15. 12. 2022
Perličky z pojišťovny Kooperativa
Pojišťovna Kooperativa každoročně řeší téměř 600 tisíc pojistných událostí. Většina z nich jsou běžné případy, uzavřené a vyplacené do několika dnů. Jsou mezi nimi samozřejmě i smutné a tragické nehody, ale každoročně se najde i několik událostí, nad kterými nejde se nepousmát. A co se nám letos podařilo posbírat?
Pojištění vozidel
Řidič osobního auta vybržďoval nákladní auto tak dlouho, až to náklaďák nedobrzdil. Po nehodě řidič osobního auta přemlouval řidiče náklaďáku, ať nic nehlásí, že je pod vlivem a má podmínku. Když přijížděla policie, tak se řidič zalekl, dal se na útěk, tedy na úplav… vlezl do blízké řeky a snažil se ji přeplavat na druhou stranu. Na přelomu října a listopadu. Policie ho samozřejmě dostihla a zajistila. A ještě čtyři hodiny po nehodě byl stále pod vlivem alkoholu.
U další pojistné události je zajímavý průběh. Řidič vozu nahlásil, že si za jízdy stáhl okénko, došlo k průvanu, ten sebral faktury položené na sedadle spolujezdce, ty zakryly řidiči výhled a došlo ke střetu s jiným zaparkovaným vozidlem. Takže pozor na volně uložené faktury ve voze.
Připojištění skel
REKLAMA
Rozbitých skel řešíme ročně tisíce, ale v tomto případě byla zajímavá příčina, kterou nám nahlásil náš klient: „Od holuba odlétl trus a pecka v něm obsažená rozbila čelní sklo.“
Pojištění osob
U pojištění osob jde většinou o zranění nebo nemoci, tedy nic zábavného. Ale úsměvný je občas popis vzniku škody. Klienti nám například hlásili tyto úrazy:
- zavalení obézní nevěstou a při následném pádu vymknutí ramene
- při opalování u vody mi pes přeběhl přes obličej, packou šlápl do pravého oka
- manžel se srazil s kamarádem hlavami, oba se zohýbali pro balon – kamarád nic nemá, manžel zlomenou očnici a horní čelist
A i v lékařských zprávách se najdou perličky, když lékaři popisují stav pacienta:
- včera večer spadnul z kola, přilbu měl, v bezvědomí nebyl, bez alkoholu, spíše hodil tygra do pankejtu a narazil si levý ramenní kloub
- psychika, stav vyhoření, není schopen fungovat, v práci samé problémy, doma je pohoda, chodí k šarlatánovi (sám pacient ho tak nazývá), Eliceu nebere již dlouho, předtím, když jsme ji napsali, tak ji ani nezačal brát, spoléhal na šarlatána, přechodně mu pomohl, t. č. se chystá za šarlatánem
První, kdo s klientem řeší případný problém, jsou kolegové z asistenční služby. I zde jsme našli pár pikantních hlášení:
- Klient vyrazil na ryby. Se zapálenou cigaretou doplňoval benzín do nádrže na člunu, benzín se vznítil; klient se chtěl zachránit skokem do vody; skok se mu úplně nevydařil, dopadl na mělčinu a zlomil si nohu;
- Kontaktovala nás klientka, že jí na ruku spadl mobil a že ji má možná zlomenou, že musí k lékaři; operátor trochu pochyboval, ale profesionálně se doptal, jak přesně ke zranění došlo; klientka doplnila, že telefon neupadl jí ale někomu ze čtvrtého patra a ona měla tu smůlu, že právě procházela pod místem dopadu.