13. 12. 2022
Statistika: Jak se zachovali klienti, když jsem jim změnila banka, aniž by o to oni sami stáli
V letošním roce proběhlo na bankovním trhu hned několik změn, které znamenaly, že se v jeden čas více klientů rozmýšlelo, jakou zvolí svoji novou banku.
Díky informacím získaných u klientů, kteří využili pro změnu banky proces zvaný bankovní mobilita (požádali nás, abychom jejich původní účet převedli do Air Bank), můžeme mapovat, kolik klientů a v jakém období přešlo z jedné banky do druhé. V souvislosti s letošním ukončení činnosti Sberbank a Equa bank jsme zjistili toto:
- Zvýšený zájem klientů Equa bank o účet v Air Bank jsme začali pozorovat od září, kdy Equa bank oznámila konkrétní termín spojení s Raiffeisenbank. V posledních třech měsících tak evidujeme měsíčně v průměru dvakrát více nových klientů, kteří k nám prostřednictvím mobility z Equa bank přecházejí, než tomu bylo v předchozím období.
- Mezi klienty Raiffeisenbank jsme výrazný nárůst zájmu o přechod k Air Bank zachytili v listopadu, kdy se Raiffeisenbank formálně sloučila s Equa bank. Právě v tomto měsíci k nám totiž prostřednictvím mobility přešlo dokonce pětkrát více klientů Raiffeisenbank, než jaký byl měsíční průměr v předchozích měsících.
- Na přelomu února a března jsme pozorovali také velký zájem klientů Sberbank o nový účet v Air Bank. Z klientů Sberbank, kteří k nám přešli jen v letošním prvním kvartálu, jich přes 90 % přišlo v únoru, kdy Sberbank uzavřela své pobočky.
Z našich průzkumů víme, že noví klienti si Air Bank často vybírají pro její srozumitelné a uživatelsky přátelské bankovní prostředí, kde si vše potřebné vyřídí rychle a jednoduše online. K tomu jim slouží mobilní aplikace My Air s nejlepším klientským hodnocením na trhu. Samozřejmostí je také absence absurdních poplatků, řada inovativních řešení nad rámec tradičního bankovnictví a maximální flexibilita služeb, které dokáží klientům pomoci řešit i situace, kdy nejde vše podle plánu. V případě klientů bývalé Equa bank vnímáme, že právě v těchto ohledech splňujeme jejich očekávání, která od banky mají, a proto jejich zájem o účet v Air Bank v poslední době výrazně stoupá,“ říká Jana Pokorná, tisková mluvčí Air Bank.
Dlouhodobě platí, že nejvíce nových klientů přechází do Air Bank z České spořitelny, ČSOB a Komerční banky. A je tomu tak i v případě, kdy tito klienti využívají právě mobilitu. Od začátku letošního roku až do konce listopadu (tedy za všechny již uplynulé měsíce tohoto roku) k nám jen z těchto tří bank přišlo 46 % nových klientů (počítáno z těch, kteří ke změně banky využili proces mobility).