10. 06. 2024
Mobilní bankovnictví pravidelně používají mladí i senioři, čtvrtině Čechů pomáhá se snadnějším plánováním
Mobilní bankovnictví je už nedílnou součástí správy financí. Pravidelně ho používá 8 z 10 Čechů, nejčastěji mladí ve věku 25–34 let (91 %). Pro 75 % z nich je aplikace banky jedním z nástrojů pro plánování financí. 49 % Čechů má nastavené notifikace při pohybech na účtu. Vyplývá to z průzkumu společnosti NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Pravidelné používání mobilního bankovnictví je v dnešní době už téměř samozřejmostí, je tomu tak pro 8 z 10 Čechů. Nejvíce ho pro správu financí a udržení přehledu o nich využívají lidé mezi 25 a 34 lety (91 %). S věkem četnost využití těchto aplikací klesá, ale i ve věkové kategorii 55 až 64 let jej pravidelně využívá 67 % Čechů. Naopak vzestupný trend je patrný u využití podle příjmu domácnosti, čím vyšší příjem, tím větší podíl pravidelných uživatelů. V domácnostech s výdělkem do 30 tisíc korun měsíčně je 73 % pravidelných uživatelů, zatímco z těch, kteří mají výdělky nad 60 tisíc, používá mobilní bankovnictví až 90 %.
Obliba používání mobilní aplikace také v čase roste. Téměř třetina bankovních klientů využívá bankovnictví v mobilu více než před rokem. I zde je nejvyšší nárůst u ještě mladších klientů, konkrétně u skupiny 18 až 24 let je nárůst využití o 43 %.
Mobilní bankovnictví slouží také jako pomocník při plánování financí. Jednoznačně ho tak vnímá čtvrtina všech klientů bank, dalších více než 40 % tuto funkci chápe jako doplňkovou. Nejčastěji je mobilní aplikace pro práci s financemi využívána ve věkové skupině 18 až 24 let.
„V dnešní době, kdy se měsíční rozpočet plánuje častěji v počítačových tabulkách a programech než na papíře, umí být mobilní bankovnictví velice efektivní. Snadno si nastavíte a spravujete trvalé příkazy, okamžitě vidíte, kolik vám po zaplacení nutných výdajů zbude peněz a umíte s celou sumou lépe nakládat. Navíc možnosti jako je ovládání spořicího účtu nebo investice jsou příhodně hned po ruce. V případě pohybu na účtu vám přijde upozornění, nemusíte tak nic hlídat a v hlavě počítat, kolik vám zbude na konci měsíce peněz,“ komentuje výsledky Michal Plzák, Head of Digital Banking v Raiffeisenbank.
Právě oznámení o aktivitách na účtu si nechává posílat 75 % uživatelů mobilního bankovnictví. Nejčastější formou je notifikace na displej, případně v aplikaci. Mezi nejčastěji zapnutý druh oznámení je notifikace na příchozí platbu, tu má zapnutou 70 % uživatelů. 55 % uživatelů má potom shodně notifikace na odchozí platbu a na platbu kartou.