10. 08. 2023
Investice do e-sportu. Aneb proč je to tak atraktivní?
Nejspíše každý, kdo sleduje pravidelné dění ve světě, už slyšel o tom, jak obrovský boom v posledních letech zažil e-sport. Od astronautů a hasičů se pozornost mladých přesunula k úplně jiným vysněným kariérám, a sice ke kariéře profesionálních hráče e-sportu ať už v League of Legends nebo Call of Duty. Výplaty jsou totiž z říše snů, a jelikož jde o celosvětově sledovanou zábavu, samozřejmě se postupem času začalo o e-sport zajímat stále více sponzorů. Také díky nim se tak jednotlivé turnaje z amatérských změnily na skutečně profesionální, k nimž se píle hráčů a současně celých týmů mohla upřít.
Zpětně se však není, čemu divit, protože multiplayerové hry si získaly oblibu záhy poté, co se vůbec objevily na trhu. Když k tomu přičteme skutečnost, že dnes má rychlý internet a výkonný počítač kdekdo, vznik profesionálního e-sportu a s ním i místo pro nové investory i fanoušky byl spíše otázkou času.
Není to však tak dávno, co se sázkaři ve velkém přesunuli z poboček do online světa. Ať už jde o fotbal nebo basketbal, nadšených hráčů je dnes obrovské množství a spousta společností se poptávce přizpůsobila. V poslední době nabízí stále více příležitostí pro online sázení na sport, a to právě včetně e-sportu, jenž zažil boom teprve před pár lety a jeho popularita stále roste. Online sázení je prostě součástí prostředí jakéhokoliv sportu a možností, jak se zapojit, je nepřeberně. Stačí si jen vybrat společnost a omrknout nabídku.
Red Bull i Gillette
Tento článek se nicméně soustředí na to, jak a proč je vůbec e-sport pro investory atraktivní. Někomu možná stačí říct, že do něj investuje Red Bull či Mercedes a více slyšet nepotřebuje, protože jde o velká jména, jejichž úsudku věří. Nicméně značky jako Intel či Acer jsou investory naprosto logickými, neboť jejich jméno spjaté s e-sportovým turnajem dokáže zasáhnout přesně tu cílovku, kterou potřebuje – hráče. Pro ně jde o ideální způsob reklamy, o kterém se jim možná v minulosti ani nesnilo.
Popularitu mezi hráči mohou hledat i jednotlivé celebrity, a to z různých důvodů, mezi něž může patřit i ten prostý fakt, že jsou fanoušky této zábavy. Takže třeba herec Ashton Kutchen či zpěvák The Weeknd investují do e-sportu, na českém území ale pochopitelně k něčemu takovému ještě nedošlo. Tuto příležitost z českých známých osobností ještě nikdo pořádně nechytil za pačesy, a v podstatě se čeká na někoho, kdo to vezme do svých rukou.
REKLAMA
I proto se však dá říct, že český e-sport je otevřený všem investorů více než ten zahraniční. Nevzbuzuje totiž dojem zábavy elit, a tudíž je opravdu pro každého. Nejen pro ty se známým obličeje. Jde o stále rostoucí, populární odvětví, přičemž o šikovnosti českých hráčů svědčí fakt, že jména Humanoid a Carzzy zná každý, kdo se alespoň trochu orientuje na scéně League of Legends. A to myslíme celosvětově, jelikož jde o opravdu výbornou dvojici českých hráčů.
Dveře jsou otevřené
Jak už bylo řečeno, investovat do e-sportu může každý, a to ani nutně nemusí znát, jak přesně funguje. V podstatě stačí říct, že jde o populární odvětví zábavy, které stále nabírá na obrátkách, přičemž investovat se do něj dá skrze různé investiční platformy. Stačí si jen v tematických investicích najít, zda umožňují vložit peníze právě do esportu a gamingu. Investovat se pak dá i do různých firem, které se okolo esportu pohybují a z něj profitují, přičemž člověka, co se v tomto světě trošku pohybuje, osloví firma Electronic Arts, známá celou řadu povedených herních titulů. Dále najdeme na trhu třeba čínskou společnost Tencent Holdings.
Pokud je člověk menším investorem a chce si portfolio sestavit sám, a tedy zároveň investovat do vícero firem, nabízí se ETF fondy. K dispozici je i CFD obchodován, čemuž se věnujeme třeba v tomto článku o kryptoměnách. Záleží spíše na tom, jaký způsob investování komu a jak vyhovuje, a podle toho si vybrat, co je nejzajímavější.