22. 01. 2013
Zájem o finanční produkty loni výrazně vzrostl, počet smluv o životním pojištění stoupl o 48 %
Podle aktuálních statistik společnosti DataLife byl v roce 2012 celkový počet uzavřených smluv o životním pojištění o bezmála polovinu vyšší než v roce 2011. Podíl životního pojištění činil 50,6 % z celkového počtu smluv uzavřených v loňském roce. Podle expertů jsou zájemci zejména osoby, jejichž stálý příjem financuje chod domácnosti. Zvýšení zájmu o životní pojištění souvisí i s rostoucím množstvím hypotečních úvěrů. Jsou to právě lidé s hypotékou, kteří si uvědomují nutnost chránit svou rodinu v případě nečekaných událostí.
„Poptávka klientů po uzavření životního pojištění se v loňském roce rapidně zvýšila. Nejprudší nárůst zájmu jsme registrovali zejména v říjnu a listopadu. Zájemci byli obvykle živitelé rodin, z nichž velká část splácí hypoteční úvěr. Tito lidé mají velkou zodpovědnost a snaží se proto své blízké tímto krokem zabezpečit pro případ úrazu či smrti,“ sdělil Jaroslav Slavíček, jednatel společnosti DataLife, která nabízí odborné poradenství v oblasti financí. „Nárůst zájmu o životní pojištění byl spjat také se sjednocením pojistných sazeb pro muže a ženy, ke kterému došlo v prosinci loňského roku. Důsledkem tohoto sjednocení bylo navýšení pojistné částky u žen. Pokud chtěla žena uzavřít životní pojištění s nižší sazbou, musela to učinit do prosince,“ dodal Slavíček.
Ze statistik společnosti DataLife mapujících loňský rok vyplynulo, že lidé měli o finanční produkty větší zájem než v roce 2011. Společnost loni zaznamenala například trojnásobné zvýšení počtu uzavřených hypotečních úvěrů. Nárůst počtu nových zájemců byl zaznamenán rovněž v případě penzijního připojištění. V loňském roce měli totiž lidé poslední možnost uzavřít toto připojištění za původních podmínek, od ledna 2013 již platí pravidla nové penzijní reformy. Zároveň ze statistik vyplynulo čtyřnásobné zvýšení počtu smluv o stavebním spoření.
„Dlouhotrvající ekonomická recese přinutila lidi k zamyšlení nad finanční stabilitou rodiny. I kvůli vyšší pravděpodobnosti ztráty zaměstnání se lidé začali zajímat o finanční produkty, které rodinu zajistí v nepříznivých životních situacích,“ uvedl Petr Temelkov, hlavní analytik společnosti DataLife. „Ekonomická recese má ale také za následek nízké úrokové sazby. Tento fakt zvedl mnoha lidem odvahu k pořízení vlastního bydlení. Měsíční náklady na splácení hypotéky totiž nejsou aktuálně o moc vyšší než ceny nájemního bydlení. Průzkumy zároveň potvrdily, že lidé spatřují velkou výhodu v zachované možnosti odpočtu finančních produktů z daní,“ doplnil Temelkov.
Finanční produkty společnosti DataLife
– Bankovní produkty:
– bankovní účet
– spořicí účet
– investování do podílových listů
– hypotéky a přeúvěrování hypoték
– stavební spoření
REKLAMA
– Životní pojištění:
– investiční pojištění
– kapitálové pojištění
– rizikové pojištění
– Neživotní pojištění
– pojištění majetku
– povinné pojištění automobilu
– havarijní pojištění
– pojištění odpovědnosti za škody při výkonu povolání (tzv. pojistka na blbost)
– pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě
– Penzijní připojištění / důchodové připojištění