16. 12. 2022
BNP Paribas Cardif Pojišťovna: Zájem o pojištění prodloužené záruky u spotřebičů vzrostl o třetinu, o pojištění mobilních zařízení pak o více než tři čtvrtiny
Pojištění spotřebičů i po uplynutí zákonné záruky a pojištění mobilních zařízení se stávají u klientů stále oblíbenější. Lidé by na ně neměli zapomínat při nakupování vánočních dárků ani v povánočních výprodejích.
Data BNP Paribas Cardif Pojišťovny ukazují, že zájem o novou generaci pojištění prodloužené záruky domácích elektrospotřebičů, kterou spustila minulý rok společně s prodejcem Datart, zaměřeným na spotřební elektroniku, vzrostl meziročně o třetinu.
„Zákazníci si nejčastěji pojišťují velké elektrospotřebiče, jako jsou pračky, ledničky, myčky, televize, sporáky a kávovary apod. Ve většině případů volí variantu 2+3 roky nebo 2+5 let. Průměrná výše škody se pohybuje okolo pěti tisíc korun a poškozený spotřebič je v průměru opraven či vyměněn do 10 dnů od nahlášení poruchy,“ říká Martin Pejsar z BNP Paribas Cardif Pojišťovny a pokračuje: „Zákazník neplatí žádnou spoluúčast a BNP Paribas Cardif Pojišťovna nesnižuje hodnotu spotřebiče o opotřebení. V případě bezeškodního průběhu u variant 2+3 roky a 2+5 let je standardem také vrácení peněz ve výši pojistného ve formě slevy na nový spotřebič, a to až do 15 procent z jeho ceny.“
Z dat pojišťovny dále vyplynulo, že mezi zákazníky – opět u Datartu – skokově narostla také obliba jejího pojištění mobilních zařízení, kam se řadí např. mobilní telefony, chytré hodinky a tablety, a to o 80 procent oproti roku 2021. Zde dávají zákazníci přednost pojištění na dva roky. „Průměrná výše škody u pojištění mobilních zařízení, které pomáhá při jejich poškození i z nešikovnosti a nedbalosti či odcizení, je 6 105 korun, tedy 60 procent průměrné pořizovací ceny přístroje,“ říká Pavel Mikoška, ředitel služeb zákazníkům společnosti Datart. Například u telefonu za 4 000 Kč tak oprava stojí průměrně 2 559 Kč, u telefonu za 30 000 Kč pak 17 204 Kč. Telefon či tablet je opraven v průměru do 3 pracovních dnů od odevzdání kurýrovi. Naprostá většina poškození spočívá v rozbitém displeji. „Nejčastěji řešíme situace, kdy přístroj někomu jen tak vypadne z ruky či kapsy, upadne na zem při zakopnutí nebo uklouznutí, případně ho dotyčný rozsedne v kapse, někdo do něj omylem strčí a přístroj mu spadne, nechtěně přístroj utopí ve vaně či ho rozbije či polije dítě, poškodí domácí zvíře nebo dojde k jeho odcizení kapsářem,“ říká Pavel Mikoška.
Lze předpokládat, že obliba obou variant pojištění bude ke konci roku gradovat. Zákazníci svým chováním dávají najevo, že při nákupech elektrospotřebičů a mobilních zařízení myslí do budoucna a pojištění se stává běžnou součástí nákupu.