01. 02. 2016
Subjekty:
Předplacené platební karty: Jsou bezpečné, nákladově efektivní a umožňují firmám poskytovat klientům bonusy
Předplacené platební karty jsou na českém trhu stále oblíbenější. Svým držitelům totiž přinášejí mnoho výhod. Především nejsou nijak propojeny s bankovním účtem. Tím, že karta není vázaná na bankovní účet, si ji mohou zřídit i lidé v exekuci. „Přitom se jedná o nástroj funkcemi a využitelností zcela totožný s klasickou debetní či kreditní kartou,“ upozorňuje Lenka Bukalová ze společnosti Sonet, která se zabývá vývojem a poskytováním služeb v oblasti platebních technologií. „Dobíjecí platební karty jsou bezkontaktní a lze jimi platit přes internet i u obchodníků po celém světě,“ dodává Lenka Bukalová.
Dobíjecí platební kartu lze využívat ihned, protože její aktivace zabere jen pár minut. Předplacená karta je vhodným nástrojem pro přesnou kontrolu útrat a bezpečné platby na internetu, protože držitel disponuje jen částkou, na kterou je karta nabita. Firmy navíc můžou předplacené karty využívat v rámci karetních programů pro jejich klienty. „Firmy mohou systém předplacených karet nabídnout svým klientům, kteří tak získávají možnost používat dobíjecí kartu MasterCard opatřenou logem dané firmy s vlastní strukturou poplatků a především s různými bonusovými systémy,“ upozorňuje David Tacl, generální ředitel společnosti Prepaid Solutions, která vytváří firmám na míru karetní programy pro jejich klienty. „Tento flexibilní finanční produkt lze využít v nejrůznějších odvětvích podnikání a zacílit na přesný segment klientů,“ dodává David Tacl.
První předplacená platební karta se na českém trhu objevila v roce 2014 a od té doby jejich počet neustále roste. „V polovině roku 2015 bylo dle statistik Sdružení pro bankovní karty evidováno 25 523 vydaných předplacených karet,“ uvádí Matouš Michněvič ze společnosti MasterCard. Vzhledem k tomu, že se dobíjecí karty objevily na českém trhu relativně nedávno, nejsou k dispozici statistiky za delší časový úsek. Meziroční srovnání ale ukazuje velký zájem o tento produkt. „V porovnání se stejným obdobím loňského roku narostl v půli letošního roku počet vydaných dobíjecích karet o téměř 24 tisíc. Vidíme tedy jasný zájem o tento typ platebních karet,“ dodává Matouš Michněvič s tím, že velmi často jsou dobíjecí karty využívány na výplatu kapesného, pro rodinné rozpočtování i pro placení na internetu.