Investice do zákaznické zkušenosti
Nejdůležitějšími oblastmi, do nichž je potřeba investovat, jsou podle bankéřů zajištění souladu s regulatorními opatřeními, řízení rizik, rozvoj zaměstnanců, mobilní technologie či tzv. core banking systems. Většina bank se také zaměřuje na digitalizaci obchodních procesů a dokumentů v komunikaci s klienty a do řízení zákaznické zkušenosti. Právě do něj plánují čeští manažeři v letošním roce investovat ve zvýšené míře.
„Větší důraz českých bankéřů na řízení zákaznické zkušenosti je pochopitelný krok, v prostředí stagnující ekonomiky pomáhá bankám zvyšovat konkurenceschopnost a udržet si stávající klienty,“ komentuje výsledky průzkumu Zdeněk Tůma, poradce odpovědný za služby pro bankovnictví, KPMG Česká republika.
Mezi priority bankéřů v sousedních zemích patří mimo jiné investice do sociálních sítí. Nejdále jsou v tomto ohledu zřejmě v Rakousku, kde do sociálních médií investuje 63 procent bank.
Jaké jsou aktuální trendy?
Dvě třetiny bankéřů označily jako nejvýznamnější faktor, který bude v nejbližších letech ovlivňovat bankovní trh, regulatorní předpisy, neméně významné je ovšem přizpůsobování služeb zákazníkům. Banky také pracují na vytvoření jednodušších bankovních produktů. Zajímavou otázkou je řešení dopadů stárnutí populace.
„Stárnutí populace je určitě z pohledu bank relevantní, některé o jeho dopadech již přemýšlejí a případně přizpůsobují svoje produkty. Reakce v jednotlivých zemích však není stejná, svoji roli hrají bezpochyby i rozdílné demografické faktory,“ domnívá se Zdeněk Tůma.
REKLAMA
Zdroj: KPMG
Rakousko se připravuje na stárnutí populace, Polsko na bezkontaktní platby
Na stárnutí populace se do budoucna zaměřuje především Rakousko. Polsko a Česká republika více než jiné země v regionu přikládají význam mikroplatbám. Zvláště Polsko pak očekává rychlý nárůst akceptace bezkontaktních karet, které jsou využívány hlavně pro finanční transakce nízké hodnoty. Banky v Rumunsku a na Slovensku vnímají jako důležitější tzv. instituci elektronických peněz.