Globální marketingové trendy. Společnosti investují a chystají metaverse zážitky
Od geopolitických válek, přes ekonomickou nestabilitu až k hrozbám, které přináší klimatická změna. Tomu všemu a dalším externalitám čelí marketingoví ředitelé po celém světě. I přes neustálý nátlak ale nachází nová řešení pro další růst. Průzkum Deloitte Globální marketingové trendy pro rok 2023 přináší čtyři tipy, které pomáhají marketérům zefektivnit jejich úsilí a nasměrují je k tomu, jaké by měly být jejich priority.
V průzkumu se mimo jiné dočteme, že 75 % marketérů, kteří se nejvíce obávají ekonomické nestability, jí čelí pomocí investic. 86 % dotazovaných marketérů zavádí interní iniciativy v oblasti udržitelnosti. 89 % rychle rostoucích firem se shoduje na tom, že je jejich dlouhodobý úspěch podmíněn podporou kreativity. 84 % dotazovaných společností v následujících dvou letech vytvoří metaverse zážitky.
Firmy bojují s ekonomickou nestabilitou pomocí investic
Pro zajištění konkurenceschopnosti svých firem i v nepříznivých podmínkách marketéři využívají nové technologie, expanzi na nové trhy a personalizaci zákaznického servisu. Klíčovými trendy jsou urychlení přechodu na nové digitální technologie nebo platformy, dále expanze na nové trhy, do nových segmentů nebo geografických oblastí. V neposlední řadě také implementace systémů nebo algoritmů pro větší personalizaci zákaznického servisu.
Marketingoví ředitelé posilují růst interními změnami směrem k udržitelnosti
Vzhledem k tomu, že spotřebitelé považují udržitelnost za stěžejní při výběru značky, se marketéři čím dál více zaměřují na dopad jejich firmy na životní prostředí. Dotazované společnosti se shodují ve třech prioritách na cestě k udržitelnosti: udržitelnější interní marketingové postupy, větší propagace udržitelných produktů a služeb a stanovení dlouhodobých závazků v oblasti udržitelnosti.
Kreativita pomocníkem růstu
Všechny rychle rostoucí dotazované firmy mají jedno společné, a to implementaci procesů a postupů, které podporují kreativitu, riskování a mezioborovou spolupráci. I přes to, že jsou v dnešní době preferována marketingová data a jejich analýza, je kreativita stále neodmyslitelnou součástí tohoto odvětví a je velkým přínosem, pokud se k ní přistupuje správně.
REKLAMA
Nové marketingové technologie na obzoru
Jaké nové technologie letos zaujaly marketéry a jaké si jejich pozornost i nadále udrží? Nové technologie mohou vytvořit velmi důležitou konkurenční výhodu a jako obzvláště slibné vnímají marketéři metaverse a blockchain.
Poroste síla SEO
Každý den obdrží Google 10 miliard vyhledávacích dotazů. Proto čím dál více firem využívá SEO, aby si zajistily návštěvnost a první pozice ve vyhledávačích. Firmy proto musí svůj zájem obrátit k úryvkům ve vyhledávačích, protože ty se budou nově zobrazovat v horní části stránek s výsledky vyhledávacích dotazů.
Být o krok vepředu
Mít přehled o tom, jaké trendy v marketingu v roce 2023 nás čekají, se hodí každému, kdo chce být o krok dál před svou konkurencí. Kvůli nepříznivým ekonomickým podmínkám, které zasáhly český i zahraniční trh, je potřeba být ve střehu a pečlivě promýšlet účinnou marketingovou strategii. Pozornost je více než kdy dříve zaměřena na efektivní sdělení, kterým budujeme vztah s publikem. Marketing se mění rychlostí světla a neustálý vývoj přináší také velké pokroky v technologiích.