabízet klíčové informace o produktech. WeWell má tak všechny předpoklady nabídnout chybějící personifikovanou službu při lukrativní monetizaci,“ doplňuje Vít Hanuš, partner Zero One Hundred, kam patří podfond Zero Gravity Capital.

Společnost Wewell není propojena se žádnou značkou, která kosmetiku vyrábí, a na celý proces vyhodnocení informací o (ne)vhodnosti dohlížejí nezávislí dermatologové, biotech inženýr a chemik s kosmetickým zaměřením. V aplikaci není žádný placený reklamní obsah. Pozitivní uživatelskou zkušenost podporuje například live support chat. Aplikace nedávno pokořila hranici 75 000 stažení a 65 000 registrovaných uživatelů.

REKLAMA

„Naše aplikace už teď rozeznává více než 450 tisíc kosmetických produktů a 20 000 ingrediencí. Nově však chceme databázi ještě víc rozšířit prostřednictvím samotných uživatelů, kteří budou mít možnost sami přidávat nové produkty,“ doplňuje Gurami Jobava, který je původem z Gruzie, ale studoval a působí v Praze a na Slovensku.

Kosmetické recenze v reálném čase

V aplikaci Wewell si kdokoli může vytvořit unikátní uživatelský profil. Při registraci uživatel vyplní dotazník s informacemi o odstínu, citlivosti pleti a případné nesnášenlivosti látek, který navrhli dermatologové a odborníci na chemické složení kosmetiky. Algoritmus pak vytvoří pleťový profil uživatele a při každém hledání kosmetického produktu vyhodnotí, jestli jsou ingredience v něm vhodné pro daného uživatele, nebo by se jim měl raději vyhnout.

Myšlenka sdílet recenze a hodnocení nezávadnosti kosmetických produktů se začala formovat v hlavách Guramiho Jobavy a Vladimíra Pečeného v roce 2020 a už o rok později vznikla samostatná společnost Wewell. Tentýž rok byla spuštěna mobilní aplikace – v červenci na Apple storu a v říjnu na Google Play storu. Ta je momentálně dostupná i na českém a slovenském trhu. V kmenovém týmu má startup momentálně osm zaměstnanců a rozšiřuje své řady o specialisty na pozice android engineer, cosmetics chemist, product designer či marketing manager. Začátkem roku 2023 navíc plánuje expandovat na nové trhy, a to konkrétně do Polska, Rakouska a USA.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Black Friday a Black Week přinášejí na akciové trhy nové trendy

Loňský Black Friday a Black Week odhalil na akciovém trhu některé pozoruhodné trendy, které mohou investorům napovědět, jak bude vypadat současná sezóna. Z historického hlediska bývá období po Dni díkůvzdání býčí a index S&P 500 v týdnu následujícím po Black Friday často vykazuje zisky. Od roku 2010 […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

29. 11. 2024

Santa Claus Rally: Proč je prosinec pro investory klíčový?

Už více než padesát let lze na akciových trzích pozorovat fenomén nazývaný ‘Santa Claus Rally’, díky kterému je prosinec historicky nejlepším měsícem nejen pro obchody, ale i pro investory. Z údajů  za posledních 50 let vyplývá, že trhy během Vánoc rostou průměrně o 1,63 %, což je […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 11. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *