CZK/€ 25.205 +0,16%

CZK/$ 24.157 -0,25%

CZK/£ 30.337 +0,01%

CZK/CHF 26.821 -0,51%

08. 06. 2015

4 komentáře

Aquel Credit: Pokutu jsme nezaplatili a bereme to jako špatné rozhodnutí ČNB

 


 

„Ustanovení (zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích – pozn. red.) zakazuje, aby pojišťovací zprostředkovatel vyžadoval od svých spolupracujících osob jakýkoli vstupní poplatek či splnění jiné povinnosti, která s sebou nese finanční plnění, tj. například právě uzavření smlouvy o životním pojištění,“ uvedla mluvčí ČNB Kateřina Bartůšková.

Společnost také nabízela investiční životní pojištění Aquel One s garancí zhodnocení 7 procent, ale nezmínila již výši odkupného během prvních pěti let od uzavření smlouvy. Produkt byl vyvinut pojišťovnou Axa. „Na nekorektní model prodeje produktu investičního životního pojištění jsme Aquel Credit sami upozornili nedlouho po začátku naší spolupráce, a na základě naší výzvy začal makléř podnikat kroky k nápravě,“ uvedl mluvčí pojišťovny Karel Žyla.

Pojišťovna Axa je v tom nevinně, ta pro nás pouze udělala exklusivní produkt Aquel One, který jsme následně nabízeli. Bylo pouze naší chybou, že jsme si v prvopočátku pořádně nenastudovali veškerá opatření a pravidla ve finančním poradenství. V rámci spolupráce se společností Axa jsme po vzájemné dohodě ukončili v květnu 2015 spolupráci,“ sdělil jednatel Aquel Credit Petr Beneš

Pokuta byla splatná v polovině dubny, společnost ale odmítla pokutu zaplatit. Pokutu jsme nezaplatili a bereme to jako špatné rozhodnutí ČNB. Dva roky jsme s ČNB řešili jednotlivé věci, dokládali důkazy, že po čtyřech měsících jsme vše dali do pořádku. I přesto je trest, jaký je. Beru už jakékoliv řešení s ČNB jako zbytečnou marnost. Chápu, že kontrolní dohled je nutný, ale za toto pochybení mi připadá tento trest neúměrný, možná snad i účelový. ČNB jsme jasně napsali svůj postoj k celé této kauze a jak budeme postupovat dále. Veškerá opatření, která ČNB uložila, jsme již sami realizovali v roce 2011 a 2012 podle toho, jaká nová opatření se ve finančním poradenství objevovala. Rozhodně z naší strany nikdy však nešlo o nic účelového či vědomého. Ale souhlasím, že nevědomost nikoho neomlouvá,“ dodal Petr Beneš.
Zdroj : iDnes.cz

Loading

Vstoupit do diskuze 4 komentáře


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jan

    8 června, 2015

    Jediná regulace, která by měla proběhnout, je test IQ a lekce slušného chování, dámy a pánové.

    Odpovědět

  • 8 června, 2015

    …a tím chtěl básník sdělit co ?

    Odpovědět

  • 8 června, 2015

    …ať žije bezzubá ČNB, pokuty si může sázet jak chce. Tomu říkám výsměch a plivnutí do tváře nejvyššímu dozorovému orgánu nad pojistným trhem. Všude jinde na západ od nás už by seděli, měli by obestavěné účty a zabavený majetek. Ba ne, tvrdá regulace je nutná, držím panu poslanci Šinclovi palce, ať jeho návrh projde.

    Odpovědět

  • Radek Mann

    9 června, 2015

    možná to je výsměch a plivání,
    ale ČNB není bezzubá,
    pokuta je splatná,
    a ani rozklad pokuty nemá odkladný účinek na zaplacení pokuty. Takže pokud nezaplatili, už mají mít na krku exekutora. Proč ještě nemají? e? Zákon na tyto situace myslí …
    /pro úplnost, pokud vám ČNB rozklad zamítne, máte možnost se obrátit na soud, který může rozhodnutí ČNB zvrátit a rozhodnout ve váš prospěch, pak by vám ČNB musela zaplacenou pokutu vrátit./
    Tedy, ČNB nástroje má, ale to by úředníci museli mít odvahu udělat co mají.
    Nástroje proti nekalým praktikám už ČNB dávno má, spíše se ptejte, proč je nevyužívá dostatatečně razantně a v odpovídajících případech.
    A tuto situaci žádný nový zákon nezmění, jen další papíry navíc, bohužel.

    Odpovědět