CZK/€ 25.300 +0,02%

CZK/$ 24.043 -0,21%

CZK/£ 30.303 -0,04%

CZK/CHF 27.159 +0,13%

20. 09. 2023

0 komentářů

Průzkum Mastercard: 7 z 10 Čechů nakupuje online z mobilního telefonu. Nejdůležitější je pro ně pohodlí a bezpečnost

 

Pohodlí domova a nákupy na internetu. To je kombinace, kterou v posledních letech volí čím dál více lidí. Online nakupuje 9 z 10 Čechů, 70 procent z nich používá k nakupování na internetu chytrý mobilní telefon a většina respondentů volí platbu kartou. Nutnost přepisování čísla karty stále častěji vede k tomu, že lidé volí moderní řešení, jako je platební metoda Mastercard Click to Pay. Ta umožňuje bezpečnou a rychlou platbu online bez nutnosti opakovaně zadávat údaje z platební karty nebo si pamatovat heslo.

Loading



 

Sedět komfortně na pohovce s počítačem nebo dokonce ležet s mobilem v posteli, procházet nabídky e-shopů a ze stejného pohodlí svůj nákup pak i objednat a bezpečně a rychle zaplatit. Tak dnes vypadá nakupování skoro poloviny Čechů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti Mastercard. Z pohovky v obývacím pokoji nakupuje 36 procent dotázaných. Stále častěji využívají spotřebitelé při nakupování chytré mobilní telefony: zatímco notebook Češi používají zhruba v polovině případů, svůj mobil až v 70 procentech.

Pohodlí při nákupech ale není jen o místu a použitém zařízení. Každý pátý zákazník považuje za nepohodlné přepisování údajů z platební karty při placení v internetovém obchodě. A další pětině dotazovaných vadí, že při zadávání čísla karty musí třeba do vedlejší místnosti pro peněženku. Stejně důležitá je nicméně při nakupování na internetu i bezpečnost. Například 60 procent Čechů by si na e-shopu nikdy neuložilo svoji platební kartu.

Nakupujeme oblečení, platíme kartou

Internetovým nákupům vévodí oblečení (63 procent), častou položkou v nákupních košících je také elektronika či spotřební zboží jako jsou knihy nebo hračky (59 procent). Mnohdy českým zákazníkům plní košíky i vybavení do domácnosti (58 procent) a na internetu čím dál častěji nakupují i drogerii, léky, potraviny nebo hotová jídla.

REKLAMA

Za nákupy na internetu Češi nejčastěji platí kartou. Ať už fyzickou platební kartu nebo některou její digitalizovanou podobu využívá jako nejčastější metodu platby online 65 procent zákazníků. Buď využijí přímo platební bránu daného e-shopu, nebo platbu přes terminál při převzetí zboží. Největší boom pak v posledních letech zažívají řešení, která umožňují placení digitální (tokenizovanou) kopií karty, jako je například Mastercard Click to Pay.

Platební metoda Click to Pay byla na český trh uvedena v září loňského roku a postupně získává oblibu zákazníků. Umožňuje bezpečné a rychlé zaplacení na internetu bez nutnosti opakovaně opisovat číslo platební karty. Její výhodou je, že funguje bez ohledu na použité zařízení. Jakmile si zákazník bezpečně vytvoří digitální kopii karty ve svém profilu Click to Pay, může ji používat na počítači s operačním systémem Windows, notebooku od firmy Apple nebo třeba mobilním telefonu s Androidem.

Click to Pay je bezpečné a pohodlné globální platební řešení, které by se mělo postupně stát standardem pro platby kartou na internetu. Spotřebitelům umožňuje na zařízeních připojených k internetu platit na pár kliknutí. Údaje z platební karty zůstávají bezpečně uložená ve vysoce zabezpečených datových centrech karetní společnosti, což uživatelům umožňuje platit rychle na pár kliknutí, bez nutnosti zadávat údaje při každém nákupu. Pomocí svého profilu mohou navíc spravovat své preferované platební karty, které mají při placení k dispozici na všech svých zařízeních bez ohledu na to, jaký internetový prohlížeč nebo prodejní kanál používají. Odpadá tak i potřeba ukládat karetní údaje u jednotlivých obchodníků.

„Stejně jako při placení v kamenných obchodech je pro zákazníky i na internetu stále důležitější pohodlí, bezpečnost a taky rychlost, jakou nákup proběhne. Opisovat 23 čísel z karty je pro řadu lidí natolik nekomfortní, že v této fázi od nákupu upustí. V našich průzkumech a datech jasně vidíme poptávku po jednoduchém, a přitom maximálně bezpečném způsobu placení online. Tím je řešení Click to Pay, které umožňuje platbu kartou na jedno kliknutí z jakéhokoliv zařízení. Zákazníci se tak můžou soustředit na samotný nákup, a ne na složité placení,“ řekl Luděk Slouka, ředitel produktového managementu ve společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Při platbách na internetu pak už zákazník jednotlivé platby pouze autorizuje běžným způsobem – většinou biometricky ve své mobilní bance. Prostřednictvím Click to Pay je možné zaplatit již v 18 000 českých internetových obchodech.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Průzkum: Bank of America nečekaně poukazuje na to, že mladší investoři jsou více skeptičtí vůči riziku

Bank of America, druhá největší banka v USA, uspořádala průzkum mezi 1007 americkými respondenty, kteří vlastnili alespoň 3 miliony USD v investičních aktivech a bylo jim nejméně 21 let. Průzkum se odehrál v lednu a únoru 2024. Vzorek dotázaných byl rozdělen na 2 skupiny: mladší (21-43 let) a […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

31. 07. 2024

Průzkum: Čeští investoři? Konzervativci, kteří se bojí rizika

Přes polovinu Čechů zhodnocuje své úspory některou z forem investic. Nejrozšířenější je u Čechů investování do podílových fondů, do kterých finance ukládá přes polovinu českých investorů. Oblíbené jsou také přímé nákupy akcií a dluhopisů, ale i moderní investiční nástroje a alternativní investice.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

22. 07. 2024

Průzkum: Polovina Čechů, kteří si nespoří na důchod, na to prostě nemá

Dvě třetiny Čechů si odkládají tak, aby si mohly zpříjemnit důchod. Více než polovina lidí, kteří si z různých důvodů neodkládají, jednoduše nedisponuje dostatkem peněz, a vše obratem využije na živobytí. Ukázal to průzkum, který pro investiční platformu Portu vypracovala agentura IPSOS, zúčastnilo se jej 1050 respondentů.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

06. 05. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *