CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Bezplatné sužby finančních poradců? Nikoli!

 


 

Tvrzení o bezplatnosti finančního poradenství není pouze nepravdivé, je i nesmyslné. Kdyby skutečně jedinou odměnou finančního poradce byly kontakty, které dostane "od spokojeného klienta", velmi záhy by po ulicích chodili vyhladovělí poradci s databází klientů, které v životě nemohou stihnout ani navštívit.

S tvrzením o "jediné odměně v podobě kontaktů" dle mého názoru může poradce uspět pouze u rozumově méně vyvinuté klientely, která ale zřejmě nebude patřit mezi bonitní. Stačí jen ždibet logického uvažování a nesmyslnost takovéhoto tvrzení nemůže nikoho nechat na pochybách. Jak je tedy možné, že toto tvrzení stále přežívá?

Nejčastěji se s ním setkávám u mladých, začínajících finančních poradců . Pochopitelně z multilevelových společností . Zkušenější poradci jsou schopni informaci "o bezplatnosti" služeb zaobalit chytřejším způsobem. Jejich služby jsou "bezplatné pro klienta". Stejně tak netvrdí, že jejich jedinou odměnou jsou doporučení. Zkušenější poradce mnohdy obsluhuje movitější klientelu, mezi níž se zpravidla nacházejí lidé schopní uvažování.

Nováčci ale nemají tvrzení o bezplatnosti svých služeb a jediné odměně v podobě kontaktů ze své hlavy. Jsou tomu učeni na úvodních školeních. Proč? Vždyť je školí zkušení lidé z praxe i teorie. Oni přeci musí vědět, že vykládají nesmysl!

Není nic špatného přiznat klientovi, že poradcovu práci na finančním plánu domácnosti zaplatí finanční instituce , jejichž produkty budou do plánu zahrnuty. Je sice pak těžší klienta přesvědčit o své nezávislosti a poradce musí umět skutečně dobře zdůvodnit, proč ten či onen produkt je pro klienta potřebný. Na druhou stranu otevřenost ze strany poradce může zvýšit jeho důvěryhodnost. A o důvěru jde ve financích přeci především.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 20 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Ron Wisley

    25 července, 2012

    Je nutné si uvědomit že nic není zadarmo, odkud se berou provize se dovíte na http://bezplatny-financni-poradce.cz

    Odpovědět

  • Marek

    20 prosince, 2010

    jasně, že poradci nepracují zadarmo, ale poradenství je BEZPLATNÉ pro klienta!! není na tom nic nepravdivého.. my říkáme „Služba je pro Vás zdarma“ a to je pravda

    Odpovědět

  • Radek

    20 prosince, 2010

    Skutečně bezplatné pro klienta? A kdo pak platí poplatky např. v IŽP? Kdo platí vstupní poplatek do podílového fondu? Poradce? Nikoli, klient.

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    20 prosince, 2010

    Když půjde do finanční instituce, bude mít produkt bez poplatků?

    Odpovědět

  • Anonym

    17 května, 2010

    A znamená to že finanční trh ještě stále není vyrovnaný z hlediska konkurence, a to spíše díky nízké finanční gramotnosti klientů,než nízkému počtu poradců. Protože, to že banka účtuje poplatky přímo (a později) klientovi, sice zajištuje poradci sjednanou provizi, zase na druhé straně, on s těmi poplatky nemůže „hýbat“, aby dejme tomu snížil klientovi jejich výši i za cenu snížení své provize, jen aby ho získal.

    Odpovědět

  • andariel

    10 května, 2010

    Co je zle na tom povedat klientovy ze za moje sluzby mi on nebude platit vobec nic? ved je to pravda. mne to predsa zaplati financna institucia a nech mi nikto nehovori ze v produkte je s penazi klienta zakalkulovana provizia pretoze prudukty ako su IZP bez provizie ani neexistuju aspon o tom nemam vedomost.

    Odpovědět

  • Štěpán

    10 května, 2010

    A ta fin. instituce ty peníze, které zaplatí prodejci produktů vezme kde?

