New York – Logo obřího amerického potravinářského koncernu Kraft Foods zřejmě ještě tento rok zmizí mimo jiné ze sušenek Kolonáda, Fidorka, Miňonky či Piškoty firmy Opavia a také z čokolád Figaro a Cadbury.
Stane se tak proto, že firma přejmenuje svoji mezinárodní divizi sušenek, cukrovinek a pochutin na Mondelez International Inc. Nové jméno divize ponese po svém oddělení od severoamerických potravinářských aktivit, které se má uskutečnit ještě v letošním roce.
Podle firmy má nové jméno, které vymysleli dva její zaměstnanci, vyvolat myšlenku „lahodného světa“. Vychází ze slov monde, což je latinský výraz pro svět, a delez je zkráceným vymyšleným vyjádřením slova delicious, tedy lahodný, chutný.
Nové jméno se vybíralo ze 1700 návrhů
Kraft loni v srpnu oznámil, že se do konce roku 2012 rozdělí na dvě části. Severoamerická potravinářská skupina bude nadále používat název Kraft Foods Group. Bude prodávat produkty jako káva Maxwell House a masné produkty Oscar Mayer. Větší divize pochutin, která ponese nové jméno, bude mimo jiné prodávat žvýkačky Trident a čokolády Cadbury po celém světě.