09. 06. 2014
Subjekty:
Banku už změnila pětina Čechů, další čtvrtina o tom uvažuje
„Většina klientů k nám přichází kvůli běžnému účtu s netradičně vysokým úročením. Našim nejrychleji rostoucím produktem je ale spotřebitelská půjčka, u které dáváme všem klientům nejnižší úrok jen za to, že splácí včas,“ říká Zdeněk Románek, ředitel retailového bankovnictví Air Bank. Přestože Air Bank vstoupila na trhu jako poslední, získala za dva a půl roku téměř 260 tisíc klientů. Z toho 50 tisíc jen letos.
Počet klientů nových bank ale může v budoucnu růst ještě rychleji. Jak dál vyplynulo z průzkumu společnosti STEM/MARK, o změně banky dnes uvažuje dalších 24 % Čechů. A to novým bankám nahrává. Pokud by si dnes totiž klienti znovu vybírali, kde si založí svůj běžný účet, pro 55 % z nich by byla první volbou právě některá z nových bank. Naopak do některé ze tří největších bank by šlo jen 26 % klientů.
Jedním z důvodů, proč někteří klienti i přes preferenci jiné banky zůstávají u své původní, je vnímání, že změna banky je obtížný a zdlouhavý proces. Klienti přitom mohou už několik let využívat ke změně banky takzvaný kodex mobility, který změnu banky velmi usnadňuje i zrychluje. Nová banka totiž sama za klienta kompletně převede celý jeho běžný účet včetně všech trvalých příkazů a inkas z původní banky. Vyřídí za něj také všechny formality včetně zrušení starého účtu. Klientům si stačí jen založit účet u nové banky a dát k převodu účtu písemný souhlas. Převod účtu následně obvykle netrvá déle než dva týdny.
Podle průzkumu společnosti STEM/MARK však celých 83 % lidí o kodexu mobility zatím vůbec neví. Také to se ale snaží některé banky změnit. Například Air Bank využívá kodex mobility dokonce ve své reklamě a téma změny banky plánuje ve své kampani využívat i letos.
„V loňském roce k nám s pomocí kodexu mobility kompletně přešlo čtyřikrát více klientů než o rok dříve. Letos je zájem o využití kodexu mobility ještě dvakrát vyšší, loňský rekord tak velmi pravděpodobně překonáme,“ doplňuje Zdeněk Románek.
REKLAMA