21. 12. 2023
Asistenční společnosti: strážci klidných Vánoc
Opravený sporák a tím zachráněná štědrovečerní večeře, odtah nepojízdného auta na Štědrý den nebo repatriace pacienta se zlomeninou z ciziny domů za rodinou o svátcích, to je malý výčet reálných případů, ve kterých pomáhaly asistenční společnosti o minulých Vánocích. Podle České asociace asistenčních společností je počet zásahů během vánočních svátků třetinový oproti průměru, avšak lidé takové události ve sváteční dobu vnímají jako zvlášť nepříjemné. V minulém roce pomohly asistenční společnosti během tří vánočních dní v téměř 1700 případech. Pro klidné prožití letošních Vánoc drží v asistenčních společnostech nonstop pohotovost operátoři call center, lékaři, řidiči odtahových služeb a technici domácí asistence.
Zatímco většina lidí si o Štědrém dnu a následujících svátečních dnech užívají volna v rodinném kruhu, pracovně ho stráví více než stovka operátorů call center čtyř největších asistenčních společností působících v ČR (Europ Assistance, Global Assistance, Allianz Partners a Euro-Center). Vedle toho drží pohotovost několik stovek smluvních partnerů, kteří jsou připraveni pomoci s problémy s auty, porouchanými domácími spotřebiči, se zabouchnutými dveřmi a v dalších smolných situacích. „Statisticky nejvíce se na asistenční společnosti během Vánoc obrací lidé o pomoc s nepojízdným vozidlem, konkrétně se jedná až o 85 procent zásahů. Ve zbytku případů jde o problémy v domácnosti řešené v rámci domácí asistence. Lidem se však ani o Vánocích nevyhýbají úrazy a onemocnění v ČR i v zahraničí,“ říká Aleš Povr, tiskový mluvčí České asociace asistenčních společností.
Vánoční příběhy s dobrým koncem
Allianz
Klient kontaktoval asistenční službu 26.12. z Ázerbájdžánu z důvodu úrazu pravé nohy. Na základě výsledku magnetické rezonance se potvrdila komplikovaná zlomenina. Asistenční služba pomohla klientovi zajistit repatriaci domů k dořešení úrazu, který vyžadoval další léčbu.
REKLAMA
Den před Štědrým dnem se na asistenční společnost obrátil klient s tím, že zůstal stát v Belgii s poruchou na vozidle. Vyslali jsme odtahovou službu, která klienta dopravila zpět domů, takže si Vánoce užil v teple domova.
Europ Assistance
Náš klient se na Štědrý den pustil do vaření štědrovečerní večeře. Právě když smažil oblíbené řízky, vypadla v domě elektřina bez možnosti opětovného nahození jističů. Následoval rychlý hovor s naší asistenční službou, kde jsme klientovi zajistili elektrikáře. Ten na místě opravil vyhořelé jističe, a zachránil tak štědrovečerní večeři. Rodina klienta zasedla ke stolu s úlevou a vděčností, když elektrikář popřál veselé Vánoce a zmizel v noci, zanechávaje za sebou zářící stromeček a vánoční atmosféru.
Na začátku loňského prosince byl klient v zahraničí po pádu hospitalizován s diagnózou polytrauma a pneumotorax. Kvůli pneumotoraxu nemohl cestovat a byl propuštěn na hotel s tím, že nemůže cestovat cca 2 týdny a musí být pravidelně kontrolován kvůli pneumotoraxu. Na kontrole 23.12. lékař potvrdil, že klient je schopný cesty. Vzhledem k lokalitě a zranění jsme zorganizovali repatriaci letadlem. Jediné, co klienta zajímalo, jak rychle může být doma. I Během vánočních svátků se tak podařilo zajistit rychlou repatriaci, a klient byl 25.12 večer v ČR z nemocnice propuštěn do domácí péče a zbytek Vánoc tak mohl trávit s rodinou.
Global Assistance:
Klient byl na lyžařském zájezdu v Itálii, kde si den před Štědrým večerem zlomil nohu a zmeškal odjezd se skupinou. Měl velké obavy, že na Štědrý večer zůstane v Itálii sám. Global Assistance v rámci hodin zajistilo pozemní repatriaci s českou posádkou, klient tak mohl Štědrý večer prožít se svými blízkými v České republice.
Na Štědrý večer volal klient, který žádal urychleně zámečníka. Jeho žena šla s dětmi na procházku. On mezitím rozsvítil stromeček, připravil dárky a čekal před domem na manželku s rodinou. Po zavření dveří si uvědomil, že klíče nechal doma. Global Assistance pro klienta zajistilo zámečníka, který ihned vyrazil a zachránil tak Štědrý večer jedné pražské rodiny.
Klient před svátky odcestoval do Barcelony, kde byl okraden a přišel o peněženku s veškerými doklady. Kvůli tomu se obával, že nebude moci odletět plánovaným letem zpět do ČR. Klientovi byly předány kontakty na konzulát a informace o nároku na využití taxi, aby vše stihl vyřešit a mohl odletět. Klient se vrátil domů plánovaným letem.