31. 05. 2023
ČSOB jde dětem naproti. Přichází s kapesným 600 korun k účtu a pokračuje v edukaci finanční gramotnosti. Edukační aplikaci FILIP si stáhlo už 10 000 dětí
ČSOB přichází s kapesným pro nejmladší klienty. Až do konce září tak budou moci děti ke svému novému účtu získat až 600 korun v případě splnění jednotlivých výzev. ČSOB chce touto cestou edukovat děti a rodiče a ukázat, jak funguje platební účet, aplikace mobilního bankovnictví a jak nejlépe pracovat zodpovědně s penězi. S tím pomůže také aplikace FILIP, která edukuje již 10 000 dětí v oblastech finanční gramotnosti a kyberbezpečnosti.
Kapesné přímo na účet
Možnost získat kapesné až 600 korun na svůj účet platí od 1. června až do 30. září 2023 a získá jej každý ve věku 8 až 18 let, kdo si v období trvání akce sjedná účet a přihlásí se do aplikace ČSOB Smart. V takovém případě získá na účet 200 korun. Dalších 200 korun získá za platby kartou Mastercard. Posledních 200 korun je připsáno na účet v případě, že rodiče pošlou dítěti na nový účet alespoň 100 korun. Na splnění jednotlivých úkolů mají děti a rodiče 30 dnů od otevření účtu. Více informací a akci jsou uvedeny na webu www.csob.cz/kapesne.
„Myšlenkou kampaně je, co se v mládí děti naučí o penězích, využijí už napořád. Proto pokračujeme již pátým rokem v kampani, která propojuje rodiče a děti se světem peněz a přispívá tak i ke zlepšování finanční gramotnosti,“ říká Martin Procházka, ředitel pro oblast každodenního bankovnictví ve skupině ČSOB.
S dětským účtem klidně i do Legolandu
REKLAMA
Součástí akce je také losování o dva rodinné výlety do Legolandu v Německu v celkové hodnotě 50 000 korun. Dalších 200 vylosovaných získá ikonického plyšového chameleona a pro dalších 5 000 vylosovaných je připraven balíček tří online pohlednic pro rozesílání svým známým a příbuzným po celém Česku.
Co přináší dětský účet?
Dětský účet u ČSOB je zcela zdarma. Od 8 let může navíc klient získat platební kartu a využít také možnosti vlastního obrázku a designu karty. Výběry z bankomatu jsou v Česku zdarma. K dětskému účtu mají navíc rodiče přístup, a díky tomu mají dokonalý přehled o tom, jak dítě pracuje s penězi a za co utrácí. Vše je přehledně k dispozici prostřednictvím aplikace ČSOB Smart nebo prostřednictvím internetového bankovnictví. Více informací o dětském účtu je k dispozici na www.csob.cz/ucetprodeti.
17 % rodičů si nestíhá s dětmi povídat o penězích
Z pravidelných průzkumů, které si banka nechává zpracovat, vychází, že rodiče vnímají téma finanční gramotnosti jako důležité, nemají však čas edukovat své děti a tuto roli očekávají od škol. U bank by takové aktivity uvítali. Z průzkumu dále vychází:
REKLAMA
- 17 % rodičů nemá čas učit děti finanční gramotnost a pomoc banky očekávají.
- 18 % rodičů něco málo dětem vysvětluje, ale opět, pomoc banky by byla vítána.
- 65 % rodičů se snaží děti různým způsobem provázet světem financí, ale počítá s edukací a pomocí ve školách nebo od banky.
Zdroj: NMS Market Research, N = 482, rodiče dětí ve věku 8–17 let
Děti nejčastěji utrácejí ve večerkách a nebojí se platit kartou po celém světě
Z průzkumu ČSOB dále vychází, že děti nejčastěji utrácejí své peníze za potraviny ve večerkách a obchodech s potravinami. Zároveň si oblíbily platformy rozvážející jídlo, jako je Foodora nebo UGO. Na třetím místě jsou místa rychlého občerstvení – McDonald’s nebo KFC. Mezi další aktivity, za které mladí utrácejí, patří cestování. V loňském roce procestovali 122 zemí a 6 kontinentů. Nejčastěji platili v Polsku, Německu a Velké Británii.
Zdroj: interní průzkum ČSOB u nových klientů
Děti a finanční gramotnost
„Dětem a rodičům jdeme navíc naproti s aplikací FILIP, která si dává za cíl edukovat děti v oblasti financí a kyberbezpečnosti. Nově jsme ve spolupráci s Policií České republiky do aplikace připravili aktuální návodná videa, jak nenaletět podvodníkům v online prostředí. Podle aktuálních statistik Policie ČR je kriminalita v digitálním prostředí jako jedna z mála oblastí trestné činnosti na vzestupu. Všechny aktivity ve spolupráci s Policií ČR směřujeme k osvětě, jak zabránit kybernetickým podvodům. Těší nás zájem škol, rodičů a hlavně samotných dětí o tyto aktivity. Svědčí o tom i 10 000 stažení naší aplikace Filip,“ říká Jitka Hajičová, která vede projekt Finančního a digitálního vzdělávání ČSOB na školách.
Skupina ČSOB se dlouhodobě zaměřuje na edukaci dětí ve světě financí a online bezpečnosti. Od vzniku programu Finančního a digitálního vzdělávání v roce 2016 navštívili ambasadoři banky 674 škol a proškolili 51 126 žáků. Součástí je soutěž Filipův pohár, jehož druhý ročník v lednu vyhráli studenti Gymnázia v Jateční ulici z Ústí nad Labem. ČSOB jako jediná česká banka spolupracuje na vzdělávání s Policií ČR, například při aktivitách proti kyberzločincům. Volači a Klikači zkoušejí neustále nové triky, ale díky společným aktivitám a kampaním s policií úspěšnost těchto zločinců klesá.