03. 01. 2013
Subjekty:
Na asistenci pojišťovny máte nárok v zahraniční, na silnici i doma v obýváku
Asistenční služba je jedním ze základních prvků pojištění. Mnoho lidí však o její existenci v rámci své pojistky vůbec neví. Nebo přinejmenším netuší, ve kterých případech se v rámci asistenčních služeb na svou pojišťovnu může obrátit. „Ocitnete-li se během zimní dovolené nešťastnou náhodou v nemocnici, v rámci asistenčních služeb vám pojišťovna pomůže s komunikací během léčení. Jste-li hospitalizováni v zemi, jejíž místní jazyk je vám úplně cizí, takovou pomoc dozajista oceníte,“ přibližuje užitečnost asistenčních služeb u cestovního pojištění Petr Baný, generální ředitel Triglav pojišťovny. „Jiným případem využití asistenčních služeb může být právní asistence u pojištění domácnosti, když se vám o den opozdí složenka na plyn a plynárna vás kvůli tomu na celý měsíc odpojí,“ doplnil Baný.
Pobyt v zahraniční nemocnici
Základem každého cestovního pojištění je úhrada nákladů na léčení, přepravu do nemocnice či zpět do vlasti a právě pomoc při nenadálých situacích po telefonu. Samotný úraz na sjezdovce, který znamená nutnost hospitalizace, je pro každého nepříjemnou zkušeností. Pokud jste navíc lyžovali v zahraničí, kde neovládáte místní jazyk, další problémy mohou nastat při komunikaci v nemocnici. V rámci asistenčních služeb máte v takových situacích 24 hodin denně k dispozici pomoc pojišťovny po telefonu. Ať už se nacházíte v italské či třeba francouzské nemocnici, můžete kdykoli využít operátora na telefonu, který se s místním lékařem domluví. Samozřejmostí asistenční služby je i zpráva vaší rodině, která za vámi může v případě nutnosti eventuálně dojet.
Zabouchnuté klíče či prasklá trubka
S pojištěním domácnosti si asistenční služby spojuje málokdo. Přitom je zde zajištění služeb v souvislosti s případnou pojistnou událostí vlastně logické. První reakcí při zabouchnutí dveří bytu bez klíče v kapse je zvednutí telefonu. Místo abyste však volali a následně platili zámečníkovi, využijete svých asistenčních služeb. Pojišťovna by vám měla zajistit veškeré služby, nezbytné k návratu do vaší domácnosti. A pokud je zapotřebí provést nějakou službu přímo v domácnosti, například při nenadálé havárii, využití asistenčních služeb může rovněž přijít vhod. Asistenční služby v rámci pojištění domácnosti kryjí také péči pro nepohyblivé osoby, taxislužbu mezi nemocnicí a bytem, nebo organizaci chodu domácnosti a péči o domácí mazlíčky.
REKLAMA
Soudní spor kvůli sousedským škodám
Specifickou složkou pojištění domácnosti i nemovitosti může být právní pomoc ve formě zajištění právního zastoupení. Může jít o případ, kdy sousedovi praskne pračka, a vy se chcete domoci náhrady škody, protože vám zničil nábytek. Dalším příkladem pak mohou být tahanice v rámci chatových osad. I k chatám, které trvale neobýváte, se dnes dá sjednat pojištění nemovitosti s asistenční službou. Získáte tak pomoc třeba v situacích, kdy dochází k problémům při udržování osadní vegetace, nebo právním sporům při rozvoji osad, zejména společné infrastruktury. Pojišťovna vám v takových případech nabídne organizaci mimosoudního i soudního řešení sporů a uhradí do určité výše náklady na advokáta i soudního znalce. Platbou nízkého pojistného tak předejdete částkám za řízení, které i v případě rychlého jednokolového soudu dosahují desítek tisíc. A i pokud k němu dojde, pojišťovna vám zaplatí část nákladů.
Porucha vozu při cestě na zimní dovolenou
Porucha vozidla stovky kilometrů od domova je noční můrou řady řidičů. Velmi nepříjemné může být už i výměna píchnutého kola po setmění či v chladném počasí. Když pak ale dojde k poruchám pod kapotou, rady si ví už jenom málokdo. Asistenční služby u pojištění vozidla jsou ale hlavně pojistkou toho, že vaše cesta neskončí už v momentě, kdy dojde třeba jen k nepatrné škodě, po které vaše vozidlo zůstane nepojízdné. U asistenčních služeb je třeba znát úroveň pojistného krytí, která se může lišit jak mezi pojišťovnami, tak mezi samotnými produkty pojišťoven. Asistenční pomoc může být poskytována v případě nedostatečného množství provozních náplní, vybití akumulátoru, úniku vzduchu z pneumatik či zlomení nebo ztráty klíčů. Může, ale také nemusí být nabízena v případech poruchy vozidla. Volat se dá v případech nouze i na účet volaného, řidiči tak nemusí mít strach, že se jim volání z telefonu prodraží.