CZK/€ 25.270 -0,12%

CZK/$ 23.996 -0,20%

CZK/£ 30.303 -0,04%

CZK/CHF 27.152 -0,03%

22. 06. 2023

0 komentářů

mBank bude při telefonické komunikaci s klienty potvrzovat totožnost svých zaměstnanců prostřednictvím mobilní aplikace

 

Banka spustila unikátní nástroj, který dále zvýší bezpečnost klientů a zabrání podvodům po telefonu – tzv. vishingu.

Loading



 

Praha, 22. června 2023 – Klienti mBank si můžou při telefonické komunikaci s bankou ověřit, že skutečně hovoří s jejím zaměstnancem. Banka totiž spustila další unikátní službu v boji proti podvodným telefonátům.  

Řešení spočívá ve využití mobilní aplikace mBank a je velmi jednoduché. Když klientovi bude volat pracovník mBank, ve většině případů odešle žádost o autorizaci hovoru do jeho aplikace. Ta bude obsahovat jméno a pracovní pozici zaměstnance banky. Pokud klient oznámení v aplikaci potvrdí, může bezpečně a bez obav pokračovat v hovoru. Pracovník banky se již nebude ptát na žádné další otázky týkající se ověření. Služba funguje v aplikaci automaticky, není třeba ji aktualizovat a je zcela zdarma.

Potvrzení totožnosti klienta je povinné při každé telefonické konverzaci s mBank. Díky této novince se klient nemusí ověřovat prostřednictvím standardních údajů, jako je datum narození nebo část rodného čísla. Žádost o autorizaci přijde přímo do mobilní aplikace mBank. Klient tak bude mít jistotu, že se nejedná o podvodný telefonát, a zároveň i pracovník banky potvrdí, že skutečně hovoří s klientem. V případě, že klient potřebuje kontaktovat banku, doporučujeme využít mobilní aplikaci – stačí kliknout na sluchátko v pravém horním rohu na hlavní stránce. Je to zároveň nejrychlejší způsob, jak se s námi spojit,“ vysvětluje Lukáš Kiac, vedoucí oddělení rozvoje mobilního a internetového bankovnictví mBank.

Útočníci stále častěji využívají k vylákání citlivých informací podvodné telefonáty, tzv. vishing. Mohou podvrhnout jakékoli telefonní číslo, a dokonce se vydávat za zástupce banky. Díky nové unikátní funkci mBank se riziko takového zneužití snižuje.

V některých případech, jako je žádost o úvěr přes mLinku, podezření na zneužití finančních prostředků nebo nabídka pojištění, budeme i nadále využívat známé ověření totožnosti klienta prostřednictvím bezpečnostních otázek,“ informuje Lukáš Kiac. V případě klientů, kteří nemají mobilní aplikaci nebo využívají autorizační SMS, bude rovněž použit stávající způsob potvrzení totožnosti.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

V žebříčku finančního zdraví domácností se Česku daří stoupat, protože se jinde situace zhoršuje

Zatímco vloni Česku v pilíři Finančního zdraví patřila 12. příčka, letos jsme se posunuli na 9. místo v EU. Podle zjištění Indexu prosperity a finančního zdraví to však nebylo způsobeno výrazným zlepšením napříč sledovanými indikátory, ale spíše zhoršením států, které byly ještě v loňském ročníku před ČR. […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 08. 2024

Investování s pozitivním vlivem – adaptace na změnu klimatu a transformace v měnícím se světě

Rizika spojená se změnou klimatu mají dopad na naši společnost, narušují potravinovou bezpečnost, infrastrukturu, vodní systémy a pobřežní oblasti. Zvyšování hladiny moří, rozsáhlé požáry a narušení dodavatelského řetězce způsobené drsnějšími a častějšími nepříznivými povětrnostními jevy jsou jen některé příklady těchto rizik.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

19. 08. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *