CZK/€ 25.330 +0,16%

CZK/$ 24.057 +0,45%

CZK/£ 30.413 +0,26%

CZK/CHF 27.245 +0,62%

13. 11. 2014

0 komentářů

Subjekty:

Bankou roku zvolena poprvé v historii Československá obchodní banka

 


 

Česká spořitelna, loňský vítěz hlavní kategorie, se letos posunula na druhou příčku. Jistou útěchou jí může být vítězství v dalších třech kategoriích: Nejdůvěryhodnější banka roku, Hypotéka roku a Banka bez bariér. Komerční banka obhájila svoji třetí pozici z loňského roku.

„Výsledky Fincentrum Banky roku 2014 přesně odrážejí stav českého bankovnictví a pojišťovnictví. Československá obchodní banka se rok od roku propracovávala výš a zaslouženě vystoupala až na vrchol, k čemuž jí pomohla i jistá stagnace hlavních konkurentů. Česká spořitelna letos rozhýbala hypoteční trh, právem jí náleží titul Hypotéka roku. Radost mám i z Bankéře a Pojišťováka roku. Pánové Sadil a Besperát zosobňují nejen obchodní úspěch, ale i názorovou a manažerskou kontinuitu v bankovnictví, respektive pojišťovnictví,“ uvedl Petr Stuchlík, předseda organizačního výboru ocenění.

Nejdynamičtější bankou roku se stala Air Bank, která dokázala svým propracovaným marketingem a nabídkou služeb za prvních deset měsíců letošního roku přilákat více než 90 000 klientů a překročila tak hranici tří set tisíc klientů.

„Air Bank se podařilo za poměrně krátkou dobu vybudovat značku, která je ve srovnání s ostatními bankami na trhu vnímána výrazně pozitivně. A jako jediná z finančního sektoru je v tomto ohledu srovnatelná s předními českými značkami, jako je Škoda Auto či Kofola, které se pravidelně umísťují na předních příčkách seznamu nejobdivovanějších českých značek,“ uvedl Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti EY.

Tělesně postižení a neslyšící klienti hodnotili již tradičně ve spolupráci s Kontem BARIÉRY přístup do poboček bank po celé ČR. Titul Banka bez bariér 2014 získala Česká spořitelna, která si vyměnila loňské pořadí s Československou obchodní bankou. Na třetím místě skončila stejně jako v minulém roce GE Money Bank.

V oblasti pojištění a pojišťovacích produktů zavládlo bezvětří. „Vzhledem k legislativním změnám a úpravám smluvní dokumentace neměly pojišťovny příliš času a prostoru na výraznější inovace. Proto v této kategorii zůstalo vše při starém,“ uvádí k výsledkům Petr Stuchlík.

REKLAMA

Pojišťovnou roku se stala stejně jako v loňském roce Česká pojišťovna, následována Allianz pojišťovnou a Kooperativou pojišťovnou. V kategorii Životní pojištění roku uspěla opět Česká pojišťovna s produktem Můj život. Titul Autopojištění roku získala od odborné poroty Allianz pojišťovna se svým Autopojištěním 2015, které vyniká ojedinělými připojištěními a souvisejícími službami.

Kompletní výsledky Fincentrum Banka roku 2014

clipboard0474

Komentář analytického oddělení společnosti Fincentrum k výsledkům jednotlivých kategorií Fincentrum Banka roku 2014

HLAVNÍ KATEGORIE

Banka roku

Bankou roku se v roce 2014 stala Československá obchodní banka, která tak završila svůj postup stupni vítězů z posledních let a přerušila pětiletou dominanci svých největších konkurentů. Odborná porota bezesporu ocenila, že i přes svoji pozici dokáže ČSOB svým klientům pod značkou ERA nabídnout i nízkonákladový běžný účet, což není u velkých bank obvyklé. Přes svoji dceřinou Hypoteční banku navíc skupina ČSOB i letos směřuje k pozici jedničky ve sjednaných hypotečních úvěrech. Stříbrnou příčku obsadila loni vítězná Česká spořitelna, které možná uškodilo, že se o ní v pololetí mluvilo především v kontextu zvyšování poplatků, na což jsou klienti oproti minulosti stále více citliví. Třetí příčku obsadila Komerční banka a prakticky tak zkompletovala trojici největších bank na českém trhu, přesně dle pořadí jejich velikosti.

Nejdůvěryhodnější banka roku 2014

Česká spořitelna je již tradičně v rámci ocenění Fincentrum Banka roku jasným lídrem v oblasti důvěryhodnosti u tuzemských klientů. Jasnou vedoucí pozici potvrdila i v letošním průzkumu STEM/MARK u reprezentativního vzorku české populace. Na druhém místě se z hlediska celkové důvěryhodnosti umístila Komerční banka, třetí místo obsadila ČSOB. Výsledky v tomto žebříčku se oproti roku 2013 nemění.

