Brno – Jakmile se objeví nejnovější technologický zázrak mezi mobilními telefony, mladí Číňané jej musí mít. I za cenu, že jej budou dost dlouho splácet. Podobně touží své vrstevníky oslňovat mladí Rusové, ti se ale neomezují jen na mobilní telefony a notebooky, ale i jiné luxusní zboží.
Ve svých statistikách to zjistila společnost Home Credit, která v těchto zemích působí v oblasti spotřebitelských úvěrů.
„Hned jak se objeví nějaká novinka, mladí ji musí mít a jsou ochotni si na ni i půjčit. V komoditách financovaných úvěrem v Číně si mobilní telefony drží pětašedesátiprocentní podíl. Starší generace byla a je zvyklá spíše šetřit a k nákupům na úvěr si hledá cestu jen pozvolna. Například domácí spotřebiče nebo nábytek, který na splátky hojně pořizují Češi, si Číňané koupí jen zřídka,“ konstatoval Michal Skočil, generální ředitel čínského Home Creditu.