    Odpovědět

  • Lukáš Doskočil

    10 května, 2010

    Otázkou je jestli máte čisté svědomí, když to klientovi takhle vysvětlíte:)Vaši provizi nakonec klient stejně zaplatí na poplatcích, pokud se nejedná o nějakou marketingovou akci. Budete se asi divit, ale existuje i bezprovizní IŽP (Komerční pojišťovna), jen ho „poradenské“ společnosti nenabízejí. Tím jsem se Vás nechtěl dotknout, jen je to další informace, se kterou můžete dál pracovat.

    Odpovědět

  • Spoustová Marie

    13 května, 2010

    🙂 Ale pánové, buť jsem špatně poslouchala na školení, nebo mícháte jabka s hruškami. Nevím jak je to u Komerční pojišťovny, ale u většiny ostatních které jsou na našem trhu, přeci v poplatcích klient zaplatí stejně, ať mu smlouvu uděláme my, nebo si zajde přímo na pobočku. V poplatcích přeci není jen naše provize ale i náklady za chod poboček a platy nejen zaměstnanců, ale i náklady pojišťoven. Jsem přesvědčena že i po vyplacení provize, klient zaplatí v poplatcích i třeba nějaké sponzorské platy a reklamu. O to pojišťovny, ne poradenské společnosti.
    Jinak se samozřejmě jedná o důvěru, takže naši klienti ví, že nás zaplatí za práci u něj, konkrétní instituce provizí.

    Odpovědět

  • Marek

    10 května, 2010

    Myslím si, že klient musí vědět, jak je poradce placen. I samotný klient je placen dílem se zaplacení faktury…či jakéhokoliv statku.

    Odpovědět

  • pan tau

    10 května, 2010

    Pak mě bude zajímat, kolik bere prodavačka, která mi prodá rohlíky, kolik bere ředitel té pekárny apod…Prostě se probuďte, žijeme v ČR, zemi závistivců, kteří nejsou schopni udělat něco pro vlastní lepší zítřky, protože by museli vyvinout iniciativu a něco obětovat.

    Odpovědět

  • Štěpán

    10 května, 2010

    Tak pro leší zítřky našich spoluobčanů budeme tvrdit, že to děláme zadarmo? Že si těch 200% ročního pojistného strhla ta „zlá pojišťovna“?
    Vážený kliente, já jsem Vám přišel zadarmo poradit návod na takové „lepší spoření“ a za 3-4 roky se tu stavím na servis a to „lepší spoření“ Vám ještě vylepším. Kliente nebojte se je to ZADARMO!

    Odpovědět

  • Zbyněk Svěrkoš

    10 května, 2010

    Pokud se má poradenský trh co nejvíc a pokud možno co nejrychleji čistit od mnohdy zkreslených představ lidí a jejich naivnosti, tak asi nic moc jiného nezbývá. Ono totiž dost lidí si myslí, že každý poradce bere během krátké doby aspoň sto tisíc měsíčně (protože někteří se takovými částkami honosí) a už pak nedocení, že se to netýká zdaleka všech.
    Zejména ne těch, co se trápí s retailem …
    Někteří budou závidět pořád a komukoliv, ale někteří možná zjistí, že korektním poradcům pečení holubi zas tak rychle sami nelítají a zkorigují svou zkreslenou představu vyčtenou nebo odposlechnutou bůhvíkde ….

    Odpovědět

  • Ajven

    11 května, 2010

    Ano závist a zkreslené představy. Ale „pojišťováka“ přece dělat nepůjdu, přece nebudu obcházet lidi jako agent s teplou vodou. Tedy já bych dodala opovrhování. A pokud právě takovému klientovi sdělíte, že vaše práce není zadarmo, že určitou úhradu budete požadovat, ač v řádu stokorun, okamžitě z kanceláře vycouve, i když mu nabízíte bezprovizní produkt. Retailu bezprovizní produkt nabízet nemá smysl, raději zaplatí pojišťovně, ne konkrétní osobě. To je i onen názor, nechat si zdarma zpracovat finanční plán (proč ne, když se tím tolik společností ohání) a od poradce odejít se slovy, já si to rozmyslím a jít napřímo do pojišťovny a produkt si uzavřít na pobočce v domění, že ušetřím. 🙁

