06. 11. 2023
Nápojovým gigantům se daří. Coca-Cola opět zvýšila odhad tržeb a zisku.
Coca-Cola, jedna z největších a nejuznávanějších nápojářských společností na světě, během úterního obchodního dne již podruhé v tomto roce zvýšila své roční prognózy tržeb a zisku. Opírala se přitom o rostoucí poptávku spotřebitelů po jejích nápojích a vyšší ceny. Akcie společnosti v reakci na tuto zprávu vzrostly během ranního obchodování o 3 % poté, co společnost rovněž překonala očekávání ohledně svých výsledků za třetí čtvrtletí.
Za Colu platíme vyšší cenu
Společnost, jejímž vlajkovým produktem je sycený nealkoholický nápoj Coca-Cola, uvedla, že průměrné prodejní ceny jejích výrobků vzrostly ve třetím čtvrtletí o 9 % a celkový objem jednotkových balení se zvýšil o 2 %. Čisté tržby za třetí čtvrtletí dosáhly 11,91 mld. Tržby za třetí čtvrtletí ve výši 11,44 miliardy dolarů překonaly očekávání ve výši 11,44 miliardy dolarů. USD. Upravený zisk dosáhl 74 centů na akcii, což rovněž překonalo očekávání 69 centů na akcii podle údajů LSEG.
Pozitivní očekávání
Společnost zvýšila svůj roční výhled základního zisku, který původně odhadovala na růst o 5-6 %, a nyní tento výhled upravila na 7-8 %. Rovněž zvýšila odhad ročního růstu organických tržeb na 10 až 11 procent z původních 8 až 9 procent. [1]
REKLAMA
Akcie si zachovávají svou růstovou křivku
Přestože akcie společnosti za poslední rok odepsaly více než 8 procent své hodnoty, z dlouhodobého hlediska jsou v zelených číslech.* Při pohledu na pětiletou výkonnost vidíme, že hodnota vzrostla ze 49,80 USD na akcii na 55,5 USD na akcii, což představuje nárůst o více než 11 procent. Při pohledu na desetiletý trend vidíme dokonce zhodnocení o 50 procent.*
Graf: Vývoj hodnoty společnosti Coca- Cola za posledních 10 let. (Zdroj: Investing.com)
Pepsi se také dařilo
Konkurenční společnost PepsiCo, která rovněž překonala očekávání odborníků, oznámila, že v příštím roce plánuje zvýšit ceny, protože spotřebitelé v době vyšší inflace, která se projevuje jak dražšími potravinami, tak vyššími životními náklady, nadále kupují výrobky označované jako „dostupný luxus“.
Olivia Lacenová, hlavní analytička společnosti Wonderinterest Trading Ltd.