REKLAMA

Nejdynamičtější banka roku 2014

Dynamickým rozvojem procházejí zejména menší banky. První příčku obsadila Air Bank, která dokázala svým specifickým stylem a nabídkou služeb za prvních deset měsíců přilákat více než 90 000 klientů a překročila tak třísettisícovou hranici. Na druhou příčku se dostala Equa bank, která rozšířila svoji nabídku spotřebitelských úvěrů, ale aktivní byla například také na poli hypoték. Třetí příčku získala tradiční nízkonákladová Fio banka.

Banka bez bariér 2014

Konto BARIÉRY bylo opět odborným garantem hodnocení přístupu bank ke klientům se zdravotním postižením. Výsledky kategorie Banka bez bariér byly již tradičně velmi těsné. Česká spořitelna zvítězila zejména díky vstřícnosti personálu a rozvinutým možnostem, jak obsluhovat účet. V celorepublikovém hodnocení lidí s handicapem se ukázalo, že banky na svých službách pro tyto klienty opravdu pracují.

Privátní banka roku 2014

Pod patronátem serveru motejlek.com sleduje Fincentrum banka roku již potřetí oblibu privátních bank mezi nejbohatšími Čechy a Slováky. V anketě jich hlasovalo několik desítek. První místo a titul Privátní banka roku 2014 získala Československá obchodní banka. Na druhém místě se umístila Komerční banka, na třetím pak J & T Banka.

Pojišťovna roku 2014

V letošním roce se pojišťovny vzpamatovávaly ze změn souvisejících s novým občanským zákoníkem. Nová legislativa si vyžádala komplexní změnu smluvní dokumentace a její výrazné zpřehlednění. Koncem roku navíc přišla změna daňové uznatelnosti smluv životního pojištění, většina změn v produktech se tedy svezla s legislativními změnami a pojišťovny neměly moc času na jiné významné inovace. Nelze se tedy divit, že odborná porota stejně jako loni vybrala na stupně vítězů tři největší a nejstabilnější pojišťovny na trhu. Vítězem v této kategorii se stala Česká pojišťovna, druhé místo obsadila Allianz pojišťovna a na třetím místě se umístila Kooperativa pojišťovna.

OSOBNÍ KATEGORIE

Bankéř roku 2014 – Jan Sadil, Hypoteční banka, a.s.

Vítěze v této kategorii volili ze svých řad samotní bankéři. Jan Sadil je absolventem ČVUT, fakulty stavební. Po ukončení vysokoškolského studia v roce 1994 absolvoval postgraduální studium technického znalectví v oboru stavebnictví a ekonomiky na ÚSI při VUT v Brně a dvousemestrální kurz peněžní ekonomie a bankovnictví na VŠE v Praze. V roce 2004 dokončil Národní certifikační program studií Corporate Governance. Profesní dráhu zahájil v oblasti oceňování nemovitostí. Od roku 1995 pracoval v Komerční bance, naposledy na pozici ředitele odboru úvěrů pro občany. V Hypoteční bance působí od roku 2001, kdy byl jmenován členem představenstva a náměstkem generálního ředitele pro věci obchodní. Od prosince 2003 je předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti. Jan Sadil je rovněž členem dozorčího výboru České bankovní asociace a viceprezidentem správní rady Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí. 

REKLAMA

Pojišťovák roku 2014 – Jaroslav Besperát, Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Také v kategorii Pojišťovák roku volili ze svých řad vítěze samotní generální ředitelé domácích pojišťoven. Generálním ředitelem ČPP se stal Jaroslav Besperát v roce 2010, do té doby vykonával funkci člena představenstva ČPP a náměstka generálního ředitele. Ke stejnému datu převzal Jaroslav Besperát také funkci předsedy představenstva společnosti. Jeho, do té doby osmileté, působení ve vedení ČPP se stalo zárukou kontinuity úspěšného rozvoje firmy, která se stala jednou z nejvýznamnějších pojišťoven v ČR.

PRODUKTOVÉ KATEGORIE

Hypotéka roku 2014

Stejně jako v minulém roce pokračoval i letos pokles úrokových sazeb. Hlavním lídrem ve snižování sazeb byla svými prakticky nepřetržitými akčními nabídkami Česká spořitelna, která si tak vysloužila ocenění Hypotéka roku ke svému produktu Hypotéka České spořitelny. Umístění je zasloužené o to více, vezmeme-li v úvahu, že v posledních letech každoročně právě Česká spořitelna rozhýbala hypoteční trh a vedla sazby ke stále novým minimům. Na druhé místo se zařadila v minulosti dlouhodobě vítězná Hypoteční banka s produktem Bezpečné financování převodu nemovitosti. Třetí místo získala Fio banka se svojí Fio hypotékou, a poprvé tak vystoupala na stupně vítězů v této kategorii.