    Odpovědět

  • Anonym

    11 května, 2010

    Podstata problému je sice jinde, ale ty negativní jmenované vlastnosti jsou zjevné a třeba spíše specifikovat, odkud se berou a kdo je podněcuje, ba přímo k nim motivuje, a to i na těch „seminářích“, protože odtud vanou ty větry. S cílem oblbnout všechny a vše, a to pouze ve vlastní a úzký skupinový zájem. Snaha obohatit se o provize a další finanční prostředky vlastních struktur, kteroužto možnost jim nabízí takzvaná „sponzorská kombinace“ a v neposlední řadě i ten „samospotřebitelský model“. Panečku, to je doopravdy odrb – nalákat naivní nevědomé, vzít je na cca 3 měsíce do „systému“, nechat si provize za kombinaci /u pojistných programů až do 70 roku života spolupracovníka a následného klienta“, sebrat jeho kontakty a dát mu kvinde – „neotravuj a zmiz“.
    Takže nejen závist a zkreslené představy, ale i chamtivost, nenažranost, zbohatnutí na úkor všeho – lidskosti, podvádění, klamání, nezákonností, prostituce, kuplířství… znalí ví o praktikách zjevné „zločinecké sebranky“.

    Odpovědět

  • Zbyněk Svěrkoš

    10 května, 2010

    Neberte mě teď za slovo s úplnou jistotou, ale z nějakého zákona snad je poradce povinen sdělit klientovi způsob a mechanismus odměňování. Jen nevím s určitostí, jestli tak má činit automaticky (aniž by se klient ptal), anebo je tak povinen učinit na dotaz klienta. A nevím, jestli dokonce není povinen to vyčíslit klientovi i v konkrétních finančních částkách, nejen sdělit podstatu mechanismu bez sdělení částek….

    Odpovědět

  • vasek

    11 května, 2010

    povinnost sdělit částku má myslím jen u penzijka…

    Odpovědět

  • Ajven

    11 května, 2010

    ANo povinnost sdělit výši provize je pouze u PP, ale pracuje se na tom, aby se sdělovala i u ŽP a ostatních produktů, ovšem loby MLM o to nestojí.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 května, 2010

    … a konkrétní MLM dokonce propaguje, a to dost neomaleně, že jí jde především o vydírání vlastních obchodních partnerů cestou přepojišťování celého pojistného kmene, čímž vážným způsobem poškozuje finanční poradenství jako celek, a to s jediným cílem – mít další a další profity a benefity… a propaguje a odměňuje a staví do pozic právě ty, kteří tak činí…
    Konkrétní způsob „finančního poradenství“ je i zde http://openiazoch.zoznam.sk/produkty/PM/nazory.asp?TID=PMZFP&Page=1 a stojí to celé za přečtení pro pochopení stylu a smyslu „práce“ této grupy.
    /v závěru píše Lubo toto… Co urobili “ akoze poradcovia zo ZFP “ urobili kombinaciu vraj vyhodnejsie ako mali predtym. Zrusili uplne vsetko klient mal uz zaplatene poistne 6970 € tj cca 210000 sk o ktore pri storne prisiel.
    A co ma najviac zarazilo bolo ze urobili tie iste izp s tymi istymi parametrami ako mali urobene predtim mam namysli Aegony . Dokonca pozastavili aj stavebko a urobili nove csob a premiovo zvyhodnili manzela . A to je len zlomok toho co este tato skvela particka vyparati u klientov .
    Lubo /

    Odpovědět

  • Ivo Balon

    11 května, 2010

    No, ono je to trochu jinak, ale nemám bohužel víc času se k tomu vyjádřit, takže jen stručně: tato povinnost je u PP, ŽP a u investic (u každé oblasti jsou ovšem jiná pravidla – viz příslušné zákony).

    Odpovědět