14. 02. 2012
Subjekty:
Úrazový formulář pro lékaře ke stažení na stránkách ČAP
Jedním z dokumentů nutných k likvidaci pojistné události při úrazu je formulář „Hlášení úrazu“, kterou vyplňuje klientovi ošetřující lékař. Až doposud pracovali lékaři s formuláři jednotlivých pojišťoven, jejichž struktura i požadované informace se lišily, což představovalo určitou administrativní zátěž. Sjednocením podoby formuláře do nové elektronické verze se lékařům velmi usnadní práce při jeho vyplnění. Poskytování stejných informací o každém úrazu zefektivní spolupráci mezi zdravotním a pojišťovacím sektorem. V platnosti však i nadále zůstávají stávající formuláře jednotlivých pojišťoven. Je tedy na každém lékaři, pro jaký způsob vyplnění se rozhodne.
„O možnosti využití formuláře již ČAP detailně informovala zdravotnická zařízení a nemocnice. Na jeho existenci bychom však rádi upozornili také veřejnost, která se může obávat komplikací při řešení pojistné události, nevyplní-li lékař formulář příslušné pojišťovny,“ říká specialistka pro pojištění osob Ivana Menclová a pokračuje: „Pokud pacienti obdrží od svého lékaře jinou formu tiskopisu, než jaký s sebou přinesli do ordinace, neovlivní to průběh vyřízení jejich škodní události. Naopak. Formulář akceptují všechny pojišťovny a jeho komplexnost i čitelnost garantuje pozitivní průběh likvidace pojistné události.“
Dokument je pro lékaře k dispozici na stránkách www.cap.cz v pravém spodním rohu v sekci „pro veřejnost“. Zavedením tohoto jednotného formuláře nevzniká povinnost jeho vyplnění v případech, kdy pojišťovny vyplnění tiskopisu nevyžadují, neboť jim k likvidaci pojistné události stačí jen lékařská zpráva z prvního ošetření úrazu.