Penzijní společnost roku 2014

Před penzijními společnostmi stálo hned několik výzev, zejména v oblasti rozvoje doplňkového penzijního spoření, ale také v péči o stávající klienty penzijního připojištění. Z celkového pohledu trh klesá. Příliv klientů a prostředků do doplňkového penzijního spoření nestačí kompenzovat přirozený úbytek z penzijního připojištění. Mimo již prakticky jistého zániku druhého pilíře tak nastávají komplikace i ve třetím pilíři, kdy některé účastnické fondy mají dost daleko ke splnění zákonem určených požadavků na objem spravovaných prostředků.  Celkové vítězství si odnáší Penzijní společnost České pojišťovny, která letos získala nejvíce klientů jak ve třetím, tak také ve druhém pilíři. Druhé místo obsadila Allianz penzijní společnost, známá především historicky stabilní výkonností svého penzijního připojištění. Na třetí příčku se dostala ING Penzijní společnost.

Účet roku 2014

V posledních letech je již tradicí, že se na předních příčkách v kategorii účet roku umisťují zejména nízkonákladové produkty. Ani letos nebyla tato tradice narušena. Nejvyšší ocenění si dle názoru odborné poroty vysloužil Fio osobní účet, který je zdarma pro všechny běžné operace bez zvláštních podmínek a stabilně svým klientům šetří peníze za bankovní poplatky. Druhé místo obsadilo eKonto SMART od Raiffeisenbank, které je pro aktivní klienty v základních službách také zdarma. Loňský vítěz – Běžný účet o Air Bank se svým výjimečným úročením pro aktivní uživatele platební karty obsadil třetí příčku.

Stavební spořitelna roku 2014

Trh stavebního spoření v roce 2014 pokračoval v trendu poklesu úrokových sazeb z úvěrů i úspor. Stavební spořitelny se v posledních letech spíše zabývají možnostmi, jak se zbavit smluv s vyšším úročením, než zajímavými novinkami pro klienty. Protože však již zcela utichly hlasy volající po dalším omezení státní podpory, mohl se trh stavebního spoření stabilizovat a nadále čerpá z výhod státních podpor, které z tohoto produktu do limitu výpočtu podpory vytváří nejvýnosnější střednědobé spoření pro drobné klienty. V těchto podmínkách obhájila první příčku v kategorii Stavební spořitelna roku Wüstenrot – stavební spořitelna, která se v první polovině roku držela na špici spořicích sazeb. Druhou příčku obsadila největší spořitelna na trhu, Českomoravská stavební spořitelna, lákající klienty na úrokové bonusy při pravidelném spoření. Třetí místo získala loni druhá Modrá pyramida stavební spořitelna.

Životní pojištění roku 2014

První místo v kategorii Životní pojištění roku 2015 obsadila Česká pojišťovna s novým produktem Můj život. Produkt patří mezi variabilní životní pojištění schopné přizpůsobit se situaci klienta z hlediska parametrů pojištění a individuální doby sjednání krytí jednotlivých nebezpečí pro všechny pojištěné osoby na pojistné smlouvě. V neposlední řadě České pojišťovně jistě pomohlo, že díky intenzivní televizní reklamě byla tato novinka opravdu nepřehlédnutelná. Na druhém místě se umístila Pojišťovna České spořitelny a její tradiční produkt Flexi, který byl letos mírně inovován zejména o další rozšíření volby možných parametrů pojištění trvalých následků úrazu, invalidity a připojištění dětí. Třetí místo obsadila ING Životní pojišťovna s produktem SMART, mezi jehož nesporné výhody patří nejvyšší limity bez zkoumání zdravotního stavu na trhu a široké krytí závažných onemocnění.

Autopojištění roku 2014

V kategorii Autopojištění roku 2014 zvítězila Allianz pojišťovna s produktem Autopojištění 2015. Toto pojištění vyniká ojedinělými připojištěními a souvisejícími službami, jako je přímá likvidace, kdy Allianz pojišťovna zajistí kompletní likvidaci škody na vozidle pojištěného, kterou způsobil jiný účastník silničního provozu. Druhé místo obsadila Kooperativa pojišťovna s  pojištěním NAMÍRU. Pojišťovna oproti minulosti provedla několik inovací zejména v připojištěních a slevovém systému. Známou konkurenční výhodou je možnost sjednání Pojištění sportovní výbavy, které kryje odcizení nebo poškození sportovní výbavy z auta nebo nosičů a boxů. Třetí příčku vybojovala varianta Premium povinného ručení České pojišťovny. Jedná se o variantu povinného ručení s limitem pojistného plnění nastaveném na 150/150 mil. Kč s komplexní ochranou jako jsou např. asistenční služby, právní ochrana, úrazové pojištění jak řidiče tak ostatních cestujících, střet se zvěří nebo poškození z důvodu živelných nebezpečí a odcizení.


Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Šest největších bank v ČR mělo za první čtvrtletí nižší zisk o 8 %

Foto: Shutterstock O necelou miliardu korun klesl v prvním čtvrtletí 2021 čistý zisk šesti největším bankám v České republice, a to z 10,4 na 9,6 miliardy Kč. Vyplývá to z kvartálních výsledků zveřejněných jednotlivými bankami. Ztrátu ovlivněnou důsledky pandemie covid-19 zaznamenaly pouze čtyři banky, dvě naopak svůj […]

Text: Milan Vodička

13. 05. 2021


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *