– Online bankovnictví využívá o čtvrtinu více Čechů než před třemi lety
– Roste obliba digitálních samoobslužných zařízení v pobočkách bank, již nyní je využívá téměř polovina Čechů
Nejvíce používají internetbanking Češi (62 %), následují Rakušané (55 %) a Slováci (45 %). Z průzkumu, který si nechala dělat Erste Group od společnosti TNS Aisa, vyplývá, že online bankovnictví v zemích střední a východní Evropy rychle roste. Nejméně využívané jsou pak online bankovní služby v Rumunsku (6 %). Oproti roku 2010 narostl počet Čechů využívajících internetbanking o čtvrtinu. Téměř polovina (40 %) českých klientů ale využívá i samoobslužné zóny v pobočkách bank. Česká spořitelna chce tomuto trendu vyjít vstříc a plánuje rozšíření samoobslužných zón v pobočkách o nové technologie, které rozšíří možnosti samoobslužného digitálního bankovnictví.
Češi chodí do poboček bank stejně často jako Slováci. V České republice si vystačí jen s návštěvou pobočky 28 % klientů, na Slovensku 30 %. Drtivá většina však využívá jak služeb poboček, tak online bankovnictví, Češi 43 %, Slováci 44 %. Oproti Slovákům ale téměř čtvrtina Čechů používá z bankovních služeb výhradně internetbanking, což je jednoznačně nejvíce ze všech zemí CEE regionu. Na Slovensku se bez pobočky obejde pouze 7 % klientů a dokonce Srbové si život bez pobočky nedovedou představit vůbec.
„Lidé, kteří chodí ke svým bankovním poradcům, dnes očekávají špičkové poradenství a chtějí mít pocit, že je o ně dobře postaráno. Pokud banky chtějí držet krok s trendem digitálních změn, budou muset vyvinout správný mix pobočkového bankovnictví a okamžitě dostupných digitálních služeb,“ říká Dieter Stock, Head of Erste Group Customer Experience.
REKLAMA
Česká spořitelna má nejširší pobočkovou síť na českém trhu, aktuálně čítá 643 obchodních míst, která průběžně obměňuje a modernizuje. Česká spořitelna 11. srpna rovněž otevřela experimentální pobočku v Plzni – Lochotíně, aby otestovala nový obslužný model klientů. Cílem je využít samoobslužné videokiosky, bankomaty a platbomaty pro rutinní bankovní operace a zlepšit kvalitu poskytovaného poradenství. Úspěšně otestované technologie a aktivity rozšíří spořitelna do své pobočkové sítě.