10. 06. 2015
Téměř 20 % českých zaměstnavatelů by bylo ochotno investovat do vzdělání svého zaměstnance až 150 000 korun
V posledních letech roste zájem především o studium přes internet. Stále více lidí souhlasí s názorem, že online studium je přinejmenším stejně kvalitní jako studium v prezenční formě. S tím se podle průzkumu zadaným institutem CEMI ztotožňuje nadpoloviční většina respondentů. Obecnou výhodou tohoto typu studia je možnost zvolit si vlastní tempo a přizpůsobit studijní plán svým individuálním potřebám. Studující tak není omezen místem ani časem, a proto se hodí i pro vytížené osoby.
Z průzkumu dále vyplynulo, že by dotazovaní zaměstnavatelé a manažeři ve vedoucích funkcích nejčastěji investovali do vzdělání podřízeného částku v rozmezí 30 001 až 70 000 korun. Méně než 30 000 korun by do svých pracovníků vložilo 23 %, naopak větší obnos je ochotno zaplatit téměř 40 % dotázaných (70 001 až 100 000 korun tvoří 20 % a 100 001 až 150 000 korun 19 %).
Cena MBA studijního programu se nejčastěji pohybuje v rozmezí 100 000 – 150 000 korun. Dle věkových kategorií by touto částkou nejpočetněji přispěla věková skupina 36 – 44 let, konkrétně 40 % zástupců tohoto vzorku. Stejnou investici by provedla téměř třetina zástupců kategorie 54 – 65 let. Z nejmladší sledované skupiny 27 – 35 let by stejnou částku investovalo jen 15 % dotazovaných. Nejméně kladných odpovědí na příspěvek v této výši přiznali zaměstnavatelé ve věku 45 – 53 let.
„Vzdělávání je klíčové nejen pro zaměstnance, ale i pro celkovou konkurenceschopnost firmy. Stává se běžným firemním standardem. Ba co víc, vzdělávací programy a kurzy začínají společnosti stále častěji zařazovat jako benefity. A není to doménou jen velkých úspěšných firem, tuto skutečnost si v posledních letech uvědomují i malé a střední podniky,“ říká k problematice vzdělávání ředitel institutu CEMI Mgr. Štěpán Mika.
Postoj zaměstnavatelů ke vzdělávání svých zaměstnanců je v České republice kladný a sami zaměstnavatelé a reprezentanti malých a středních firem uznávají, že vzdělání je vhodnou investicí. Vyplývá to z průzkumu výzkumné agentury IPSOS, realizovaném pro zadavatele Institut CEMI. Průzkum byl realizován na specifickém vzorku 200 respondentů (vyšší vedoucí pozice, vrcholový manažer, ředitelé podniku – zástupci malých a středních podniků).
REKLAMA