18. 07. 2023
Proč nové autopojištění Slavie přitahuje stále více motoristů?
Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku si denně ve Slavii sjednalo povinné ručení kolem 280 motoristů, ve druhém čtvrtletí už byl denní průměr 430 motoristů. Za tímto více než padesátiprocentním nárůstem je jednoznačně nové autopojištění, které se týká, jak povinného ručení, tak havarijního pojištění a které charakterizují vyšší limity plnění, krytí většího množství rizik a velkorysejší asistence. Více než dvojnásobně rostla Slavia v rámci autopojištění při porovnání s tržním průměrem už vloni. Letos je však podle dosavadních údajů pro české motoristy ještě přitažlivější. Podle údajů České kanceláře pojistitelů evidovala Slavia ke konci července 229 917 pojištěných vozů, což je o 29 529 (+14,7 %) vozidel více než tomu bylo v závěru prosince 2022.
Nové autopojištění vychází z pěti základních balíčků, které si majitelé vozidel mohou doplnit podle vlastního uvážení o další připojištění. Konečnou variantu autopojištění si tak sestaví podle toho, čeho se obávají, jak často a kde jezdí nebo parkují.
„Vzhledem k tomu, že minimálně čtvrtina řidičů v České republice už někdy využila asistenční služby, klademe velký důraz i na tuto část autopojištění,“ vysvětluje ředitel tvorby a správy produktu Slavia pojišťovny Jiří Běťák a zdůrazňuje, že nejde jenom o náhradu škody po nehodě nebo krádeži, ale také o rychlou pomoc při docela obyčejné poruše auta. „V praxi to znamená, že i k té nejjednodušší verzi povinného ručení si u nás můžete sjednat třeba VIP asistenční služby,“ dodává Běťák.
Limity plnění u povinného ručení jsou nyní rozevřeny od 50 do 200 milionů korun při škodách na majetku i na zdraví. Všechna doplňková připojištění mají evropskou územní platnost a zahrnují rizika od vandalismu přes zavazadla až po oblíbené pojištění všech skel včetně těch u zpětných zrcátek. Současně Slavia rozšířila škálu pojistných událostí se zvířaty, které teď kryjí nejenom nabourání při jízdě, ale také škody při parkování, kdy třeba kuny s oblibou poškodí kabely v motorovém prostoru.
Od roku 2023 Slavia cílí nejenom na své tradiční klienty, ale i na majitele dražších vozů, jejichž ceny začínají šestimístnými ciframi na sazebníku. „Vzhledem k nové segmentaci a cenotvorbě vychází naše pojištění motorových vozidel v rámci porovnání hodnoty a ceny velmi zajímavě i pro dražší německé značky,“ dodává Běťák.
Současně však pojišťovna nezapomíná ani na standardní české škodovkáře. Vzhledem k tomu, že průměrné stáří vozového parku je v České republice téměř 16 let, není bez zajímavosti, že Slavia havarijně pojistí i patnáctiletá auta. Většina hráčů na trhu má pouze dvanáctiletou hranici.