Praha – Česká spořitelna viditelně rozdělí klienty podle příjmů. Pro lidi, kterým na účet chodí více než 30 tisíc korun měsíčně, začne od října na 138 vybraných pobočkách fungovat pod značkou blue.
Pod tímto názvem jim v oddělených sekcích bude nabízet jiné služby než pro masový trh. Například osobního bankéře, lepší úroky na úvěrech a spoření, servis profesionálů na telefonu a po mailu nebo platební karty s concierge asistencí – například vstup do VIP salonku na pražském letišti, rezervaci oblíbených restaurací nebo donáškovou službu. Součástí jsou i služby investičního experta.
Za nakoupené služby bude blue zlevňovat současnou cenu osobního konta (120 korun měsíčně) až na nulu.
Jako dvě banky
Změna čeká i 300 tisíc současných klientů České spořitelny, kteří už využívají službu osobní bankovnictví. Přístup k ní totiž mají i ti, kteří ve spořitelně mají úspory a úvěry nad půl milionu korun.
REKLAMA
„Chceme, aby služby pro movitější klienty a pro masový trh byly vnímané jako dvě banky,“ říká Aleš Karo, obchodní ředitel osobního bankovnictví České spořitelny. S názvem Česká spořitelna se totiž řada lidí neztotožňuje.
„Novou značku ale od spořitelny úplně neodpoutáme. Blue bude totiž stále využívat infrastrukturu spořitelny, a i z toho důvodu jsme ji svázali s červeným S s tečkou, které je v logu České spořitelny,“ upřesňuje Josef Havelka, marketingový ředitel banky.
Emoce a otevřený prostor
Nové logo umístí Česká spořitelna na cedulích u vchodu do poboček i uvnitř, kde bude klienty upozorňovat, v jakém místě svou banku najdou. Pro nové logo plánuje vyčlenit i část výloh, aby klienti na první pohled poznali, že právě na této pobočce je blue přítomna.
Zcela oddělené od spořitelních poboček budou pouze dvě samostatné pobočky blue – v pražských Dejvicích a v Brně. Spořitelna nechce zvyšovat náklady na provozování nové banky, aby mohla mít zajímavé ceny pro její klienty.
REKLAMA
A proč právě název blue? „Vzbuzuje emoce, je to mezinárodní pojem a připadá nám, že je spojována s pocitem otevřeného prostoru a nové příležitosti,“ říká Havelka.
Jiné tuzemské banky mají pro klienty vyšší střední třídy také podobné služby, ale žádná z nich je dosud takto viditelně nevyčlenila.
Čtěte více v Hospodářských novinách.